پزشکی و سلامت بیماری‌ها

پیشگیری از سرماخوردگی با آموزه های طب سنتی

pishgiri_a_sarmakhordegi_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پیشگیری از سرماخوردگی با آموزه های طب سنتی”

پیشگیری از سرماخوردگی با آموزه های طب سنتی

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: چه کنیم تا کمتر سرما بخوریم؟پیشگیری از سرماخوردگی با آموزه های طب سنتی

اسلاید 3: چه کنیم تا کمتر سرما بخوریم؟پیشگیری؛ ارتقای توان سیستم ایمنی بدن:ضعف سیستم ایمنی از مشکلات بسیار شایع و از ره آوردهای نامیمون زندگی و طبّ مدرن است.وقتی سوال می شود که « فکر می کنید شما سالم ترید و کمتر مریض می شوید یا قدیمی ترها؟»پاسخ مشترک این است: « قدیمی ترها از ما سالمتر بودند.»

اسلاید 4: براساس آموزه های طبّ قدیم، شاید مهم ترین تفاوت مردمان این زمان نسبت به قدیمی ترها، ضعف کبد آنهاست.امّا در فرهنگ واژگان طبّ جدید، این تفاوت به نحو دیگری بیان می شود و آن عبارت «ضعف سیستم ایمنی» است.درواقع، افزایش بروز انواع بیماری های عفونی و غیرعفونی، همه یک علّت مشترک دارند و آن هم این است که نیروی دفاعی بدن ما خسته و ضعیف است. در ادامه پیشنهاداتی برای ارتقای توان سیستم ایمنی بدن ارائه می گردد:

اسلاید 5: 1- اصلاح تغذیه :الف) غلبه غذاهای خام و گیاهی به غذاهای پخته و حیوانی در رژیم غذایی.ب) بین روش های طبخ، سرخ کردن بدترین روش است؛ از آن فاصله بگیرید.ج) غذاهای تازه را جایگزین غذاهای فریزری کنید.د) حتّی المقدور از مصرف غذاهای مصنوعی پرهیز کنید:(انواع سوسیس، کالباس، همبرگر، پیتزا، انواع غذاهای ساندویچی و فست فودها، نوشابه ها و دوغ های کارخانه ای، نان های فانتزی، هر نوع کمپوت و کنسرو و آب میوه صنعتی و هرگونه خوراکی اسانس دار، شیرینی های قنادی، ماکارونی و لازانیا، انواع آجیل بوداده و حتّی مواردی مانند ربّ و آبلیمو و سرکه صنعتی، و انواع لبنیات پاستوریزه و حتّی کشک کارخانه ای و ....)

اسلاید 6: 2- اصلاح سایر مشکلات موجود در زندگی:تا آنجا که می توانید از عوامل تضعیف سیستم ایمنی فاصله بگیرید:تغذیه غلط، شیوه های غلط آماده سازی غذا، ظروف نامناسب غذا خوری، روش های غلط نگهداری مواد غذایی، عدم رعایت آداب صحیح تغذیه، افزایش مصرف غذاهای با طبع سرد نسبت به غذاهای دارای طبع گرم و ....،استفاده از انواع سموم؛ آنتی بیوتیک ها، کودهای شیمیایی، داروهای هورمونی و ... در کشاورزی و دامپروری، واکسیناسیون، استفاده از آنتی بیوتیک ها و سایرداروهای شیمیایی، استرس و ...

اسلاید 7: درمورد کودکان علاوه بر موارد فوق روی این نکات به طور خاص تاکید می شود:- فراهم آوردن زمینه برای تحرّک و بازی های فیزیکی،- پرهیز از زیاده روی در تماشای تلویزیون و انجام بازی های رایانه ای،- پرهیز از خوردن هله هوله،- استفاده از نور به اندازه کافی.

اسلاید 8: 3- جوانه گندم:روزی یک قاشق مربّاخوری از پودر جوانه گندم(یا 5-4 قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه) را به هرنحوی که مایل هستید مصرف کنید.(اکودکان کوچکتر، میزان کمتر).جوانه گندم علاوه بر تاثیر واضح در کاهش موارد ابتلا به سرماخوردگی و بیماری های عفونی، در درمان کم خونی، کم اشتهایی و کمبود رشد کودک هم فوق العاده موثّر است.

اسلاید 9: 4- آب عسل:حدّاقل یک قاشق غذاخوری عسل در یک لیوان آب حل کنید.سپس مقداری آب لیموترش تازه(و نه آبلیمو) به آن اضافه کنید.پس از خنک شدن آن در یخچال( و نه خنک کردن آن با یخ) به آرامی و جرعه جرعه میل نمایید.شربت عسل در رفع طیف وسیعی از مشکلات ازجمله کم خونی، خستگی های مزمن و کمبود انرژی، انواع مشکلات گوارشی، درمان بیماری های عفونی، بهبود سینوزیت و سرماخوردگی، کمک به تحمّل بهتر روزه داری و افزایش توان سیستم ایمنی، بسیار کارآمد است.در مواقع سرماخوردگی، اضافه کردن کمی عرق نعناع یا پونه به این ترکیب، شما را صاحب یک داروی تمام عیار در درمان سرماخوردگی خواهد کرد.

اسلاید 10: 5- حجامت:حجامت بدون تردید یکی از بهترین و کامل ترین روش های ارتقای توان سیستم ایمنی است.اثر حجامت برکاهش تعداد و شدت موارد ابتلا به سرماخوردگی و سایر بیماری های عفونی آن قدر واضح است که تقریبا تمام پدران و مادرانی که کودک خود را حجامت می کنند متوجه این تغییرات شده و بسیاری از آنها با یک بار اقدام به حجامت، مشتری پروپاقرص آن می شوند.

اسلاید 11: 6- بعضی عوامل که باعث کاهش واضح ابتلا به سرماخوردگی می شوند:شستشوی بینی و سینوس ها :مستحب است که قبل از وضو گرفتن، مقداری آب به داخل بینی استنشاق شود. این عمل تاثیر فوق العاده ای در شستشوی سینوس ها و کاهش بار میکروبی آنها و در نتیجه کم شدن خطر ابتلا به سینوزیت و سرماخوردگی دارد.پوشاندن سر:در تمام فرهنگ های بومی درسراسر جهان(اسلامی وغیر اسلامی)، یک جزء ثابت البسه، وجود قطعه ای مناسب برای پوشاندن سر بوده است. (مثل انواع کلاه ها، عمامه، روسری و ...)؛ این مساله اختصاصی به زن ومرد، کودک و بزرگ و تابستان و زمستان نداشته است.

اسلاید 12: پوشاندن سر پس از استحمام:سعی کنید پس از استحمام و تا خشک شدن کامل موها و پوست سر و صورت، سرتان را با چیزی مثل کلاه یا روسری بپوشانید.درمان و پیشگیری از سینوزیت:ازمهم ترین دلایل شیوع سرماخوردگی، شیوع سینوزیت است.SHIATEB.COMمنبع:

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید