پزشکی و سلامت بیماری‌ها

چگونه می توانیم خانه ای با هوای سالم در شهری آلوده داشته باشیم؟

havaye_salem_dar_shahre_alude

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “چگونه می توانیم خانه ای با هوای سالم در شهری آلوده داشته باشیم؟”

چگونه می توانیم خانه ای با هوای سالم در شهری آلوده داشته باشیم؟

اسلاید 1: بنام خدا

اسلاید 2: چگونه مي توانيم خانه اي با هواي سالم در شهري آلوده داشته باشيم؟

اسلاید 3: نياز هاي اوليه انسان : هوا آب غذاYou are what you breathe, drink, eat and think!

اسلاید 4: جهت حفاظت از محیط زیست گرچه مسئله ای جهانی است، می توان آن را از سطحی کوچک تر آغاز کرد؛ محیط خانهمحيط اداره روستا شهررودخانه و دریاچه كشور

اسلاید 5: با شروع فصل سرما و اوايل پاييز مردم با بستن پنجره ها و افزايش گرماي داخل ساختمان سعي در ايجاد محيطي با آسايش بيشتر و صرفه جويي انرژي مصرفي دارند .اين اتفاق در دهه 70 ميلادي كه دنيا با بحران انرژي روبرو شد شكل گرفت . مردم و سازندگان ساختمانها بدليل اينكه مي خواستند هزينه هاي خود را پايين بياورند با بستن راههاي نفوذ و برون رفت هوا ، هرچه بيشتر راههاي ارتباط با هواي بيرون را كمتر مي كردند .پنجره هاي دو جداره ، عايقهاي حرارتي و درزگير ها از مواردي بود كه براي كمتر كردن اين ارتباط ساخته و استفاده مي شد. پس از آن بتدريج با مشكلاتي از قبيل خارش چشم بيني و گلو ، مشكلات پوستي ، خستگي و خواب آلودگي ، مشكلات تنفسي ، سردرد و علايم مربوط به آلرژي مواجه شدند كه دليل آن برايشان روشن نبود .

اسلاید 6: مشكلات اين ساختمانهاي بيمار به جايي رسيد كه پس از بررسي دريافتند كه هواي داخل اينگونه ساختمانها 3 تا 10 برابر از هواي بيرون آلوده تر مي باشد. حال ببينيم ما چند ساعت در شبانه روز را در هواي بسته سپري مي كنيم.

اسلاید 7: هوای داخل ساختمان اداره ها و مدارس که کارمندان و دانش آموزان مدت زمان قابل توجهی از روز را در آن فضا می گذرانند به طور روز افزون آلوده به آلاينده ها و کمبود اکسیژن است . صرف نظر از اماکن فوق منازل را نباید فراموش کرد، زنان که بیشترین مسئولیت را در کارهای منزل بر عهده دارند، اکثرآ در معرض دود و دیگر آلاینده های درون ساختمان ها قرار دارند و در برابر آلودگی ها آسیب پذیر هستند

اسلاید 8: عوارض و بيماريهاي مربوط به آلوده بودن هوا ناراحتی های دستگاه تنفسی، و کاهش ظرفیت ششی، ناراحتي هاي قلبی، ضربان شدید قلب، سکته قلبی ناراحتي هاي چشمی، بيني ، گلوآلرژیحساسيتهاي شيميايياشكال در تمركز آسم سوزش ريه ها برونشیت و التهاب ریوی، احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد ضریب هوشی کودکان را پایین می آورد.

اسلاید 9: سر درد ، عفونت قسمت های دستگاه تنفس، ضعف و خستگي سرگیجه ، گلودرد ، خارش چشم ، سرما خوردگی ،حساسیت ،آنفلوانزا ،تهوع ، اختلال در انتقال اکسیژن به بافت های بدن

اسلاید 10: تا جايي كه سازمان حفاظت محيط زيست امريكا (EPA)آلودگي هواي داخل ساختمانها را يكي از 5 مورد تهديد كننده سلامت جامعه مي داند.بنا بر آمارهای موجود جهانی سالانه 2/5 میلیون نفر در دنیا در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند که در این میان بیشترین میزان مرگ و میر ها به علت آلودگی هوا در فضاهای بسته مانند خانه است. به طوری که از بین افرادی که در سال گذشته میلادی جان خود را به علت آلودگی هوا از دست داده اند، حدود 80% آنها به طور مستقیم و غیرمستقیم تحت تآثیر آلودگی های داخل ساختمان ها جان خود را از دست داده اند .مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا، چهار برابر مرگ و میر ناشی از ایدز است.

اسلاید 11: درخانه بايد هوا جريان داشته باشد بستن پنجره‏ها در تمام طول روز به هيچ وجه توصيه نمي‏شود. منوکسيدکربن يکي از آلاينده‏هاي خطرناک در هواي خانه است که در اثر احتراق در وسايل گازسور مانند بخاري و شومينه ايجاد مي‏شود، توصيه مي‏شود براي پيشگيري از مسموميت با منوکسيدکربن روزي چند بار پنجره‏ها باز شود تا هوا در خانه جريان پيدا کند. هوای تمیز در خانه در سلامت افراد خانه تاثیر زیادی دارد.

اسلاید 12: پس چرا در شرايط آلودگي هوا اعلام مي كنند كه افراد آسيب پذير مانند كودكان و سالمندان از خانه بيرون نيايند و تردد كمتري در محيط هاي خارجي داشته باشند؟شايد به نظر عجيب بيايد كه چرا هواي داخل كه با فضاي آلوده بيرون ارتباط كمي دارد به اين اندازه آلوده است ؟ شايد به نظر بيايد كه با توجه به اينكه ما در منازل يا محل كار از منابع آلودگي كه يكي از مهم ترين آنها وسايل نقليه هستند فاصله داريم و قاعدتا هر چه از منبع آلودگي فاصله داشته باشيم بدليل اينكه غلظت آلودگي پايين مي آيد پس با آلودگي كمتري مواجه هستيم پس با هواي سالم تري مواجه هستيم .

اسلاید 13: شايد در ابتدا تفكر درستي به نظر بيايد ولي زماني كه دقيق تر شويم مي بينيم كه يكي از موارد سلامت هوا گردش مناسب هوا و تهويه در يك محيط است كه در اينگونه فضاهاي بسته كمتر وجود دارد . ولي تنها اين دليل نيست كه هواي به مراتب بدتري را در اينگونه ساختمانها تجربه مي كنيم . علت مهم ديگر استفاده از مبلمان و وسايل و مواد مصنوعي استفاده شده در ساختمانها و موارد شيميايي ديگري است كه لازمه زندگي امروزي شده و در تمامي ساختمانها يافت مي شود.حال چه كار مي توان كرد ؟ آيا مي توان در زندگي امروزي از اينگونه وسايل استفاده نكرد ؟ابتدا آلاينده هاي هوا را بررسي مي كنيم ، آيا غير از آلوده كننده هاي هواي فضاي باز مانند دي اكسيد كربن و مونوكسيد كربن و .... آلاينده هاي ديگري نيز در فضاي داخلي وجود دارد ؟

اسلاید 14: طبق بررسي هاي بعمل آمده انواع آلودگي در فضاهاي بسته وجود دارند كه تعداد آنها به بيش از 40 نوع مي رسد و عمده ترين آنها علاوه بر دود سيگار و دي اكسيد كربن و مونوكسيد كربن عبارتند از بنزن ، فورمالدئيد و تري كلورو اتيلن در راستاي بررسي منابع ايجاد آلودگي هاي فوق به منابع انتشاري برخورد مي كنيم كه بسيار عادي در زندگي روزمره خود از آنها استفاده مي كنيم كه به تفكيك راجع به آنها صحبت مي نماييم . بنزن آلاينده ايست كه متصاعد مي شود از بنزين ، جوهر ، روغن ها ، پلاستيك ها مخصوصا رنگي ، رزين و لاستيك ، پاك كننده ها ، موارد داروئي و وابسته به دارو سازي و رنگ بنزن ماده شناخته شده ايست براي تحريك پوست و چشم ها و مشكلات پوستي مانند خشكي پوست و التهاب آن ،همچنين در ايجاد مشكلات جنيني براي خانمهاي باردار و عامل اختلالات كروموزوم و بعلاوه از جمله موارد موثر در سرطان خون و بقيه موارد سرطانزايي است .

اسلاید 15: همچنين برخي موارد باعث سر گيجه ، ضعف و سستي و خواب آلودگي ، سردرد و حالت تهوع ، تيرگي ديد ، بيماريهاي تنفسي ، لرزش و تپش قلب نامنظم ، مشكلات كبد و كليه ، سكته و عدم هوشياري و تمركز مي شود. در تست حيواني استنشاق بنزن باعث ايجاد آب مرواريد و بيماريهاي خون و مشكلات غدد لنفاوي مي شود . مشكلات مزمن در شرايطي كه ميزان كمي از بنزن در هوا وجود دارد باعث سردرد و كم اشتهايي ، خواب آلودگي و اضطراب و اختلالات رواني و مشكلاتي در سيستم گردش خون و مشكلات مغز استخوان مي گردد. فرمالدئيد ماده شيميايي است كه كه از خرده هاي چوب و چوب فشرده ، نئوپان و عايق فوم و محصولات كاغذي و پاكت هاي خريد ، پارچه ها و دستمال كاغذي كه با رزين هاي UF آغشته شده اند . همچنين بافتهايي مانند موكت و فرش ، دود سيگار و سوخت آشپزي مانند گاز طبيعي و نفت سفيد از منابع انتشار دهنده فرمالدئيد هستند مشكلاتي كه فرمالدئيد ايجاد مي كند شامل سردرد و تنگي نفس و همچنين سرطان گلو و حنجره مي باشد.

اسلاید 16: تري كلورواتيلن از ديگر آلاينده هاي محيط است كه در فلزات روغن كاري شده همچنين از عطر ها و تميز كننده ها و جوهر هاي رنگي ، لاك الكل ،روغن ها ، رنگ جلا ، عطر ها تميز كننده ها و چسب و رنگها ايجاد مي شود.يكي از مواردي است كه مولد سرطان كبد و بيماريهاي مربوط به كبد مي شود. پس با اينهمه آلودگي كه در محيط هاي داخلي وجود دارد چه بايد كرد خبر خوشي كه وجود دارد اين است كه مي توان در اين مورد كاري انجام داد .؟

اسلاید 17: خوشبختانه خداوند براي تمام مشكلاتي كه ما خود براي خودمان ايجاد مي كنيم راه حلي گذاشته است و فقط كافيست كه راه حل را كشف نماييم . همه ما شنيده ايم كه گياهان دي اكسيد كربن را به اكسيژن تبديل مي كنند . از دهه 70 و 80 ميلادي روي اين مورد تحقيقات زيادي انجام شد كه همچنان نيز ادامه دارد و به اين نتيجه رسيدند كه گياهان علاوه بر قابليت فوق ، توانايي حذف آلاينده هاي مضر فوق را نيز دارا مي باشند .موردي كه بسيار مهم است اينست كه تنها برگ گياهان در تصفيه هوا موثر نيستند كه تمامي اندام گياه مانند ساقه و ريشه و حتي ميكروارگانيسم هاي داخل خاك هم به اين مهم مشغولند.

اسلاید 18: بررسي‏ها نشان داده است که گل و گياهان آپارتماني مي‏توانند کيفيت هوا را بهتر ‏کنند. در واقع گياهان آپارتماني قادرند 87 درصد سموم هوا را طي 24 ساعت از بين ببرند. براي تميز نگه داشتن هواي خانه‏اي با مساحت 170 مترمربع تعداد 15 تا 18 گياه آپارتماني توصيه مي‏شود. گياهان آپارتماني در كاهش ميزان گاز ازن كه يكي از مهم‌ترين گازهاي آلوده كننده هوا است نيز نقش دارند. تحقيقات پژوهشگران دانشگاه پنسيلوانيا نشان داده است‌، گياهان آپارتماني سطح ازن در فضاهاي بسته را کاهش مي‏دهند. با قرار دادن يک يا دو گياه مي‏توان هواي يک اتاق را تازه نگه‏داشت و براي مساحت 9 مترمربع حداقل يک گياه آپارتماني لازم است  گیاهان می‌توانند بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد آلودگی هوا را به خود جذب کرده و هوا را کاملا تصفیه کنند

اسلاید 19: موردي كه حائز اهميت مي باشد اين است كه آيا تمامي گياهان اين قابليت را دارا مي باشند يا هر گياهي براي جذب و دفع يك نوع آلاينده مفيد است؟با بررسي گياهان و نقش آنها درتصفيه هواي داخل چندين گياه نقش برجسته تري داشتند كه درزير به اسامي آنها اشاره مي كنيم .

اسلاید 20: گياه نخل بامبو BAMBOO PALM گياهي مناسبي براي از بين بردن بنزن – فرمالدئيد – تري كلورو اتيلن

اسلاید 21: هدرا ENGLISH EVERGREEN گياهي مناسب براي از بين بردن بنزن و فرمالدئيد

اسلاید 22: فيكوس RUBBER PLANT گياهي مناسب براي از بين بردن فرمالدئيد

اسلاید 23: دراسنا DRASAENA گياهي مناسب براي از بين بردن بنزن

اسلاید 24: سن سي وريا Mother-in-Law’s Tongue گياهي مناسب براي از بين بردن بنزن و فرمالدئيد

اسلاید 25: اسپاتي فيلوم PEACE LILY گياهي مناسب براي از بين بردن بنزن – فرمالدئيد و تري كلورواتيلن

اسلاید 26: داوودي Pot Mum or Florists Chrysanthemum گياهي مناسب براي از بين بردن بنزن – فرمالدئيد و تري كلورواتيلن

اسلاید 27: اريكا ARECA PALM گياهي مناسب براي از بين بردن آلاينده ها و فرمالدئيد

اسلاید 28: پوتوس Golden pothos گياهي مناسب براي از بين بردن فرمالدئيد

اسلاید 29: سرخس BOSTON FERN گياهي مناسب براي از بين بردن فرمالدئيد

اسلاید 30: گندمي SPIDER PLANT گياهي مناسب براي از بين بردن فرمالدئيد

اسلاید 31: بنجامين Weeping Fig or Ficus benjamina براي از بين بردن آلاينده ها و فرمالدئيد

اسلاید 32: امواج الکترومغناطیسی چند ستون کاکتوس برای آن که در سلامت کار کنید، کافی است. کاکتوس ستونی امواج الکترومغناطیسی ناشی از دستگاه‌های برقی، امواج ساطع از کامپیوتر و کلاً هر دستگاه دیگر الکتریکی را جذب می‌کند.براساس یک تحقیق، پس از قرار دادن تنها سه ستون از کاکتوس ستونی در یک دفتر کار، برخی کارکنان که قبلاً از مشکلات سردرد رنج می‌بردند، از سلامت برخوردار شده و از این دردها رها شدند.این نوع کاکتوس به صورت ستونی رشد می‌کند. از این رو کاکتوس ستونی نامیده می‌شود که اندازه ستون‌ها به سن کاکتوس برمی‌گردد. در تابستان گل‌های ظریف سفیدرنگی روی ستون‌ها می‌رویند که زیبایی خاصی به گیاه می‌دهد. این گیاه را «شمع پرو» نیز می‌نامند.

اسلاید 33: کاکتوس قابلیت تحمل حرارت بالایی دارد. حدوداً در طبیعت 30-5 درجه سانتیگراد را متحمل می‌شود.نحوه نگهداری از کاکتوس آسان است. مقدار کمی آب و مقدار زیادی نور برای گیاه لازم است خاک کاکتوس باید مخلوطی از خاک خشک و شن باشد. تا خاک رطوبت زیادی نگه ندارد. آبیاری در زمستان به صورت ماهیانه انجام می‌شود و در فصل گرما هفته‌ای یکبار یا بسته به درجه حرارت محیط، به هر چند وقت یکبار تغییر می‌یابد.

اسلاید 34: كاكتوس ستوني

اسلاید 35:

اسلاید 36:

اسلاید 37:

اسلاید 38:

اسلاید 39:

اسلاید 40: (1) «نخل زینتی | Areca Palm»: برای هر نفر 4 درختچه نسبتا بزرگ به طول تقریبی قد یک آدم معمولی کافی خواهد بود. این گیاه در طول روز اکسیژن تولید می کند و به همین خاطر مناسب اتاق های پذیرایی، هال و آشپزخانه است. در شهرهای آلوده ای چون تهران لازم است هر روز برگهای این گیاه تمیز شوند، در شهرهای تمیزتر هر دو-سه هفته یکبار کافی خواهد بود. هر سه ماه یکبار هم لازم است ساعاتی به بیرون از اتاق منتقل شوند.(2) «سن سي وريا | Mother-In-Law Tongue»: این گیاه نیز که در زبان ترکی دقیقا به همین نام معروف است ، یکی از گیاهانی است که قادر به تبدیل دی اکسید کربن به اکسیژن است. برای هر نفر شش تا هشت عدد از این گیاه کافی خواهد بود و نحوه ی مراقبت از آن نیز مشابه اولی است.

اسلاید 41: (3) «پیتوس ابلق | Money Plant»: این گیاه نیز قادر به تبدیل دی اکسید کربن به اکسیژن بوده علاوه برآن به میزان زیادی سبب کاهش آلاینده های شیمیایی دیگر نظیر متانول ها و غیره است. بنابراین با ترکیب مناسب این گیاهان می توانید مطمئن باشید که هوایی که در فضای داخل خانه یا محل کارتان است به اندازه ی لازم دارای اکسیژن بوده و از آلایندهای دیگر پاک است. آقای «کمال میتیل» در حدود پانزده سال است که از این روش در محل زندگی و کارش در دهلی نو استفاده کرده است. براساس تحقیقی که دولت هند در سال 2008 انجام داده، ساختمان محل کار وی که یک ساختمان بزرگ با حدود 300 کارمند است،  دارای پاک ترین هوا بوده و بسیاری از بیماری ها نظیر بیماری های ریوی، سردردها و غیره در آن کاهش چشم گیری داشته است. 

اسلاید 42: در این ساختمان در حدود 1200 گیاه وجود دارد و جالب است بدانید که آنها متوجه شده اند که با بستن پنجره ها و منفذهای ورود هوا از بیرون، هوای داخل ساختمان به مراتب تمیزتر از هوای بیرون می شود. در واقع آقای کمال میتیل می گوید شما اگر در یک فضای سربسته که هیچ راهی به دنیای بیرون ندارد گیر افتاده باشید، اگر به تعداد کافی از این گیاهان در کنار شما باشند، هرگز دچار خفگی نخواهید شد.

اسلاید 43: وي مي گويددر حدود ۱۷ سال پيش، من به هوای دهلی آلرژی پيدا کردم. پزشکان به من گفتند که ظرفيت ريه های من به ٪۷۰ کاهش پيدا کرده است. و اين داشت من را از بين ميبرد. با کمک تحقيقات و چیزهایی که از ناسا یاد گرفتیم، ما کشف کرديم که سه تا گياه سبز پایه، گياهان سبز معمولی، که با آنها ميتوانيم تمام هوای تميزی را که برای سلامتی مان در داخل ساختمان نیاز داريم، توليد کنیم. همچنین ما پی برده ايم که شما ميتوانيد احتياج به هواي تازه را در داخل ساختمان پائين بياوريد، در حينی که استانداردهای هوای داخلی ساختمان رعايت شود.

اسلاید 44: اين سه گياه شامل نخل آريکا، سن سي وريا و گياه پوتوس هستند نخل آريکا گياهيست که دی اکسيد کربن را ميگيرد و تبديل به اُکسيژن ميکند. به ازای هر فرد به چهارعدد گياه هم قد شانه هایمان احتياج داريم، و در مورد نگهداری گياهها ما بايد برگها را در دهلی هر روز تميز بکنيم، و شايد هفته‌ای يک دفعه در شهرهای تميزتر. برای رشد آنها ما بايد از کود حيوانی، که جرم زدوده است، يا روش بدون خاک [ با آب تقويت شده ] استفاده ميکرديم، وهر سه تا چهار ماه ميبرديمشون در هوای آزاد. دومين گياه سن سي وريا است، که اين هم گياه متداولی است، و ما آنرا گياه اتاق خواب صدا ميزنيم، برای اينکه در شب دی اُکسيد کربن را به اُکسيژن تبديل ميکند. و ما ۶ تا ۸ گياه تا بلندی کمر به ازای هر فرد احتياج داريم. سومين گياه، گياه پوتوس است، و اين هم دوباره گياه بسیار متداولی است؛ ترجيحاً در آب تقويت شده رشد ميکند. و اين گياه بخصوص فرمالدئيدها را از ميان ميبرد و ديگرمواد شيميايی مضر را.

اسلاید 45: با اين سه گياه، شما ميتوانيد تمام هوای تازه ای که احتياج داريد را توليد کنيد. در واقع، شما ميتوانيد در يک بطری باشيد که درب بالای آن هم بسته باشد، و اصلاً نخواهید مرد، و شما به هوای آزاد احتياج نخواحيد داشت. ما اين گياهان را در ساختمان خودمان در دهلی امتحان کرديم، که ۵۰۰۰۰ فوت مکعب است با قدمت ۲۰ ساله. و نزديک به ۱۲۰۰ تا از اين گياهان دارد برای۳۰۰ نفر ساکن. مطالعات ما نشان داده اند که ٪۴۲ احتمال اين است که اُکسيژن خون يک فرد ٪۱ بالا برود اگر اين شخص در داخل این ساختمان برای مدت ۱۰ ساعت بماند. دولت هند تحقيقی منتشر کرده است که نشان ميدهد اين ساختمان سالمترين ساختمان دهلی نو است. و اين مطالعه نشان داد که، در مقايسه با ساختمانهای ديگر، میزان روی دادن مشکلاتی از قبيل سوزش چشم ۵۲٪، دستگاههای تنفسی ۳۴٪، سر درد ۲۴٪، نارسائي ريه ۱۲٪ و آسم ۹٪ پائين آمده است. و اين مطالعه در۸ سپتامبر۲۰۰۸ منتشر شده است، و در وبسايت دولت هند در دسترس است.

اسلاید 46: تجربه ما اشاره ميکند به يک افزايش جالب در بهره وری انسان به ميزان بيش از ۲۰٪ با استفاده از اين گياهها. و همچنين کم شدن نياز به انرژی [الکتریسیته] در ساختمانها به میزان قابل توجه ۱۵٪، برای اینکه به هوای تازه کمتر نیاز است. چرا اين مهم است؟ برای محیط زیست هم مهم است، برای اینکه نیاز به انرژی در دنیا انتظار می رود که به اندازه ٪۳۰ در دهه بعدی بالا خواهد رفت. ٪۴۰ از انرژی دنیا هم اکنون صرف ساختمانها میشود، و ۶۰٪ جمعیت دنیا در ساختمانهائی که در شهرهای پر جمعيتی که بیشتر از یک میلیون نفر ساکن دارند زندگی خواهند کرد. و ترجیح به زندگی و کار کردن در محیط هایی که برخورداراز تهویه هوا هستند در حال بالا رفتن است.

اسلاید 47: وقتی گلی می‌خرید، گیاهی می‌کارید یا حتی وقتی در پارک می‌نشینید و به فضای سبز خیره می‌شوید احساس شادی و آرامش و طراوت می‌کنید، مثبت‌اندیش می‌شوید و غم و اندوه از دلتان دور می‌شود! نتایج پژوهش محققان رفتارشناسی دانشگاه روگرز نشان داده است افراد با نگاه کردن به گل و گیاه و لذت بردن از طراوت، رنگ و عطر آنها می‌توانند حالت روحی نامتعادل خود را تغییر داده و به حالت طبیعی بازگردنددر واقع گل عاملی برای تعدیل رفتار در طول شبانه‌روز بوده و هر بار نگاه کردن به گل و گیاه عاملی برای ایجاد یک اتصال عصبی مثبت در مغز است. دریافت یک شاخه گل یا گلدانی کوچک به سرعت روحیه افراد را تغییر داده و آنها را شاد و هیجان زده می‌کند.

اسلاید 48: رنگ سبز، رنگ بودن، گرمی، آرامش، مهربانی و دعوت کننده است. رنگی که خداوند با طیف بسیار گسترده ای آن را در جای جای طبیعت گسترده است و این گستره زیبایی، پیام آور آرامش و سلامتی است. زیبایی گیاهان نه تنها چشم و روح را نوازش می‌دهد بلکه فواید فیزیکی بسیاری داردوجود گل‏ها و گیاهان موجب شادی و آرامش و کاهش استرس در افراد می‏شود. برونو کورتیس، متخصص قلب دانشگاه شیکاگو می‏گوید: «گیاهان موجب می‏شوند افراد احساس آرامش بیشتری کنند و مثبت اندیش‏تر شوند.» بررسی‏ها نشان داده است بیماران بستری در بیمارستان که تخت‏شان روبه‌روی پنجره‏ای با نمای باغ است، خیلی سریع‏تر از بیمارانی که تخت‏شان رو به دیوار هستند بهبود پیدا می‏کنند.

اسلاید 49: ریزش برگ های کهنه و قدیمی و رویش مجدد برگ های نو الگویی است برای بازسازی، تلاش و سازندگی ما که همنشین این موجودات با طراوت و سرشار از زندگی هستیم. اگر گلدانی در منزل دارید حتماً این کلمات برایتان معنادارتر خواهد بود زیرا مأنوس شدن با این مخلوقات زیبای بی کلام، بسیار لذت بخش خواهد بود. به طوری که اگر آفتی به خاک یا برگ های گیاهتان بیفتد ناراحت می شوید و درصدد رفع آن برمی آیید، به مغازه های مختلف سر می زنید تا چاره ای بیابید و وقتی که گل و گیاهتان را مجدداً سرحال می بینید، گویی دوباره انرژی گرفته اید و خوشحال می شوید. این همان احساسی است که مزرعه داران، کشاورزان و کسانی که در دل طبیعت زندگی می کنند، بارها و بارها تجربه کرده اند؛ ولی با مقیاسی کوچک تر و شهری. وقتی نمی توانیم گلستان داشته باشیم، چرا خود را از گل محروم نماییم؟

اسلاید 50: واژه ارگانیک به معنای طبیعی ، اصلی و بنیادی است و شاید بتوان آن را زنده نیز معنا کرد و غذای ارگانیک یعنی غذای طبیعی و زنده . غذاهای ارگانیک به مجموعه ای از مواد غذایی گیاهی و جانوری گفته می شود که در رشد و گسترش آنها از هیچ گونه مواد شیمیایی و غیر طبیعی استفاده نشده است . در تولید محصولات کشاورزی ارگانیک از .هیچ گونه کود شیمیایی ،آفت کشها و مواد غیر طبیعی استفاده نمی شودتعریف کشت ارگانیک

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید