صفحه 1:

صفحه 2:
بسمه تعالی «مدیریت دانش سازمانی» میضوع تحقیق: کا رآفرینی و مدیریت دانش

صفحه 3:

صفحه 4:
مقدمه ۴در گذشته نه چندان دور » قدرت و مزیت رقابتی یک سازمان یا یک جامعه انسانی . دسترسی بیشتر به منلبع مادی محسوب می شدند؛ اما شرلیط به کلی متحول شده و در حال حاضر اصلی ترین مزیت رقابتی برای سازمان ها . توان آن ها در مدیریت دلنش محسوب می شود. عمده ترین سرمایه ی سازمان های تولیدی و خدماتی عصر حاضر دانشی است که به ن دسترسى دارند. مديريت دلنش سبب دستیابی به تجارب .دلنش و مهارت هلیی می شود که در مجموع . توانایی های جدید » قدرت اجرای عملیات بیشتر , تشهیق خلاقیت و نوآوری ‏ شیوه به کار بردن بهتر دانش موجود سازمان واستفاده بهتر از دانش ما را ل ‎Pee eee‏

صفحه 5:
جکیده * کارآفرینی یکی از مولفه های موثر در پیشرفت اقتصادی بوده و مدیریت دانش زیر ساختی ضروری برای بسیاری از فعالیت هاست . تقویت تعاملات کارآفرینی و مدیریت دلنش می تولند در ارتقاء کارآفرینی و همچنین گسترش مدیریت دانش بسیار موفر باشد . برخی از دستاوردهای سامانه های یکپارچه مدیریت دانش (مستندسازی تجربیات نوآوری بازء ایجاد اتاق فکر. ایجاد تقارن اطلاعاتی ایجاد سازمان یادگیرنده و ... زیر ساخت های کارآفرینی سازمانی را فراهم می کنند.

صفحه 6:
کارآفرینی فرایندی است که با نگاه فرصت گرایانه آغاز شده و نتیجه آن تولید و عرضه خدمات و محصولات جدید و در نتیجه آنن ایجاد اشتغال و رفاه در سطح جامعه و در واقع فرآيند افزايش وايجاد ارزش مى باشد آموزش و تعميم دلنش يكى از جنبه هاى مهم در كسترش كارآفرينى است. كه مورد توجه ويقِه اى واقع شده است.با توجه به مطالعات مختلف ثابت شده است که ویژگی های کارآفرینان اغلب اکتسابی است. نه وراثتی.تحقیقات نشان میدهد که کارآفرینی امری آموزش پذیر تقویت پذیر و پرورش پذیراست.

صفحه 7:
* امروزه آموزش کارآفرینی به یکی از مهم ترین و گسترده ترین فعالیت های دانشگاهی تبدیل شده است و نه تنها در دانشگاه بلکه در دروه های مختلف تحصیلی از ابتدایی تا دبیرستان نیز مورد توجه قرار گرفته است. * هدف اولیه از توسعه کارآفرینی هملنا تربیت افراد متکی به نفس و آگاه‌به فرصت ها وبه طور کلی افرادی است که تملیل بیشتری به راه اندازی کسب و کارهای مستقل دارند.در واقع هدف این بوده تا افراد در طی دوران تحصیل افرادی ‎(Enterprising), ...9‏ تربیت شوند.

صفحه 8:
تعریف کارآفرینی * کارآفرینی» واه ای است نو که از معنی کلمه ااش نمی توان به مفهوم واقعی آن چپی برد. لین وایه به جای کلمه ]۱۱1۲6۲6۲۱۵۷۱۲5۱۱ به کار می رود که در اصل از کلمه فرانسوی ۶ ۱1۲۶۳۳۴۳۲۴۱۱۲] به معنای متعهد شدن نشأت كرفته است. * از نظر رابرت رونستات ‎(VAAL)‏ کارآفرینی روند پوبلیی در جهت افزایش و ایجاد سرمایه است. لین کار توسط کسی انجام میشود که خطر از دست دادن زمان یا فرصت های شغلی دیگر را در جهت ارزش برای یک محصول یا خدمت می پذیرد.

صفحه 9:
* رابرت هیسریج (۱۹۸۵) کارآفرینی فرآیند خلق چیزی نو با صرف وقت و تلاش بسیار و پذیرش خطرات مللی» روحی و اجتماعی برای‌به دست آوردن منلبع مالی» رضایت شخصی و استقلال است. * مک میلان ولو(۱۹۸۸) معتقد است که کارآفرینی یعنی ایجاد شرکت های جدید. * جوزف شومپیتر در کتاب «نظریه اقتصاد پویا» اشاره می کند که تعادل پویا از طریق نوآوری و کارآفرینی ایجاد می گردد و اینها مشخصه یک اقتصاد سالم هستند.

صفحه 10:
کارآفرین کنترل درینی دارد. او برای لین که بتولند درست ٌن چه را که می اندیشد عینیت بخشد و عزم خود را عملی کند باید رئیس و کارفرمای خود باشد.یعنی کارآفرین نیازبه استقلال دارد. خلاق و خطرپنیر است منفعل نیست و برای استقبال از آینده روحیه ای تهاجمی دارد. کارآفرین فردی است که فرصت ها رابه حداکثر حی رساند و کارآفرینی عامل اصلی ایجاد خلاقیت و نوآوری است که فرآیند ایجاد ارزش از راه تشکیل مجموعه منحصر به فردی از منابع به منظور بهره گیری از این فرصت هاست. مفاهیم خلاقیت ریسک و نوآوری در کارآفوینی از ضروریلتی است که هم در شروع تولید کالاها و غعالیت های کارآفرینانه و هم در انتقال موفقیت آمیز شرکت به بازارهای جهانی موثرند. افراد خلاقی.نوآور و مبتکربه عنوان کارآفرینان منشا تحولات بزرگی در زمینه های صنعتی . تولیدی و خدماتی شده اند.

صفحه 11:
ویژگی های کارآفرینی از دیدگاه محققان * آينده نكر بودن و داشتن چشم انداز ؟ مصمم بودن © تمركز * انگیزش ۶ وقف و از خودگذشتگی

صفحه 12:
مزایای کارآفرینی

صفحه 13:
مفهوم و ابعاد کارآفرینی کارآفرینی بر پایه نوآوری» اساس پیشرفت و تکاصل نظام‌های اقتصادی از ابتدای تمدن تابه امروز بوده است؛ اما فقط یک قرن است که توجه علمی به آن می‌شود. در طول قرن گذشته. ادبیات کارآفرینی بسیار گسترده شده و در قللب چندین رشته علمی به خصوص اقتصاد. روانشناسی, جامعه‌شناسیی, مردم‌شناسی و مدیریت گسترش يافته است. «ژوزف شومپیتر» اقتصاددان اتریشی‌الاصل ساکن امریکا بر لین باور بود که رشد و توسعه اقتصادی در یک نظام. زملنی میسر خواهد بود که افرادی در میان دیگر آحاد جامعه با خطرپذیری به نوآوری دست بزنند وبا لین کار روش‌ها و راه‌حل‌های جدید و کارآمد را جایگزین راهکارهای ناکارآمد و کم‌بهره قبلی کنند. سومپیتر کارآفرینی را به عنوان نیروی برهم زننده اقتصاد به کاربرد و لن را با عنوان «تخریب خلاق) «خلاقبت ود انگ » نام گذارع ک د.

صفحه 14:
کارآفرینی به لحاظ ماهیت * کارآفرینی را به لحاظ ماهیت فعالیت می توان به دو نوع تقسیم نمود: * منفرد: کارآفرینی منفرد می تولندبه صورت کارآفرینی مستقل‌جا کارآفرینی درون سازمانی توسط یک فرد یا گروه انجام شود . اگر کارآفرین به طور مسقل, کسب و کارجدیدی راه اندازی نمایند» کارآفرین مستقل بوده و اگر فرآیند کارآفرینی توسط افراد شاغل در یک سازمان به عنوان فعالیت درون سازمانی انجام شود کارآفرینی درون سازمانی نامیده می شود. * گروهی :کارآفرینی شرکتی, پيانگر سازمانی است که همه کارکنان می توانند در نقش کارآفرین انجام وظیفه کنند و تمام فعالیت های کارآفرینلنه و گروهی‌به طور مستمر سریع و راحت تر در سازمان مرکزی یا شرکت های تحت به ثمر برسند.کارآفرینی اجتماعی زمینه نوظههوری است که شامل سازمان های غیرانتفاعی است که لین سازمان ها افراد را در شروع کسب و کارهای انتفاعی یاری می دهند. و شامل توسعه برنامه های نوآورلنه برای کمک به بهبودمعیشت کسانی است که فاقد کسب و کار و قدرت ما هستند؛یا در استفاده از فرصت های خدمات اجتماعی با محدودیت ماجهند.

صفحه 15:
تفاوت کارآفرینی منفرد و سازمانی * ماهیت کارآفرینی سازمانی با کارآفرینی منفرد تفاوت دارد. اقدامات کارآفرینی منفرد«ایجادی» است. در حللی که کارآفرینی سازمانی اغلب متوجه «بازیابی» است؛ تفاوت دیگر در نوع رقبا است. در کارآرینی منفرد » رقیب بازار می باشد . کاری که کارآفرین منفرد (مستقل یا درون سازمان) انجام می دهد. برطرف کردن موانع موجود در بازار برای بقا 9 رقلبت است؛ اما در مورد کارآفرینی سازمانی» فرهنگ ‎(OS yas‏ رقیب اولیه می باشد.

صفحه 16:
کارآفرینی به لحاظ اهداف * کارآفرینی به لحاظ اهداف به دو نوع تقسیم می شود: * کارآفرینی اقتصادی: به دنبال بازدهی و سود بازگشتی است. * کارآفرینی اجتماعی: به حل مشکل جامعه می پردازد. کارآفرینان اجتماعی معمولا گروه ها و سازمان های غیر انتفاعی ایجاد می کنند. کارآفرین اجتماعی در سازمان‌های در حال توسعه رواج پیدا می‌کند که هدفش تأمین نیازهای اساسی انسان‌ها است به طورى كه تأمين اين نيازها از طریی سازمان‌های تجاری و بخن خصوصى امكان يذير نيست. كارآفرينى اجتماعى به دو دسته تقسيم مى شود

صفحه 17:
کارآفرینی به لحاظ عامل اصلی * کارآفرینی مبتنی بر دلنش : عامل انگیزش اولیه در لين نوع» دلنش و دارایی فکری کارآفرین است. منشاً فرصت های تجاری جدید نیز اختراعات و ایده های جدید ناشی از تحقیقات نظام مند است که در بنگاه های اقتصادی یا در نهادهای عمومی و آکادمیک شکل گرفته است که در بنگاه های اقتصادی يا در نهاد های عمومی و آکادمیک شکل گرفته است . در واقع لین نوع کارآفرینی؛ یک فرآیند تکاملی است که با تحقیقات آغاز می شود. اگر تحقیقات» اختراعات و ایده هاء منشاً علمی و دانشگاهی داشته باشد. کارآفرینی آکادمیک نامیده می شود نوآوری (کلید. ريشه ای افزایشی در محصول و فرآیند) اساس کارآفرینی آکادمیک ا

صفحه 18:
کارآفرینی به لحاظ عامل اصلی * کارآفرینی مبتنی بر منلبع:در لین نوع کارآفرینی» عامل اولیه انگیزش وجود منلبع مادی است و منشا فرصت تجاری جدید نیز وجود منلبع مادی (مالی» طبیعی یا زمین) در دسترس فرد است فرد با بهره گیری از منابع مادی محصول یا خدمات موجود را در بازار تولید می کند که معمیلی ترین نوع کارآفرینی است . این کارآفرین بدون نوآوری و در قللب صنایع موجود محصولات را تولید و به بازار عرضه می کند. * کارآفرینی مبتنی بر تجربه : در لین نوع. عامل انگیزش اولیه کارآفرینی» تجربه است منشاً فرصت تجاری جدید نیز تجربه کاری یا فنی است که فرد در هر زمینه اقتصادی در هنگام کار . کسب کرده است . وی با بههره گیری از تجربه بنگاهی را تأسیس و کالایا خدمات موجود یا بهبود یافته را تولید وبه عرضه می کند.لین نوع کارآفرینی بعضی مواقع تولم با نوآور افزايش و بعضی مواقع فاقد نوآوری است.

صفحه 19:
۶ کارآفرینی برای تولید دانش: ایجاد بنگاه دانش 9 ظهور بنگاه های دانش و توسعه فعالیت های آموزشی در سطوح مختلف می شود؛ * توزیع و اشاعه : کارآفرینی برای از دانش نیز بنگاه های تجاری و گسترش فعالیت های تجاری را سبب می شود؛ * بهره برداری از دانش : کارآفرینی برای بهره برداری از دلنش می تواند ۱ معادل کارآفرینی مبتنی بر دانش در نظر گرفته شود. <<

صفحه 20:
| * شرایط اقتصادی و بازاری: منابع مالی(دسترسی به وام های مختلف ) نیروی کار(وجود نیروی ماهر) تسهیلات فیزیکی(دفتر کار. سوله) زیر ساخت های اقتصادی(جاده ها و ارتباطات) خدمات تخصصی(حسابداری ۰ مشاوره) ‎Lire‏ اقتصادی کلان(تورم,نرخ بهره) * ساختار و پویایی صنعت: اندازه . بازار رشدبازار ساختار بازار و صنعت تمرکز جغرافیایی صنعت * استراتژی شرکت های بزرگ

صفحه 21:
۴ چهارچوب قانون و مقررات: سیستم مالیاتی» سیستم حقوقی(رویه های ایجاد کسب و کاره حقوق مالکیت منوی)4 قونین و مقررا|کنترل قیمت ها] سیاست های حمایتی یرنه مشوق های مالیاتی) * سرمایه های اجتماعی :یکیارچگی با سلسله مراتب اجتماعی(میزان محرومیت اجتماعی,حرکت افراد بین طبقات اجتماعی/فرهنگ(احترام به کارآفرینانءاحترام به استقلال» دیدگاه میت بد شکست در کار بکه کارآفرینی(بکه های توسعد کرآفرینی» شبکه های شرکت های کوچک و متوسط/» سیستم آموزشی(ندریس کارآفرینی در دوره های ت توجه به يادكيرى براى عمل)» يشتيبانى نهادى [مراكز كمى به كارافرينى)

صفحه 22:
*جنبه های فردی مربوط به کارآفرین: تجربه کاری(تجربه مدیریتی» مشاغل قبلى):تحصيلات (سوابق أكادميك» رشته و گرلیش تحصیلی) دارلیی(پس اندازنقدی؛اموال منقول و غیر متول» 5000000001000 شناختی (سن, جنسیت شغل والاین) م ل ار لل ا ‎ee‏ ‏گذاری در هر کنسور نیازمند بررسی اين عوامل در همان كشور است.

صفحه 23:
* مدل های محتولیی: در لین مدل کلیه تلاش های محققان در خصوص مطالعه رویکرد ویژگی هایی ۱ که منجر به شناسایی خصوصیات فردی و شخصی افراد می گردد. * مدل های فرآیندی * الف.فرآیند رویدادی: در لین دیدگاه کارآفرینی فرایندی است که در ن فرده کلیه فعالیت های کارآفرینانه برنامه ریزی, اجرا و کنترل می نماید. * امدل رویدادی «فرای»: از نظر فرای متغیرهای مقدم(خانواده کارآفرین) » عوامل تسریع کننده(اخراج از کار)» عوامل توانبخش (کارآفرین ۰ فرصت. منابع) در انگیزه کارآفرین برای تاسیس یک شرکت نوپا دخالت دارد * ۲مدل رویدادی«للبرت شاپیرو»: توجه به رویداد کارآفرینی که در برگیرنده ابتکار » سازمان» مدیریت | استقلال طلبی . مخاطره پذیری می باشد.

صفحه 24:
* ب. فرآیند چند بعدی : در اين دیدگاه کارآفرینی یک چارچوب چند بعدی می باشد که شامل فرد کارآفرین و ویژگی های او مهارت ها و سبک مدیریتی او » فرهنگ استراتژی» ساختار و نظام سازمان را در بر می گیرد. * . مدل فرایندی«جفری تمونز» ۲. مدل یکپارچه کارآفرینی «نیاوالی» و «فوگل»

صفحه 25:
*مدل فرایندی «جفری تمونز» ۴ وی در مدل خود » محیط. ویژگی های شخصیتی, انگیزه ها . رفتارن اهداف و نتایج را در نظر می گیرد و بر توانلیی سرمایه گذاری در فرصت ها تکیه می نملید و کارآفرین را فردی می پندارد که مهارت های پنجگانه را دارد. * محیط(فرصت هاء عدم قطعیت, ابهام) * ویژگی های شخصی (تعهد. قاطعیت. پایداری ۰ پشتکار عزم» یکپارچگیاعتماد. حل مشکل, هدف گرایی, بصیرت قدرت درک هوشمندی فراست شغلی, قدرت انگیزش: اعتماد به نفسء متکی به خود. خودآگاه. تشکیل تیم توانایی» * انگیزه هاء رفتار عملکرد (قبول مسئولیت شخصی . مرکز کنترل درونی » کنترل عملکرد؛ استفاده از پول به عنوان معیار به کار(اولویت به کار) * هدف (خل,نوآوری,ابتکاری جدید. رشد کاری) * ناج (موفقیت » شکست)

صفحه 26:
* مدل یکپارچه کارآفرینی «نباوالی» و «فوگل» * چهار عنصر اصلی که تاثیر تقویت کننده یا تضعیف کننده بر فرایند ایجاد شرکت نوپا دارند. * الف.رویکرد و سیاست های دولت * ب.شرایط اقتصادی اجتماعی *ج. مهارت های شغلی و کارآفرینی * د.حمایت های مالی و غیر ‎AL‏

صفحه 27:

صفحه 28:
‎Lalo, ©‏ بین مدیریت دانش و کارآفرینی در سه محور قرار می گیرند که عبارت اذ * . سامانه های عمومی مدیریت دانش به عنوان زیرساختی عمومی برای کارآفرینی؛ * ۲. سامانه های یکپارچه مدیرت دانش برای کارآفرینی سازمانی؛ ‏* ۳. خدمات و ابزارهای مدیریت دانش به عنوان موضوعی برای کارآفرینی.

صفحه 29:
مدیریت دانش در سازمان‌ها سازمان‌ها به دلایلی علاقمند به انجام مدبییت دانش هستند. زیرا که تأکید سازمان‌ها بر جگونگی انجام کار و تجربیات افراد و مهارت‌های آنهاست. از طرفی پژوهشگران معتقدند که دلنش نقش مؤثرى بر توسعه دارد و سازمان‌هلبا استفاده از مدبییت هلنش مؤّثرء قادرسبه ارگئه بهتر خدمات هستند. اگر در سازمان فقط اشلعه اطلاعات صورت بگیرد» دلنش افزلیش بیدا نخولهد کرد. بافتن افراد صاحب دانش در سازمان نیازنبمیک فر آیند زملنی دارد. آنچه نظام مدیییت دانشی انجام می‌دهد» برقراری ارتباط میان افرادی است‌کمبا هم بیندیشند و زملفی را برای اشتراک افکار و دید گاه‌هلیی کمبه نظر می‌رسد برای دیگر اعضا گروه مناسب است» اختصاص دهند. استناده از کانون‌های تفکر» مخازن نکری يا اندیشه ورزی و تجربهنگاری از تاکتیک‌های مدیریت دانش می‌تواند باشد.

صفحه 30:
اهداف مدیریت دانش در سازمان‌های کارآفرین هدف مدیویت دلنش‌سنه مدیییت برکل دلنش موجود در سازمان؛ بلکه مدیییت كن بخش از دلنش که دارای بالاتیین درجه اهمیت برای سازمان می‌باشد» است. لین هدف از طریق به کارگیری دلنش جمع آوری شده و تواناسازی کلیه نیروهای موجود در سازمان برای دسترسی به آن و استفاده در جهت اهداف سازمانی محقق می‌گردد. ‎Gun ©‏ دیگر مدیییت دلنش؛ ترکیب کردن اطلاعاتبا تجارب و دلنش موجود استت به ایجاد یک پایگاه دانش قابل مدیریت منجر شود. ‏* یکی دیگر از اهداف مدبریت دلنش شناسایی» جمع آوری» دسته‌بندی و سازماندهی ذخیره» اشتراک» اشاعه و در دسترس قرار دادن دانش در سطح سازمان می‌باشد.

صفحه 31:
های کارآفرین در اقتصاد مبتنی بر دانایی ۱- فقدان زیرساخت‌های لازم برای شروع تغییرات آسیب‌های موجود در سا ۲- عدم ارتباط کامل و کافی کار آفرینان با محیط خارجی و عناصر عدم توجه و آگاهی به نقش نوآوری در تداوم حیات = اقتصادی به استراتژی مبتنی سازمان‌ها بر رهبری بازار روی آورند و این خود سرآغاز ۴- عدم شناخت معماری جدید بازارها و عدم اطلاع از اساسی و کاملاً متقلوت در بازارهای جدید سازمان‌های کارآفرین شد. ۵- کمبود سطح دانش و قدرت تحلیلی کارآفرینان در | اجراء تغییرات اساسی در سازمان‌های کار آفرین

صفحه 32:
[ . تغييرات در حوزه فنأورى و تكنولوزى ‏ سه عوامل تضمين موفقيت -... سازمان‌های کارآفرین نييرات در سرمایه منابع انسانی ۳۳۳ نقش مدیریت دانش سس "ابجاد تعادل و استفاده سازمان از هر دو منابع ات درنوآوری به اجرا درآوردن ‎١‏ 8 ‎sali» te‏ — 9 دانش محسوس و غیرمحسوس ۲ ] تغخييرات در فنأورى اطلاعات ‏ = _ ۳ آاتقیبت چهار حوزه اصلی استراتژی مبتنی بر نوآوری ‎le Mb! a5‏ دانش تجربه شده در ابکار گیری مدبییت دلنش در سازمان‌ها موجب ‎tly Cpe‏ مورد مشتريان (بازار), توزيع ‎MM‏ تخییر وضعیت سازمان‌ها از منفعلبه سازمان‌های مسئوليت توسعه 8 کنندگان, تولیدات و رقباء هوشمند و بکارگیری [أمديريت دلنش موجب شكلدهى دلنش به منام تواید 2 ‎ese‏ ی بسته‌های چند بعدی که تملمی حوزه‌های اجرایی اا اش نان تواوری ریت۳ داجس استراتزی مبتنی بر نو آوری می‌بانید. دانش غيرمجبوس افراد

صفحه 33:
اقدامات اجرای مدیریت دانش در سازمان‌های کارآفرین Leb 1 ‏مستاستديع جذ بدلنترور حويه مشترى لوآ هوى‎ - Sisley lia irae he gael al به کارکیر و نتم حسوسو نلمحسو یرب پلیتسکال هرپ ملیده‌های‌جد بد4 سلیجاد ک میندهاوتبادل دلنشسی‌خبر کانولمل‌نربسیلوتولید طنثرجدید5

صفحه 34:
مدیریت و نقش حمایتی او در هاى كار آفرين خصوصيات حمايتى مديريت از كارآفرينى لابركزارى دورههاى آموزشى موثر [] حمایت كاركنان و تقويت روحيه كارآفرينى در آنها ] ایجاد توانایی اجرای فعالیت‌های کار آفرینی به صورت فردی و گروهی ] تشویق آنان به نو آوری» ریسک پذیری ۲ [] مدیریت صحیح بر ایده‌های نوین و القای مسئولیت‌پذیری در قبال تصمیمات خود ] شکوفایی و پیشرفت سرمایه انسانی در سازمان‌ها 0 قبول مسئولیت فعالیت‌های کار آفرینانه [ اعنقاد به مدیریت مشترک [] پذ برش ریسک به عنوان خصیصه‌ای مثبت [] تنوع در حمایت مالی [] تجربه‌ی نوآوری مدیریت ارشد [] قدردانی از افراد ریسک پذیر [] حمایت از طرح‌های آزمایشی کوچک 5 7

صفحه 35:
ایجاد سامانه مدیریت دانش در سازمان‌های کارآفرین ایجاد سامانه مدیریت دانش می‌تواند بسیاری از موانع کار آفرینی سازمانی را رفع نماید. برخی :از موانع كه از طريق مديريت دانش قابل رفع هستند عبارتاند از - نلأشنابىبا نقشهاىمختلفلفراد و عدم تشويقه حمايظز يسيشتازلنه حاميان: وأورئ3 - دستیسه دسنگردلندن‌پسیشنهادها ولیده‌هایسو بسرلئإخذ تأييد 2 - عدم پساسخ سریع بسه لیدهها و پسیشنهادهای‌جدید 3 -لطمیناناز سرقندیده‌ها در سایمان4 - عدم‌لگاهیاز معیاوها یار یلبی‌ایده‌هاینو؛5 دسترسئناشتزبه اطلاعاتموثق شفاف مرتبطو به موقع؛6 - عدم ا تباط واحد تحقيقو توسعه با مشتريانء تحقيقاتهازار؛7 -اطلاعاتبيشراز حد؛8 ... - فقطندوينماىمشتركنسبتبه نوآويىها و9

صفحه 36:
استقرار سامانه مدیریت دانش در سازمان‌ها آثار زیر را در پی خواهد داشت: با دسترسی مدیران و کارشناسان به دلنش یکپارچه, دقیق» صحیح و به هنگام. کیفیت تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری بهبود می‌یابد. اجماع در مباحث نظری و همگرایی الگویی‌های ذهنی ذینفعان پدید می‌آید که مهم‌ترین سرمایه برای هماهنگی‌های اجرایی و پیشبرد امور می‌باشد. با ایجاد تقارن اطلاعاتی در زمینه‌های مختلف توافق» همراهی و مدیریت در تمامی سطوح مدیریتی و کارشناسی ارتقاء خواهد یافت. مشارکت تأمین کنندگان» مشتریان و ساير ذینفعان در بیان ایده‌ها و نظرات افزایش‌یافته» انتظارات متنا شده و آگاهی از منافع جمعی بهبود می‌یابد. می‌توان مدیریت راهبردی برای دست‌یابی به کارآفرینی سازمانی در نظر گرفت

صفحه 37:
مدیریت دانش زیر ساختی بسیار مهم برای گسترش و تقویت و تداوم حرکت های فعالیت های کارآفرینی است. البته تمام ظرفیت های مدیریت دلنش در ایران شکوفا نشده و کارآفرینی نیز در تمامی ابعاد گسترش نیافته است. سامانه های عمومی مدیریت دلنش به عنوان زیر ساختی عمومی برای کارآفرینی؛ سامانه های یکپارچه مدیرت دلنش برای کارآفرینی سازمانی و خدمات و ابزارهای مدیریت دلنش به عنوان موضوعی برای کارآفرینی محورهلیی هستند که برای گسترش کارآفرینی بلید مورد توجه قرار كيرند. كارآفرين سازمانى براى انواع بنكاه هاى اقتصادى و اجتماعى اهميت دارد؛ اما دانشكاه ها )به عنوان سازمان هايى كه مى توانند كارآفرين تربيت كنند( و سازمان هاى حاكميتى )كه مى توانند تاثير زيادى بر محيط كسب و كار و تامين زيرساخت هاى كارآفرينى داشته باشند( از اهميت ويزه اى برخوردار بوده و كارآفرينى سازمانى در آن ها ضرورت دارد. بين مديريت دلنش و كارآفرينى رابطه ى مستقيم و معنا دار وجود دارد يعنى .با افزليش ت دانش مى توانيم سطح كارآفرينى وا كسترش دهيم.

صفحه 38:
_ دنایی فره حسن. ( ۱۳۸۸). روش شناسی تدوین خط مشی کارآفرینی کشور : چهار چوبی مفهومی. فصلنامه توسعه کارآفرینی. * داورى: علی. (۱۳۹۱ ). ارائه مدل نظام خط مشی گذاری برای کارآفری * زارع يكتاء محمد رضا. ( ۱۳۸۷). آموزش کار آفرینی دانشگاهی و نقش آن د ایجاد توسعه بنگاهای کوچک و متوسط های دانش ماهنامه اجتماعی اقتصادی, علمی» فرهنگی کار و جامعه. برونر هلم (نویسنده) پوتتوس. حیدرپور (مترجم)ء افشین. ( ۱۳۸۹).کارآفرینی دانش و رشد اقتصادی. مرکز تحقیقات استراتژیک شایان فخرء محمد علی (نویسنده) مبانی کارآفرینی معنیان.داود.کارآفرینی چشم ادز مدیریت دولتی ‎Salle jhe‏ فرشاد.کارآفرینی ‏ابطحی,حسین.مدیریت دانش در ساز: ‎

صفحه 39:
ار توجه شما سیاسگرز ارم

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
16,000 تومان