صفحه 1:
چگونه مقاله خود را ارائه دهیم
0
|۱9 oe SMES OUD)
ا ا EEC
كن
صفحه 2:
حكيده
~ «
ال 1
* انواع روشهای ارائه
1
* اصلاح مطالب
0 ie
روئارائه *
* پرسش و پاسخ
صفحه 3:
اهميت ۱( ۱
۱۳
forge بندی کار انجام شده
9
* تفاوت بین خواندن یک مقاله و حضور در یک سمینار
صفحه 4:
انواع روشهاى ارائه
00 cory Btby Om
transparency °
ویدئو
كه زر اسلاید * یک عدد برای هر دقیقه
صفحه 5:
Pn aS are
سس
00
* احتراز از نوشتجات و فمولهاى زياد (شش حنط بس صفحه)
بال ا 00
و ا ا
نمودارها واشكال:
* استفاده از خنطوط ضخيم و نشانهاى بس شده
صفحه 6:
ل
0
©
8
©
0
©
00
an
02
02
ed
لت
a
ه11[ 5
ea
ود رو رز رد
رفت رارف زرف بز
لت لك
ره
۶۰5
0
ee eee eee ee Re ed
0 Re eee eee eee ee
ee ena
aoe
۳
00
۳
صفحه 7:
(1)
2
(3)
(4)
Va te) ل
70-0 جورهاوما من و] ۶
۶ Free surface kinematic B.C. :
ae se el
* Free surface dynamic B.C. :
aA ee ene TC)
صفحه 8:
سمل
سا
صفحه 9:
عبرو404 -- 6۳
9
806600660 - 5
بونفيهطه ومصدممر تهريده (حصمر
صفحه 10:
اصلاح مطالب
۳
9 کمک از یک دوست
RY ۳۰۳ و
صفحه 11:
تممرين و آماده زر ۳ ارائه
000 One earn TPS re
توضیحات هر اسلاید روی یک برگ کاغذ
استفاده از فلوچارت
aerate oes
eee
cee rene
peor re vlad
خواندن به صدای بلند و خ
20 صدای بلند و ضبط صدای حود
صفحه 12:
۳۹
0 ay ee eee Ue
لا ات
* آشتا شدن با تجهیزات (پرروژکتور ویدنو..)
cr) ee
صفحه 13:
روز ارائه
0
بازرسى محل و تجهيزات
قرار گررفتن در دید همه
تشكى از رئيس جلسه بعد از محرفى
بلند و شممرده صحبت كنيد.
earl eal
استفاده موثر از ۳01367
صفحه 14:
010
ORE Pe ا a
ل es
صفحه 15:
Cle
pee ere EN eee ote
فكى كردن و سيس دادن جواب مستقيم وكوتاه
درخواست براى تكرار سوال در صورت نياز
استفاذه از تخنه بررائ نوشتق
Pea ORCC ان
* آماده سازی اسلایدهای اضافی بای سوالات
اك جواب سوال را نمىدانيد مه
چگونه مقاله خود را ارائه دهيم
()Presentation
ارائه دهنده :دكتر ميرمصدق جمالي
دانشكده مهندسي عمران -دانشگاه صنعتي شريف
22آبان 1380
دانشگاه صنعتي شريف
دفتر مطالعات آب و محيط زيست
چكيده
• اهميت presentation
• انواع روشهاي ارائه
• آماده سازي مطالب
• اصالح مطالب
• تمرين و آماده شدن براي ارائه
• روز ارائه
• پرسش و پاسخ
اهميت Presentation
• بخشي از كار تحقيقاتي
• جمع بندي كار انجام شده
• يك ابزار آموزشي
• تفاوت بين خواندن يك مقاله و حضور در يك سمينار
انواع روشهاي ارائه
• اساليد (دستگاه اساليد يا رايانه)
• transparency
• ويدئو
• تعداد الزم اساليد :يك عدد براي هر دقيقه
آماده سازي مطالب
نوشتجات:
• استفاده از جمالت كوتاه (شش كلمه بر خط)
• احتراز از نوشتجات و فرمولهاي زياد (شش خط بر صفحه)
• استفاده از قلم درشت و ضخيم
• Try to inform, not to impress
نمودارها و اشكال:
• استفاده از خطوط ضخيم و نشانهاي پر شده
2 0
(1)
2 0
(2)
t x x y y z
(3)
1
2
t x x y y z
(5)
t x x y y z
(6)
' [ t ( x2 y2 z2 ) g( z h)] C' ( t )
1
2
[ t ( x2 y2 z2 ) gz C' ( t )]
1
[ t ( x2 y2 z2 ) gz C( t )]
2
z 0
(x,y,z,t) 0a0 1b1 2b2 01 a0b1 02 a0b2 .... 12 b1b2 c.c.
(7)
(8)
(x,y,t) 0a0 1b1 2b2 01a0b1 02a0b2 .... 12b1b2 c.c.
( x, y,z,t ) ˆ ( z )ei( k x t )
0
0
0
0
0( x, y,z,t ) ˆ0( z )e
( x, y,t ) ˆ ei( k x t )
i ( k0 x 0t )
0
0
(10)
0
0
0( x, y,t ) ˆ0ei( k x t )
0
0
db1
1a0b2 1b1
dt
db2
2a0b1 2b2
dt
b ( t ) & b ( t ) C.et
1
where a0
and
1 2 ,
1 2
2
2
.
(11)
(12)
(13)
In the upper layer:
GOVERNING EQUATIONS
In the lower layer:
2 0
(1)
2 0
(2)
Free surface kinematic B.C. :
t x x y y z
(3)
Free surface dynamic B.C. :
1 2
' [ t ( x y2 z2) g(z h)] C' (t)
2
(4)
10
9
Average Concent rat i on (mg/l )
8
7
6
5
4
3
2
1
0
0.1
1.0
10.0
x (km )
24h rs.
10da ys
100.0
Av era g e Co n cen t ra t i o n (mg /l )
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1
0
0.1
1.0
10.0
x(km)
24h rs.
10d a y s
100.0
اصالح مطالب
• رفع اشكاالت نوشتاري
• كمك از يك دوست
• كمك از استاد خود
تمرين و آماده شدن براي ارائه
•
•
•
•
آماده سازي مطالب حداقل يك هفته قبل
توضيحات هر اساليد روي يك برگ كاغذ
استفاده از فلوچارت
روشهاي تمرين:
• حفظ كردن مطالب
• نيمه-حفظ كردن
• فيالبداهه صحبت كردن
• خواندن به صداي بلند و ضبط صداي خود
...ادامه
• ارائه در نزد دوستان و استاد خود (حداقل 3روز قبل)
• درخواست براي ذكر اشكاالت
• آشنا شدن با تجهيزات (پروژكتور ،ويدئو)..
• ارائه تمريني با استفاده از تجهيزات
روز ارائه
• پوشيدن لباس مناسب
• بازرسي محل و تجهيزات
• قرار گرفتن در ديد همه
• تشكر از رئيس جلسه بعد از معرفي
• بلند و شمرده صحبت كنيد.
• ديدتان به طرف حضار باشد.
• استفاده موثر از pointer
… ادامه
• تعريف محورهاي هر نمودار در ابتدا
• تشكر از حضار در انتها
پرسش و پاسخ
•
•
•
•
•
•
•
بدقت گوش فرا دادن به هر سوال
فكر كردن و سپس دادن جواب مستقيم وكوتاه
درخواست براي تكرار سوال در صورت نياز
استفاده از تخته براي نوشتن
نگوييد “نظر شما غلط است!”
آماده سازي اساليدهاي اضافي براي سواالت
اگر جواب سوال را نميدانيد……..