صفحه 1:
به نام خداوند جان و خرد
|
کا رآفرینی دانشگاهی
ل ۱
حواد سخدری ©
2
عضو هيات علمى جهاد دانشگاهی ©
ومدیر مرکز کارافرینی ۳
صفحه 2:
۱- شناسایی فرصت
؟- بهرهبردارى از فرصت
فر آيند شناسايى
۱
صفحه 3:
محيط
Environments
520 3
Individuals
and Teams
Opportunities
صفحه 4:
eS) Mt ada By)
٩ تخریبخاق.
ات
تحولدر سازمانهای 9
:موجود
صفحه 5:
حرکت در 5
مسیر باد موافق رو به بندر (وبستر)
صفحه 6:
داشه شدد جلمعه
به هر حيقدينيكه سسليجاد بكشركت
جديد با توسعه شرك عوجود
فرصلبسه هر گسونه نسیاز پساسخ داده نشده یا ..
نسلقمرهاسخ
نکته موقعیت بایدقابل کنترل توسط فرد و یامد مثبت داشته باشد. تمددد
بوده و پیمد منفی داشته ادل کنتر[به هر موفعیتی که ,عم
باشد. (کروگر)
ay
صفحه 7:
: گوینبرگ (۱۹۹۰) و زهرا (۱۹9۶)
اگر سه مورد ذیل در یک سازمان اتفاق افتد
:کار آفر بنی سازمانی روی داده است
نوآویی| آفرینش) ۲- زلیشسانمان( زایش) -1
تسحوللستواتزیک( پویش) - 3
صفحه 8:
صفحه 9:
*کارمند کار آفرین:
*خروج و تاسیس۴0۲۲60۲6۳6۷۲5۱0
*درون سازمان ۱0۲۲۵0۲۳6۵۷۲5۵
*سازمان کار آفرین:
* درون سازمانی 6۳۲۲6۵۲6۲5۱0 60۲۵0۲۵۱6
Spinn-off ®
Spinn- out *
۴0۵۵۲6۲6۷۲51۵ برون سازمانی *
Spin-in ؟
Joint venturing ®
Buy-outs ®
صفحه 10:
صفحه 11:
کار آفر ينى دانشگاهی
دانشگاه به عنوان سازمان کارآفرین.
2اعضای دانشگاه کارآفرین با سند.
ue تعامل دانشگاه و محیط جریان
کارآفرینی ایجاد نسود.
صفحه 12:
دلایل گرایش دانشگاه ها به کار آفرینی دانشگاهی
٩ کار آفرینی موتور توسعه اقتصادی است
7 نفوذ کا رآفرینی در تمام عرصه های اجتماعی و اقتصادی
© نفوذ کار آفرینی در تمام شرکت ها
٩ تبدیل جوامع صنعتی به اطلاعاتی
* مطرح شدن دانشگاه به عنوان نهاد تولید دانش
صفحه 13:
فشار های محیطی بر دانشگاه ها
7 کاهش بودجه های پژوهشی
7 کاهش حمایت های مالی
"تغییر لنتظارات از نقش دانشگاه در ارتباطجا تعامل
بیشتر با محیط
صفحه 14:
مشکلات آموزش عالی
7عدم هماهنكى با نیاز های جامعه
pus? جامعیت در راستای ایجاد
کسب و کار
0
صفحه 15:
وظیفه کار آفر بنی دانشگاه ها
“انتقال تجارى دلفش وفن آورى نشات كرفته از دانشكاه
ها به وسيله نوآورى
٩ کاهش شکاف بین دانش و نوآوری
افزایش پتانسیل نو آوری به وسیله تولید دانش
صفحه 16:
صفحه 17:
تحقیق و توسعه بین رشته اي
صفحه 18:
صفحه 19:
جستجوی فرصت ها با نگاه بین رشته ای
صفحه 20:
ویژگی های دانشگاه کار آفرین از دید صاحبنظران
© آموزش کا رآفرینی
7 ارتباط با صنعت و تربیت افراد بر اساس نبازهای صنعت
٩ ایجاد ارتباط بين اساتید و مجریان صنعت
© ایجاد مرلکز رشد و پارک های علمی وغن آوری برای حمایت از دانشجویان و
اساتید در راه اندازی کسب و کار
© ايجاد ۳:۳۴ از فن آوری و دانش ایجاد شده در دانشگاه ها
۰ استقلال مالی
© پرورش رفتارهای کار آفرینانه ( تشخیص فرصت - نوآوری - ریسک بذيرى )
٩ نوآوری
© نگاه به دانشجویان به عنوان مشتری
0 خلق ارزش های جدید از دارایی های فکری ایجاد شده در دانشگاه ها
الا سازی ( اعطای حق اختراع» اعطای حق امتباز» ایجاد شر کت )
جاری سازی ( ارائه خدمات مشاوره ای - انجام فعالیت های توسعه ای )
صفحه 21:
قابلیت های کار آفرینی دانشگاهی
6 وبلت هایسیسی و فرآیندی
بيجم مدیریت دانش
© سيستم مديويت منايع انساتى
تم تجاری سازی
ایند های آموزشی و پژوهشی
۰ قابلیت های ساختاری
* واحد های تحقیق و توسعه این قابلیت ها سبب:
* واحد انتقال فن آوری
* مراکز کت زیم او ۳
© امير عالى مخاطره مين ”تشخيص فرصت
"توسعه محصولات جديد
"تجاری ساز لات
“Last cub © دق ازی محصو
* مهارت های کا رآفرینی ad
* گرایش کار آفرینی
* فرهنگ کار آفرینی
* فرهنگ آموزشی
صفحه 22:
قابلیت های کا رآفرینی
۰ دانش
ایده
© سازماندهی و راه اندازی کسب و کار
٩ مهارت
* کار گروهی
* مذاکره
* ارتباطات
٩ نگرش
9 ايدكاه نسبت يه توسعة
© * دیدگاه نسبت به ایفای نقش در جامعه
صفحه 23:
قابلیت ch کار آفرینی که دانش آموختگان تمامی
رشته ها می بایست داشته باشند
7 خلق ایده و ایده پردازی
٩ دانش تدوین طرح کسب و کار
© دانش و مهارت اجرا و عرضه ایده در جامعه
٩ نگرش مثبت و سازنده به زندگی و کسب و کار
٩ انجام فعالیت های بین رشته ای
٩ تیم سازی و کار گروهی
7 پویایی یادگیری
٩ مخاطره پذیری معقول
© چگونگی یادگیری و به کار بستن دانسته ها
صفحه 24:
علل ایجاد شر کت های منشعب از دانشگاه
٩ هماهنگی با توسعه اقتصادی
٩ افزايش گرایش کاربردی در برخی از رشته های مهندسی
صفحه 25:
عوامل محیطی موثر در توسعه کار آفرینی دانشگاهی
60
بتی كردن فعاليت دانشكاه ها در
ذب منابع
اليد دانش
ربيت نيروى كارآفرين
آوری
© استقلال دانشگاه در
* پذیرش دانشجو
© حذف و اضافه کردن رشته ها
# تنظیم فعالیت ها و ظرقیت ها با توجه به نیاز محیط
٩ انتخابی کردن روسای دانشگاه
٩ رقابتی کردن فضای کسب و کار که نیاز به نوآوری در کسب و کار
افزایش میابد و باعث ایجاد پیوند قوی صنعت و دانشگاه می گردد.
صفحه 26:
تجاری سازی دانش
صفحه 27:
تجاری سازی دانش
2 تبدیل دانش تنوریک به فعالیت های اقتصادی
صفحه 28:
دانش
سازی
های تجاری
نماد
شد
سیس مراکز ر
قاس
آوری
فن
و
يارك هاى علمى
2
سس ۵
is 02
صفحه 29:
فشارهای محیطی بر دانشگاه ها در جهت تجاری سازی دانش
محدودیت های مالی
خواسته جدی تحمیلی بر دانشگاهها در جهت
پیوند با جامعه و صنعت
صفحه 30:
راه های کسب در آمد دانشگاه ها
2 انتقال تجاری نتيجه تحقیقات دانشگاه
2 واگذاری حق امتیاز ها و حق اختراعات
0 ایجاد شرکت های انشعابی
صفحه 31:
صورت های مختلف انتقال پژوهش به شرکت ها
“ناسيس شر کت توسط اعضای هيات علمى
٩اعطای حق اختراع به شرکت های خصوصی
"مشارکت با شرکت های خصوصی
جيم “تاسيس شرکت توسط دانشگاه
صفحه 32:
سیکل فر آیند انتقال تجاری سازی
صفحه 33:
مراحل تبدیل پژوهش دانشگاه ها به ارزش اقتصادی
؟زایش ایده کسب و کار از پژوهش
٩ استخراج پروژههای مخاطره ای جدید از ایده ها
«راه اندازی شر کت های انشعابی از پروژه ها
تحکیم خلق ارزش اقتصادی از طریق شر کت های انشعابی
صفحه 34:
جنبه های کلیدی فر آبند تجاری سازی
فرصت
*بررسی ایده ها و انتخاب مواردی که دارای پایداری
بلند مدت می باشند
٩بهره برداری
*ف رآیندی مرحله به مرحله می باشد
جامعه حمایتی
* آکاهی ذینفعان اصلی مانند مشتریان
صفحه 35:
دلایل درگیر شدن دانشگاه ها در فرآیند تجاری سازی پژوهش
0 حمایت و واگذاری امتیاز فکری دانشگاه ها
٩ ایجاد و جذب بودجه های پژوهشی
٩ کسب در آمد از طریق واگذاری امتیاز ها
٩ کسب شهرت
7 جذب اعضای هیات علمی جدید کا رآفرینانه
0 ایجاد شغل برای دانش آموختگان
٩ ایجاد مشوق جدید برای سرمایه گذاری
7 تسهیل ایجاد کسب و کارهای تازه تاسیس
تقوبت خوشه ها و رشد اقتصاد منطقه
پارک های علمی و مراکز رشد
0 انتشار تخصص دانشگاه با ایجاد دارایی فکری برای جامعه
صفحه 36:
موانع انتقال دانش
٩ مدیریت غیر اثر بخش مالکیت دارایی فکری دانشگاه
© مخالفت برخی دانشگاهیان
٩ عدم انگیزه پژوهشگران در تجاری سازی یافته ها و اختراعات
٩ فرهنگ دانشگاه ( فرهنگ انتشار با نابودی )
0 تفاوت فرهنگی بین دانشگاه و صنعت
صفحه 37:
پیشنهادات در جهت توسعه فر آیند انتقال دانش
7 بهبود درک دانشگاه از نیازهای شر کت ها
7 انعطاف در توافقات انتقال دانش و سیاست ها و رویه ها
* مدیران و متصدیان با تجربه در بخش های اعطای امتیاز
© انجام خدمات انگیزشی در بخش های اعطای امتیاز
© انتخاب مدیران دارای دید استراتژیک در بخش های پژوهشی و
اجرایی
© اعطای منابع بیشتر به بخش های اعطای امتیاز
تشخيص ارزش ارتباطات فردی و شبکه های اجتماعی
پاداش برای مشار کت دانشگاه ها در فر آیند انتقال دانش از طریق:
؟ ارزشگذاری حق امتیازات و مجوز ها
© دادن بخش از در آمد فرآیند انتقال دانش به اعضای هبات علمی
صفحه 38:
ساختار دانشگاه کار آفرین
صفحه 39:
شش مولفه کلیدی برای کار آفرین شدن دانشگاه ها
٩ ساختار منعطف
٩ فرهنگ کار آفرینانه منسجم
7 تعامل مستمر با محیط ( جامعه و صنعت ))
٩ چشم انداز مشترک
٩ استراتژی آینده نگر
*جستجوی فعاللنسبه دنبال موفقيت و ايجاد كسب و کار
مخاطره آمیز
* توجه به نیروی انسانی
6 *ایجاد فضا برای حمایت از فعالیت های نوآورانه افراد
صفحه 40:
ساختار منعطف
٩ کاهش رسمیت
٩ کاهش پیچید گی
؟کاهش سطوح سازمامی
؟ کاهش پراکندگی جغرافیایی
؟کاهش تعداد دوایر و عناوین شغلی
٩ساختار عدم تمر کز
٩ایجاد ارتباطات دوطرفه بالا به پایین و بالعکس
@ *تبدیل کنترل های شدید به کنترل های کلی
صفحه 41:
فرهنگ کا رآفرینانه منسجم
حمایت و رشد استعدادهای خلاق
"توسعه فرهنگ کاری بین اعضای سازمان
؟ایجاد و تقوبت بادگیری سازمانی
ایجاد تحول در ارزش هاء باورها و مفروضات
© “ايجاد فرهنى کار گروهی
صفحه 42:
چشم انداز مشترک
٩ چشم انداز مشترک باعث:
© انجام كارها در حد استاندارد و بالاتر از آن
٩ شادی و نشاط سازمانی
0 افزایش شهامت و شجاعت افراد در مواجهه با مشکلات و مساتل
© ايجاد تلاش افراد در دستیابی به چشم انداز سازمان
صفحه 43:
مراحل ابجاد دانشگاه کار آفرین
O تعریف جهت استراتژیک
2 الویت بندی اهداف از طریق مذاکره با تامین کنندگان منابع
٩ تجاری سازی حقوق معنوی ناشی از فعالیت های اعضای هيات علمىء
کارکنان و دانشجویان و جهت دهی تحقیقات دانشگاهی در جهت حل مسائل
اجتماعی
9 نقش فعال در بهبود نوآوری در منطقه در تعامل با صنعت و دولت
صفحه 44:
مدل غير متمركز انتقال فن آورى
٩ از طریق ایجاد یک دفتر تخصصی و اختصاصی در انتقال فن آوری که باعث
افزایش در روابط صنعت - علم در دانشگاه ها می شود
صفحه 45:
عوامل موثر در موفقیت ساختار جدید دانشگاه ها
٩ استقلال بخش های مختلف
© تعامل با محیط بیرونی
© برداشتن موانع اداری
© تعریف جایگاه سازمانی
2 تقویت و حمایت از متولیان ارتباط با صنعت در دانشگاه
صفحه 46:
رابطان انتقال فن آوری از دانشگاه به صنعت
٩ کاشفان فن آوری های جدید یا دانشمندان فن آوری
۵ مدیران فن آوری و مدیران اجرایی یا رابطان دانشگاه و صنعت
٩ شرکت ها و کارآفرینان و کسانی که فن آوری های مبتنی بر دانشگاه را
تجاری می سازند
صفحه 47:
نقش دفاتر انتقال فن آورى
٩ حفظ دارایی فکری دانشگاه و نتایج پژوهش ها
© انتقال تجارى دانش از طريق واگذاری حق امتیازه حق اختراع
صفحه 48:
تغییرات استراتژیک به منظور ارتباط کارکردهای
آموزشی و پژوهشی با فعالیت های اجرایی
٩ اتخاذ ساختارهای نامتجلنس و بين رشته اى همراه با بخش های بین رشته
ای و ارگانیزم های ترکیبی
٩ شبکه ها و اتحاد های استراتزیک با صنایع. دولت و دیگر نهاد ها
© تحول در نقش ها
٩ مسئولیت مرتبط با کنترل کیفیت
© منابع مالی
٩ توسعه مشارکت ها
صفحه 49:
مراکز علمی و فن آوری
۵ مراکز رشد
© در ارتباط با شرکت های تازه تاسیس و کوچک
* در زمره زير ساخت های فنی قرار دارند
® کادر مدیریتی کوچک
* ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه مدیریت و پرورش و توسعه کارآفرینی
0 پارک های علمی و فن آوری
© در ارتباط پا شرکت های بزرگ و متوسط
# مستقر در فضای دانشگاه
٩ شهرک های علمی و تحقیقاتی
* در ارتباط با شركت هاى بزرگ و متوسط
صفحه 50:
کار کرد های دانشگاه کار آفرین
صفحه 51:
کار کرد های نوظهور دانشگاه کار آفرین
٩ توسعه قابلیت های کار آفرینی
٩ آموزش چگونگی تشخیص فرصت
آموزش ایده پردازی و انتخاب ایده مناسب
* آموزش مهارت هاى راه اندازی کسب و کار
آموزش مدیریت کسب و کار
۶ ترویج فرهنگ کارآفرینی در بین دانشجویان
* ایجاد بانک ایده و مشکلات واقعی در جامعه
؟ ایجاد بانک اطلاعات کارآفرینی و سرمایه گذاری
حمایت های مشاوره ای در تدوین طرح کسب و کار
© عرضه امکانات لازم در مراکز رشد
صفحه 52:
کار کرد های نوظهور دانشگاه کار آفرین
۵ تولید و انتقال دانش
© تولید دانش: توسعه و فراهم کردن دانش جدید
؟ انتقال دانش: آموزش و توسعه منابع انسانی
* ترویج دانش: اشاعه دانش و فراهم کردن نهاده ها برای حل مستله | داش
* تجاری کردن دانش: تبدیل دانش به فن آوری و تجاری سازی آن| خود می باشد
۵ ایجاد شرکت های دانش محور
راه های تجاری کردن دانش:
9 واگذاری امتیاز بهره برداری
© ايجاد شركت هاى تجارى
براى انجام اين كارها
آیجاد صنایع و خوشه حلي gate
٩ حل مشکلات جامعه و صنعت
صفحه 53:
هسته اصلی نظام علمی کشور
٩ نهاد های آموزش عالی
2 آزمایشگاه های پژوهشی عمومی
صفحه 54:
دلایلی مبنی بر اینکه جرا دانشگاه برای ابجاد و رشد
شرکت های مبتنی بر فن آوری مناسب است
٩ ظهور ایده های نو به سبب تحقیقات دانشگاهی و هم اندیشی علمی
٩ دسترسی بهتر به تخصص های بالا در رشته های مختلف
8 نجام مطالعات بین رشته الى
© كاهش مخاطرات و شکست ها به علت حمایت دانشگاه
٩ محیط نوآور دانشگاه باعث افزلیش تقاضا برای کارآفرینی مبتنی بر فن آوری
می شود
٩ فن آوری مورد نیاز برای شروع و ادامه فعالیت شرکت های مبتنی بر فن
آوری در دانشگاه موجود می باشد
۵ امکانات رایگان و ارزان که در دانشگاه ها در اختیار لین شرکت ها قرار می
كيرد
صفحه 55:
دلایل افزایش رشد اقتصادی به وسیله تولید دانش
٩ دسترسی آسان به اطلاعات و دانش بر اثر پیشرفت فن آوری اطلاعات
٩ سرعت روز افزون پیشرفت علمی و فن آوری که به انباشت دلنش فن آورائه و
علمی منجر شده است
٩ افزایش رقابت جهانی که کاهش هزینه ها را در پی داشته است
© افزلیش درآمد و در کنار آن افزایش تغییر در تقاضای که برای برآورده کردن
نیاز آنها می بایست دانش بیشتری طلب گردد.
صفحه 56:
معیارهای عملکرد دانشگاه کار آفرین
صفحه 57:
کار کرد هایی که بر کیفیت عملکرد کار آفرینی دانشگاه
موثرند
٩ کارکرد باز تولید
# تربیت نخبگان
* تفسیر مجموع اطلاعات
* محافظت از کتب. اطلاعات و سنن
* تداوم ساختارها و کارکردها
٩ کارکرد سازگاری
۶ سازگاری در شرایط تغییرات اقتصادی. اجتماعی و فرهنگی
٩ کارکرد تولید
صفحه 58:
ارزیابی آموزش عالی به چه منظوری صورت می گیرد
© تایید صلاحیت مرکز آموزش عالی
٩ تخصیص اعتبارات
٩ پاسخگویی به مراجع ذیربط به منظور برآوردن نظر مسئولان دولتی در قبال
بودجه دریافتی
۵ نمایان ساختن میزان دستیابی به اهداف
9 عرضه اطلاعات جهت آگاهی دانشجویان» کارفرمایان و سایر افراد ذیربط
درباره دانشگاه
٩ بهبود مستمر کیفیت آموزش عالی
صفحه 59:
i
۱
%
م
3
میزان توسعه قابلیت های کارآفرینی
میزان آموزش مهارت های کارآفرینی
ارائه واحد های درسی مرتبط با کارآفرینی
تعداد رشته های آموزشی بین رشته ای
بركزارى همايش هاء جشنواره ها و قابت های کارآفرینی
السيت اسعاديه دانشيق
نسبت اعضای هیات علمی در هر یک از مرتبه های علمی
سرانه قضا و امکانات آموزشی
اعضا هیات علیم عضو انجمن های علمی داخلی و خارجی
نسیت اعضای علمی ارتقا يافته
تعداد اعضای هیات علمی استخدام شده
نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی
نرخ رشد اعضای موفق به اخذ جوایز علمی
نسیت نرخ رشد اعضا به نرخ رشد دانشجویان و نرخ رشد رشته ها
تعداد رشته ها
نرخ رشد پایان نامه ها كنفرانس ها و كلاس ها
کیفیت خروجی یا معدل داش آموختگان
شاخص های ارزیابی عملکرد های آموزشی
در دانشگاه کارآفرین
و و و و و و و و و و و و و و وه و
صفحه 60:
as Ki
معیارهای عملکرد پژوهشی دانشگاه
تعداد طرح های پژوهشی که اعتبار آن از منابع خارج دانشگاه تامین شده است.
٩ تعداد طرح های پژوهشی انجام شده به صورت مشترک با صنعت
© تعداد پژوهش های کاربردی
© تعداد طرح های مداخله ای که نتلیج آن منجر به تغییر در سیاستگذاری های کلان
Saal beg AS"
شاخص تعداد نیروی محقق
سب داتشجوبه استاد که اگرزیاد پاشده اساتید: فرصت تحقیق کمثر می پاش
سهم تحقیقات از تولید ناخالص ملی
تعداد کتابخانه ها و پایگاه های اطلاعات علمی
وجود نشریات علمی
تعداد همایش ها
تعداد کتب تالیف شده توسط محققین دانشگاهی
تعداد مقالات ارائه شده در مجلات و همایش های علمی و داخلی
و و هو و و و هو و
صفحه 61:
معیارهای عملکرد کار آفرینی دانشگاه
© نسبت دانش آموختگان دارای ايده
9 نسبت دانش آموختگان, دانشجویان و اعضای
کارآفرینی
0 تعداد مسابقات. جشنواره ها در زمینه کارآفرینی
علمى آشنا به فاهیم
© تعداد اختراعات و نوآورى ها
7 تعداد انتقال و فروش فن آوری
٩ درآمد حاصل از اعطای حق امتیاز و اختراع
0 تعداد محققین و اساتید شاغل در فعالیت های 43860
٩ تعداد شرکت های مستقر در مراکز رشد نوآوری و فن آوری های پیشرفته
0 تعداد شرکت های انشعابی
٩ میزان سرمایه گذاری در نوآوری
0 تعداد قراردادهای همکاری مشترک تکنولوژیک با صنایع
صفحه 62:
و £7 ۰ داز ea هی
برنامه ريزى توسعه كارافرينى دانشكا
صفحه 63:
اقدامات جهت توسعه کار آفرینی
© افزایش احتمال وقوع رفتار کارآفرینانه در کلیه ابعاد کارآفرینی
9 افزایش فرصت های کارآفرینی
افزایش علاقه شهروندان برای انجام فعالیت های کارآفرد
© توانمند سازی آنها برای موفقیت در اجرای فرآیند کارآفرینی
٩ انجام مکانیزم های حمایتی و هدایتی کارآفرینان
صفحه 64:
سیاست های دولت در جهت حمایت از توسعه کار آفرینی
© امین مالی
© مشاوره قنی و مدیریتی
بازاریابی
© هدایت در مسیر رشد
٩۵ حذف قوانین بازدارنده و تصویب مقررات ترغیب کننه
© برنامه ریزی و اجرای سیاست های توسعه زیربناهای لازم یرای کارآفرینی
صفحه 65:
برنامه ریزی استراتژیک برای توسعه کار آفرینی
دانشگاهی
۵ ایجاد اصلاحات ساختاری. فر آیندی و فرهنگی
* تدوین چشم انداز مطلوب استراتزی با مشارکت همه اعضا ( هدف - استراتزی -
برنامه ریزی )
* تغییر دیدگاه تولید علم ( پژوهش ها با هدف حل مسائل و عرضه محصولات جدید
بر مبنای دانش انجام شود )
© تغییر برنامه های آموزشی ( دروس تخصصی - یادگیری بر مبنای حل مسئله و
مشارکت - تحقیق جزو لاینفک روش تدریس باشد - تقویت قدرت ایده پردازی در
دانشجویان )
ترویج فرهنگ کارآفرینی در اعضای دانشگاه
* اصلاح ساختار سازمانی دانشگاه ( حذف قوانین بازدارنده - تمرکز زدایی - ایجاد
سازمان های تخصصی برای تجاری کردن تحقیقات دانشگاهی )
* طراحی سیستم پاداش بر مبنای نتایج برای ترغیب کارآفرینی دانشگاهی
* طراحی سیستم های بازخور
* استقلال دانشگاه و موسسات داخلی دانشگاه
صفحه 66:
برنامه ریزی استراتژیک برای توسعه کا رآفرینی
دانشگاهی
٩ سیاست گذاری ها
5 پشتیبانی از مکانیسم هایی که فعالیت های تحقیقاتی را تقوبت می کند
اب آزانس ملی برای تعیین سیاست های ارتباط با صنعت
* ایجاد فرآیند پاسخگویی که محرک تحقیق باشد
تعیین اهداف دانشگاه
تصمیم گیری در زمینه تحقیقات پایه asl توسعه ای و کاربردی
صفحه 67:
نحوه همکاری بخش های غیر دولتی با دانشگاه
٩ سرمایه گذاری
2 ابتکارات
0 مشارکت های مالی
٩ مشارکت های فکری
٩ مشارکت های فنی
٩ مشارکت های مدیریتی
صفحه 68:
راه های ارتباط صنعت و دانشگاه
٩ از طریق دفتر ارتباط با صنعت در وزارت فرهنگ و آموزش عالی
2 شورای عالی ارتباط دانشگاه و صنعت
صفحه 69:
موانع پژوهش در ایران
٩ تاکید بر توسعه کمی بیش ازحد
0 فقدان انگیزه در دانشجو و استاد
٩ وجود مشکلات در زمینه تصویب طرح های پژوهشی
2 نبود پایگاه داده علمی
٩ ساعات زياد تدریس اعضای هیات علمی
٩ نبود ارتباط مناسب بین دانشگاه و محیط خارج
٩ نبود برنامه ریزی و راهبرد پژوهشی
صفحه 70:
فلسفه و رویکرد راهبردی طرح کاراد
* کارآفرینی یک خصیصه ذاتی نیست و از راه آموزش مناسب قابل تحصیل می باشد
٩ رویکردها
* ترویج روحیه و فرهنگ کارآفرینی و ارتقای شناخت جامعه دانشگاهی و دانشجویان
نسبت به کارآفرینی
۰
غیب دانشگاه ها به دوره های آموزش کارآفرینی
* گسترش تحقیقات کارآفرینی
* کمک به کارآفرینان جدید و توسعه کارآفرینان موجود از طریق فراهم کردن
امكانات اوليه براى شروع کارآفرینی