پزشکی و سلامت طب سنتی

پیشگیری از ضعف در ماه رمضان

pishgiri_az_zaf_dar_mahe_ramezan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پیشگیری از ضعف در ماه رمضان”

پیشگیری از ضعف در ماه رمضان

اسلاید 1: www.tabaye

اسلاید 2: پیشگیری از ضعف در ماه رمضان

اسلاید 3: يكي از فلسفه هاي روزه داري، همدردي با بينوايان و نيز ياد نمودن از گرسنگي و تشنگي روز قيامت مي باشد. بنابراين، حدّ ميانه اي از تشنگي و گرسنگي را تحمّل نموده در پي آن نباشيد كه اصلا گرسنه يا تشنه نشويد.ولي ضعف بيش از حد كه طاقت انسان را طاق، و او را از روزه داري بيزار نمايد؛ مطلوب نيست. براي رفع اين مشكل به اين نكات توجّه كنيد:

اسلاید 4: پر خوری نکردن در وعده سحری:ما از ترس گرسنگي، پرخوري مي كنيم و اين مسأله باعث ترشّح بيش از حدّ هورمون هاي كاهش دهنده قند خون و احساس ضعف و گرسنگي مي شود؛ بنابراين به هنگام صرف سحري، رعايت اعتدال را بنماييد.

اسلاید 5: استفاده از خوراكي هايي مانند عسل، آب عسل، انواع مغزها، جوانه ها، برگه ها، خشکبار خام، زیتون، خرما و ...، به ويژه در وعده سحر، به كاهش ضعف و گرسنگي طول روز كمك مي كند. اگر روزه دار عادت کند که در وعده سحر، به مصرف این خوراکی ها بسنده کند؛ ماه مبارک آسانی را در پیش رو خواهد داشت.

اسلاید 6: آب عسل: مقدار دلخواهي عسل را در آب حل كنيد(حدّاقل يك قاشق غذاخوري در يك ليوان آب). سپس مقداري آب ليموترش تازه(و نه آبليمو) به آن اضافه كنيد و پس از خنك شدن آن در يخچال( و نه خنك كردن آن با يخ) اين نوشيدني بسيار گوارا را جرعه جرعه ميل نماييد.

اسلاید 7: روزه داران؛ بویژه افراد كم خون یا کسانی که سابقه ضعف و افت فشار با گرسنگی را دارند نباید از خوردن آب عسل(بین افطار تا سحر دو سه ليوان )غافل شوند.نکته: در روایات ما به مصرف شیرینی در وعده سحر تاکید شده است. علاوه بر عسل، از مصرف سایر شیرینی های طبیعی هم غافل نشوید.

اسلاید 8: غذا را خوب بجويد. تا هم زودتر سير شويد و هم، هضم و جذب آن كاملتر انجام شود. از خواب قيلوله غافل نشويد. (خواب كوتاه و سبك قبل از اذان ظهر)زيـاد خـوابيدن پـس از اذان صبح يا در طول روز، نه تنها كمكي به كم شدن ضعف روزه دار نخواهد كرد بلكه آن را تشديد خواهد نمود. در خوردن افطار، افراط نكنيد تا به هنگام سحر، اشتهاي كافي داشته باشيد.خوردن افطار و شام را به يك وعده محدود كنيد.

اسلاید 9: بهترین گوشت برای مصرف معمول، گوشت گوسفند است.افراد سردمزاج می توانند گوشت شتر را نیز در برنامه غـذایی خود بگنجانند.مصرف گوشت های سردمزاج مانند مرغ های پرورشی، ماهی و گاو، عملا ضعف بدنی روزه دار را افزایش می دهند.مصرف برنج یکی از شایعترین دلایل ایجاد ضعف در روزه داران است.مصرف آن را محدود کنید و برنج سبوس دار مصرف کنید.

اسلاید 10: یکی از علل مهم احساس ضعف در روزه داران بر هم خوردن تعادل یونی بدن است. جلوگیری از به هم خوردن تعادل یونی با استفاده از نمک های کامل مثل نمک معدنی و در درجه بعد، نمک دریا، میسر است. مصرف چای هم تعادل یونی بدن روزه دار را به هم می زند. البته اگر به چای خوردن اعتیاد دارید، ماه مبارک زمان مناسبی برای ترک این اعتیاد نیست.

اسلاید 11: وجود فیبر در غذا:مواد غذایی حاوی فیبرنان های سبوس دار (نان سنگک و بربری) به ویژه در وعده سحرهر شب یک قاشق غذاخوری سبوس گندم را در یک لیوان آب خیسانده در وعده سحر میل کنید. سبوس را به آب غذاهای آبکی مانند آبگوشت، آش، خورش ها و ... اضافه کنید. راحت ترین کار، خرید سبوس از نانوایی های بربری است. وجود فیبر در غذا باعث می شود که روند هضم و آزاد شدن انرژی مواد غذایی به تدریج انجام شود، این مسأله به کنترل ضعف روزه دار کمک شایانی می کند.

اسلاید 12: مصرف دوغ و ماست ضعف طول روز را افزایش می دهند. مصرف آنها را به حدّاقل برسانید.روغن نباتی جامد و مایع، هر دو می توانند ضعف روزه دار را افزایش دهند. استفاده از روغن زیتون(اولویت اوّل)، روغن حیوانی، روغن دنبه، کره محلّی و روغن کنجد را به شما توصیه می کنیم.

اسلاید 13: حمام سنگین در طول روز باعث ضعف است. استحمام سبک برای رفع تشنگی مفید است اما حمام های سنگین را در فاصله بین افطار تا سحر بروید.خون گیری در ماه مبارک (خون دادن، حجامت، فصد، زالواندازی و ...) باعث ازدیاد ضعف است. حتی المقدور این کار را نکنید و در صورت ضرورت، حدود 3 ساعت بعد از افطار اقدام کنید.shiateb.comمنبع:

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید