پزشکی و سلامت طب سنتی

چه قدر باید آب بخوریم؟

cheghadr_ab_bokhorim_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “چه قدر باید آب بخوریم؟”

چه قدر باید آب بخوریم؟

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: چه قدر باید آب بخوریم؟

اسلاید 3: کمی سخت تر از آب خوردن:آب خوردن آن قدرها هم که می گویند کار آسانی نیست. آداب و شرایط طبّی، اخلاقی و فقهی مترتّب بر این کار به ظاهر ساده، آن قدر زیاد است که ممکن است در ابتدا به نظر رسد که رعایت کردن آنها، ما را از لذت نوشیدن یک جرعه آب گوارا محروم می کند؛ اما دانستن این که رعایت این موارد چه منافعی دارد و عدم رعایت آنها، باعث بروز چه مشکلاتی می شود به ما کمک می کند که رعایت این دستورات، به آسانی آب خوردن شود.

اسلاید 4: چقدر باید آب بخوریم؟دیدگاه طبّ جدید: آب را مادّه ای فاقد اثر منفی قابل توجّه بر روی بدن می داند. آب از دستگاه گوارش جذب می شود و با ادرار، تنفّس و تعریق خارج می شود. آب مقداری از سموم بدن را نیز با خود دفع می کند.خوردن آب بیشتر = خروج موادّ دفعی بیشتری از بدنهمگان، میزان حدّاقلی از آب – که معمولاً بین 6 تا 8 لیوان در روز در نظر گرفته می شود – مصرف کنند.در صورت وجود برخی بیماریها مانند سنگ کلیه، این توصیه گاهی تا 15 لیوان در روز افزایش پیدا می کند.

اسلاید 5: چقدر باید آب بخوریم؟دیدگاه طب سنتی:آب، دارای دو اثر سردی و رطوبت است.هر قدر که مصرف آن در بدن بیشتر شود؛ این دو اثر را نیز در بدن افزایش می دهد.مصرف آب بیش از حدّ تعادل مورد نیاز شخص: بروز آثار منفی از جمله ورم اندام ها، پف کردن صورت، افزایش وزن، دردهای مفصلی، افسردگی، خواب آلودگی، تنبلی و سستی، کاهش میل جنسی، مشکلات گوارشی و ...به همان دلیل که ما حق نداریم بیش از اندازه از چربی، نمک و مانند آنها در رژیم غذایی خود استفاده کنیم؛ مصرف آب بیش از حدّ نیز می تواند ما را دچار بیماریهای مختلف کند.

اسلاید 6: نیازهای غذایی هر فرد بر اساس مزاج وی تعیین می شود:فرد صفراوی (مزاج گرم و خشک) دایماً عطش دارد.فرد بلغمی (طبع سرد و تر)، به ندرت احساس تشنگی می کند.صفراوی مزاج؛ به دنبال سر کشیدن یک شیشه آب تگری! است؛بلغمی مزاج؛ از نوشیدنی های گرم برای رفع عطش استفاده میکند؛

اسلاید 7: اگر فرد، دچار بیماری خاصّی نباشد که الگوی آب خوردن طبیعی را دچار اختلال کند میزان صحیح نوشیدن آب در مورد وی، به اندازه میزان تشنگی اوست.(اختلال در الگوی طبیعی: مثل مرض قند و برخی بیماری ها و مشکلات در اندام ها که میتواند سبب تشنگی کاذب در فرد و افراط در آب نوشیدن شود.)

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید