کسب و کارمهارت‌های شخصی

پیشنهاد و چرا پیشنهاد دهیم؟

صفحه 1:

صفحه 2:
لش يومسعد يردج مود ی بر درد ید رسد یه Go Saag nee ‏ع‎ ‎- ‏قوم ييشتجاد كاوزنى‎ « مد رت رس پل وه وی رد ید یل یمس رنف رگد | سه see

صفحه 3:
تعریف پیشنهاد هرگونه ایده و راهکار به منظور حل مشکلات یا بهیود در فعالیت ها و فرآیندهای موجود سازمان . در قالب یک فرمت استاندارد (مثلا قرم پیشنهادات) تمام سطوح سازمانی حق ارائه پیشنهاد را دارا می باشند و هيج تفاوتى بين آنها در دریافت . بررسی و پاداش دهی وجود ندارد.

صفحه 4:
برای ايجاد زمینه های مشارکت کارکتان در امور » روشهای مختلفی ارائه شده است که یکی از این روش ها نظام پیشنهادات می باشد. نظام پیشنهادات به دلیل سادگی روش . نتایچج مطلوب . عدم دخالت مستقیم در حیطه اختیارات مدیریت و عدم ایجاد تغییرات اساسی در ساختار سازمان ۰ بیشتر از روشهای دیگر مشارکت مورد توجه قرار گرفته است. ‎Share‏ ‎your‏ suggestions 2

صفحه 5:
م پیشنهادات نظام پیشنهادات سپستمی است که 22ج 2 Glee به منظور جلب مشارکت کارکنان . ۸ 1 پیشنهادات ایشان را در جهت بهبود عملکرد سازمان دربافت وکارشتتانبی کرقة و به پیشنهادهای پذیرفته شده جوایزی اهدا می کند و پیشنهادهای پذبرفته شده را به مرحله اجرا در می آورد .

صفحه 6:
نظام پیشنهادات ؛ کارکنان است . ۴فراخوان مدیران به کارکنان جهت مشارکت در اداره بهتر ساز است . * کاربری اصلی این نظام ترغیب کلیه کارکنان به ایجاد بهبود از طریق خلاقیت فردی ۰ پژوهش های کوچک و ایجاد بهبودهای کوچک و مستمر (کایزنی) در حوزه کاری خودشان و سازمان است .

صفحه 7:
آغاز تغییر از من توسط خودم وجودی نظام پیشنهادات ابزاری برای نهادینه سازی روحیه ی: * خلاقیت (فعال نمودن توان فکری و خلاقیت کارکنان) * بهبود جویی (بهبودهای مستمر و بی پایان در کلیه امور) * عارضه یابی * عادت گریزی (زدودن عادات کار کنان از تکرار روشهای قدیمی) * کار تیمی * مسئولیت پذیری ‎wg?‏ در کارکنان ‏8 ‏00 نظام پيشنهادها ابزاری برای ‎1 so ‏عاد‎

صفحه 8:
مقایسه سازمان دارا و فاقد نظام ييشنهادها کارکنان عادتی و تکراری کار انجام می د * کارکنان مسئول انجام کارها طبق استانداردها هستند و در طراحی و بهبود کارها نقشی ندارند. *مدیران اعتقاد و اشتیاقی برای مشارکت و ارگیری پیشنهادهای کار کنان ندارند *مدیران به کارهای جاری مشغولند و فرصتی برای فعالیت های بهبود ندارند . *رویه ها به سختی عوض می شوند و مدتها و ری عاتئد . مان به تولید و ارائه خدمات ثابت با یندهای بدون تغییر مشغول است ae... * کارکنان مناسبترین فرد برای شناسایی مسائل و بهبود در کارهای خویش قلمداد می شوند . * مدیریت. مشارکتی بوده و تلاش مدیران بر بهره گیری از خلاقیت قردی و گروهی کارکنان است . * مدیران به فعالیت ها: اد بیش از فعالیت يران ای بهبود بیس از یبای جاری تمرکز دارند . *شان رویه ها . آخرین روش مورد قبول انجام کار است و به سرعت و سهولت تغییر می یابند . *سازمان مرتبا محصولات ۰ خدمات . فر آیندها و ... را پفبود می دهد .

صفحه 9:
در یک نگاه اقدامات اولیه مدمه ددع۰ فیمه دوم سال ۱۳۹۵ اقدامات استقرار(متمر کز)) خوداد ۱۳۹۶ مذاکره برای توسعه ۰۰۰۰۰۰ زمستان ۱۳۹۷ مکاتبات و جزئیات توسعه.... اسفند ‎٩۷‏ تغیبر روش اجرایی (غیر متمرکز)...... بهار ‎٩۸‏ ‏پشتیبانی نرم افزار ۰.۰۰۰۰ فیاز به تمدید تابستان ۱۳۹۸

صفحه 10:

صفحه 11:
چکش کاری پيشنهاد ها 6 بهبود های کوچک ارتباط نظام پیشنهادات با سایر نظام ها تاثیر عملکرد افراد در نظام پیشنهادات جهت اعمال در نظام ارتقاء شغلی کارشناسان حدود ۸۲۰ از کل نمرات سیستم ارتقاء شغلی کارشناسان به مشارکت آنها در نظام پیشنهادات اختصاص دارد . لوح های تقدیری که در نظام پیشنهادات به پیشنهاددهندگان پیشنهادهای خاص و ویژه و همچنین برتربنهای نظام پيشنهادها اهدا می گردد در امتیازات مربوط به بند تقدبرنامه های سیستم ارتقاء شغلی کارشناسان تاثیر می گذارد.

صفحه 12:

صفحه 13:
پیشنهادهای کایزنی ۱ پیشنهادهای ویژه (اقدامهای بهبود) ش از ۹۵ درصد پيشنهادها -كمتر از ۵ درصد پيشنهادها 15 متك كدرى در واحدها - قابل تصمیم گیری در سطوح عالی - ياداش هاى كم -ياداش هاى زياد - قابل اجرا در واحدها با امکانات موجود -وجود جالشهاى اجرا - فرصتهای بهبود نامحدود -فرصتهای بهبود محدود - زمینه ساز مشارکت سطوح پایین -زمینه ساز مشارکت نخبگان -وبولوزت.

صفحه 14:
موضوعاتی که می توان در باره آن پيشنهاد داد ‎٠‏ بهبود های خاص اطراف ما ۶ همواره راه بهتری وجود دارد.

صفحه 15:
ان شاالله در ادامه استقرار نظام اد سس وظایف تیم های بهبود مستمر در نظام پیشنهادات وظایف بررسی پيشنهادها آموزش » فرهنگ سازی و ترویج * دریافت پيشنهاد * قشویق مستعر هعکاران به مار * تشکیل و بررسی پیشنهاد در جلسه بهبود ۰ ۱ * تهیه جدول رتبه بندی عملکرد مشارکت مستمر در موعد مقرر کارکنان و ارائه آن به مدیریت * امتیازدهی به پیشنهادهای قابل قبول . * اداره تابلو نظام مشارکت تعیین مسئولان و زمان اجرای پیشنهاد - تهیه و نصب پوستر و شعار و های پذیرفته شده اعلاناد- ۳ اف پیگیری اجرای پیشنهاه ای پذیرفته - نصب جدول مشارکت کارکنان * تکمیل فرم اجرا پس از اجرای پيشنهاد * پاسخ به درخواستهای بررسی مجدد پيشنهادها | - نصب موضوعات اعلام شده

صفحه 16:
شاخص های ارزیابی نظام پیشنهادات

صفحه 17:
تعریف شاخص های نظام پیشنهادات *سرانه پیشنهاه - تعداد پسشنهادهای دریافت شده کل تعداد کارکنان تعداد پیشنهادهای پذیرفته شده تعداد پیشنهادهای بررسی شده *درصد پذپرش < تعداد پیشنهادهای اجرا شده SEER GEE TT - ‏«درصد اجرابى‎ تعداد همکارانی که پیشنهاد داده اند رمد ۱

صفحه 18:
فرم پیشنهادات موضوع پيشنهاد باید با جزئیات نوشته شود . به طوری که هر کس بتواند سريعاً با خواندن آن . پیشنهاد یا ایده را درک کند . وضعیت فعلی باید توضیح داده شود تا نشان دهد که مشکل و مسئله چه بوده و چرا بهبود درآن مورد نیاز است . همچنین اثرات روش پیشنهادی باید به طور كامل از نظر کیفیت . هزينه ها ء تولید .ایعنی . شرايط عمومى محيط و ... برآورده شود .

صفحه 19:
چگونه پیشنهاد را از وظیفه تشخیص دهیم؟ ملاک تفکیک وظیفه از پیشنهاد بهبود است . وظیفه انجام فعالیتهای نعیین شده و موره انتظار دقیقا طبق استانداردهای جاری است . (چی؟ چطور؟ چرا؟کی؟ کی؟ کجا؟) (بدون ‎(gate‏ بیبود هر چند کوچک قابلیت بهبود و ارتقاء وظیفه با گذر از استانداردهای جاری سازمان را در جهت مثبت داراست . چطور؟ ‎te‏ جى؟ (گامهای اجرا) (ضرورت و مزایا) .. (تبیین کامل) کجا؟ ‎ss‏ کی (مكان اجراا. ‏ (زماناجرا/ ‎(elds)‏

صفحه 20:
_جزوه استاد با کناب ومراجه * پرسش سوال ذیر » وظیفه را از پیشنهاد تمیز دهد : « آیا انجام اقدام مندرج در پیشنهاد توسط مقام مافوق تعیین شده و ۳ عدم انجام آن فرد را مورد سوال وی قرار می دهد؟ » اگر پاسخ سوال مثبت باشد . پیشنهاه ارائه شده . وظیفه ی پیشنهاه دهنده بوده و در قالب پیشنهاد قابل قبول نمی باشد و بالعکس .

صفحه 21:
اینا ره نمدنوم چیه ولی چون نظام پیشنهاد ها ر تقویت موكونه مروم ياد مى كيرم اقداماتى كه نظام ييشنهادات را تقويت مى كند خا توان حل مساله خ کار تیمی كايزن 2 قریز < توانمندسازی < ایجاد فضای خلاقیت و نوآوری > جك ليست رابرت هریس

صفحه 22:
0 بهينه 50+11 آنالیز فر ایند کاوی ‎SCAMPER‏ ‎Wanted system‏ مودا شناسی تصویرسازی طوفان فکری استعاره توهم خلاق درنگ خلاق خواب خلاق فهرنت خصویان واژه های تصادفی تكنيك شكوفه نيلوفر ‎ae‏ تحليل مورفولوزيى

صفحه 23:
بهره كيرى از جك ليست بهبود محصول رابرت هريس ROBERT HARRIS ‏ظريفتر كردن , ساده سازی‎ ‏حذف اضافات و آثار منفی سم کاربرد جدید‎ ‏بزركتر كردن اندازه کاهش هزینه ها‎ ‏کوچکتر کردن اندازه راحتی کاربرد‎ ‏سيك تر كردن ۱ افزایش معصول‎ ‏افزایش انعطاف و تنوع پذیری افزايش ظرفيت و كارآبى‎ ‏یکپارچه سازی کارکردها افزایش سرعت کارکرد‎ ‏ايده آل سازى براى اهداف كوتاه مدت افزایش دوام‎ ‏افزايش كاركردها 0 افزايش دقت آهستهتر شيك تركردن‎ مقبول كردن سهولت نظافت برتابل تر

صفحه 24:

صفحه 25:
دوره آموزشی نظام پیشنهادهای کارکنان 7 هه پیشنهادهای کایزنی ‎ws‏

صفحه 26:
بخش بعدی

صفحه 27:
قانون ايده با همت اجرا خلاقیت- ایده +زمینه سازی اجرا تنها ۵درصد دنیای خلاقیت ابتکار و ۹۵ درصد آن جاده از ایده تا اجرا در تمامی سازمانها صاف نبوده و پر از مانع است. دنیای خلاقیت و نظام پيشنهادها جایی برای زودرنج هانازک نارنجی ها و قهرو ها ندارد. باید مهارتهای ارتباطی (انتخاب زبان مناسب عنطق روشن و مجاب کننده و زمان مناسب برای ظرح ایده هایمان) را یا متولیان امور ارتقا دهیم.

صفحه 28:
اجزای فرم پیشنهاد

صفحه 29:
چرا پيشنهاد بدهیم؟ ‎CD‏ رس ‎ ‏1 .° انگیزه جوا ان ‎us‏ ‏های اه چرا پیشنها بدهم؟ ‎eas‏ ‏عم وفع ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 30:

صفحه 31:
عوامل موثر در کا رآمدی نظام پیشنهاد های کار کنان

صفحه 32:
20 {200 96 +60 98 | 20 یز هی احما شدم ۱

صفحه 33:
سرانه ‎ec‏ ‏وعد ارات ها ‎Pade‏ و ۱ ۳۳ کدرا ری( خر ی ۲ ارام اسرد ی دورو

صفحه 34:
رتبه شرکت در ارزیابی های حوزه مشارکت کارکنان ارزیابی درون سازمانی ارزیابی توانیر ارزیابی وزارت نیرو ارزیابی سطح ملی ارزیابی سطح استان عارضه یابی و نظر سنجی ها استمرار و عادت ها و تبدیل به فرهنگ های بهبود جامع تصاحب ارزش از اجرای جامع نظام پیشنهاد ها تعداد پیشنهاد تا عدد 10 هزار در سال یعنی هر واحد به طور متوسط 300 پيشنهاد یعنی هر ماه 25 پيشنهاد هر واحد متوسط 25 پیشنهاد در ماه ( هر روز یک پیشنهاد) تقسیم روز ها به واحد های داخلی کمی انگیزه مستمر / شکرپاش کسب تصاحب ارزش از اجرای جامع نظام بيشتهاد ها در شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
25,000 تومان