صفحه 1:
چهار اصل آمیختهی بازاریابی
four principles of the
marketing mix
earl a
صفحه 2:
ر اصل آمیختهی بازاریابی
بازاریابی. فروش
سازمانی
صفحه 3:
ees تس الا رت ی زاس داد شاه
ie tte و لكا انا مرو همه سس سم
ات ی ارت
. 2 1
اا كرد سس سر tac ate سارت
ا
لسرن
بازار مانتد. رای |
و اس زا et aia a 7
0 ا فروش ae 2 see
مفهومی ندارد. ee 1 os لاه
aa ee TS ee sas ری oa بر مس بویت
"۴٩ (yoo geome a
پرند, کارکرد, مدل, کیفیت, ایمنی, بسته : وگاراتی
مس Peele bps ee سا تفت ot Joan
٠ افزايش 5 أن are بهبود شرایط گارآنتی oe
صفحه 4:
eo توان پیرامون استرانز قیمت, به
٩ سای دا Soares Sees
أسرائه للك cass cel ipa فروشی, قیمت عمده فروشی و انعطاف پذیری قیمت.
که از نامش پیداست, : محصول به مشتری در نقاط مختلف سیستمهای
saad ee ue تا
ae درک مفهومش مشکل تر باشد . ترفیع آن دسته بین آميخته های بازاریابی
2 eed Soe a pe NG es ie. ie 5
دقت دا به —
1 رک همین مرن مرا رش مرن هب دبس از اه ی رب
ام
ie ۳۳۹ 5
صفحه 5:
مزایای مدل آمیخته ی بازاریابی :
انتخاب و گزینش بازارهای هدف, پایه و مبنایی برای جایگاه یابی بنگاه به منظور تأمين و برآورده ساختن
نیازها و دستیابی به اهداف بازاریابان و متخصصین این صنعت می باشد.جهت نیل به این مقصود. آمیخته
بازاریابی مناسب,نقشحیاتیدر تحقق استراتژی های بازاریابی بنگاه ایفا می کند.
بازاریابی و برنامه ریزی استراتژیک بازاریایی از طریق به کارگیری عوامل آميخته بازاریابی می باشد .به
عبارتی عواملی نظیر محصول, قیمت. کانال توزیع. و ترویج نقش اساسی در افزایش فروش و اندازه
سهم بازار محصولات شرکتها در بين رقبا دارند
عناصر آميخته بازاریابی قابل کنترل بوده و با یکدیگر رابطه متقابل دارند. تصمیم در مورد یکی از آنها بر
روى فعاليت مريوط به ديكر عناصر تأثير مى كذارد و اكر اجزاى أميخته بازاريابى به نحو مؤثرى با يكديكر
ترکیب شوند بنحوی که هم با نیازهای مصرف کننده و هم با نیروهای محیطی و در کل بازار هدف انتخاب
شده هماهنگی داشته باشند, باعت پدید آمدن یک سیستم بازاریابی موفق می شوند.
معايب مدل آمیخته ی بازاریابی ۳
تنها دیدگاه فروشندگان را در نظر میگیرد. در حالی که دیدگاههای خریداران نیز در مورد آنچه که به
آنها عرضه میشود متفاوت آست و 40 میتواند در پیدا کردن ssa خوب: موتر باشد. بنابراین بهتر
است که اين رویکرد را با خواست و نظر مشتریان نیز در نظر
مدل آميخته ى بازاريابى در سالهاى ابتدايى دوره بازاریابی و در لنْ زمانی که محصولات فبزیکی بخش
قابل توجهی از اقتصاد را شکل می دادند. بسیار موثر و کارآمد بود. اما با حرکت بازاریایی به سمت
یکپارچه شدن و همچنین افزوده شدن بسیاری از کالاهای غیر فیزیکی به اقتصاد. بزرگان بازاریابی
محدودیت هایی را برای اين آميخته ی بازاریابی قائل شده اند
صفحه 6:
تحقیقی با عنوان نقش آمیخته بازاریابی در بررسی عملکرد صنعت فست فود در تايوان با فرایند
تحلیل شبکه ای و دیمتل توسط سامی لاين (۲۰۱۱) انجام شده است. در اين تحقیق ۳۰ پرسشنامه
برای متخصصین در صنعت فست فود شامل مدیران رده بالای شرکت های فست فود فرستاده
شده و ۲۱ پرسشنامه بازگشت داده شد.از بررسی پرسشنامه های متخصین در صنعت فست فود
و فرایند تحلیل شبکه ای و دیمتل اين تحقیق این نتبجه بدست آمد که محصول مهمترین فاکتور در
صنعت فست فود وتوزیع عامل بعدى از نظر اهمیت است.
ر تحقیقی با عنوان "مفهوم پردازی آمیخته بازاریابی در بنگاه های صنایع غذایی کوچک ومتوسط
ایزانی" با کنکاشی نویردازانه بين دو حوزه بازاریابی والزامات بنگاه های کوچک ومتوسط: به تین
چگونگی وچیستی آميخته بازاریابی پرداخته واجزای سازنده آن را در بنگاه های کوچک ومتوسط
تشریج کرده اند.نتایج بررسی نشان داده که مولفه های آمیخته بازاریابی در بنگاه های کوچک و
متوسط شامل پنج عنصر اصلی (فرد(مالک/مدیر),محصول ,قیمت,مکان,ترفیع) و٩۴ جز تشکیل
دهنده است که عنصر اول در روند اجرای مطالعه به عنوان یک عنصر جدید استخراج و به موارد
متداول اضافه شده بود
عوامل و عناصر آمیخته بازاریابی خریداران را تحت تأثیر قرار میدهد و تصمیمگیری آنها وابسته
به نوع محصول و ویژگیهای آن, شیوههای قیمتگذاری و روشهای پرداخت, امکانات و تسهیلات
توزیع و روشهای ترغیبی و ترویجی شرکتها میباشد. نوع محصول و ویژگیهای آن (مانند طرح
ظاهری, پستهبندی, کیفیت, شخصیت محصول و ...) و تبلیغات غیرشخصی, شاید مهمترین عوامل
تأثیرگذار در بین عناصر آمیخته بازاریابی (قیمت, کالاء توزیع و ترویج), باشند. بنابراین. چنین
عوامای به طدر کاهل در ادامة این فحل بوزه پززست قزان میگیزند و تلدرآنها در قزایند رو
مصرفکننده بررسی میگردد. تاکید اصلی مطالعه حاضر نقش عوامل آميخته بازاریابی در رفتار
رید مصزف:کنندی: آزندت
صفحه 7:
منابع مورد
و
Gea) 1
San
ee ae
صفحه 8:
1۳ ey ca Te eee es
Pea reer pen rer
EG Te ea