کسب و کارمدیریت و رهبری

چرا مديريت مشارکتی

صفحه 1:

صفحه 2:
منايع : 00 1 عي لي ا ل لك ‎ae ee)‏ م م 8 2 جایگاه روابط کار در مدیریت مشاركتي تالیف علي الله همداني»جاب 13179 ,مدیریت و مشاركت کارکنان(1)»نویسته» دکتر م۳۳ طوسي :9 4 مدیریت ‎om‏ 2 (8)» نويسنده فرج اله رهنورد» جاب 13 8 ۲ eee TTC) Soe Te OU Te Bre ‏ال‎ ‎1379 ‏تاليف دكتر علي الله همداني» چاپ‎ »)6( ». هفت عادت مردمان موثر» سا چاپ 1377

صفحه 3:
7 1 عناوين مباحث: سرت ‎re‏ مشاركتي؟ ‎So ad toe PE ee ak SET ad ‏ساز و كار هاي مشاركت: ‏دود وت ‎ ‎

صفحه 4:
ادامه ‎BST a Ree Une ste err‏ ابعاد تصمیم گيري مشا ركتي ‎iC ts)‏ ۱ ‎TCE TG By Te)‏ ۱۳ os

صفحه 5:
تعريف مشاركت: * پيوندي است دوسویه » سازنده و سودمند میان دو تن با بیشتر از دو تن شرکت داوطلبانه و ارادي مردم در امور مورد علاقه آنان0 * درگيري فكري و احساس یک شخص در یک وضعیت گروهي 0 و این درگيري شخص را تشویق مي کند تا به هدفهاي گروه کمک کندو دو مسئوليت آنها سهيم شود ۱ ار خالت و در گیر شدن مردم در فراكردهاي اقتصادی » سیاسی» اعتماعي و فرهذكي ‎eS ree ior ere ae‏ ملل متحد) ‎A TMS Te TOR ee‏ 1۱ ‎ee LoS eee Tee rel eee‏ رسمي در فرم مستقیم / غیر مستقیم و با درجه ‏ سطح و حدود مشخصي . اتفاق مي افتد( رهنوردء 1998)

صفحه 6:
یس را سازي مشاركت شامل هر فرآيند است كه از طريق آن كاركنان سهمي در رسيدن به تصميمهاي مديريتي در سازمان دارند ‎ea‏ ری ۱ 3 گیرندگان با موکلان آنها دارند » بر هم تاثیر می گذارد ا ا ا ل ‎RS en Nee eer oa)‏ مجموع فرمهاي اعمال قدرت توسط زير دستان كه از نظر آنها و سر برستانشان مشروع جلوه مي كند ‎Pen roa torn‏ ‎ep red ten rey]‏ ۷0 ‎ede EI te a Bik]‏ ان ۱ RC ادراك يك نفراز ميزان ‎1d we cae‏ ا مقاسه دا مب"

صفحه 7:
مشاركت در 9 3036 0 كوش دادن به سخن ديكران » بويزه زير دستان فراهم آوردن احساس مالکیت ۱ ‎٠‏ از ميان بردن حاشيه نشيني » پروردن واختیار دادن

صفحه 8:
مفروضات ارزشی مشارکت: )2 بذيرش برابري “ ارزش انساني ' همه مردمان 2 _ پذیرش مشارکت به عنوان یک فراگرد شكوفائي يذيرش برابري حقوق طبيعي مردمان ار رس ۱ ‎TD eek EES OTC ae eS IC‏ وکا ‎ene Te‏ ا ‎Ce Ste‏ 3 رخ مي نمايد كه در آن " توانمند سازي انسان" " هدف قرار مي کیرد و ۱ cre See amet erm

صفحه 9:
تعريف مديريت مشاركتي: ع ااا ل لك مي کند تصمیم گيري سازماني چنان صورت 70 گیرد که اطلاعات و درون دادها و مسئولیت به . 4 A ‏ل‎ cry

صفحه 10:
جرا مديريت مشاركتي؟ eR ee nt بوده و در حال تغیبرند :۱ ا لك ن قدرت اصلي در جلب مشاركت ديكران است eyes ‏ا‎ Te De sree Bee Sey ea 0

صفحه 11:
بيوند ميان مشارکت و مقاومت در بر ابر تغییر بالا

صفحه 12:
پي آمد افزايشي و كاهشي مشار کت در زمینه هاي مثبت ومنفي پی آمد های افزایشی: ‎ie Se mae‏ ۳ كاري آسان شدن بذيرش دكركوني وتازه كرداني 20000000020 ‎ed‏ يك ‎L ag‏ ال 0 ‏كرفتن بيوند هاي صلح آميز ميان بالا با زير دستان وميان همكاران ‎ ‎ ‎@ ‎6 ‎ ‎ ‎ ‏:بي آمد هاي كاهشي ‎a eal celal‏ ار ‎ilu bs‏ 1 ‎CE eee Sale Teall ‏پایین آمدن ضرورت کیفر وتنبیه‎ ‏اي ی‎ ‎ ‏7 1 کار ‏کاهش فشار عصبي و تنش در کار کاهش ناخوشنودي مشتریان ی ‎ ‎

صفحه 13:
0 ‎ar ee‏ ‎Rory ae aye)‏ . فداشتن اعتماد به دیگران . نبود همدلي . نداشتن انعطاف ذهنی ۳ احساس حقارت و خود کم بيني

صفحه 14:
‎CSO OP ls el aS)‏ وسازماني ‎ ‎een ‏اس‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏مرتبط با مدیریت منابع انساني ‎ere eral‏ ‎ ‎ ‎ee end os) ‏بهبود حل مسئله‎ ‏ارت‎

صفحه 15:
9 roomy eekey cre) Fe ee) le eel Teed ee TOS aS ent ee ee re Beto eee] Rees rel Pel Soka iS eee SCS Te TSI B) on) > ‏مي آید‎ eh pee ee eee ee ee oe ee ۱ SC ee oe ee Sten rene ._ ‏مشارکت بهبود سرمایه انساني را از طریق آموزش تشویق مي کند‎

صفحه 16:
نقات قوت مشارکت از دید کول (ادامه): ل ‎PPO reece | OSE gy RPC Pel rene Tey‏ مي آورد ‎Oe TOP Te eee Tal Phe S cn‏ ‎SS Teter iC tee‏ 1 ‏در بهبود عملکرد كاري داشته باشند0‎ SU Se SRS Teh ee ee eta ee ee tO bt een ne Tel LS eee SO eS RC Ea] ‏ارابه‎

صفحه 17:
qa we 1 براي نقش وحق سنتي خود به حساب مي آورند و منافع شخصي کمتره ‎lee Tete! ۳‏ ی ي اصلي 3 ) . تاکید شدید روي مزاياي انگيزيشي مشارکت » دیگر شرایط لازم براي ‏ , ‏نقات ضعف مشارکت از دید کول: ‎kee)‏ ا ا ل ‎100 ‏ا‎ tC] ‏سربرستان سطوح بابين و مديران مياني برنامه هاي مشار‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏" براي حمایت از آنها دارند0 ‎STC BT Ee en Bon ase)‏ ‏موفقيت سازماني را ناديده مي كيره0

صفحه 18:
نكات كليدي در ديدكاههاي فلسفي مشارکت: دم و كراسي كاري برابري قدرت مسئولیت جمعي جمع گرايي حقوق بشر رشد انساني نيازهاي روحي وروانی کار با معني بهداشت رواني بهبود انساني بهره وري امر اخلاقي اولویت سياسي ارزش مذهبي تقاضاي اجتماعي لحن جهاني

صفحه 19:
eB TS Ee SL epee re feo oT seus ‏عدم مشارکت‎ ©

صفحه 20:
منظور از قلمرو مشار کت دامنه مسائلي است که کارکنان حق دارند در آن 9 60 قلمرو مشاركت: موضوعات به اظهار نظر بپردازند با اعمال نظر کنند ام سس ‎aC eC eo ee ee)‏ و ‎rr CET)‏ ۱۹ Cee Per Ree ee ‏تصمیم گيريهاي اداري شرکت نمایند( برنشتین»1976) ی‎ ۱ | Cero a kere re toe te]

صفحه 21:
۳ ‏از‎ ere eas ere حدود مشارکت: PaO OR Ted OVE FASTA re) ۱ re 00 ‏کل‎ 0 5 1 Pern Pern et geo ee tar eye 7 eee Spon Taser) ۱ tegen ee By) ۱ Be Re ee a Peete rere) ۳ ete eB) US et ene) (1978. 4

صفحه 22:
‎cf ۰‏ 55-5 مبناي مشاركت: ا ۱ ‎aad‏ تت ۳۳ ۱ بطور غیر رسمي در روابط بين افراد نمود پیدا کند( ميسي و پیترسون» 0989 ‎end‏ الل ۱ صریح رویه هاي تصمیم گيري را که از طریق آن افراد مي توانند در از ا ‎Ee Re ERD tee Ete‏ تا ‎ele TOTS ١‏ مقررات سازماني بيش بيني نشده است ( داجلر و ويلبرت» 0)1978 ‎ ‎ ‎

صفحه 23:
را دیکر بعد مشارکت " سطوح سازماني" است که در آن تصمیم كيري اتفاق مي افتد0 براي فويسندگاني ‎Bee CRED Brae yd‏ 2 ‎Boney‏ را استراتزیک ‎on‏ 001111111 مدیریت مياني ‏ ان ‎ee‏ تک سا 25 دارد و لازم است میزان مشارکت کارکنان را ا /مشخص کرد0

صفحه 24:
۱ مشارکت در تصمیم گيري ممکن است از طریق در گيري مستقیم کارکنان يا نمایند گان انتخابي آنها صورت گیرد سا ا اس ‎hemes ae]‏ ل ‎Be St ot‏ ی( ار

صفحه 25:
برنامه های مشار کت: * حلقه هاي بهبود كيفيت تیم هاي خود گردان تيمهاي كاري نيمه مستقل .* تصميم كيري دوجانبه * جلسات غير رسمي * برنامه بيشنهاد ها * کمیته هاي مشورتي مشترک

صفحه 26:
انواع مختلف راههایی که می توان کار کنان را سازمان داد دسته هاي كاري كروه هاي كاري كروه هاي يكبارجه ل رهبري ارتباطات تب زر بربایه كارداني با بربايه رده سازماني کنش مستقل افراد برپایه عملکرد فردي هدفها و فراگردها کارشناسان + دسته هاي كاري نقش رهبر رسمي يا مدير به كار برده مي شود افراد مستقل بیشتر با رهبر در تماس هستند بیشتر به صورت فردی » برخي پاداشهاي کروهي هدفها و فراکردها از سوي رهبر نظارت مي شوند ‎a‏ اب ‎merge‏ ‏همه افرادي که انتصابي یا اختياري وجودشان براي انجام كار لازم است نقش رهبر بر حسب | به طور معمول در کار با موقعیت نظارت رهبر است ممکن است چرخشي باشد میان كنشي كلي | همه داراي شغل تمام میان افراد . | وفت خارج از کار ویژه هست نووت ‎eee‏ ‏تنها در کار ویژه باداشهاي كروهيء | به صورت معمول به پاداش بر اساس | صورت گروهي دانش ونهارت گروه هدفهاي خود | اغلب تحميلي است ولي رأ تعيين مي كند و | ممکن است مورد با مديريت به مذاكره قرار كيرد ‎elas as tie‏ ‎20 ‎520 ‎ ‎ ‏زياد مورد توجه يست ‏به صورت ساختار شورايي طراحي مي شود ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 27:

صفحه 28:
2 Tsp rC) ‏زمينه‎ ‎eee se TUE OAD ee Te Cee ‏مشارکت‎ ‎eae LE ad ad ‏شاركتي‎ ‎. ‏تر بودن سود ناشي از مشارکت از هزینه هاي آن‎ ۱ rere Cer cE ‏ن جار جوب معين براي مشاركت‎ ‏وا عمدت‎

صفحه 29:
بيش نياز هاي تصميم كيري مشاركني: + مسئولیتهاء 0007 انتظارات اهداف» ارزشها واولويتها * روش موثر انتقال اطلاعات ‎ee ee‏ سازكاري مديريت 0 كار 000 7 1

صفحه 30:
عوارض ناشي از نگرش آمرانه در سیستم تصمیم گيري مشار + کارکنان تضاد آشكاري بین سیستم مشاركتي و مدیربت آمرانه احساس خواهند كرد و ادعا هاي مديريت مبني بر حمايت از تصميم كيري مشاركتي را باور نخواهند | ‎١‏ ل نز ‎tt one ne ee)‏ ی رز سس ‎Oe eee roo Tae‏ يك Ree rete. earn keh kee | keel BLS a) ‏گيري مشار كتي در رده هاي پایین تر توام با موفقیت باشد » بزودي کارکنان‎ ۱ ee ee ety " آنها را نا مربوط و بي فایده تلقي مي کند 4 8 هه

صفحه 31:
كار كردانى الكوى مشارکت: * اين الكو مي كوشد تا مطالب زير را بيان نمايد: 1 تعریف روشن از موضوعهايي که رهبر کروه » بدون بیم از 00 ‎Cee ner ae ye ee ae re‏ داده هاي اطلاعاتي دارد ( سطح 3و 4) اا 000 كروهها و يا افراد را كوركورانه اندرز ندهند( سطح 5و6) 90

صفحه 32:
SS IR ‏اال‎ ME ‏ال‎ گروه: + عاملهاي اساسي: گروه آماده است مسئولیت را ببذیرد BS els 6d 1, Cod gio 4S wl owbeT Lad “(2 ‏گروه مهارتهاي لازم براي تصمیم کيري را دارد‎ راهنما هاي لازم فراهم آمده است جه به تعهد فراتر از توجه به کیفیت

صفحه 33:
سطح 5 - سبردن اختبار - اختبار دادن به فرد: 0 اسه فرد علاقه مند به يذيرش مسئوليت است دور ‎dC)‏ لت 1 )_ توجه به تعهد فراتر از توجه به کفایت است ) فرد مهارتهاي لازم براي تصمیم گيري را دارد

صفحه 34:
سطح 4 - خود تصمیم مي گیرید ولي از دیگران کمک مي خواهب + عاملهای اساسی: ‎coer!‏ سا سازمان آن مسئولیت را مي پذیرد و تایید ‏ 0غ درون داد هاي جند كانه بحث و تبادل نظر كمى .نتن ل

صفحه 35:
سطح 3 - خود تصمیم مي گیرید ولي ازافراد دیگر باري بگیرید * عاملهاي اساسي: 1) شما مستقل هستيد ) سازمان آن مسئولیت را مي پذیرد و تایید شما آماده هستید بر شما نفوذ کنند افراد مي تواذند ياري كنند

صفحه 36:
سطح 2 - خود تصمیم مي گیرید ولي نخست واقعیتها را بازبيني کن * عاملهای اساسی: ‎veer‏ 00000 لي ل ا 0 ندارید

صفحه 37:
‎ah‏ 1 ای دا سا ‏5-5 عاملهاي اساسي: 525 آن مسئوليت را قبول دارد ‎Lidl 49 1y6 ooo dod lod 8‏ 19 3 ‎ ‎ ‎a ‎

صفحه 38:
5 4 0 ی * كار هاي ‎eT]‏ ‏1 هدف بلند مدت ما جيست؟ 2 آیاما همه به آن هدفها متعهد هستیم؟ ال ‎Le‏ ‎aL‏ سا امروز جه كاري را بايد انجام دهيم؟ ‎aS deen ay‏ را چه نقشهاي ساختاري نیاز داریم که پدید آوریم؟ ا م 0 جه انتظاري دارم 30)

صفحه 39:
راهنماي اثر بخشي گروه (ادامه): + فرا گردها: eRe en eye StL ey ed DoD ‏ا‎ ‎i sre a‏ ات بالاترو000) ‏آیا ما در گذشته تعارضي داشته ایم که باید به آن توجه کنیم؟ ‎ERA PR OP Peer Eres] ey ieee aay rye ee)‏ آیا در ارزشها تعارض داریم؟ ‎ieee BB tart ae‏ زا ‎ ‎39)

صفحه 40:
‎ee [‏ سا + میان همه اعضا توزیع شود ۱ ‎ ‎ ‏را ‏مقصود اصلي از برگزاري نشست روشن باشد زمان آغاز نشست ذکر شود زمان بايان نشست معين شود ‎ ‏ا ‎BS‏ ‏را ‏اب 2 2 ‏ا ا روشن باشد ‏اطلاعات مهرد نیاز هر موضوع در دستور جلسه فراهم باشد ‏فشرده اي از از طرحهاي کنش و ضروریات مربوط را فراهم آورد ‎Ce were ee Or ‏لل‎ ‎ ‎

صفحه 41:
۱ pers (ge) ‏مرحله اول -آمادكي:‎ آيااين نشست ضروري است؟ ‎re cd‏ ل 0 آيا تشكيل جلسه بهترين راه دستيابي به آنهاست؟ ل اس ا سا 0 1 ‏رس‎ eee ere 0 جه ميزان وقت براي جلسه لازم است؟ چه ترتیبات و با تسهیلات کالبدي نیاز هستند؟ جه اطلاعاتي براي اين كار لازم است؟ ‎RULE ner rd‏ ۱

صفحه 42:
برنامه ریز فراگرد جلسه: يننا جه نوع نشستي لازم است تا به هدف دست بيدا كنيم؟ 22 آيا اطلاعات يا موافقت ديكرى ضروري است؟ ‎٠‏ وا ‏اقنكي زمان وجود دارد؟ ‎ ‎ ‎ ‏ا ‎Serre een ei fe ame‏ 00 ‎pairs 1‏ ‎ ‎ ‎ ‎aes hohe‏ اه اي دار ‎a errr eT‏ ‎ ‏۳ ‏در دام رویکرد احساس راحتي بیشتر دارم؟ ‏نقش من چیست؟( هوادار؛ مدافع » کارگشاء تصمیم گيرنده نهايي) ‎ener art‏ ‏آبا من بهترین فرد براي هدایت جلسه هستم؟ ۱ ‎ ‎

صفحه 43:
برنامه ریز فراگرد جلسه: ‎POO Er Tee ee‏ ‎Eee Ire mt‏ 2 هدفها وبي آمد هاي مورد انتظار را آشکار گردانید ‎ST hwy ar‏ را ايفاي نقشهاي اعضا با بازیگران عمده را فراهم آورید : ۱ لا |

صفحه 44:
ا لين * مرحله چهارم - رفتار پشتیبا تا ‎cr ae PE tL here rea ea‏ ‎Se LS te‏ را 0 ‎tee Dl‏ ا ا ل 1 ‎La‏ ل ا ل آماده براي سازگاري باشید ‎tad ree Ras Ee‏ تا " به پدید آوردن معیار ها و آزمودن ياري دهید آماده براي دادن و گرفتن با زخورد باشید ‎٠‏ فضاي اعتماد بديد آوريد و ترويج كنيد در صورت نبود موافقتها » سازكاري و همنوابي ايجاد كنيد پآماده باشید که از دیگران قدرداني کنید ۱ ee

صفحه 45:
Tol {5 slary 5 ores sles is ‏اعضا نسبت به يكديكر اعتماد فراواني دارند و جو سالمي بر جمع حاكم‎ 1 است 2 . اعضا و سرپرستان آنها داراي مهارتهاي ارتباطي بوده و نوع ارتباطات ذ اطلاعات لازم براي تصمیم گيري گروهي در مورد مسائل را آزادانه در یکدیگر مي گذارند ات؛ افکار و عقاید خود را آزادانه بیان کرده و به نظرات یکدیگر حترام مي گذارند | رد لزوم مسئولیت هاي یکدیگر را قبول میکنند در چنین گروه هايي ‏ ‎ee See deed‏ رت

صفحه 46:
5 ی 0 ا ل ل 2 9و للك اه سس ‎rere Tora Tyee STS‏ ۱ در قعيين اهداف كروه و برنامه ها مشاركت فعالي دارند عقايد به نحو سا زنده اي سود مي جويد ‎Ye SY ke eal CO nee)‏ 0 ديد كاه خود دفاع كنند اما نسبت به دلايل مخالف نيز كوش ‎١‏ ‏لل انه

صفحه 47:
ادامه ا ‎ees eer‏ کنند و این سبب مي گردد انگیزه قويتري داشته باشند ل 0 گروهي و رقابت سالم دارد 1 کلیه اعضا و سر پرستان با روابط نزدیک و کار گروهي مستمر مي . انند به خوبي يكديكر را ارزيابي نمايند ۱ ‎Pr eR SPT teed ee Te SS‏

صفحه 48:
۱3 0 ene ‏عدم امنیت و ثبات در پستهاي مديريتي‎ 0 0 ۲ نبود روحيه تعاون وهمكاري در افراد 0 خطر افتادن ‎eee)‏ شنايي عملي با مدیریت مشاركتي ‎PO alt Pal‏ ‎Ee alte eel died‏ ‎ee eet TC‏ 6م

صفحه 49:

صفحه 50:
جملات كوتاه : ‎et Re‏ ا ی ‎Te‏ ‏ستاره بگذارید ؛ يا دورش حلقه يا زيرش خط بكشيد 0 ي از مشكلات بنيادي سازمانها - از جمله خانواده ها - است که افراد نسبت به تصمیم هايي که سایر افراد ندكي خود مي كيرند متعهد نيستند 0 صرفا آآنها را

صفحه 51:
۲ من ومدیرم : وقتي كار من طول بكشدء بيحال وتنبلم ‎oes en ee Le ee.)‏ وقتي كاري را انجام ندهم ‏ تنبلم 1 وقتي بدون اینکه كاري از من خواسته شود انجام دهم » زیرک ونافلایم ‎EL ei oe) eT Cty Bie Sere Se‏ وقتي رضایت مدیرم را بدست آورم» قصد خود شيريني و چاپلوسي دارم ‎PI ee mC TE Per aS oy‏ ‎lee TE Sale et eo‏ کارم را بد انجام دهم » مدیرم هر گز آن را فراموش نمي کند . . ,

صفحه 52:
۱ Pro ‏ا‎ Re rene verde po Mane Ce I gC et See Te aoe) 1 ‏که در " حلقه نفوذ " ما قرار دارند و به "پيروزي هاي شخصي "یا عادتهاي‎ | ی ‎Ryo yy) 0‏ ۱ ‎IST)‏ ا ل 020 DU cere rier re arte ee Loe 00117 ee ‏ل‎ ‏آرامش را بده تا جيزهابي را که نمي توانيم عوض كنيم بيذيريم 0 واين‎ ‏فوزانكي را قا تفاوت اين دو را در يابيم”‎ ٠

صفحه 53:
توانائی جیست؟ + تفکر مثبت توانائي است شادماني توانائي است |

صفحه 54:
توانائی جیست؟ 3000000 لت ‎Peery‏ ‏وقت شناسي توافاني است بول توانائي است . تندرستي وتناسب جسماني توانافي است خوي خوش توانائي است ادب تواناني است . عقل وشعور توانائي است ‎Rom era)‏ 9

صفحه 55:
توانائی جیست؟ + صداقت وخلوص نیت توانائي است * خلاقیت توافائي است * حافظه نیرومند توانائي است نظم وترتیب تونائي است پشتکار توانائي است آگاهي توانائي است

صفحه 56:
مفهوم زندكي ال اس ۱ + زندگي زيبايي است» تحسینش كنيد * زندگي اندوه است» با آن روبروشوید بكي تكابوست» به آن تن در دهيد ‎ered‏ هر لا تعهد است» به آن وفا كنيد ‎ioe Reece Te‏ ای سا دگي گرفتاري است » تحملش کنید ‎

صفحه 57:
ادامه (مفهوم زندكي ) * زندكي راز است » كشفش كنيد ‎RPE Eom rer peer 8‏ ال ل ‎tie bared‏ را گي مسئله است » حلش کنید ي هدف است به دستش بیاورید بازي است ‏ با آن بازي کنید

صفحه 58:
يك لبخند: البخند بزن وجهره ات را به اين ضيافت دعوت كن ‎TeS Laer‏ ل كت اگر بخندي دنیا ال اما اگر گریه كني » تنها خودت ‎ad‏ تا کاس را رت 1 جهره آيبنه تمام نماي قلب است و لبخند انعكاس روح شاد ‎Tod‏ ۱۳ ۱ وز را با خنده سر کن تا زخمهاي کهنه تن وروح خود را التیام بخشي _, 1 | 0 ters Be SRD ere Oe run er eee

صفحه 59:
آداب معاشرت : ير ا لال لت ۱ ‎pO Se deere)‏ RTE ere Reet Tren ire ‏رسد‎ Fe ee ‏ی‎ ‎۱۳ BS EB) Eee Te eI reset lL te bee reed قدر شناسي سخي باش » اما در انتقاد جانب احتیاط را بگیر ‎Frere] tine te en ere de erry‏ بر صدد باش که به مردم خدمت کني که خدمت به همنوع والاترین جایگاه را ۳ rer 7 ۱ ‏ل‎

صفحه 60:
برنده وبازنده برنده اگر اشتباه کند مي پذیرد که اشتباه کرده است ‎OLS]‏ ما ‎SB‏ er ee] RT Ne aT tor SLs) ‏واقبال مربوط نباشد‎ see ee te Te ere ey ere = 9 7 ‏اشته باشد‎ 2201110000000 rey ETE aE Ts Se Pere ee foo eee ee ee es revere yer Py) ‏بار دیگر اشتباه مي کند‎ Sr) eo

صفحه 61:
ا 0 و ی ۱ ‎RR ieee gee ee‏ اگر فکر مي کنیدبازنده خواهید شد » مي شوید اكر براي خود منزلتي قائل هستيد » همين كونه ايد ‎Pe a ee fe ee 6‏ اراده آغاز مي شود 1 زندگي همواره به نفع قویترینها وسریعترینها خاتمه نمي یابد بلکه بر یا زود برنده مي شود که به توانائي خود ایمان داشته باشد : ات 0 باد ‎Reel eters ae te‏ 60

صفحه 62:
هشدارهايي در مورد خودتان: * اكر در باره خودتان داوري و انتقاد كنيد » ديكران نيز در باره شما داوري انتقاد خواهند كرد * اكر به خود آزار برسانيد» ديكران نيز به شما آزار خواهند رساند ‎Ly ee Ball‏ ا لت اک نسبت به خودتان غیر مسئول باشید » دیگران نیز نسبت به شما غیر مسئو

صفحه 63:
هشدارهابي در مورد خودتان: ‎or fea ee ee‏ 1 گذاشت ‎me ee ee one ees Roe‏ ۱۱ اگر با خود صادق باشید » دیگران نیز با شما صادق خواهند بود (اگر با خود ملایم ومهربان باشید » دیگران نیزبا ملایمت و مهربان ‎Ainlgs 63 lad &‏ 25 ‎ET ae ee‏ ا ۱ ‎r ole ed)‏ ا ۱ ۹ ‎Rete yo ea ee IRE Soe ee Pn‏

صفحه 64:
هفت صفت ویژه قهرمانان: در ارتباط موثر با خود وديكران or

صفحه 65:
شش عقيده ويزه قهرمانان: * همه چیز بر وفق مراد است * شکست هرگز وجود ندارد + مسئولیت هر اتفاقي را در زندگي به گردن بگیرید . ‎ae‏ ار بازي است داري

صفحه 66:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
39,000 تومان