سایر تحقیق و پژوهش

پیامدهای جهان اجتماعی

jahan-33

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پیامدهای جهان اجتماعی”

پیامدهای جهان اجتماعی

اسلاید 1: پیامدهای جهان اجتماعی » ­ درهایی که جهان اجتماعی به روی ما می ­گشاید و درهایی که میبندد «ارائه:

اسلاید 2: آیا جهان اجتماعی صرفا تابع خواست و ارادۀ افراد است؟در درس­­ های گذشته بیان شد که افراد انسانی با آگاهی و ارادۀ خود به کنش اجتماعی می ­پردازند و با همین کنش­­ ها در ساختن جهان اجتماعی و تداوم آن مشارکت می ­کنند. آیا این بدان معناست که ما همواره می ­توانیم هرگونه بخواهیم جهان اجتماعی را بسازیم یا تغییر دهیم؟ یا اینکه جهان اجتماعی پیامدهایی دارد که بر اراده و فعّالیت­­ های ما تأثیر می ­گذارد؟

اسلاید 3: شاه انوشیروان به موسم دی/ رفت بیرون ز شهر بهر شکار/ در سر راه دید مزرعهای/ که در آن بود مردم بسیار/ اندر آن دشت پیرمردی دید/که گذشته است عمر او ز نود/دانه جوز در زمین میکاشت/ که به فصل بهار سبز شود/ گفت کسری به پیرمرد حریص/ که چرا حرص میزنی چندین؟/پایهای تو بر لب گور است/تو کنون جوز میکنی به زمین/ مرد دهقان به شاه کسری گفت/مردم از کاشتن زیان نبرند/دگران کاشتند و ما خوردیم/ما بکاریم و دیگران بخورند ملکالشعرا بهار یکی از جامعه­ شناسان به پرسش باال اینگونه پاسخ میدهد که سهم مردگان در ساختن جهان اجتماعی بیشتر از سهم زندگان است؛ یعنی سهم پیشینیان ما در ساختن جهان اجتماعی بیشتر از ماست. همچنانکه سهم ما در ساختن جهان آیندگان بیش از آنهاست. شما چه فکر میکنید؟ کالس درس خود را در نظر بگیرید و سهم خودتان، معاصران و پیشینیان را در شکلگیری آن، شناسایی کنید. سهم کدام یک قابل انکار است؟

اسلاید 4: بخوانیـم و بـدانیـمزندگی اجتماعی به مثابه گفتوگو تصور کنید وارد یک اتاق پذیرایی میشوید. دیر رسیدهاید. وقتی که وارد میشوید، دیگران پیش از شما آمدهاند و درگیر بحثی داغ هستند که نمیتوانند آن را حتی برای چند لحظه متوقف کنند و به شما بگویند که موضوع چیست. بحث، پیش از آنکه هر یک از افراد به آنجا رسیده باشند، شروع شده است و بنابراین هیچ یک از حاضران واجد شرایط الزم نیست که بتواند به شما بگوید این بحث از چه مراحلی گذشته است. مدتی مینشینید و گوش میدهید بعد به این نتیجه میرسید که رشتۀ بحث را فرا گرفتهاید؛ آنگاه شما هم وارد بحث میشوید و نظر خودتان را میگویید. کسی به شما پاسخ میدهد؛ شما هم پاسخ او را میدهید. کسی دیگربه دفاع از شما بر میخیزد و یکی دیگر به صف طرف مقابل شما میپیوندد ... . به هر صورت بحث پایان ناپذیر است. دیر وقت میشود و شما باید بروید، اما بحث و گفتوگو همچنان ادامه دارد.

اسلاید 5: جهان اجتماعی با آگاهی و ارادۀ افراد انسانی پدید می ­آید. ولی این پدیده، پس از آنکه با کنش انسان تحقق پیدا کرد، پیامدها و الزام­­ هایی را بهدنبال میآورد که وابسته به قرارداد و اراده تک تک افراد نیست. این پیامدها خود، موقعیت جدیدی )فرصت­­ ها و محدودیت­­ ها( را برای کنش­­ ها و انتخاب­­ های بعدی ما فراهم میآورد. قبالً از تفاوت کنش انسان­ ها و فعّالیت حیوانات سخن گفتیم. یکی از تفاوت­­ های ما و حیوانات، در خانه ­سازی آشکار میشود. حیوانات هم مثل ما انسانها که به خانه و سرپناه نیاز داریم، به النه و سرپناه احتیاج دارند. بیشتر حیوانات خانه می ­سازند. خانۀ حیوانات ممکن است در مکان، شکل، مصالح، استحکام و ... با خانۀ انسان­ ها تفاوت­ هایی داشته باشد. ولی مهم ­ترین تفاوت خانه ­سازی انسان و حیوان در این است که انسان پس از ساختن خانهاش ناچار میشود متناسب با شرایط خانه، در خود و شیوۀ زندگیاش تغییر ایجاد ­کند. به همین دلیل شیوۀ زندگی انسان کوچ نشین، یک جانشین و شهرنشین متفاوت میشود.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید