صفحه 1:
بسم الله الرحمن الرحيم
چهارده نکته ee
1 —
e-learning
هدیه به دانشجویان
سومین دوره مدیریت فناوری اطلاعات
دانشگاه مهرالبر ز - بهمن ۸۷
رحیم عبادی
r.ebadi@mehralborz.ac.ir
صفحه 2:
۱
ore | ER OON Cea ECCS: Pen ay remnc any) a Paeen cor)
ee see Mere eee ree ee
5
۳
12
i 7
و
3 35
و
Es
i ۱
3
20032008 = 20052006
Year
صفحه 3:
1 Spe re ل
محتوی و سیستم تسهیل کننده است و دانشجو محور یادگیری است 5616
(Managed
صفحه 4:
الگوی آموزشی مهرللبرز مبتنی بر همین مبلنی است و از ۳ مولفه فرعی و ۱
مولفه اصلی تشکیل شده است.
متدلوزى یادگیری در دانشكاه مهرالبرز
MAU Learning Methodlegy
0
و و۵ 9
ارسي ا عل عم اسار
oy ciate من
صفحه 5:
الكوى يادكيرى الكترونيكى مناسب ترين فرصت براى يادكيرى است. در
عين حال داراى جالشهلئى نيز هست. تلاش شود از فرصتها حداكثر
Oe eee)
۷ و نرم افزارهای مرتبط
۳ برخورداری از مهار تها در محیط الکترونیکی
۴ نظم پذیری
مسئوا
صفحه 6:
الکترونیکی آوردن دانشگاه به محل زندگی و کار شماست بجای
0
صفحه 7:
يادكيرى الكترونيكى آموزش در هر زمان و هر مكان (17/؟1) با مديريت خود
(ee
صفحه 8:
Ore NO ST
)Life . Long . Learning(
Ree EP Oe oe a Ey
صفحه 9:
[0 ee eer eg eee Ear Eanes Pe)
استاد. سیستم. محتوی. محیط و ... (کنسرسیوم)
صفحه 10:
3
EI
11
1
8
صفحه 11:
یادگیری الکترونیکی. آموزش برای تغییر است.
|
صفحه 12:
يادكيرى الكترونيكى آموزش دهنده مهارتهاى اساسى زندكى است. جهار
ستون اصلی بادگیری در قرن ۲۱:
.١ یادگیری برای دانستن
۲ یادگیری برای عمل کردن
۳ یادگیری برای زندگی کردن
۴ یادگیری برای همزیستی مسالمت آمیز
السا. مهارت خواندن
مهارت عمل کردن وبکارگرفتن دانش
آ. نظم و انضباط وساختارمند شدن اندیشه ها ورفتار
8
. مسئولیت پذیری
صفحه 13:
۱ Pests
يادكيرندكان بويزه براى افراد باهوش. كنجكاو. جدى. خلاق. داراى يشتكار و
ee و
(راه اندازى وبلاك توسط هر دانشجو)
صفحه 14:
Se eee RC ne oe Ne Stocco SCs oe y
آموزش عالی است.
در حال حاضر ۴۰ در صد هزینه های آموزش مر بوط به رفت وآمد فراگیران
صفحه 15:
تقاضا محورى در آموزش
ا ل ل 0 ل ا 0
ra ا ا ال ا ااي 0
ا 0
مهرالبرز آینده ای در
بسم هللا الرحمن الرحیم
چهارده نکته
در
یادگیری الکترونیکی
e-learning
هدیه به دانشجویان
سومین دوره مدیریت فناوری اطالعات
دانشگاه مهرالبر ز -بهمن 87
رحیم عبادی
r.ebadi@mehralborz.ac.ir
نکته اول
یادگیری الکترونیک1ی الگوی جدی1د آموزش1ی اس1ت ک1هب1ا کیفی1ت باال ،هزین1ه پائین و
متناس1ب ب1ا بازار کس1ب و کار ب1ه شدت در حال توس1عه اس1ت .در حال حاضر
بزرگترین و معتبر ترین دانشگاه های دنیا وایران در این زمینه پیشتاز هستند.
رشد آموزش الکترونیک در جهان
نکته دوم
الگوی e-Learningمبتنی بر دانشج1و محوری است ،نقش 1اس1تاد ،دستیار،
محتوی و س1یستم تس1هیل کننده اس1ت و دانشج1و محور یادگیری است (Self
)Managed
نکته سوم
الگوی آموزش1ی مهرال1برز مبتن1ی بر همی1ن مبان1ی اس1ت و از 3مولف1ه فرعی و 1
مولفه اصلی تشکیل شده است.
نکته چهارم
الگوی یادگیری الکترونیک1ی مناس1ب تری1ن فرص1ت برای یادگیری است ،در
عی1ن حال دارای چالشهائ1ی نی1ز هس1ت ،تالش شود از فرص1تها حداکثر
استفاده شود برخی از فرصتها عبارتند از:
.1تسلط بر کامپیوتر
.2تسلط بر اینترنت و نرم افزارهای مرتبط
.3برخورداری از مهارتها در محیط الکترونیکی
.4نظم پذیری
.5مسئولیت پذیری
.6دسترسی آسان به منابع ،آموزش در هر زمان و مکان و ...
چالشها:
.1سخت افزاری (محدودیتهای مخابراتی ،تجهیزاتی ،مالی)
.2نرم افزاری (حوصله ،صبر و پشتکار ،پذیرش تغییر و )...
نکته پنجم
یادگیری الکترونیک1ی آوردن دانشگاه ب1ه مح1ل زندگ1ی و کار شماست بجای
آمدن شما به دانشگاه
نکته ششم
یادگیری الکترونیکی آموزش در هر زمان و هر مکان ( )24/7با مدیریت خود
شما.
نکته هفتم
آموزش الکترونیکی زمینه برای آموزش مادام العمر است.
()Life . Long . Learning
همیشه ودر همه جا در حال یادگیری هستید.
نکته هشتم
در محی1ط eتعام1ل چند جانب1ه جانشی1ن ارتباطات یکطرف1ه اس1ت .تعام1لب1ا دانشجو،
استاد ،سیستم ،محتوی ،محیط و ( ...کنسرسیوم)
تعامل در یادگیری الکترونیکی
سطوح تعامل
عوامل تعامل
نکته نهم
در محیط eرفاقت جایگزین رقابت است.
نکته دهم
یادگیری الکترونیکی ،آموزش برای تغییر است.
تغییر در اندیشه ها ،ساختارها و رفتارها
نکته یازدهم
یادگیری الکترونیک1ی آموزش دهنده مهارتهای اس1اسی زندگ1ی است .چهار
ستون اصلی یادگیری در قرن :21
.1یادگیری برای دانستن
.2یادگیری برای عمل کردن
.3یادگیری برای زندگی کردن
.4یادگیری برای همزیستی مسالمت آمیز
---------------------------------------- .مهارت نوشتن
.مهارت خواندن
.مهارت عمل کردن وبکارگرفتن دانش
.نظم و انضباط وساختارمند شدن اندیشه ها ورفتار
.مسئولیت پذیری
نکته دوازدهم
یادگیری الکترونیک1ی دارای ظرفی1ت انحص1اری اس1ت برای تأمین نیازهای فردی
یادگیرندگان بویژه برای افراد باهوش ،کنجکاو ،جدی ،خالق ،دارای پشتکار و
گروههای خاص
(راه اندازی وبالگ توسط هر دانشجو)
نکته سیزدهم
یادگیری الکترونیک1ی بویژ1ه آموزش دانشگاه1ی اقتص1ادی تری1ن راه دس1ترسی به
آموزش عالی است.
در حال حاض1ر 40در ص1د هزین1ه های آموزش م1ر بوط ب1ه رف1ت وآمد فراگیران
است.
نکته چهاردهم
تقاضا محوری در آموزش
رشت1ه MITو MBAاقتص1ادی تری1ن رشت1ه های بازار کس1ب و کار اس1ت اگر
بدنبال مفی1د بودن تأمی1ن نیازهای اقتص1ادی و شغ1ل مناس1ب و ی1ا بدنبال توسعه و
پیشرف1ت و تعال1ی هس1تید حتم ًاب1ا انتخاب رشت1ه مدیریت فناوری اطالعات دانشگاه
مهرالبرز آینده ای درخشان خواهید داشت.
انشاء اهلل – موفق باشید