سایر تحقیق و پژوهش

چگونه مقاله بنویسیم؟

cheguneh_maghaleh_benevisim

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “چگونه مقاله بنویسیم؟”

چگونه مقاله بنویسیم؟

اسلاید 1: به نام خدا مديريت آموزش و پرورش كاشان دبير خانه ششمين فراخوان پرسش مهر6با همكاري مركز تحقيقات معلمان

اسلاید 2: علي عليه السلام :هيچ روشي برتر از پژوهش نيست چگونه مقاله بنويسيم ؟تهيه و تنظيم : جواد ناصح

اسلاید 3: انتخاب موضوعموضوع مورد علاقه محقق باشد .با رشته تحصيلي يا مطالعات محقق مرتبط باشد به اندازه كافي محدود شود .

اسلاید 4: جستجوي منابعكتابنمايه هامجلات عمومي و تخصصيمطبوعاتمقالات علميپايان نامه هاصفحات وب ( اينترنت )

اسلاید 5: انتخاب روش روش كتابخانه اي فصل اول : كليات فصل دوم : پيشينه پژوهشفصل سوم : بحث و نتيجه گيري

اسلاید 6: انتخاب روشروش ميداني فصل اول : كليات فصل دوم : پيشينه پژوهشفصل سوم : روشفصل چهارم : ارائه يافته هافصل پنجم : بحث و نتيجه گيري

اسلاید 7: فصل اول : كليات مساله اصلي تحقيق خود را تشريح كنيد برای تعلیم و تربیت صحیح دینی باید بین اهداف نهادهای آموزشی و تربیتی وحدت و هماهنگی باشد هماهنگی و همانندی الگویهای رفتاری در محیط خانه و مدرسه تضمین کننده امنیت خاطر برای دانش آموزان می باشد . مشاهده هر گونه تضاد و تعارض و دوگانگی در رفتار الگوها تربیت دینی را مختل می سازد زمانی که جو غالب نظام ارزشی و شیوه های تربیتی در محیط خانواده و مدرسه هماهنگ نباشد این فرزند خانه و شاگرد مدرسه دچار دوگانگی و تردید می شود که تحمل هر دو الگو یا انتخاب یکی از دو الگو برایش سخت و دشوار است ( افروز ،1370، ص 34).

اسلاید 8: بيان مسالهنقش تمهیدی : والدین برای تشویق و ترغیب کودکان به انجام تکالیف دینی تمهیدات و مقدماتی را باید فراهم سازند .مانندیاددادن ذکرها و نماز در سنین کودکی و یا تشویق آنان به روزه که هر زمان خواستند افطار نمایند تا تمرین روزه داری نمایند .نقش الگویی : کودکان در تقلید[1] پذیری فعالند و بسیاری از اعمال و تکالیف دینی را از راه تقلید می آموزند و آنچه که در این تحقیق نیز بررسی شده و سخن به زبان آمده همین الگویی و الدین می باشد درباره نقش الگویی علی (ع) فرمودند:کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم ـ یعنی مردم را با غیر زبان هایتان به راه خدا دعوت کنید ایشان دعوت با عمل را موثر از دعوت از طریق سخن می داند .سعدی نیز در این باره گفته است : بزرگی سراسر به گفتار است دو صد گفته چون نیم کردار نیست . خداوند برای هدایت انسان پیامبر (ص) را به عنوان الگو .و اسوه حسنه معرفی نموده است روش الگویی را روش اسوه سازی نیز می نامند و در روان شناسی تحت عنوان سرمشق[2] دهی گفته می شود . [1] lmitation [2] Modeling

اسلاید 9: اهميت و ضرورتنتايج تحقيق شما به ديگران چگونه كمك مي كند ؟به چه كساني كمك مي كند ؟چه اطلاعاتي جديدي را به دانش ديگران مي افزايد ؟كدام مشكل را حل مي كند ؟

اسلاید 10: نمونه اهميت و ضرورتبا توجه به شرایط قرن حاضر و تحولاتی که از چند دهه اخیر آغاز شده ، مشکلاتی در سطوح بین المللی رخ داده است دنیای تعلیم و تربیت امروز با چالش هایی نظیر ازدحام جمعیت جوان ، کشورهای در حال توسعه ، مشکلات ناشی از پیشرت های علمی و تکامل فناوری از بین رفتن مرزهای سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی با آن روبروست و لازمه تعلیم و تربیت کنونی پویایی آن می باشد . جمعیت جوان کشور ما سیاست های تربیتی خاص خود را می طلبد که در این تحقیق منظور از تعلیم و تربیت بعددینی آن می باشد یعنی پویایی وفعال بودن تربیت دینی از ضروریات جامعه کنونی ما می باشد در این زمینه سخن استاد تعلیم و تربیت مولا علی بن ابیطالب (ع) را می توان ذکر کرد آنجایی که فرمودند : « لا تقسروا اولادکم لا رابکم لانبهم مخلوقون لزمان غیر زمانکم » آداب و رسوم زمان خودتان را با زور و فشار به فرزندان خویش تحمیل نکنید ؛ زیرا آنان برای زمانی غیر از زمان شما آفریده شده اند ( نصر آبادی ، رحمانی ، 1377) این سخن بیانگر پویایی تربیت می باشد و این مطلب را می رساند که تربیت دینی و شیوه های آن در هر زمان مخصوص به آن زمان است و نسخه ای ثابتی نیست که برای همه قرن ها یکسان باشد . از آنجایی که حتی افراد بی دین ، تربیت دینی را عامل ترقی و پیشرفت جوامع اسلامی می دانند بر همه مسوولان جامعه اسلامی ما لازم است در معرفی الگوهای دینی به جوانان از طریق آموزش وپرورش و رسانه ها کوشا باشند .

اسلاید 11: سوالات پژوهشيدر اين پژوهش قصد داريد به چه سوالاتي پاسخ دهيد ؟میزان پیروی دانش آموزان در تکالیف دینی از خانواده ها تا چه اندازه است ؟ میزان پیروی دانش آموزان در تکالیف دینی از مدرسه تا چه اندازه است؟میزان پیروی دانش آموزان در تکالیف دینی از رسانه ها تا چه اندازه است ؟ میزان پیروی دانش آموزان در تکالیف دینی از گروه همسالان چه اندازه است ؟

اسلاید 12: تعريف اصطلاحات و كلمات كليديبا استفاده از فرهنگ واژگان عمومي مانند : معين و دهخدابا استفاده از فرهنگ واژگان تخصصي هر رشته ذكر معادل انگليسي كلمات كليدي ( key word)

اسلاید 13: دین : مجموعه باورها و اعمالی که نسبت به یک واقعیت یکتا یا جمعی اما متعالی پدید می آید واقعیتی که انسان خود را به آن وابسته و درصدد تماس و ارتباط با آن است ( بولی[1] ، تربیت 1379) در این تحقیق منظور از دین ، دین مبین اسلام می باشد.تربیت : به فعل در آوردن حالتی که در نهاد انسان به صورت قوه وجوددارد ( کورنو[2] ،تربیت 1379) به طور کلی می توان گفت تربیت عبارت است از : فراهم کردن زمینه ها و عوامل برای به فعلیت رساندن و شکوفا نمودن استعدادهای انسان در جهت مطلوب و همچنین انتخاب بهتر روش ها برای تامین نیازها (مظفری ، تربیت 1379)تربیت دینی : تربیتی که رفتار فرد را نسبت به خدا و جامعه و خود او و طبیعت بر معیارهای دینی منطبق سازد و بر اساس قواعددینی تنظیم کند (حداد عادل ، 1383) تربیت دینی وظیفه انسان را در برابر خدا ، خود دیگران مشخص می کند و به تعبیری دیگر تربیت دینی به فعل در آوردن قوای درونی انسان ومنطبق ساختن آن با دستورات الهی که مجموعه باورها و اعتقادات انسان را تشکیل می دهد (مظفری ، تربیت 1379).الگو[3] : در روایات از امامان معصوم (ع) الگو به عنوان میزان یا میزان العدل یاد شده است ودرباره پیامبر که به عنوان اسوه دینی معرفی شده این گونه آمده است « لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه » برای شما رسول خدا الگوی نیکو پسندیده ای است. ( سوره ممتحنه ، آیه 3) [1] Boullaye[2] Cournot[3] Pattern - model

اسلاید 14: فصل دوم : پيشينه پژوهشذكر تاريخچه ارائه پژوهشهاي داخلي و خارجي مرتبط با مساله ذكر منبع براي كليه مطالب ( نام خانوادگي مولف ، تاريخ انتشار ،شماره صفحه) .مثال : در ایران ایجاد مدرسه به سال 1268 یعنی زمان تاسیس دارالفنون بر می گردد. تا زمان قبل از آن مکتب خانه های سنتی عوامل آموزش و پرورش بود (مظفری ، 1379 ، ص 46)

اسلاید 15: فصل سوم : بحث و نتجه گيريپاسخ مبسوط به تك تك سوالاتي كه در فصل اول نوشته ايم (با استفاده از مطالب فصل دوم )پاسخ مبسوط به سوال اصلي ( موضوع تحقيق )ارائه نتايجي كه براي خود محقق حاصل شدهارائه راهكار وپيشنهاد علمي و عملي با توجه به نتايج حاصله

اسلاید 16: پژوهش هاي ميداني فصل سوم : روش روش پژوهش ، جامعه ، نمونه ، روش نمونه گیری ، ابزار اندازه گیری ، روش تحلیل آماری .فصل چهارم ـ ارائه یافته ها؛ مشتمل بر کلیه محاسبات ، جداول ، نمودارها و به طور کلی شرح کمی نتایج به دست آمده اين بخش بايد با كمك مشاور طرح، تدوين و اجرا گردد

اسلاید 17: مدیریت آموزش و پرورش کاشانمدرسه راهنمایی پسرانه فردوسیششمين فراخوان پرسش مهرموضوع :نقش دانش آموزان در توسعه عدالتگرد آوري :حمید رضا احمدیفوق ديپلم هنربهمن1384

اسلاید 18: صفحه بسم ا...

اسلاید 19: فهرست مطالبفهرست مطالبفصل اول : کلیاتمقدمه 2بیان مساله 3اهمیت و ضرورت مساله 6اهداف پژوهش 7سوالات پژوهش 7تعریف اصلاحات 8فصل دوم : پیشینه پژوهش نقش الگو در تربیت دینی 10معرفی الگوهای دینی 11روش های کاربردی اصلاح الگوی خانواده 12روش های کاربردی اصلاح الگوی معلم 15راه های اصلاح ا لگوی وسایل ارتباط جمعی 17تحقیقات انجام شده 18

اسلاید 20: فهرست منابع فهرست منابع :ـ افزوز ، غلامعلی .( 1375) . چکیده ای از روان شناسی تربیتی کاربردی. تهران :انتشارات انجمن اولیا ومربیانـ رحمانی ، جعفر .( 1377). مدیریت تربیت و پیشرفت تحصیلی . تهران : امام عصر ، چاپ اول ـ سرمد ، زهره .( 1378) .روش های تحقیق در علوم رفتاری. تهران : آگاه ـ سیف ، علی اکبر .( 1370). روان شناسی پرورشی . تهران :آگاهـ شریعتمداری ، علی .( 1360) .تعلیم و تربیت اسلامی . تهران : انتشارات نهضت زنان ـ فرهادیان ، رضا .( 1372 ). اصول و مبانی تعلیم و تربیت در قرآن . تهران : نشر الهادی ، چاپ اول ـ قائمی ، علی .( 1370) .زمینه تربیت . تهران: امیری ـ کریمی ، عبدالعظیم .( 1374). رویکردی نمادین به تربیت دینی . تهران : قلیانی ـ ماهنامه پرورشی تربیت ، شماره 3 ، سال 19 آذر 1382 صص 23- 18 ـ هومن ، حیدر علی .( 1371) .شناخت روش علمی در علوم رفتاری . تهران : پارسا

اسلاید 21: توصيه هاي كلي بنا بر اعتقادات ديني و اصول علمي ؛ هدف اساسي هر تحقيق ، پژوهش براي كشف حقيقتي نو است . كسب رتبه در مراتب بعدي قرار دارد .مقالاتی که فاقد منبع نویسی در متن هستند به لحاظ علمی از ارزش چندانی برخوردار نمی باشند . لازم است پایان هر پارگراف ، منبع مورد استفاده به شکل زیر درج گردد(نام و نام خانوادگی مولف اثر ، تاریخ انتشار ، شماره صفحه ای که مطلب از آن استخراج شده ) مثال : بسیاری از پژوهش ها شیوع هپاتیت را، 8/0 درصد در جمعیت ذکر کرده اند . ( اسماعیلی ، 1379، ص 14).

اسلاید 22: برای انتخاب موضوع پژوهش با کارشناسان رشته مربوطه مشورت نمایید . مشورت با کسانی که سابقه فعالیت پژوهشی دارند نیز در افزایش کیفیت مقاله موثر خواهد بود . در نگارش متن پژوهشی به هیچ عنوان از عبارات رایج در روزنامه ها ( ژورنالیستی ) ، متون انشایی ( مانند نثر ادبی ) و ضمایر شخصی استفاده نمی شود. از به کار بردن عین جملات کتاب ، مجلات ، مقالات و.... خاصه، متون گرفته شده از اینترنت خودداری نمائید .ارائه عین جملات ، ( بسیار کوتاه ) به شکل نقل قول مستقیم و با علامت خاص آن (( ........ )) با ذکرمنبع، منعی ندارد .جهت آشنايي با شيوه هاي صحيح منبع نويسي به منابع زير مراجعه نماييد.

اسلاید 23: روش تهيه پژوهشنامه . دكتر علي اكبر سيف انتشارات دانشگاه آزاد اسلامي روش تدوين رساله و پايان نامه هاي پژوهشي . دكتر حيدرعلي هومن

اسلاید 24: متن مقاله با انشای مولف نوشته شده و حتی المقدور از نقل قول مستقیم استفاده نشود .لازم است محقق بر کلیه ویژگیهای فنی متن مانند نحوه تدوین کلیات ، اصطلاحات مورد استفاده در متن ، پیشینه پژوهش ، روش تحقیق و .... اشراف داشته و در قادر به تشریح و توجیه هر یک از آنها باشد . مقالات علمی را ترجیحاً در محیط Word ( با قلم فونت 14) تایپ نموده یا با خودکار مشکی روی کاغذ A4 ( یک رویه ) و بنویسیددر مورد تعداد صفحات هرمقاله صرفا بر اساس دستور العمل هر فراخوان اقدام نما ئيد .

اسلاید 25: با سپاس فراوان خدايا چنان كن سرانجام كارتو خشنود باشي و ما رستگاردبيرخانه پرسش مهر – مركز تحقيقات معلمان كاشان

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید