کسب و کار مدیریت و رهبری

چگونگی تجزیه و تحلیل شغل

Tajziye_va_tahlil_shoghl

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “چگونگی تجزیه و تحلیل شغل”

چگونگی تجزیه و تحلیل شغل

اسلاید 1: به نام خداوند مهربان چگونگی تجزیه وتحلیل شغل

اسلاید 2: مقدمه پایه و اساس(HRIS) داشتن اطلاعات درباره مشاغل است.از آن جا که مشاغل عامل اصلی در کارایی سازمان است پیشرفت سازمان در جهت اهداف خود بستگی به طراحی و اجرای دقیق و صحیح مشاغل دارد 0 در غیر این صورت کارایی افت و سود کاهش می یابد0

اسلاید 3: تعریفتکنیک یا جریانی است که به وسیله آن اطلاعات مربوط به شغل کشف و ثبت می گردد.و پایه و اساس همه فعالیتهای و وظایف مدیریت منابع است. مانند: استخدام. گزینش.ارزیابی عملکرد.آموزش وبالندگی. مدیریت مسیر شغل.پاداش و روابط کارگری.

اسلاید 4: تجزیه و تحلیل شغل پایه اساسی همه وظایف مدیریت منابع انسانی فعالیتها ووظایفمسئولیتهاشرایط کاریشرح شغلتجزیه و تحلیل شغلمختصات شغلتواناییهای کاریدانش و معلوماتکارمند یابیگزینش و استخدامآموزش و بالندگیپاداشایمنی و سلامتی برنامه ریزی نیرویانسانیمهارتهاتحقیق در منابعانسانیروابط کار

اسلاید 5: تحلیلگران شغل تجزیه وتحلیل شغل به طور منظم اطلاعات مشاغل را جمع آوری. ارزشیابی.و سازماندهی می کند.این عملیات معمولا توسط متخصصینی انجام می گیرد که آن ها را تحلیلگران شغل می نامند.

اسلاید 6: اهمیت اطلاعات شغلی جمع آوری شده توسط تجزیه و تحلیل شغل بر اکثر فعالیتهای منابع انسانی اثر می گذارد.بدون این اطلاعات تحلیل گران مشکل می توانند چگونگی اثر چالشهای محیطی یا شرایط احراز شغل را بر کارایی کارکنان یا کیفیت زندگی کاری انان ارزیابی کنند.

اسلاید 7: فعالیتهای اصلی مدیریت منابع انسانی مبتنی بر اطلاعات تجزیه و تحلیل شغل حذف شرایط احراز غیر ضروری شغل که می تواند سبب تبعیض در اشتغال شود.کشف عوامل شغلی که به کیفیت زندگی کاری شغل کمک یا آن را مشکل میکند.برنامه ریزی منابع انسانی آتی مورد نیازتطبیق متقاضیان شغلی با مشاغل موجودتعیین نیازهای آموزشی برای کارکنان جدید و با تجربه

اسلاید 8: شرایط احراز هر شغل چیست؟ این شرایط باید به اندازه کافی دقیق باشد تا متخصصین قادر باشند افرادی رابا دانش. مهارتها و تواناییهای مورد نیاز استخدام کنند.اگر چه مدیران عملیاتی و سرپرستان ممکن است از جزئیات مشاغل تحت سرپرستی خود آگاه باشند. واحد منابع انسانی و جمع آوری .ارزشیابی و سازماندهی اطلاعات تجزیه و تحلیل شغل را تبیین کند.

اسلاید 9: نکاتی در مورد جمع آوری اطلاعاتقبل از جمع آوری اطلاعات در مورد مشاغل خواص تحلیلگر باید با محیط خارجی و سازمان یعنی اهداف.داده ها(افراد.موادو دستورالعملها)و ستانده ها( کالاهاو خدمات) آشنا باشد.با مجهز شدن به شناخت کلی محیطسازمان.کار و کارکنان مورد مطالعه تحلیلگران باید به موارد زیرتوجه کنند

اسلاید 10: نکات شناسایی مشاغلی که باید تجزیه و تحلیل شود.تبیین پرسشنامه تجزیه و تحلیل شغل.جمع آوری اطلاعات تجزیه و تحلیل شغل.

اسلاید 11: چگونگی تجزیه و تحلیل شغل احتیاج به همکاری تمام کارکنان تا نتایج مطلوب تامین شود.باید هدف و رویه انجام در سازمان بصورت واضح بیان و تشریح شود.بهتر است ابتدا در یک قسمت سازمان اجرا و نتیجه مورد ارزیابی قرار گیردچنانچه نتایج ثمر بخش بود اقدام برای اجرا در سایر واحدها اعمال گردد.

اسلاید 12: جمع آوری اطلاعات درباره مشاغلبرای این منظور باید فهرست کاملی از کلیه مشاغل تهیه و به سه سوال پاسخ داده شود.چه کاری انجام می دهد؟کار را چطور انجام میدهد؟چرا کار آن گونه انجام می شود؟

اسلاید 13: روش های عمده تجزیه و تحلیل شغلتجزیه و تحلیل شغل برای کسب اطلاعات پرسنلی.تجزیه وتحلیل شغل برای مقاصد مهندسی.

اسلاید 14: مراحل اجرای تجزیه و تحلیل شغل مطالعه مقررات .آئین نامه ها و.... موجود در سازمان.جمع آوری اطلاعات در مورد شغل.تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده.تشخیص عوامل تشکیل دهنده شغل.مانند: اطلاعات شغلی.شناسایی شغل.شرح شغل. مختصات شغل.شرایط احراز شغل.

اسلاید 15: روش های جمع آوری اطلاعات مصاحبه:روش موثر جمع آوری اطلاعات/ فرآیند آهسته و پر هزینه/قادر به پاسخ دادن به سوال های مبهم توسط مصاحبه کننده/ دارای سطح بالایی ازدقت گروه متخصصین:هزینه و زمان بر/ شامل متصدیان ارشد و بلا فصل/دانش و تجربه قابل توجه/رفع ابهام از وظایف مورد انتظار شغل در میان کارکنان در گروه متخصصین.پرسشنامه پستی: سریع ودارای هزینه کمتر/امکان مطالعه شغل ها همزمان با هزینه کمتر/دقت کم.ثبت وقایع کارکنان:خلاصه یادداشت گزارش روزانه خود/ تنها طریق عملی جمع آوری اطلاعات شغل.مشاهده: آهسته پر هزینه/ از میان بردن تردیدها.ترکیب روشها:همزمانی دو روش/دقت بیشتر/حداقل هزینه/ مورد استفاده واحدهای

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید