تعداد اسلایدهای پاورپوینت : ۴۷ اسلاید پاور درباره نحوه پژوهش تاریخی می باشد .

Elyasfaryabi76

صفحه 1:
بسح اللّه الزحمن الزحیم ‎SPC TL REST DRUM ne c-Si‏ ال م ‎CSD NS UL SRO OAC LY Le‏ بر گروه ارائه کننده: مهدی سعیدی الیاس فاریابی ‎ ‏مهدى رمضانى

صفحه 2:
۳ 1 1 58 51 ‎«sy‏ های پنین پژوهشی به متتعصان ‎pole‏ انسائی این املان را می ره رکه از دستاوررها و اشتباهات 7 ai ‏استفاره گننر.‎ J ‏لزشته به منظور بهتر ساختن‎ #قآهر فآلى اين فصلء آشنا سافتن «انشبويان با مسائل و مسّللات اجرايى و لغزشهاى امتمالى در اين پژوهش است.

صفحه 3:
5 رانشجویان انتظار می رور پس از مطالعه این فصل بتواثثر: ریخ را تعریف و اهمیت آن ,| ‎wit ly‏ اهراف پژوهش ریش را یا نکننر #مرامل پژوهش تریفی را نم ببرثر ‎gual‏ دست اول و دوم را تعری فکلند. ‏اعتبارهای درونی و بیرونی را ۳۵ ‎boil‏ لازم در تفسیر اطلاعات تاریی را نام پبرثر ‎Hing ‏امتمالی در تفسير منابع را ثام‎ oil ‎

صفحه 4:
ام ا مق کر ره هر ۳ ۳ مير 4 7 ‎tos yl‏ تاریفی از نظر رقت اجراء یلی از رشوارترین انولع پژوهش است. لرچه همه افرار به نوعى مورخ اثرء به اين معن ىله, همه, آنچه راکه ‏ رگزشته اققاق افتاره است به فاطر چارنر. اما جنين تاریفی منطبق بر ملاکهای پژوهش تاریشی نیست. ‎i 2, fe a ۳ 2/۰‏ ۳ پنانبه پژوهش تاريخ يك علم مطرح شور باير همائئر ساير روشهاى علمى مطابق با معيارهاى علمی باشر. ‎te i‏ مس

صفحه 5:
1 ‏زر‎ ۱ at ‏بر اساس لفته فرمای یونان, تاریخ عبارت است از پژوهش به منظوربازسازی آنهه در لزشته اقفاق افتاره‎ ‏است و تا مروری, آن شافه از یرگیری اس تکه به مطالعه و ثب تگزشته می پررازر,‎ pe 2 ‏كف‎ ait 2 4 3 0 a ۰ ii ‏#اهمانتر هر لوع پژوهش آاربرری» هرف عمره پژوهش تاریفی» عبارت است از پژوهش به منظور بازسازی‎ ‏آنيه ر رلزشته اتفاق افتاره است.‎

صفحه 6:
2 00 ‎git‏ وظيفه تاريخ را صرفا ثبت عوادث تاريفى و بنباللزارى واقعيتها نمى «اننر. آنها معتقرئر هرف تاريخ تقسیر و معنا بفثیرن به اطلاعات است نه قظیم ترتیب زمان وقوع آنهاء همانتر فرهنک لفات با ۳ ی 5 5 رالشنامه. در این صورت» مورخ بایر مطمئن شور له یافنه هایش بر شواهر مستنر استوار است ‎ack‏ 1 ا مالي ل 7 ‎Ae Lo‏ ‎wll‏ مورفى اهارأ متأثر از نوعى فلسفه اس ت كه اين فلسفه به صورت آشکار یا پنهان در تفسیر او رفالت 7 خواهر لرر

صفحه 7:
۳ ۱ 0 السان را به سوی سرنوشت فویش هرايت مى لنر. 1 1 2 ۱ 2 : ۷۵)تمرن را به مثبه موپور زثره ای می دان رکه از یی طرف, مقهور گامل و فعالیت ببری است و از ‎aye re a‏ طرف ريلرء تعت تاثیر عمر خویش است. ‎SRST lifes ate 7‏ از سای ۲ . اسر مرس 8 ‎Cow‏ ‎jue‏ طبقه سوم له ريرلاه انسائى از تاريخ راردء انسان را مسئول سرئوشت فويش و جهائى له رر آن زنرلى م2 1 و

صفحه 8:
,5 ل 7 #لأموضوع : به عنوان مثال تهيه و تنظيم ‎dali (Ji;‏ ی بزركان علمى و مذهبى . لک , به این معن يکه پژوهش تاریفی ‎clio‏ بر استار است یا آثار و ابنيه.

صفحه 9:
کت ی 5 7 (- هرف مقرماتی : به رست آوردن ررلاه روشنی از زمان حال است. پنانپه ما ررصرر شنافت ماهیت پریره ای هستیع بهتر است با تاريخ آن آشا شویع دورن ‎ie‏ رو ره ۳ ۳ 4 3 نز 4 ‎salt‏ 0 2 0 درک زمینه ی تاریفی آموزش و پرورش پژوهشگر را قارر میسازدکه رشه ی ایونباری ها و ممُللات آموزشی 0 3 7 ۰ را شناسايى كنر و براى نارسايى هاى موجور جاره جوبى تماير. ‎atte . a ee 8 .‏ ۳ 0 5 3 .7 ۲ بنابراین » پژوهش تاریفی به عنوان) عامل گنترل در تعیین خط مشى هاى آموزشى به كار برره ميشور.

صفحه 10:
ga 5 5 0 si ‏ا-تمایلات و آرزوهای مورخ در رستیابی به هقایق لزشته‎ یعنی آرزوی اطلاع از ‎ail‏ د رگزشته اتقاق افتاره است و پرا انسان های تن زمان ابازه ی اقفاق پنین هوارثی را راره اثر. ‎Sle ia‏ د ‎Coane ) eae‏ ۲ لشف واقعیت به صورت مبرر » پژوهشلر تارینی را ارضا ميلئر.او تلاش ميلئر با تفسير يافته هاى تاري ‎ai 4‏ 5 ۰ خور » گزشته را با عال و آینره پیوثر رهر.

صفحه 11:
507 و ۱- تعریف و هفرور گررن مسئله ی م2 ۲ رن ‎cee) oe oe‏ ۱ در پژوهش ترش یکار بسیار رشوارى است ‎٠‏ زيرا از يك طرف باير جايلاه فيزيلى مسئله را شنافت و از طرف ‎A oe me oun ۳ 1‏ 7 ريلر ‎٠‏ رسترسی به منابع تاريش قابل اعتمار » خور مشلل) بزرلى است ‎ie 5 5‏ 5 55 7 5 5 7 در پژوهش تاریف یگاهی اتفاق می ‎Si, Silas Syl‏ و با اهميت صرفا به رليل اينله منابع معتبرى در مورر ‎oa way af ne ۳ ۳9‏ آنها وبور فرارر .کثا رگزاشته می شوند.

صفحه 12:
مر ۷- صورت بنری گررن فرضیه پژوهشلر تاریفی پس از بیان مسئله از طریق مطالعه ی منابع مربوط به موضوع مورر پژوهش , راه حل هایی برای مسائل تعریف شره ارائه میرهر . ‎es er 35 9 ۳ Cw ۳3 zie 7‏ اين ‎Uo ol,‏ هاى موقت در عقيقت فرضيه هایی هستت رکه پژوهشگر تاریفی علاقه منر به آزمون آن ۱ ‏اما در این پژوهش به علت ماهیت پپیره ی تاريخ املان يبان فرضیه به صورت صريح مملن نيست.

صفحه 13:
۳- جمع آوری اطلاعات جع آوری اطلاعات من است از مطالعه ی هفاری های فرابه های بسن شروع و تا تعقي ب كرون مرار ککهنه مائث رکبه های ببرالمیت ارامه پیرا گنر ولی قابل توبه اس تکه اطلاعات باارزشی راگاهی 7 of اوقات میتوان از منابع رست نویس طلاعات آموزشی غالبا از مطالعه رقیق و بز به بز صورت جلسه ها و یارراشت های روزانه به رست هى آير.

صفحه 14:
۶-ارزشیابی اطلاعات و منابع به طو ركلى ‎١‏ ارزشیایی اطلاعات ۰ مستلزم انبام رو وسته فعالیت است الف) سنریت مرارک و منایع اطلاعاتی ۲ ۳ ب) ارزشیایی متوا و یا ‎ply‏ هایی که به وسیله ی منابع » مستقل شره انر

صفحه 15:
7 ۰ . at ‏تجزیه و تعلیل و نتیبه لیری‎ -۵ تقسیر اطلاعات جمع آوری شره ‎yl‏ با توبه به فرطیه هایی باش رکه اطلاعات در صرر آزمون) آنهاست‌پایر ۳ ۳ 8 5 5 § ا« 5 5 ¥ ۳۹ ‎x‏ ۳ ۳ ع 1 توبه راشت له مقایق مبزا , معنی نرارثر و طبقه بنری صرف آن ها را نمیتوان پژوهش تاریفی امير. ‎oe a‏ یز ی ۳ لازم اس تکه اطلاعات در ارتاط با پلربار مورر توبه قرار لرفته و استتتاج و تعميم آن) ها بصورت مجموعه ای وار انبام شور تا تمام جوانب آنها مورر بعث و بررسى قرار ليرر.

صفحه 16:
ماهیت متایع تاریفی:پنانبه بواهیع پژوهش تاریفی را به صورتی رقیق و درست انبام رهیم بایر مش استفراج یقت از مرک تاریفی و رقت عملى راکه پژوهشگر در لین مورر لام است البام رهر» مورر بمث و بررسی قرار رهیع.

صفحه 17:
ور( 3 ۳ ۰ 2 ۱ 2 |. بی اعتباری نسبی منابعی است له اطلاعات پژوهشی جمع آوری می شور عرم بینش زرف و فقران بی طرفی و بی غرضی ۲ + تعیین زمار) رقیق وقوع هوارث ‎Jol ۲‏ 5. کلمه اولین

صفحه 18:
وم سدى ملع دسق

صفحه 19:
Pry ree, ‎we fs ۳ en |‏ اسنارء غالبا به صورت نوشتاری هستتر «ر صورتی گه آثار و ‎agi‏ نظیر آثار باستانی ‎Hila Cullis (yyoj UT ly‏ ‏ابزار و ظروف قريمى غير ملتوب هستئر. اما باير توجه راش تكله ايع ملاكء يك ملاك اساسى براى تمايز ‎۷ ‏این رو منبع تیست.‎ Cu ‎

صفحه 20:
‎gee yi 5 7‏ وتو ره ‎col‏ ها و یارراشت هاى رسمى: صورت جلسه هاءلزار شكميسيون هاى مفتلف و اسنار قانونن الال ‏استار مؤسسه ها و يارراشت هاى عقوقى ثبت شره: نظير ليست عضور و غيابء بولتنع های رانشلاهی ‏#قاس-ؤاطره هاى شنمی, زترگینامه هاء خاطره های روزانه ,کتاب هی یکه منکک سکننره اقلار و فلسفه نویستره ‏آن است. ‎

صفحه 21:
‎shee A 5 0 1‏ تن 8 ۳ 7 ‎ve‏ ‏#ااولین قرم» پس از شناسایی و رسترسی به منابع» ارزشیابی لفایت منابع و رسته بنری لررن آنها به صورت منایع رست اول و روم است. ‏#لامنايع رست اول سد به منابع ىلفته مى شو ركه توسط شاهر واقعى هارث ارائه ‎Vil ond‏ اأمنابع رست روم ‎QZ‏ از طریق واسفه به پژوههگر ,سیر ان.

صفحه 22:
CR #أمنايع رست روم: به طور زاتی» با خطر بی رقتی همراه هستتر؛ زيرا هتلام انتقال اطلاعات از شخصى به شخصس ريلر مملن است حعقايقى از رست رفته يا تغيير يابر. 2 . م2 0 ۳ نم 10 منابع رست روم لاهى اوقات دن قرر بى رقت جمع آورى هى شون رله رر جرله شايعات مسوب مى شونر. به همین رلیل» پژوهشگران تلاش دارنر تا هر املان از منابع رست اول استفاره گننر. ‎١ ۱ ۱ A. 72‏ 7 بر ‎ou‏ است گه هميشه املان رستیابی به منابغ رست اول وپور نرارد به همین «ليل» پژوهشگر تاریفی در ‎. ae ‏برفی از موارر باير از منابع رست روم استفارهكثر. اما باير از معروريت هاى اين منابع آلاه باشر و جنانيه‎ 2 site & ‏زد 0 امت‎ ih ‏میور است پیش از هر بر منابع رست روم كلي هكثر نا سلاف بين منايع رست اول و روم را پ رکنرء بهتر‎ ao ۳ x 9 ‏است از آن پژوهش پشع پوشی لنر‎

صفحه 23:
‎ait‏ پژوهشر بصیرت و بیئ شکامل وكافى به موضوع مورر پژوهش راشته باشر به نمو یکه بتواثر با مقایسه میع رست روم بین آنها تازنی ابا رکنر, بهتر می تواثر به مقایق تاریشی رست پبر نا إيلله فقط به منابع رست اول مرابعه شور لأ ‏با گزشت زمان و با ی غرضی و اما هکامل یکه پژوهشگر اریفی به موضوع پیرا م یکنر و با وستایی به اطلاعات بيشترء منابع رست روم از رقت عملی زیارتری برخوررار می شور و در نقیبه یک پژوهشگر, منابع رست روم را دور نمی انرازر و ه مگونه پام یکه به مل مسئله پژوهش یکمک م ىكثرء هورر بعث و بررسى رقیق قرار می رهر. به لین معن یکه پژوهشگر تاریفی در ‎fle‏ از منابع رست اول و روم براى آزمون فرفیه فور استقاره م یکنر. ولی درستی یا ناررستی آن ها را مورر ارزشیایی و نقر و بررسی قرار می رهر.

صفحه 24:
#اتعریف : ‎Ely cul (fle‏ بررسى اعتبار اطلاعات تاريف یکه مستلزم ایارو ب هکارگیری فریثرهایی اس تکه ‎we PP.‏ 1 . 5 ره : ۱ مم به لمك آنها سنريت و اعتبار ممتواى آنها مورر ارزشيابى قرار مى ليرر. 0 له 7 . ۲ ‎ae‏ 0000 فراینرهای مورر بعث را به ترتیب نقر درونی و بيرونى با اعتبارهاى درونى و بيرونى ناملزار ىكرره ‎wil‏

صفحه 25:
CODD ‏لت‎ 202000000000 بر ۱ ۱ شه ارزشیابی منابع» پژوهشلر بایر ابترا سنربت منبع مورر پژوهش) را بررسی ‎ui‏ به عبارت «يلرء او با ويرى ‎tee ۶ 7 as‏ ۳ 3 & ‎Ml AUIS (tia‏ فور را از لغزشهاى اجتماعى زور تلاهرارر. ا ‎aa‏ رانشبويان مملن است در بررسی اعتبار منابع يُوهشى رهار مشلل شوثرء ولى لازم به یارآوری است 71 ۳ له روش های بسبار دقيقى ‎aig) Aah sia‏ | نمراف ها وکبروی ها ابراغ شره است. این روش ها بسيار مختلف و متنوع بوره و شامل ب هکار بررن منطق تا استفاره از وسایل حساس علوم جریر است.

صفحه 26:
9 8 ‎ea ۳ om 5 . ae 5 8‏ . ۳2 5 ۳ 3,0 اعتبا را تقد ‎tell curs Bre cio‏ منقى وكشف جعل فيست, بكله تقش دن لشف ‏بسن ‎Toff Ae‏ حقايق تاریفی است. ابته بایر توبه راشت که نقر پیرونی می توانر معلی بورن متعی را اثات گنر ولی ‎cai‏ توائر اصالت و صدت يك منبع را برون شك و تررير اعلا مكنر. ‏یی متا ‎al eos‏ مب آن روبه رو است مى توان از تغيير اسنار و ‏«زری اربی ام برر لا

صفحه 27:
‎yy)‏ ری ال ‎ ‎Vaan Gal ails ly ‏از‎ ۰ le ylidh cca) SL AS GAS, ‏از بررسی تفییر معانی لفات در طول زمان مى توائر ساقتلى يا جعلى بورن منبعی‎ Gull ed) ‏لايل‎ ‏اره تاررست از زمانهای تاریفی را در منابع می توان با استفاره از علع نبوم مشنص لرد. ۷ ‎tise) 1# ‏قلأ نامه هاى بعلى را می توان به طریق زیر شنافت: ب رآورر یا استباط ‎Es 9 1‏ لاغزء قسمتهاى سفير نامهء جوهر و با بررسی لفات به لار برره شره. ‏وشته شرن نامه با استفاره از تبزیه شیمیایی ‎ ‏۳ رس ور یر 50 برای برآورر سن فسیل می توان از فلوروکرینن ۱۴ استفار هکرر. ‏لا" 1 ل ل | 4 ا فا رس ‎Fg TE hl‏ افیرا برای فوانرن مطالب ‎jy oud) SE‏ ثامه ها از علسبررارى_با اشعه ماوراى_بنفش) و ور فلورسنت_استفاره میلننر. ‎gat 3,‏ 2 2 4 5 بهترين شيو هلشف «زرى ارب وكاوت باطنى يرُوهشَّلر به حمراه نفك صميح و معقول است.

صفحه 28:
۳ ۳ م۳ ۰ 7 5 35 2 به عنوان مثال يس از اتمام يل سقرائى و ييش از ثبت آن به عنوان یک سنر ممگن است متن سفرانی براى اصلاح اشتباهات «ستورى و يا حتى به منظور تغيبر متن بررسی مبرر شور. لگ پنبه مثت ۳ الع 5 ام رخ ۳ ل#اپنین تغیراتی را می توان در مرا نله های علمی مقوقی و غيره دير. ‎oe‏ اوقات این عمل در مورر سنترانی هایی اثباع می شو ركه هركز انجام للرفته از هل پنبه منفی

صفحه 29:
3 220011 2 2 8 oe . ‏بررسی اعتبار ممتوای مرارک يا منايع صرف نظر از مستنر يا اصلى بون آن ها مهم ثر ا لشف عقيقت است‎ old I+} sii, . .4 ‏۲-مزف اضافات‎ =z ‏مثال:رر مرارک قریمی چون نسفه برراری با رست‎ انبام م یگرفته است همیشه تفیراتی بوبور آمره است ۳-جابه بایی هام سفه برراری 8 3 58 0 5 7 2 نسفه برراری غالبا از روی ‎dui‏ اصلی صورت ثمى لرفت و مملن است شسفه اصلی لع شره باشر 4 ۱ ۳ ee ee 9 iy Ph ds ‏در عواشی مراک پژوهشگران تفاسیری, را اضاف هکرره باشن رکه نسفه برراران آن را جزمتن اصلی به مساب آورثر‎

صفحه 30:
7 اشتباه هاى ويلر: 5 ص 1 ‎)١‏ ترجمه از يل زبان به زبان) ريلريا زبان) اصلى به روزمره 2 سبک نویسنره یا ماهیت پهیره مطلب ۲ فهع مطالب بسیاری از نویسنرگان) رشوار است به ۳ مسائل اقتماری, ابتماعی, تقاوت های فرهگ یا املافات معلی و مفاوره ای ‎eliza la .‏ ای ان ۱ 5 در تعیین اعتبار مقوای یک سنر تاریفی شهرت صراقت صلایت نویسنره و اه مطلب تمت چه شرایطی نوشته شره است دارای اهمیت است ‎OG «bili fs ius Jal ‏تأر لين مرفله اعتبار درونى وييرونى غير قابل تقليك و‎

صفحه 31:
۳300 ره 0 4 ‎ay ow 7 ۰ 1 fi‏ ۳ پژوهشگران تریفی بایر اگیره با آگیره های نوسترگان و پریر آورتگان آثار را مورر ارزشیایی قرار ره رآلر معروف نبور تكفقار او را ‎on‏ ۳ 7 سس تگفار اوبرا من وان از موقعش له راشته الست اززفیاین کر ‎A‏ 5 ۳ * فراینر بررسی اللیزه پریر آورنره شییه مالمه است * هر قسمت سنر را باير به تنهايى ارزشياب یگرر ۰ ۳ ۳2 سوال هايى ررقبول يا رر يلك شهارت: ) _ آیا پریر آورنره شنم شاهر وقوغ پریره ‎Song‏ ‏۲ آيا از لفاظ عقلی فرر سالمی است؟ ۲ آیا از شهارت فور نفعی می برر؟

صفحه 32:
مه ره EOD yd! 2 شرایط اقتصاری اجتماعی؛ ‎Ae 7 vi ap exh gle‏ * مثال: ارزشیایی سفنرانی لنری رییس بمهور سابق آمریلا هی ما ۳ و رف ‎soe‏ ۱ * در ارزشیایی زنرگی نامه بایر رابطه ارزشیاب و شنص یکه زثرگی او مورر ارزشییی قرار میگیرر معین شو ‎ae)‏ الا 5 . این ار مملن است روستی دشمنی یا دریافت پول باشر 2 ۳ ۶ زر ‎ess‏ یر م7 ‎ep‏ 5 5 5 * اعتبار يك واقعيت ‎ful‏ از مقایسه آثار نوسنرگان منتلف معین می شور. در صورت افتلاف پژوهشلر بایر 7 بر اساس سازكارى موضوع با ساير حقايق موجور حقيقت را بيابد 3 17 2 ۹ 5 fi ‏هر اه بین منابع در تاریخ های چلر شره افتلاف وبور راشت بایر به اعتبار گل منبع توبه گنر‎ *

صفحه 33:
3 211111 55 مر سا *گاهی اوقات پژوهر میبور است إز منابعى استفار هك ركه ثمى توائر معتبر بورن آنها را ثاب تكنر او به افته هایی کلیه م یکن رکه مبنتی بر قياس منطقى است. ws ‏قا او ود‎ 5 eek 5 ‏تور‎ Ee : ae ‏در موارری نیز پژوهشلر توانایی اثر يا رر اعتبار سنری که در عین حال نمی تواثر از آن صرف نظر‎ * of 4 ea ۳ ۳ ‏سر‎ ‏کنر را نار رای عفن صراقت وبلوگیری ا زگمراهی نوانگان ل او مطلب غور را با‎ * 7 ‏جملاتى نظيرةب‎ * ‎‘A 9 ۲‏ ... شروع مى لنر

صفحه 34:
معرور بورن اطلاعات پژوهشگر کامل نبورن منابع «شواری برسی اعتبار اطلاعات جمع آوری شره مفهوع علیت در پژوهش های تاریفی با رشواری همراه است ز . علتها درون مقرمه ها یا عوامل از پیش اتفاق افتاره هستنر ‎lus ate‏ بابر اگگره های اسان ها مورد بژوهشرم قرارگیرثر مثال درک ‎ese opal ul‏ 4 ۲ علل تاریفی پیهیره هستتر زیرا بایر انلیره های انسان) ها مور پژوهش قرار گیرنر مثال دربن جهانی دوع باير انليزه هاى شفصى 5 5 17 8 هيتلر و ساير هواراران ثازى را بررسى لرر

صفحه 35:
کرچه رفتار انسان ها بر اماس آلیزه های مقلف یکه بر روى هم اث ركزاشته و يروى آن ها متفاوت است شُلل م ىكيرر ولى با توبه به اللو هاى ثابت رفتار مى توان به سافتمان اللیزه های آن ها پی برد القااة | ‎ay i,‏ بايد يك روانشناس) فوب نيز باشر. مور ور استفاره از روش قياسى به عنوان وسيله اى براى تسيل فرضيه يا پهار جوبى براى تفسير يافته هاى خور جنبه اعنياط را غرا موش کنر مقال «مريربت :ور زمان عال ولزقف: پژوهشر نبایر اطلاعات مربوط به فرهتک ها و زمان های مفقلف را با ملاگ های شنخصى تفسي ركئر. 2 مثال : درک فساوتهای قرون وسلی

صفحه 36:
* پژوهمر تریفی بایر رونر استفراج نتايج تعميم وتفسير يافته ها با توبه به ‎WS oust guia bg‏ * مملن است مورفان واقعيت يلسائى را (مثل جنک جهانیارا به صورت های مفتلف تقسی رکنتر * افتلاف یکه پيشتر اشی از تعمیل یک قالب تقسیر برای اطلاعات نسبتاً ممرور است نه ناشی از تلاشی تعمرانه برای تفریف مقایق

صفحه 37:
۰ 7 7 ی ‎pel + a ul 25 7 bow KAS‏ به علت لمبور متابع جامع نوشتن لزارش های تاریفی بایر از آزاری نسبتا زیاری برفوردار باشر له زمینه ای برای تقسیر نظری اطلاعات است البته به معنی آزاری در تمریف عقایق یست. ‎are‏ جمع آوری اطلاعات بایر انعطاف پزیر وبه صورت منظع صور تگیرر ‎: ‏فلاهای ماهیت منابع تاریفی نشان رهنره‎ on ‏)بر و ینش پژوهشگرر زمینه موضوع ‏6 فمامت زای یکلام و مستتر بورن تقسیر هاست ‏۳ فلاقیت و ابگار پژوهشگررر مل مسائل ‏۶) _رقت وصرامت در نوشت یگزارش ‏کر فاصله بین منایع زیار باشر پژوهشر ركزارش فور این ‎ge (fal‏ را گر م یکنر با به عهره پژوهشگر ول ‎lil‏

صفحه 38:
یا پژوهش تریفی یک فعالیت وکوشش علمی است؟ ss * a ae ays ۳ 8 x 2 پنانپه از این اصل, له علوم در صرر رست یافتن به قوانینی هستنر له قابلیت اثبات پزیری قطعی رارنر, ‎a ee ok,‏ ۳ 5 ی ‎ee om‏ پژوهش تاریفی با عنلیت به این ‎She‏ علم مسوب تواهر شر؛ زیرا همان طوری که قبلا اشاره ‎ ‏شره پژوهش تاریفی رارای & ‎cul & Sng spu‏

صفحه 39:
ار بيبيركى نسبى اطلاعات لا نا. ور برفى مواردء تاقصس بورن اطلاعات لا س. نانوانى رر آزمون آنها به صورت آزمايشى نس بورن معيارهاى تبزيه و تمليل ود < ۳ ۳ ‎off‏ اتوانی د رکنترل شرایط پژوهش.

صفحه 40:
= ت ىله ملاك غ الشف واقعيت ها با استفاره از ‎dio,‏ تى نف اثيهء رثوهة در صورثی علمی بودن را واقعيت ها با استفاره از روشیای ‎qed! Ayal (ale‏ پژوهش تاريشض» علم است. ‎-١‏ جمع آورى اطلاعات. ار پژوهش تاریضی س هکا نمام ميث ۲- ارزشیایی اطلاعات و تفسیر ‎iT‏ ‏در پژوهش تاریفی سه لار عمره انبا ميشور: رزشيابى نت و تفسير آنها. ‏۳- استفراج نتایج و تعمیع ‎yt‏

صفحه 41:
از ويرلاه انتقاری» پژوهش تاریفی با سه معیار علمی زیر مطابقت نرارد: اجمع آورى اطلاعات: ‎UG (syle pple Gul wile (Ayo yl‏ شنافت ئيستئر. ‏۲ تفسیر اطلاعات: ‏علوم طیعی از طریق آزمایش توبیه و تقسیر می شوند. اما عوارت تاریفی به علت نارر بورن» قابل تجزیه نبوره و ‏بيشتر از طریق مقایسه منطتی اثات می شونر. ‏۳- ماصل پژوهش تاریفی: ‎Ulingh-‏ رین را از نقطه نظر تایب یکه از آن ماصل می ۵ توان مورر نق قرار دا پژوهش تاریفی را از نقطه نظر نتایهی له از آن می شور می توان مورر نقر و بررسی قرار را ‎1 2 ‏ورد ۳ رک نز نز‎ ga ‏نز فا‎ ۳ a ‏-هرف اصلی این پژوهش, آشف قوانین و اصول است. بنابرلین» در پژوهش تاریفی می توان به علت بروز‎ ‏هوارث رست یافت

صفحه 42:

صفحه 43:
‎oll‏ پژوهشی بایر مرامل پژوهش علمی راء ماثثر ساير علوم: ط ىكثر. اين مرامل عبارتقر اه ‏۴ تعيين و تهرير مسئله. ‏#لأئ, زعيين هرف. ‏= مطالعه منابع مربوط به موضوع مورر تقیق. للع ‎oy‏ 403 ‎aay off‏ 551( اطلاعات و ارزشيايى اعتبار أنها. ‎aa‏ تبزیه و تعلیل اطلاعات جمع آوری شره. #./. نتيب هكيرى و تفسير يافته ها. ‎AM‏ توي هكزارش تقيق.

صفحه 44:
استيفن ايزاك به نقل إز بورك (إيزاك. 191/1) ويرّليهاء مرامل و هرف پژوهش تاریفی را مطابق زیر خلاص هکره است: ool اه 77 57 7 بازسازی لزشته به صورت منم و عینی از طریق جمع آوری اطلاعات, ارزشیابی و تلفیق منابع ۳ ۳ 3 ۳ fo 8 = fae ls ‏مثال : مطالعه منش تمرنا تگروهی در آموزش و پرورش به منظور درک این روش رگزشته و حال.‎

صفحه 45:
به اده هايى بستلى رارركه توسط وياران جمع آوری با مشاهره شره است. . در این روش, صرامت و صمت نتایج تابع اعتبار مثابع مورر استقاره است. ۷۲- یافته های پژوهش تاریفی غالا مفالف تصورات عامه مررم است. این پژوهش بایر فیلی منظح و بامع باشر ۳ پژوهش تاریفی بر رو منبع اطلاعات استوار است: (الف) منابع رست اول» (ب) منایع رست روم. منابع رست اول به منابع یگفته میشو رکه به وپور آورنره آن در زمان مارثه عضور راشته است. منابع رست رومء منابعی هستت رکه وگران آنها را مشاهره و ثبت و بيكان یکررهاند. ‎aia iol -5‏ > بزوهش تاريفى بستّلى به موارر زير دارر: ‎ ‏الف: اعتبار ييرون له سنریت مرک يا اثر مورر پژوهش را بررسى م ىكثر. ب: اعتبار درون ىله الليزه هاء تمايلات و مهروديتهاى مؤلف و شرايط زمانی و مان یکه ‎pil‏ با مررک در ن به وپور آمره است را ‏مورر بررسی قرار می ره

صفحه 46:
(- تعریف و بیان) مسئله. ‎so 2‏ ۲- بیان هرف و و صورت امکان صورت بنر یگررن فرضیه. ۳- بمع آوری اطلاعات, ۶- ارزشیایی اطلاعات جمع آوری شره. ‏۵- ته هگزارش پژوهش.

صفحه 47:
pe Aen pes 5 cate

39,000 تومان