پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

پیشگیری و کنترل حوادث ناشی از کار

pishgiri-va-control-havades-naashi-az-kaar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پیشگیری و کنترل حوادث ناشی از کار”

پیشگیری و کنترل حوادث ناشی از کار

اسلاید 1: 1 پيشگيري و كنترل حوادث ناشي از كار

اسلاید 2: 2فهرست مطالبمقدمه1- بررسي همه جانبه محيط كار 1-1 – تشخيص و شناسايي خطرات 2-1- ارزيابي خطرات 2- تجزيه و تحليل حوادث به وقوع پيوسته 1-2 - مدلهاي ارائه شده در بررسي علل وقوع حوادث 2-2 - مدل TMEPM 3-2 – مدل دامنه هاينريش  3- تشكيلات كنترل و نظارت 1-3 – بازرسي كار 2-3 – كميته هاي حفاظت فني 3-3 – مديريت سيستم هاي ايمني و بهداشتي  4- اقدامات آموزشي 1-4 – آموزش و دستورالعمل هاي ايمني 2 -4 – انجام مطالعات و تحقيقات 3-4 – برگزاري سمينارها و همايش ها

اسلاید 3: 3مقدمه بر اساس تعريف، «حادثه» رويداد پيش بيني نشده و ناخوشايندي است كه فعاليتهاي كاري را دچار وقفه كرده و ممكن است با جراحت يا خسارت مالي نيز همراه باشد. برخي از حوادث، موجب بروز خسارات و آسيبهاي انساني، اجتماعي و صنعتي جدي مي شوند كه اين امر از طريق كاهش راندمان كاري، تأثير معني داري بر بهره وري و توليد خواهد داشت و نكته مهمتر، اثرات سوء اجتماعي و به تبع آن اثرات رواني حاصله بر روي نيروي كار مي باشد.

اسلاید 4: 4 در هر صورت تكنيكهاي ايمني نشان داده كه ما ميتوانيم حوادث را كنترل نموده و از وقوع آنها پيشگيري كنيم. پيشگيري موفق حادثه،دست كم نياز به چهار اقدام اساسي دارد:1-  مطالعه و بررسي همه جانبه محيط كار2-  تجزيه و تحليل حوادث به وقوع پيوسته3-  تشكيلات كنترل و نظارت4-  اقدامات آموزشي در ادامه به ارائه توضيحات بيشتري در هر مورد مي پردازيم.

اسلاید 5: 51-  بررسي همه جانبه محيط كار مطالعه و بررسي از كليه نواحي كاري و عمليات و پروسه توليد جهت شناسايي عوامل ايجاد كننده خطرات، مهمترين اقدام پيشگيرانه، جهت كاهش حوادث ناشي از كار به شمار مي آيد. پس از مطالعه و بررسي و شناخت كامل اين خطرات، اقدامات بعدي شامل ارزيابي و تجزيه و تحليل مخاطرات شغلي مي باشد كه اين تجزيه و تحليل ها، بعنوان روشي براي افزايش دانش پيشگيري از حوادث بكار مي روند.

اسلاید 6: 61-  1– تشخيص و شناسايي خطرات مرحله ابتدايي در پيشگيري از وقوع حادثه، شناسايي خطرات موجود در محيط كار مي باشد. بطور كلي دو نوع خطر در هر محيط كاري موجود است:الف- خطرات آني كه آثار آن بلافاصله قابل مشاهده و ملموس بوده و منجر به بروز حوادث ناشي از كار مي گردد.ب- خطرات آتي كه آثار آن بلافاصله قابل مشاهده نبوده و در نهايت منجر به بروز بيماري هاي شغلي مي گردد.

اسلاید 7: 7 ما خطرات دسته اول را تحت عنوان خطرات ايمني و خطرات دسته دوم را با عنوان خطرات بهداشتي مي شناسيم. همچنين عوامل ايجاد كننده خطرات نيز شامل موارد ذيل مي باشد: عوامل فيزيكي، شيميايي ، مكانيكي ، فيزيولوژيكي و بيولوژيكي ،ارگونوميكي وعوامل رواني، كه در هر مورد اگر ميزان عامل توليد كننده خطر بيش از حدود مجاز و استاندارد باشد، مشكلات عمده اي در محيط كار بوجود مي آيد.

اسلاید 8: 8  در بحث پيشگيري از وقوع حادثه، شناسايي خطرات ايمني مد نظر مي باشد. در اين مورد مي توان با مطالعه و بررسي از كليه نواحي كاري، مراجعه به گزارشات مربوط به حوادث و يا صدمات ناشي از كار، بررسي عمليات و پروسه توليد و مرور گزارشات مربوط به عملكرد ماشين آلات ، مشورت با كارگران، كارفرمايان و اعضاي كميته هاي بهداشت و ايمني و... با محدوده و حوزه خطراتي كه افراد در معرض آنها قرار دارند، آشنا شده و در پيشگيري از وقوع آنها اقدام نمود.

اسلاید 9: 9 همچنين شناسايي خطرات بالقوه محيط كار از اهميت بسياري برخوردار است كه اين امر مبتني بر بررسي ها و مراقبت هاي شغلي و تجزيه و تحليل دقيق خطرات مي باشد. نكته قابل توجه آنست كه در حين شناسايي، بهتر است از موارد جزئي صرفنظر كرده و توجه خود را بر روي خطراتي كه ممكن است منجر به آسيبهاي جدي شوند، متمركز نماييم.   

اسلاید 10: 102-1-ارزيابي خطرات منظور از ارزيابي مخاطرات شغلي،‌برآورد ويژگي هاي كمي و كيفي خطر در محيط كار بوده و هدف از اين كار، كاهش حوادث و بيماريهاي شغلي مي باشد.پس از شناسايي خطرات موجود در محيط كار، ارزيابي ريسك آغاز ميشود كه شامل مراحل زير مي باشد:

اسلاید 11: 11

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید