صفحه 1:
بسم الله الرحمن
الرحیم
صفحه 2:
چرا رهبری در رابطه با مفاسد اقتصادی کاری
انجام نمی دهند؟
چرارهبری سکوت میکنند؟
صفحه 3:
انواع جنگ هایی که ما با جنود ابلیس داشتیم:
* سرد
=u °
* نیمه سخر:
* نرم
صفحه 4:
4
جنگ ذهن ها ,گفتمان ها
*اسلام به شدت ضربه میخورد ولو اگر
امیر المومنین حاکم باشد.
صفحه 5:
دردوران خلیفه سوم حضرت علی (ع) دوتاکار
انجام میدادن :
1 هشدار به خلیفه به خاطر نوع حکومت داری
2 هشدار به مخالفين براى اينكه عليه عثمان
*براى حفظ وحدت ,امنیت, گفتمان واحد
صفحه 6:
: خطبه 201 نهج البلاغه ٠
سرگردان نگه دارد گاهی بروم و زمانی برگردم
یکبار پیغام فرستاد از مدینه خارج شوم دوباره
خبر داد که باز گردم ؛هم اکنون تورا فرستاده که
از شهر خارج شوم.
«به خدا سوگند انقدر از عنمان دفاع کردم
که ترسیدم گنه کار باشم»
صفحه 7:
خطبه شقشقیه:
1.فراوانی مردم چون JL هاى يريشت كفتار بود
2.ازهرطرف مرا احاطه کردند تااين که نزدیک
بود حسن و حسین (ع)لگدمال شوند.
3.ردای من از هردوطرف پاره شد.
4.پردم چون انبوه گله های گوسفند مرا در بر
صفحه 8:
مهم ترین شعار دولت علی۴(ع) عدالت
فرمودند كه بيت المال را كرجه مهریه زنانتان
كرده باشيد »ازشما ميكيرم.
صفحه 9:
نامه معاویه:
1.حالا که حق به حقدار رسید
2.توهم که با قتل عثمان مخالف بودی
3.شعار محوری حکومت توهم هدالت هست
4.قدرت هم در دستان توست.
قاتلان خلیفه سوم را محاکمه کن.
صفحه 10:
مصلحت درحفظ نظام اسلامی
یا
عدالت و تعجیل در معرفی فاتلان عنمان
صفحه 11:
امروز حکومت نوپاست قریب 80حزب وگروه و
رو کشتند درصورت معرفی قاتلان عنمان ,کل
این هشتادتا دوباره عليه حكومت قيام
میکنندومعاویه میدونه داره چیکار میکنه وتو
نمیدونی و فشار می Sag]
صفحه 12:
صفحه 13:
يس سوال اصلى إين است كه چرا رهیری در رایطه یا مفاسد اقتصادی کاری اتجام
تمی دهند؟
۱)طیق قانون اساسی وظیغه رهبری تعیین سیاستهای کلی نظام است نه
وظيفه اجوايى
.يكتى از سياستهاى كلى تظام که رهبری درسال ۳۶ در وایطه یا مغاسد اقتصادى ايلاخ
كودد.
محور اصلاحات :میارزه يا فقر فساد و تبعیض,
همچنین در سال ۳۸۰ ۱فرمان هشت ماده ای یرای مبارزه یا فسات صادر کودند .
از آتجا كه رهيرٍ اتقلاب احساس کردتد که مفاسد اقتصادی: یهخصوص در میان
کارگزاران حکومتی در حال افزایش است و این وضع تاخوشایند. ید جامعه تیز
سوایّت کرده است. «فرمان هشتمادهای مبارزه یا مغاسد اقتصادی» را در سا
۱۳۸۰ و خطاب یه رسای قوای سدگانه صادر کردند.
صفحه 14:
قوف قضائیه نیز باید مجرم و خائن و عناصر آلوده را از سر راه تعالبی کشور بردارد؛ و
نقش قوة مقننه در وضع قوانین و إيفاء وظيفة نظارت» كارساز است. ايشان تصريح
كرد كه «تسامح در مبارزه با فساد»»: به نوعى «همدستى با فاسدان و مفسدان»
است. و «اعتماد عمومى به دستگاههای دولتی و قضایی». در گرو آن است که این
دستگاهها در برخورد با مجرم و متخلف «قاطعیت» و «عدم تزلزل» خود را نشان
دهند. نكتة مهم ديكر در فرمان ابشان اين بود كه در امر مبارزه با فساد. نباید هیچ
تبعيضى ديده شود؛ به اين معنى كه هيج فرد و نهادى نبايد «استثناء» شود. و از
جمله هيج شخص يا نهادى نمىتواند با عذراتتساب به اینجانب یا دیگر مسئولان
صفحه 15:
کشور. خود را از حسابکشی معاف بشمارد. بلکه با فساد. در «هر جا» و «هر
مستد». باید «برخورد یکسان» صورت گيرد. و در نهایت اينکه ایشان تأکید کرد که
به جاى يرداختن به «ريشدها» و «امالفسادها». به سراغ ضفاء و خطاهای کوچک
نروید و «نقاط اصلی» را رها نكنيد
رهبری تصریح میکنند که در عین اينکه به «خیلی از طرحها و لایحهها»یی که در
مجلس تصویب میشوند. اعتقاد ندارد. اما وقتی قانون شدند. با آنها «مخالفت»
نمیکند. همچنین ایشان تأکید میکنتند که «موارد متعددی» از «اقدامهای دولت»
را قبول ندارد. اما چون مسوولانی به حسب «وظیفة قانونی» خود. تصمیمگیری
کردهاند. حتّی اکر آن تصمیمگیری. شامل خود «رهبر» هم باشد. ایشان طبق آن
صفحه 16:
بسیاری از سخنراتی ها و موضع گیریها در این زمینه (مبارژه با مقاسد
اقتصادی)مطالب زیادی فرمودتد.
طبق قانون اساسی اولین تهاد مسئول در این زمیتد(مبارزه با فساد)بعد از قرمان
رهبرى مجلس است.
LT قانون مبارزه یا فساد را داریم یا ته ؟لگر داریم آیا به روز است؟
اهرم های قائوتي مجلس درمبارزه با قساد اقتصادی در !
الف)نظارت پیشگیراته مجلس بر دخل و خرچ دولت یا تتظیم قانون یرنامه و بودج
ب)نظارت مستمر مجلس :دیوان محاسبات کشور از ادارات تابسه مجلس شورای
اسلامی» بر رعایت قانون بودجه در تمام ارگانها
ج)نظارت پسینی مجلس یر تمام ارگان ها :یا استفاده از حق تحقق و تقحص
ح)کمیسیون اصل نود مجلس, شور ای اسلا , که وظیفه ان رسیدگ , یه شکایات.
صفحه 17:
مردمی در مورد همه ارگان-ها
)تذکر ز)سوال و ح)استیضاحج
یکی از مشکلات اصلی در بحث فساد عدم شفافیت است.
چرا نباید شفافیت باشد چرا نباید بدئیم نماینده آیا در مجلس حضور دارد يا نه اكر
حضور دارد چکار می کند.
آیا به این لایحه رای می دهد با نه برجام 21۴ ...
چرا نباید مردم از حقوق و درلمد مسئولان خبر نداشته باشند
صفحه 18:
اهرمهای قائونی قوه قضاییه درمبارزه با فساد اقتصادی در ایران:
نظارت پیشینی و پسینی قوه قضائیه بر رعایت قوائین در همه ارگانهای حکومتی از
طریق سازمان بازرسی کل کشور
نظارت بسينى قوه قضائيه (به ويزه از طريق دادستان کشور) بر تمام ارگانهای
حكومتى ير اساس سازمان تعزيرات حکومتی
قانون مجازات اسلامی
اهرم های قانوني قوه مجربه درمبارزه با فساد اقتصادی در ایران:
نظارت مستمر وزارت اطلاعات بر همه ارگانها از طریق حراست
قانون محاسیات عمومی که شخص 3یحساب در هر ادره و ارگان را مسئول نظارت
مستمر بر رعایت قوانین در دخل و خرج آن نهاد کرده است
اداره یا سازمان رسیدگی به شکایات در هر سازمان
هیات رسیدگی به تخلقات
صفحه 19:
اس یله درریوودجاسی: مرح سک
چند تا از سوالات سملن از وزرا ورییس جسهور یه تشیمه رسید؟
چندتا استیضاح وزرا در مجلس یه تشیجه رسید؟
وسيية
اتفحص از تهادهاى دولتى يه ند
سوال, تذکر و استیضاح رای کی و چه زماتی است چرا امضای خود را
کیرتد مگر وزیر یا ریس جمهور عوض شده ۶
چرا تاتون اتتضایات را در مورد وعده های انتخایاتی اصلاح تمی کنند؟چوا از رییس
جمهور در مورد وعده ها مچلس سوال تمی کدد؟
)ایا انتظار داریم رهیری یه جای مجلس: قاتون تصویب کند؟
یه جای دولت. کار قوه مجریه تمایید؟
یه جای دستگاههای اطلاعاتی. تحقیق SaaS
ید جای قوه قضاییه و دستگاه دادکستری, خودش متهمین را دستکیر و مجازات
تمايد؟
صفحه 20:
يه جاى رییس صدا و سیماء کارگزدان و هترييشه يياورد و فیلم و سریال يسازد؟ يه
جای مدیریت تظام یاتکی وارد عملیات قتصادی و جلوگیری از وامهای کلان یا
جایجایی دلارها یشود؟
یه جای شهرداریها وارد صحنه شود و مشکلات شهری را یررسی کند؟
یه جای دستگاههای اقتصادی و یازرگانی و گمرکات واردات و صادرات را کنترل
کند؟
و ده ها مورد دیگر .
صفحه 21:
#پس کی در اين مملکت چه کاره است؟۱
آیا شالوده تظام از هم تمیباشد؟
# آیا رهبری میتواند از آسمان یک تعداد نیروی صالح. متقى؛ متخصص و كارآمد
بیاورد؟
LI میتواند (یا عاقلانه است که) یه جای مردم «رییس جمهور و تمایندگان
مجلس را که یازوهای مردمی رهیری هستند اتتخاب کند؟ یعد از کجا انتخاب کند.
از فرشتگان عرش یا از همین مردم؟!
صفحه 22:
صفحه 23:
#پس؛ ((رهیری ))
رییس جمهور: مجلس, دادگستری, یاتک مرکزی, وزیر اطلاعات. شهرداری و..تیست
یلکه ایشان رهیری تظام را ير عهده دارد. یا تعاریف مشخصی که در قاتون اساسی
ویدیهیات عقلی روشن است.تیاز کشور و تظام را میییند ویه همراه تییین و تشریح
یه مسئولین و مردم منتقل میکند.
#۵ رهیری در جامعه . گرا میدهد هماتند دیده یاتی که در جنگ یا دشمن, گرا
میدهد تا تیروها اقدام کنند ودرست عمل کنند. حال اگر گرا درست یاشد اما تیروها
درست عمل تکنند تقصیر کیست؟
یه مردم میگویند:
صفحه 24:
در اتتخاب رئیس جمهور که دولت را تعیین خواهد کرد. بصیر باشند. یه کسی ری
دهند که دارای چنین امتیازاتی یاشد.همین طور در انتخاب تمایندگان,حالا اگر
مردم یه هر دلیلی آن طور که یاید رعایث تکردتد. "رهیری یاید بیاد
اتتخاب غلط یا دست کم غیر اصلیح مردم را یه دوش کشیده و چبران کند؟1"
/۹رهیری, یه مجلس و یه دولت خط مشی میدهد خطوط کلی سیاست داخلی و
خارجی تظام رايا توجه يه اهداف و تيز شرايط حاكم یر کشور: منطقه و جهان را
ابلاغ + ى كد
!إمردم الان خيلى انتظارات بيجا از ولايت فقيه دارقدء راحت انتظار دارند ولی فقیه
جاى انديشه مردم ييايد خرابى ها را اصلاح کند. اين كار رو حضرت على هم تكرد.
پیشسیر هم تکرد.
صفحه 25:
صفحه 26:
4
نو یس ی
صفحه 27:
وظیفه ولی فقیه ؛ «مدیریت انقلاب» یا مدیریت اجراییات»؟1
مسئوليّت ولى فقيه, در هدايت كلى نظام اسلامى خلاصه مىشود؛ إينكونه نيست
كه او موظف باشد در امور اجرایی و جزئی دخالت کنند و هموارهیهصورت موردی و
مصداقى؛ در برابر كجروىها و خطاها موضیگیری کنند.
مواجهه با مفاسد حاكميتى. وظيفداى است كه در قانون: نهادهاى مشخصى براى
رسیدگی به آن مشخص شدائد و این نهادها بای یه وظایف خود عمل نماین, و اگر
صفحه 28:
چنین نکندد. تهادهای نظارتی یاید از ها پاسخ یطلند
شوتد.
رهير اتقلاب ير اين ياور است كه «ادارة کشور» یه عهدة مسئولان و مدیران است, ته
رهیر.
day اصلی رهبر این است که مراقب باشد یخشهای مختلفی که یه دسث
مسوولان و مدیران اداره میشوتد. «آهنگ تاساز یا اسلام و اتقلاب» تزتند. از ايؤرو
هر جا که
اساسی رهیر» «عفظ اتقلاب و تظام» است. در جای دیگر ت
است که مسعولیت رهیر در تظام جمهوري اسلامی. «حراست دقیق و همهجاتیه از
هویت اسلامی و انقلایی نظام حاکم یر کشور» و «هدایت دستگاههای درهمد
این نظام يه سمت هدفهای والا و عالیقدر آن» است.
صفحه 29:
رهیری می فرمایند من در وظایف «جزیی» و «ویة» مسئولان. دخالت
امام خامنهای معتقد است که چه از لحاظ «منطقی» و چه از لحاظ «قانوتی»» رهیر
تمیتواند همواره در «تصمیمگیریهای موردی» نهادهای حکومتی وارد شود و
مطالیه کند که چنین و چنان کنند. یلکه اگر مستولی. خطا و اشتیاهی دارد. این
مسأله یاید در دولت مطرح شود. و یا این که وظيفة مجلس است و یاید او را
استيضاح كند. وظيفة رهير اين است كه د
ابر هر آنجه كه موجب «اتحراف تظام
اسلامى از مسير» مىشود. یه هر شکلی که ممکن است. پایستد و تگذارد اتحرافی
رخ دهده هر چند عامل اتخراف: یک «مورد جزئى» ياشد
صفحه 30:
رهیری می فرمایند: من در دولتهای مختلف. گاهی اوقات. «اعتراضهای سختی»
یه مستولان گوتاگون داشتم. اما این اعتراضها را يهطور معمول, یا مردم در میان
تمیگذارم. چون ته مردم. دعوا و اوقاتتلخی را میپسندند و ته گفتن این تلخیها:
فایدهای دارد. ایشان میگوید یعضیها از من گله میکنند که چرا یه مسئولان»
«تذگر» تمیدهم. در حالیکه «زیاد» تذكر مىدهم, و تذكّرهاى علنى و آشكارٍ من
یه مسئولان, یه اندازة «یکدهم» تذگرها و اوقاتتلخیها و هشدارهایم یه آنها
+ یهطوری که در جلسات حکومتی: اغلب اینگوته است که 53D «هشدار»
و «مطالیه». زیاد دارم.
صفحه 31:
جمله. ایتان تصریح میکند که اگرچه من: رتیس سازمان صدا و سیما را اتتخاب
میکنم. اما ته یر هر یک از یرتامههای آن تظارت دارم و ته از همة آتچه که پخش
میشود. رضایت دارم. يلكه از يسيارى
مهمترين وظيقة رحیره «تتظیم سیاستهای کلّی نظام اسلامی» است. و تقش او در
تنظیم سیاستها سييقسك
است که مراقب یاشد برتامههایی که در چهارچوب !
ها اتجام میگیرد. تظام را یه «ییراهه» و«گمراهه» تکشاتد