کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

کارآفرینی دانشگاهی

karafariniye_daneshgahi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کارآفرینی دانشگاهی”

کارآفرینی دانشگاهی

اسلاید 1: 1 كارآفريني دانشگاهي: زير بنايي براي پرورش دانش­آموختگان مسئوليت­پذير و پاسخگو دکتر عباس بازرگاناستاد دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی هم انديشی مسئو لين و معاونين پژوهشي، آموزشی، دانشجويی- فرهنگی، تحصيلات تکميلی و مركز كارآفريني 29 خرداد ماه 1385

اسلاید 2: 2رئوس مطالب1)تعریف کار آفرینی و کار آفرینی دانشگاهی2)هدف کار آفرینی دانشگاهی3)خصیصه های کار آفرینان4)اهمیت آموزش کار آفرینی5)ضرورت اشاعه فرهنگ و اخلاق کار آفرینی در دانشگاه6)هدف آموزش کار آفرینی7)چارجوبی برای آموزش کار آفرینی8)نشانگرهای کار آفرینی دانشگاهی9) اصول یادگیری در کار آفرینی دانشگاهی10)دانشگاه تهران در مسیر کار آفرینی دانشگاهی

اسلاید 3: 3تعریف کار آفرین وکارآفرینی دانشگاهی 1)کار آفرینی: فرایند ایجاد ارزش افزوده از طریق تشکیل مجموعه ای از منابع جهت بهره گیری از فرصت ها2) کار آفرینی دانشگاهیUniversity as Entrepreneur دانشگاه به عنوان کار آفرین

اسلاید 4: 4 هدف کار آفرینی دانشگاهی To leverage and connect the university ‘s strong base of entrepreneurial activity, to gain recognition for university ‘s work, and to involve a broader base of units, students, and community partners in entrepreneurship.To make entrepreneurship a common, accessible experience for all students, regardless of discipline.

اسلاید 5: 5 خصیصه های کارآفرینان (مسئولیت پذیری و پاسخگویی)1)قدرت ریسک کردن دارند.2)رفتار نو جویانه و نوآورانه را ارج نهاده و به آن متصف می باشند.3)از خصلت “نیاز به پیشرفت” بر خور دارند.4) در مو قعیت های مبهم متحمل می باشند5)نتیجه امور مورد انجام را به کوشش و تلاش فردی نسبت می دهند و نه به عوامل دیگر.6)از اعتماد به نفس قوی بر خوردارند7)دارای چشم اندازی مشخص بوده و برای آینده خود هد فمند می باشند.

اسلاید 6: 6 اهمیت آموزش کار آفرینی در چیست؟ (الف) از نظر اقتصادی-اجتماعی:Majority of new jobs are created by entrepreneurs and small businessesSmall high growth companies account for 70% of economic growth over last decadeEntrepreneurship drives economic competitiveness at the local , national, regional and global levels

اسلاید 7: 7اهمیت آموزش کار آفرینی چیست؟(ادامه) Over 1/3 of difference in national economic growth may be due to difference in entrepreneurial activityEntrepreneurship has a unique position in the “ Global Economy”Entrepreneurship accounts for at least 2/3 of all technological innovation

اسلاید 8: 8اهمیت آموزش کار آفرینی چیست؟ (ب) از نظر فردی:A high proportion of high school students want to start their own businessMore opportunity to exercise creative freedomsHigher self-esteemGreater sense of control over your life and future.Offering students the opportunity to become entrepreneurs attracts and motivates them.

اسلاید 9: 9اهمیت آموزش کار آفرینی در چیست؟ (ج) از نظر فرهنگی:Many experienced business people, political leaders, economists, and educators believe that fostering a robust entrepreneurial culture will maximize individual and collective economic and social success on a local, national, and global scale.

اسلاید 10: 10ضرورت اشاعه فرهنگ و اخلاق کار آفرینی در دانشگاه To ensure that entrepreneurial university is sustainable and actionable, we must provide access to students, faculty, and community members by embedding entrepreneurial ethics within research, teaching, and service. In providing the resources needed to increase the presence of entrepreneurship as a discipline and within disciplines, the university will develop a pipeline of future entrepreneurs and advocates.

اسلاید 11: 11هدف آموزش کارآفرینی*پرورش ذهن کار آفرین با قابلیت اقدام برای استفاده از فرصت های ایجاد واحدهای تولید کالا و خدمات از طریق جست و جو، شناسایی و یافتن این فرصت ها. *فراهم آوردن فرصت های یاد گیری مداوم (مدام العمر) از دورهآموزش ابتدایی تا آموزش عالی.

اسلاید 12: 12 چارچوبی برای آموزش کار آفرینی دردانشگاه Provide a FRAMEWORK for curriculum development of entrepreneurship in different departmentsLead to developing KNOWLEDGE AND SKILLS for entrepreneurial activitiesProvide for acquisition and application of CORE ACADEMIC SKILLSAre both a CONTEXT FOR LEARNING and SUBJECT MATTER for CURRICULUM

اسلاید 13: 13ترکیب برنامه درسی آموزش کار آفرینی الف) مهارتهای کار آفرینی/ب)مهارتهای آماده سازی برای شروع کار/ج)آشنایی با کار کردهای کسب و کار

اسلاید 14: 14الف) مهارتهای کار آفرینی Understands concepts and processes associated with successful entrepreneurial performance. Provides the unique expertise that entrepreneurs use during the entire process of creating and managing a business: a) Entrepreneurial Processes b) Entrepreneurial Traits/Behaviors

اسلاید 15: 15 ب)مهارتهای آماده سازی برای شروع کار ( g) Financial Management( k) Human Resource Management( l) Information Management( m) Marketing Management( n) Operation Management( o) Risk Management (p) Strategic Management

اسلاید 16: 16 ج)آشنایی با کار کردهای کسب و کار(q) Understands fundamental business concepts that affect business decision making.  

اسلاید 17: 17برخی اقدامات در سوی کارآفرینی دانشگاهیConduct a department heads workshopConsider team teaching coursesOffer a financial literacy courseOffer summer courses in entrepreneurshipOffer a summer workshop for facultyOffer a speaker series with visiting scholarsCreate freshman seminarsCreate undergraduate research fellowsCreate experiential learning opportunities

اسلاید 18: 18 اگر دانشگاه تهران بخواهد در سوی کار آفرینی دانشگاهی عمل کند: U.T. would use its knowledge and resources to catalyze national social, economic, and cultural development. This culture of academic enterprise breaks from traditional disciplinary and organizational constraints and allows the university to harness its knowledge in new ways.

اسلاید 19: 19برنامه موفق کار آفرینی دانشگاهی باید از ویژگیها ی زیر برخوردار باشد:Leadership commitment Reduced barriers Broad Multi-disciplinary approach Outcome-focused Creativity and innovation Intelligent risk-taking Sustainable Transforms society

اسلاید 20: 20نشانگرهای کار آفرینی دانشگاهیDefinition and vision for entrepreneurship clearly tied to the university missionAn index for measuring impactDegree, concentration or course in every schoolPercent of students taking advantage of entrepreneurship opportunitiesCommunity and region explicitly taken into account in initiatives Alumni network for continued training and mentoring of current studentsRising number of faculty engaged in entrepreneurshipPrograms and infrastructure to support students and faculty starting new venturesInternships in entrepreneurshipUnit, student, faculty networks, clubs, organizationsA particular institutional focus that is unique and innovative Collaboration with other universities on regional or topical issuesSustainable partnerships

اسلاید 21: 21اصول یادگیری درکار آفرینی دانشگاهیKnowledge and skills (competences) are created through action, and the learner is an actor Student , as life-long learner, has a holistic relationship with his/her environment Student has a holistic relationship with him/herself and his/her action Leaner as an actor is:    - Unique   - Free, creative and capable of taking responsibility of his/her own actions and its consequences              

اسلاید 22: 22مثالی از کار آفرینی دانشگاهی در کشورهای دیگر:امریکاIn the United States, over 125 engineering colleges are now offering programs which prepare and motivate engineering students to create new businesses. These programs have been received enthusiastically by students.

اسلاید 23: 23نتیجه گیری*دانشگاه تهران به عنوان نمادآموزش عالی ایرن باید پیشقراول اشاعه تفکر کار آفرینی در کلیه سطوح نظام آموزشی باشد .*”ذات نا یافته از هستی بخش ،کی تواند که شود هستی بخش”بنابراین دانشگاه تهران ابتدا باید تفکر کار آفرینی را دردانشکده ها و گروه های آموزشی خود عملی سازد تا سرمشق دیگر دانشگاههای کشور گردد.

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید