کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

کارآفرینی و کاربرد آن در نظام سلامت کشور

karafarini_va_karborde_an_dar_nezame_salamate_keshvar_ashnaee_ba_teknikhaye_barnamerizi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کارآفرینی و کاربرد آن در نظام سلامت کشور”

کارآفرینی و کاربرد آن در نظام سلامت کشور

اسلاید 1: برنامه استراتژيك و برنامه بازاريابي

اسلاید 2: برنامه استراتژيك برنامه‌اي است كه راه بلندمدت(استراتژي‌ها) و كوتاه‌مدت(برنامه‌هاي سالانه) سازمان / شركت را براي رسيدن به اهداف بلندمدت و كوتاه‌مدت(سالانه) در محدوده عوامل داخلي و خارجي و در راستاي تحقق ماموريت و حركت بسوي چشم‌اندازسازماني مشخص مي‌كند.برنامه استراتژيك

اسلاید 3: مفهوم تفكر استراتژيكابزاري كه به مديران كمك مي كند تا با تغييرات روبرو شده و براي ايجاد تحول، برنامه ريزي نموده و فرصت هاي جديد را تجسم نمايد و ...يك شركت مي تواند بدون برنامه ريزي استراتژيك رسمي به حيات خود ادامه دهد ولي بقاي آن، ‌بدون داشتن تفكر استراتژيك، امكان‌پذير نخواهد بود. اهميت تفكر استراتژيكشناخت متغيرهاي فرصت ها و تهديدات، نقاط قوت و ضعف و استراتژي هاي منتج از آنها تحت تأثير قدرت فكري استراتژيست هاي است.اجراي استراتژي نيز بدون تفكر استراتژيك، بدرستي انجام نخواهد شد. تفكر استراتژيك

اسلاید 4: برتريهاي استراتژيك ساختار منعطف و قابليت سازگاري نزديك بودن به نوآوريها/ سهولت نوآوري حيطه بازار محدود روابط انساني و جو سازماني مناسب ‌تصميم گيري سريع و فرصت رقابت مالك/ مدير    مديريت استراتژيك در شركتهاي كوچك

اسلاید 5: ماموريت سازمانكار يا فعاليت شركت چيست؟علت يا قلسفه وجوديي شركت چيست؟بيانگر نگرش، ديدگاهها و نيازهای گوناگون گروههای ذينفعان(Stakeholders)نزديك كننده ديدگا‌ه‌هاي مخالف به همتوجه به مشتري اعلان كننده سياست اجتماعي سازمان تدوين استراتژي

اسلاید 6: كالاها يا خدمات مشتريانبازارهاي فعاليت تكنولوژي مورد استفادهفلسفه سازمانمزيت رقابتي و ويژگي متمايز سازمان توجه به كاركنانتوجه به تصور عمومتوجه به بقاء، رشد و سودآوري اجزاي ماموريت سازمان

اسلاید 7: چشم‌انداز (Vision) يا مأموريت (Mission)؟ چشم‌انداز سازمان :بيانگر آينده مطلوب و امکان‌پذير سازمان مي باشد مي‌گويد سازمان در آينده مي‌خواهد چه بشود ماموريت سازمان: بيشتر با وضعت کنونی شرکت سر و کار داردچشم‌انداز سازمان

اسلاید 8: ماهيت اهداف بلند مدت سازمان تعيين اهداف يک سازمان از مهمترين وظايف مديريت آن است. راهنمای مديران براي حركت در مسير درست است.مأموريت سازمان را عملی می‌کند. ارائه رهنمودی به سازمان براي تحقق اهداف بالاتر يعنی مأموريت و چشم‌اندازبيانگر نتيجه‌های مورد انتظار از اجرای استراتژيهای مشخص می‌باشد. چارچوب زمانی اهداف بلندمدت معمولاً بين 2 تا 5 سال می‌باشد. اهداف بلند مدت سازمان

اسلاید 9: معيارهاي سنجش عملكرد در سطوح سازماني

اسلاید 10: قابل قبولانعطاف‌پذيرقابل اندازه گيريبرانگيزانندهمناسبقابل فهمدست يافتني هماهنگ با ساير اهداف سازماننمونه اهداف بلند مدت سازمانويژگي‌هاي اهداف بلند مدت سازمان

اسلاید 11: سودآوري (سودهاي خالص)اثربخشيرشد (افزايش کل دارايي‌ها، فروش‌ها و غيره)ثروت سهامداران (سودهاي سهام بعلاوه ترقي قيمت سهام)بکارگيري درست (مطلوب) منابع (بازگشت سرمايه)شهرت و اعتبار (شرکت بزرگ و ممتاز شناخته شدن)دست يافتني توجه به کارکنان (امنيت کارکنان، افزايش دستمزدهاي آنان)توجه به جامعه (پرداخت مالياتها، مشارکت در امور خيريه، تهيه و عرضه کالاها و خدمات مورد نياز جامعه)رهبري بازار (سهم بازار بيشتر)رهبري تکنولوژيک (نوآوري و خلاقيت)بقا (پرهيز از ورشکستگي)و ... حوزه‌هاي اهداف بلند مدت سازمان

اسلاید 12: بررسي عوامل محيطي (فرصت‌ها و تهديدها) در بررسي محيطي:شناسايي و ارزيابي روندها و رويدادهاي خارج از کنترل شرکت نمونه‌هاي اين روندها و رويدادها:افزايش رقابت خارجي، ظهور فن‌آوري اطلاعات بروز انقلاب رايانه‌اي و ... شناسايي فرصتها و تهديدهاي پيش روي سازمانها تدوين استراتژيهاي مناسب: جهت بهره‌برداري از فرصتها كاهش اثرات عوامل تهديدکننده يا پرهيز از آنها

اسلاید 13: تهيه فهرستي از عوامل استراتژيك خارجيجهت:شناسايي عوامل اولويت‌دار (فرصت‌ها و تهديدها)براي:نشان دادن واكنش برنامه‌ريزي شده (پيش فعال بودن - Proactive) از طريق:تدوين و اجراي استراتژيهاي كارساز در برابر اين عوامل واکنش نشان دهند، به گونه‌اي که:. از فرصتها بهره‌برداري شود تهديدات دور شوند يا از آنها دوري شودهدف از بررسي عوامل خارجي:

اسلاید 14: محيط عمومي)كلان( نيروهاي اقتصادي نيروهاي اجتماعي – فرهنگي    نيروهاي جهاني نيروهاي جهاني      نيروهاي تكنولوژيكي نيروهاي سياسي – قانوني/حقوقيمحيط تخصصي(خرد) مشتريان سهامداران عرضه‌كنندگان اتحاديه‌هاي اتحاديه‌هاي تجاري كارگري  رقبا نهاد‌هاي دولتي واسطه‌هاي مالي(مديران،مالكان و سهامداران)سازمان(ساختار، فرهنگ و منابع) محيط خارجي

اسلاید 15: مهمترين عناصر عبارتند از :عوامل اقتصادي عوامل اجتماعي - فرهنگي عوامل تکنولوژيکي عوامل سياسي - قانوني/ حقوقي عواملي جهاني      اين عوامل هم در سطح بين‌المللي و هم در سطح ملي مطرح مي‌باشند. محيط عمومي

اسلاید 16: مهمترين عناصر :مشتريانعرضه‌كنندگانرقباي موجود و بالقوه(تازه واردين)كالاها و خدمات جانشينكاركناننهادهاي دولتيگروه‌ها و اتحاديه‌هاواسطه‌هاي مالي و تجاري و ...    محيط تخصصي

اسلاید 17: تجزيه و تحليل رقابت (الگوي مبتني بر پنج نيروي پورتر)کمک به مشخص شدن تأثير مشتريان، عرضه‌کنندگان و رقباتعيين‌کننده نوع و ميزان رقابت در يک صنعت و توان سودآوري آنپنج نيرو: مشتريان رقباي بالقوه (تازه واردين)رقباي غير مستقيم (كالاها و خدمات جانشين)عرضه‌كنندگانرقباي موجود در صنعت محيط تخصصي

اسلاید 18: تجزيه و تحليل رقابت (الگوي مبتني بر پنج نيروي پورتر)رقباي صنعتي********ميزان رقابت شركت‌هاي موجودرقباي بالقوه(تازه واردين)رقباي غير مستقيم(جانشين‌ها)عرضه كنندگانمشتريان(خريداران)تهديد تازه واردينقدرت چانه‌زنيعرضه كنندگانتهديد كالاها و خدمات جانشينقدرت چانه‌زني مصرف كنندگانSource: Lumpkin and Dess (2003), “Strategic Management”, Mc-Graw Hill, p.55محيط تخصصي

اسلاید 19: براي: پاسخ مناسب به الزامات محيطي (نيازهاي مشتريان، حركات رقبا و ...)بهره‌برداري مناسب از فرصت‌ها و پرهيز بموقع از تهديدهامديران، كاركنان و ذينفعان سازمان بايد:شناخت درست عوامل داخلي سازمانتشخيص عوامل استراتژيك داخليآگاهي از قوت‌ها و ضعف‌هاي داخليتا بتوانند: با برخورداري از تفكر استراتژيكآگاهي كامل از عوامل داخلي و خارجياعمال برنامه‌ريزي و مديريت استراتژيك مناسببررسي عوامل داخلي(قوت‌ها و ضعف‌ها)

اسلاید 20: ماهيت مربوط به درون سازمانتا حدود زيادي در کنترل مديريت سازمان شامل قوت و ضعف مرتبط با فرصت‌هاي مورد نظر سازمان در محيط رقابتي حال و آينده عواملي که نسبت به گذشته سازمان، متوسط صنعت و رقبا براي سازمان مزيت به حساب آيد. مهارتها و توانائي‌هايي كه سازمان را قادر به طراحي و اجراي استراتژي‌هايش كند. بررسي عوامل داخلي

اسلاید 21: با در نظر داشتنماموريت و چشم‌انداز سازماناهداف سازمانعوامل بيرونيعوامل داخليشناسايي عوامل كليدي موفقيت

اسلاید 22: موقعيت شركت در محيط و بازاروضعيت داخلي شركت (قابليت‌ها)شايستگي‌ها نسبت به رقبامزيت رقابتيمزيت رقابتي پايدارمزيت رقابتي

اسلاید 23: ماتريس سوات (SWOT)

اسلاید 24: توسعه و گسترشثبات و حفظ وضع موجودكاهش و برچيدگي راهبردهاي كل شركت

اسلاید 25: تعيين راهبردهاي شركت

اسلاید 26: چشم‌انداز، ماموريت و اهداف شركتتهديدهافرصت‌هاعوامل خارجيضعف‌هاقوت‌هاعوامل داخلياستراتژي مناسبفرايند تدوين راهبردهاي شركت

اسلاید 27: استراتژي‌هاي سطح وظيفهFunction Strategies استراتژي‌هاي بازاريابياستراتژي‌ بررسي بازاراستراتژي كالا /خدمت استراتژي قيمتاستراتژي ترفيعاستراتژي توزيع

اسلاید 28: برنامه بازاريابيتعريف بازاريابيامروزه صاحبنظران بازاريابي را فرآيند ارضاي نيازها و خواسته هاي بشر تعريف مي کنند. به نظر فيليپ کاتلر، بازاريابي فعاليتي انساني در جهت ارضاي نيازها و خواسته ها از طريق فرآيند مبادله مي باشد. به عبارت ديگر بازاريابي به معناي "کارکردن با بازار" است، يعني تلاش در جهت از قوه به فعل در آوردن مبادلات براي ارضاي نيازها و خواسته هاي بشر.در تعريفي ديگر، بازاريابي عبارتست از "همه تلاشهاي نظاممند براي شناخت نظام بازار و اقدام مناسب نسبت به انواع تقاضاها باتوجه به نظام ارزشي جامعه و هدفهاي سازمان"

اسلاید 29: مفاهيم اساسي بازاريابي نياز خواسته تقاضا محصول بازار

اسلاید 30: مديريت بازاريابي مديريت بازاريابي عبارتست از تجزيه و تحليل، طرح ريزي، اجرا و کنترل برنامه هاي تعيين شده براي فراهم آوردن مبادلات مطلوب با بازارهاي موردنظر به منظور دستيابي به هدفهاي سازمان . تاکيد مديريت بازاريابي بر تعيين محصولات سازمان برمبناي نيازها و خواسته هاي بازار موردنظر و نيز استفاده از قيمت گذاري، ارتباطات و توزيع موثر جهت آگاهي دادن، ايجاد محرک و ارائه خدمت به بازار است. اگرچه همه مديران سازمان به نوعي با بازارها سروکار دارند، مديريت بازاريابي سازمان مسئول رسيدگي به بازار و مشتري براي محصول نهايي سازمان است.

اسلاید 31: فرآيند مديريت بازاريابي تجزيه و تحليل فرصتهاي بازارجستجو و انتخاب بازارهاي هدفتعيين استراتژيهاي بازاريابيبرنامه ريزي فعاليتهاي بازاريابي سازماندهي، اجرا و كنترل فعاليتهاي بازاريابي

اسلاید 32: شناخت بازار/محيط بطور کلي عناصر محيط بازاريابي عبارتند از: عوامل اجتماعي و فرهنگي عوامل سياسي ، قانوني اقتصاديعوامل تکنولوژيکعوامل رقابتي. در رابطه با عوامل رقابتي، شرکت همواره بايد به ارزيابي "خود، رقيب و مشتري (معروف به c3) بپردازد.

اسلاید 33: تحليل بازارتجزيه و تحليل اطلاعات حاصل از شناخت بازار به منظور تعيين وضعيت شركت در بازار در قبال:مشتريان (رضايت)رقبا (سهم بازار)بازار هدف شركت حجم بازار داخلي و نرخ رشد آن حجم و نرخ رشد بازار خارجي تحولات قابل پيش‌بيني در بازار

اسلاید 34: تحليل بازارتجزيه و تحليل مشتريان مشتريان بالفعل شركتمشتريان بالقوه شركتمشتريان مايل به خريد كالا يا خدمات شركتمشتريان مهم و استراتژيك شركتتجزيه و تحليل رقبا رقباي اصلي در بازارهاي مختلف مزيت‌هاي شركت نسبت به ساير رقباء

اسلاید 35: تحليل بازارتجزيه و تحليل اطلاعات حاصل از شناخت بازار به منظور تعيين وضعيت شركت در بازار در قبال:مشتريان (رضايت)رقبا (سهم بازار)بازار هدف شركت حجم بازار داخلي و نرخ رشد آن حجم و نرخ رشد بازار خارجي تحولات قابل پيش‌بيني در بازار

اسلاید 36: اندازه گيري و پيش بيني تقاضا شرکت بايد برآورد دقيقي از اندازه فعلي و آتي بازار و قسمتهاي مختلف آن بدست آورد. يكي از روشهاي متداول برآورد تقاضا تحليل روندي (Trend Analysis) مي باشد كه براساس تقاضاي قبل تقاضاي آتي را نيز پيش بيني مي كند. روش مهم ديگر، تحليل عاملي (Factor Analysis) است كه عوامل موثر بر تقاضا را شناسائي كرده، وضعيت اين عوامل را بررسي مي كند و از اين طريق به پيش بيني تقاضا مي پردازد.

اسلاید 37: تقسيم‌ بازار و تعيين بازار هدفتقسيم بازارتقسيم بازار به بخش‌هاي مختلفانتخاب بازارهدفتعيين ارزش بخش‌هاي مختلفانتخاب جذاب‌تري بازار بر اساس معيارهاي معين

اسلاید 38: روش ها و متغيرهاي تقسيم بازار و انتخاب بازار هدف

اسلاید 39: مثالشرکت پراکتر اند گمبل حداقل ده قسمت براي بازار پودرلباس‌شويي شناسايي و براي ارضاي خواسته‌هاي هرقسمت مارکي ويژه توليد کرده است. تبليغات اين شرکت براي اين ده مارک، براساس ترجيحات هر خرده‌بازار انتظارات مختلفي را مطرح مي‌کند؛ از جمله:تايد: پودري با قدرت پاک‌کنندگي بسيار براي خانواده‌ها. هنگامي که لباس‌هاي کودکان کثيف مي‌شود، تايد اين لباس‌ها را تميز مي‌کند.چير: پودري براي شستن لباس‌ها با آب‌داغ، گرم يا سرد.گين: پودري است که رايحه خوش آن ساعت‌ها در لباس‌ها مي‌ماند.دش: پودري که در عين تميز کردن لباس‌ها کف کم‌تري توليد و از خرابي ماشين لباس‌شويي جلوگيري مي‌کند.ايووري اسنو: 5/99 درصد پودر خالص و براي شستن لباس‌هاي نوزادان.ارا: مايع غليظ لباس‌شويي حاوي پروتئين که لباس‌ها را تميزتر مي‌کند.

اسلاید 40: موقعيتهاي رشدي که در پيش روي شرکتها وجود دارند عبارتند از :افزايش فروش از طريق بکارگيري فعاليتهاي فعلي شرکت (موقعيتهاي رشد داخلي)فعاليتهاي جديد مرتبط با فعاليت اصلي شرکت (موقعيتهاي رشد خارجي همگون)موقعيتهاي موجود در فعاليتهاي غيرمرتبط با فعاليت اصلي شرکت (موقعيتهاي رشد خارجي ناهمگون)تعيين استراتژيهاي بازاريابي

اسلاید 41: موقعيتهاي رشد داخليمديريت بايد امکان بهره گيري از موقعيتهاي رشد در داخل شرکت را مورد بررسي قرار دهد. براي اين کار شبکه توسعه محصول / بازار (product/market expansion grid) راهکار مفيدي مي باشد. اين شبکه در استراتژيهای زير است :استراتژي نفوذ در بازاراستراتژي توسعه بازار (ايجاد بازار جديد)استراتژي توسعه محصول (توليد محصول جديد)استراتژي متنوع سازي

اسلاید 42: شبکه توسعه محصول / بازار

اسلاید 43: موقعيتهاي رشد خارجي همگوندر اين گروه، موقعيتهاي رشد در فعاليتهاي مرتبط با فعاليتهاي اصلي شرکت مورد توجه قرار مي گيرد. در اين موقعيت سه استراتژي وجود دارد.استراتژي يکپارچگي معکوس. يکپارچگي شرکت با عرضه کنندگان مواد اوليه.استراتژي يکپارچگي پيشرو. يکپارچگي شركت با عمده فروشان يا خرده فروشان محصولات شرکت.استراتژي يکپارچگي افقي. يکپارچگي شركت با رقبا.

اسلاید 44: موقعيتهاي رشد خارجي ناهمگون. در اين موقعيت سه استراتژي وجود دارد.استراتژي متنوع سازي متحدالمرکز: دراين استراتژي محصول جديد با بهره گيري از خط توليد فعلي ايجاد مي شود. محصولات جديد از هم افزايي تکنولوژيک يا بازاريابي برخوردارند و مورد تقاضاي گروه جديدي از مشتريان خواهند بود.استراتژي متنوع سازي افقي: در اين استراتژي محصولات جديدي توليد مي شود که مورد تقاضاي مشتريان فعلي است ولي براي توليدآنها ازتکنولوژي موجود در خط توليد استفاده نمي شود بلکه از تکنولوژي جديد بهره برداري مي شود.استراتژي متنوع سازي پوششي : در اين استراتژي فعاليتهاي جديدي انجام شده و محصولات جديدي توليد مي شود که ارتباطي با تکنولوژي مورد استفاده، بازار فعلي و محصولات توليدي ندارد.

اسلاید 45: برنامه ريزي فعاليتهاي بازاريابي باتوجه به استراتژيهاي انتخاب شده و در راستاي اجراي آنها شرکت بايد در مورد آميخته بازاريابي و تخصيص بهينه منابع تصميم بگيرد. آميخته بازاريابي مجموعه اي از ابزارهاي بازاريابي است که شرکت با استفاده از آنها سعي در اجراي استراتژيهاي بازاريابي و تحقق اهداف خود در بازار هدف دارد. عناصر آميخته بازاريابي از نظر مک کارتي عبارتند از : محصول(product)، قيمت(price)، ترفيع(promotion) و توزيع (place) مي باشد. البته در مورد خدمــــات يا محصــــولاتي که همراه با خدمات ارائه مي شوند. سه عنصر ديگر اضافه مي شوند که عبارتند از : امکانات فيزيکي (property)، فرآيند ارائه خدمات (process) و افراد ارائه کننده خدمات (people).

اسلاید 46: عناصر بازاريابي و تركيب آن‌ها (4p )بازار هدفمحصول: product تنوع محصول كيفيت – طراحيويژگي- نام تجاربيبسته‌بندي – اندازهخدمات – گارانتيمرجوعي‌ها مكان: place كانال‌هاي توزيع كالاپوشش كالامكان‌هاي عرضه كالاسطح موجوديحمل و نقلترفيع: promotionآگهي‌هاي تجارتيفروش شخصيپيش‌برد فروشيروابط عمومي قيمت: priceليست قيمت‌هاي فروشيتخفيفاتكسورات زمان پرداختشرايط اعتبار عناصر بازاريابي و تركيب آن‌ها (4p )

اسلاید 47: سازماندهي، اجرا و کنترل فعاليتهاي بازاريابي در بعضي از شركتها، بازاريابي فقط يكي از واحدهاي شركت است و كليه واحدها از اهميت يكساني برخوردارند و هيچ كدام وظيفه رهبري را بر عهده ندارند. البته در صورتيكه شركت با رشد آهسته فروش يا نقصان آن روبرو شود، بازاريابي فقط بطور موقت اهميت بيشتري پيدا مي كند. برخي از شركتها بازاريابي را كار اصلي شركت مي دانند و وظيفه آن را تعيين ماموريت شركت، تعيين محصولات و بازار و هدايت امور به سمت خدمت به مشتريان مي دانند. بعضي از شركتها مشتري را به عنوان كانون توجه معرفي مي كنند. آنان ادعا مي كنند كليه عمليات بايد براي درك مشتري، خدمت به او و تامين رضايت او بسيج گردند. و بالاخره برخي از شركتهابراي اطمينان ازاينكه مشتريان بدرستي شناخته وتامين مي شوند، بازاريابي را در وضعيت كانوني قرار مي دهند. اين شركتها بر اين باورند كه شركت بدون مشتري موفق نمي شود و بنابراين وظيفه مهم همانا جلب و نگهداري مشتري است كه اين وظيفه بر عهده واحد بازاريابي است.

اسلاید 48: مشتريبازاريابيتوليدامور ماليامور پرسنليواحد بازاريابي و ساير واحدها

اسلاید 49: پايان

اسلاید 50: تهيه برنامه كسب و كار(Business plan) محورهاي بحث:اطلاعات كلي شركت معرفي محصولات و خدماتبرنامه سازمان برنامه مالي Financial Planمدل تجاري و كسب درآمد Business Models مديريت خطر Risk Management

اسلاید 51: اطلاعات كلي شركتسال تأسيس و زمان ثبتنوع شركتزمينة فعاليت شركت معرفي محصولات و خدمات شركت

اسلاید 52: نوع شركتشركت سهامي خاصشركت با مسئوليت محدود شركت تضامني

اسلاید 53: معرفي محصولات و خدمات شركتويژگي‌هاي ظاهري محصول يا خدمتويژگي‌هاي كاربردي و عمل‌كردي محصول يا خدمتويژگي‌هاي فني و تكنولوژيك محصول يا خدمتمزيت محصول يا خدمت نسبت به محصولات و خدمات مشابه موجود در بازاركاربرد استفاده كنندة نهايي محصول يا خدمت برنامه‌هاي شركت براي توسعه محصول يا خدمت

اسلاید 54: معرفي محصولات يا خدماتدر معرفي محصولات و خدمات بايد محصولات براساس موارد زير مرتب شوند: اول محصولاتي كه دقيقا فعاليت اصلي شركت محسوب مي‌شوند، معرفي شوند.اول محصولاتي كه مزيت رقابتي شركت محسوب مي‌شوند، معرفي شوند. اول محصولاتي كه از فن‌آوري پيش‌رفته‌تري استفاده مي‌كنند، معرفي ‌شوند.اول محصولاتي كه طيف گسترده‌تري از مشتريان را در بر مي‌گيرند، معرفي شوند.اول محصولاتي كه سرمايه يا نيروي كار بيش‌تري از شركت را به خود اختصاص داده‌اند، معرفي شوند.

اسلاید 55: برنامه سازمانمعرفي سهام‌دارانمعرفي تيم مديريت شركتساختار سازمانيساختار اجرايي و كاركنان فنيبرنامه‌هاي توسعه‌اي شركت

اسلاید 56: معرفي سهام‌داراننام شخصيت حقيقي يا حقوقي سهام‌دار ميزان سهم هر سهام‌دارسوابق تحصيلي و اجرايي سهام‌دار (حقيقي)سابقة تأسيس، زمينه فعاليت و تشريح وضعيت كلي سهام‌دار (حقيقي)

اسلاید 57: معرفي تيم مديريت شركتسوابق تحصيلي و اجرايي اعضاي هيأت‌مديره سوابق تحصيلي و اجرايي مدير عاملسوابق تحصيلي و اجرايي مديران اصلي شركت

اسلاید 58: ساختار سازمانينمودار كلي ساختار سازماني شركت. (Top chart)نمودار ساختار سازماني هر يك از بخش‌هاي شركت.

اسلاید 59: معرفي ساختار اجرايي و كاركنان فنيسوابق تحصيلي و اجرايي پرسنل خاص كليدي شركت.تعداد متخصصين شركت.تعداد پرسنل اجرايي كاركنان فني شركت.

اسلاید 60: برنامه‌هاي توسعه‌اي شركتبرنامه توسعه و ارتقاء سطح محصولات و خدماتبرنامه توسعة بازاربرنامه توسعة كمي و كيفي نيروي انسانيبرنامه توسعة تكنولوژيك

اسلاید 61: برنامه مالي پيش‌بيني وضعيت درآمدي شركتنسبت‌هاي مالي شركتالگوي درآمدپيش‌بيني هزينه‌هاسرمايه‌گذاري اوليه موردنيازمحاسبه توان مالي شركت براي اخذ وام تحليل خطرات شركتتهيه مدل تجاري

اسلاید 62: پيش‌بيني وضعيت درآمدي شركتپيش‌بيني فروش ناخالصپيش‌بيني درآمد حاصل از پيمان‌كاريپيش‌بيني درآمد حاصل از فروش مواد اوليه شركتپيش‌بيني درآمد حاصل از خدمات شركت

اسلاید 63: نسبت‌هاي ماليداراييبدهيحقوق صاحبان سهاممعادله حسابداري

اسلاید 64: دارايي جاريموجودي نقد و ساير اقلامي از دارايي كه انتظار مي‌رود در جريان عادي عمليات در مدت يكسال به نقد تبديل شوند، به فروش رسند يا مصرف شوند.موجودي نقدسرمايه‌گذاري كوتاه مدتحساب‌هاي دريافتني (بدهكاران)اسناد دريافتني كوتاه مدتموجودي كالاپيش‌پرداخت‌هاي هزينه

اسلاید 65: دارايي ثابتاقلامي از دارايي هستند موسسه قصد نگهداري و استفاده از آن را براي سال‌هاي متمادي (بيش از يك دوره) دارد.زمينساختماناثاثه اداريماشين‌آلات و تجهيزات

اسلاید 66: بدهيديون يا تعهدات يك موسسه را بدهي گويند.ادعا يا حق مالي بستانكاران نسبت به كل دارايي‌هاي يك موسسه است.بدهي بر مبناي زمان تسويه و بازپرداختبدهي جاري Current liabilities بدهي بلندمدت Long term liabilities

اسلاید 67: بدهي جاريتعهداتي است كه انتظار مي‌رود طي يك سال بازپرداخت شوند.حساب‌هاي پرداختني (بستانكاران)اسناد پرداختني كوتاه مدتپيش‌دريافت‌هادستمزد پرداختنيماليات پرداختني

اسلاید 68: بدهي بلندمدتتعهداتي هستند كه انتظار نمي‌رود طي يك سال بازپرداخت شوند.اسناد پرداختني بلند مدت

اسلاید 69: حقوق صاحبان سهامحقوق صاحبان سهام، حق مالي صاحب سرمايه نسبت به كل دارايي است كه از محل مازاد دارايي بر بدهي تامين مي‌شود.

اسلاید 70: دارايياموال يا منابع اقتصادي متعلق به يك موسسه را دارايي مي‌گويند.دارايي بر مبناي نقد شوندگي:1. دارايي جاري Current asset 2. دارايي ثابت Fixed asset

اسلاید 71: معادله حسابداريپول لازم براي خريد كليه دارايي‌ها از دو محل تامين مي‌شود:1. آورده سرمايه‌گذاران و سهام داران2. وام گرفتن (بدهي)دارايي= بدهي+ حقوق صاحبان سهام

اسلاید 72: تهيه مدل تجارياز آنجا كه طرح‌هاي توجيهي تكفا 5 ساله نوشته مي‌شوند، كليه محاسبات مربوط به درآمدها، هزينه‌ها و جريانات نقدي در قالب 5 ساله نوشته مي‌شوند و مثبت بودن ارزش فعلي سرمايه گذاري طي حداكثر 5 سال بايد صورت پذيرد و توجيه گردد.نكته قابل توجه اينكه بازپرداخت وام تكفا بايد حداكثر طي سه سال صورت پذيرد و طرح بايد طوري تدوين گردد كه توانايي بازپرداخت طي سه سال را توجيه نمايد.

اسلاید 73: تهيه مدل تجاريمعمولاٌ هر نوع سرمايه‌گذاري با جريان نقدي خروجي آغاز مي‌شود و بازده حاصل از اجراي طرح در طي زمان باعث ايجاد جريان نقدي ورودي مي‌شود . در واقع خالص جريانات نقدي طرح طي زمان انجام طرح به يكي از صورت‌هاي زير است :+،+،+،+،-+،+،+،-،-

اسلاید 74: تهيه مدل تجاري+،+،+،+،-+،+،+،-،-لازم به يادآوري است كه وام بايد طي سه سال بازپرداخت گردد و طرحي كه دورهً منفي جريان نقدي آن بيش از دو سال باشد براي تكفا قابل توجه نخواهد بود.به عبارت ديگر جريان نقدي يك طرح مي‌تواند به شكل زير باشد :+،+،-،-،-و اين طرح سودده نيز تلقي گردد ولي به حسب تجربه مورد توجه تكفا نخواهد بود.

اسلاید 75: تهيه مدل تجاريمحاسبه هزينه‌ها: هزينه‌ها را از يك ديدگاه مي‌توان به دو دسته تقسيم كرد :هزينه سرمايه‌گذاري اوليههزينه‌هاي جاري (طي دوره)

اسلاید 76: تهيه مدل تجاريمحاسبه هزينه‌ها:هزينه‌ سرمايه‌گذاري اوليه: هزينه سرمايه‌گذاري اوليه شامل كليه هزينه‌هاي مربوط به خريد تجهيزات، ماشين‌آلات و سخت‌افزارهاي مورد نياز، خريد مكان، خريد نرم‌افزارها و حق ليسانس آنها است.

اسلاید 77: تهيه مدل تجاريمحاسبه هزينه‌ها:هزينه‌هاي جاري (طي دوره): اين هزينه‌ها شامل مواد اوليه، نيروي انساني، اجارة محل، اجارة نرم‌افزار و پرداخت‌هاي دوره‌اي بابت استفاده از نرم‌افزار، اجارة سخت‌افزار و يا پرداخت‌هاي دوره‌اي مربوط به استفاده از سخت‌افزار، تبليغات و بازاريابي است.

اسلاید 78: تهيه مدل تجاريمحاسبه هزينه‌ها:هزينه‌هاي جاري (طي دوره): هزينه‌هاي جاري در قالب الگوي زير تقسيم‌بندي مي‌شوند:نيروي انسانيساير هزينه‌هامواد اوليهكار مستقيمسربارمواد مستقيممستقيممستقيمغير مستقيمغير مستقيم

اسلاید 79: تهيه مدل تجاريمحاسبه هزينه‌ها:هزينه‌هاي جاري (طي دوره):مواد مستقيم هرنوع موادي است كه يك جزء قابل‌شناسايي محصول‌نهايي را تشكيل مي‌دهد.كار مستقيم كاري است كه مستقيماٌ موجب تبديل مواد مستقيم به محصولات تكميل شده مي‌گردد.

اسلاید 80: تهيه مدل تجاريمحاسبه هزينه‌ها:هزينه‌هاي جاري (طي دوره) سربار كليه هزينه‌ها غير از دو مورد فوق را شامل مي‌شود اين هزينه‌ها شامل سوخت ‌و روشنايي، اجاره‌ها، حق ليسانس‌ها، استهلاك ساختمان، تجهيزات و ماشين‌آلات و سخت‌افزارها، هزينه بازاريابي و تبليغات و حقوق پرسنلي مي‌گردد كه مستقيماٌ در جريان توليد قرار ندارند.

اسلاید 81: تهيه مدل تجاريمحاسبه هزينه‌ها: در طرح توجيهي براي اخذ وام از تكفا براي جلوگيري از پيچيدگي‌ها تقسيم‌بندي فوق مدنظر قرار نگرفته و لازم است كليه هزينه‌ها در كنارهم و تنها به تفكيك دوره گزارش شوند.

اسلاید 82: تهيه مدل تجاريمحاسبه هزينه‌ها:خريد تجهيزات و ماشين‌آلات و سخت‌افزارخريد نرم‌افزارها و حق ليسانس آنهانيروي انسانيمواد اوليهاجاره سخت‌افزار و نرم‌افزارهابازاريابي و تبليغاتساير هزينه‌هاجمع كل هزينه‌هاهزينهدوره12345000/000/1000/100000/100000/120000/150000/170000/100000/100000/100000/100000/100000/100000/100000/100000/100000/100000/100000/100000/200000/220000/240000/250000/400/1000/600000/540000/590000/620

اسلاید 83: تهيه مدل تجاريمحاسبه درآمدها معمولاٌ شركت‌ها به روش‌هاي زير كسب درآمد مي‌كنند:فروش محصولفروش خدماتعمليات پيمانكاريفروش مجدد مواد اوليه و يا ساير ارقامدريافت آبونمانغيره

اسلاید 84: تهيه مدل تجاريمحاسبه درآمدها در پيش‌بيني درآمد بايد نكات زير رعايت شود:درآمد معمولاٌ مدتي پس از شروع طرح براي شركت حاصل مي‌شود. البته اين به معني درآمد صفر براي سال اول نيست بلكه برخي از طرح‌ها از همان سال اول به درآمد مي‌رسد.درآمد معمولاٌ رشد دارد. ولي اين رشد ثابت نبوده و در ابتداي طرح اين رشد شديد است و بعد رشد كم مي‌شود حتي در برخي از طرح‌ها اين رشد براي سال پنجم صفر و يا حتي منفي مي‌گردد.

اسلاید 85: تهيه مدل تجاريمحاسبه درآمدهابهترين و مطمئن‌ترين روش براي پيش‌بيني درآمد استفاده از نتايج تحليل بازار است.درپيش‌بيني درآمد بايد ورود رقبا وكاهش قيمت‌ها در طي زمان مدنظر قرار گيرد.شركت‌هاي نرم‌افزاري با تغييرات سريع تكنولوژي روبرو هستند لذا لازم است تا خطر تغييرات تكنولوژيك و افت درآمد مدنظر قرار گيرد.

اسلاید 86: تهيه مدل تجاريمحاسبه درآمدها فروش محصول فروش خدمات عمليات پيمانكاري جمع درآمدهادرآمددوره12345000/250000/250000/250000/220000/200000/620000/950000/ 110/1000/500000/600000/600000/200000/400000/200000/260000/300000/ 150/1

اسلاید 87: تهيه مدل تجاريمحاسبه سود ناخالص طرح با كد هزينه‌ها از درآمدها سود ناخالص طرح به‌دست مي‌آيد. جمع درآمدها جمع هزينه‌ها سود ناخالصدوره12345000/ 200/1000/20000/410000/ 520000/540000/590000/620000/ 400/1000/600000/ 530000/950000/ 110/1000/ 150/1000/200000/620

اسلاید 88: محاسبه توان مالي شركتطرح تكفا براي هر شركت برمبناي توان مالي شركت سقف وام در نظر گرفته است.اطلاعات ذكر شده در جول فوق بايد به صورت زير مستند باشند: اطلاعات سه ستون گردش مالي، بايد مستقيماً از اظهارنامه مالياتي سال 1382 استخراج شده باشند.اطلاعات مربوط به حقوق و مزاياي سالانه كاركنان نيز بايد مستقيماً از جمع مبالغ قيد شده در ليست‌هاي بيمه 12 ماه سال 1382 منتج شده باشند.

اسلاید 89: محاسبه توان مالي شركتفروش خالص سال 1382درآمد حاصل از خدمات سال 1382ساير دريافت‌هاي سال 1382مجموع حقوق مزاياي سالانه كاركنانكه در ليست‌هاي بيمه 12 ماه سال1382 آمده است * 4 توان مالي شركت 000/000/1000/000/3000/500000/000/2000/500/6

اسلاید 90: مديريت ريسكتعريف ريسكدر معرض خطر قرار گرفتن (وبستر)زيان بالقوة سرمايه‌گذاري كه قابل محاسبه است (فرهنگ لغات سرمايه‌گذاري هيلدرث)هرگونه نوسانات در هرگونه آيديهر پديده‌اي كه بتواند نتيجه حاصل از آنچه سرمايه‌گذار انتظار دارد را منحرف سازد

اسلاید 91: انواع ريسكانواع ريسكريسك غيرماليريسك ماليريسك مديريتريسك سياسيريسك صنعتريسك عملياتيريسك‌قوانين‌‌ومقراتريسك نيروي انسانيريسك نرخ ارزريسك نرخ سودريسك اعتباريريسك نقدينگيريسك‌تغييرات‌سطح عمومي قيمتهاريسك تغييرات قيمت سهامريسك سرمايه گذاري مجدد

اسلاید 92: انواع ريسكريسك مالي ريسك‌هايي هستند كه به‌طور مستقيم بر سودآوري شركت اثر مي‌گذارند و مي‌توانند حتي آن‌ها را از پاي درآورند و ماهيت مالي دارند.ريسك‌هاي غير‌مالي ماهيت غيرمالي داشته و ناشي از محيط اقتصادي شركت نمي‌باشند.

اسلاید 93: ريسك‌هاي ماليريسك نرخ ارز به واسطة تغيير در نرخ ارز به‌وجود‌ مي‌آيد. كليه شركت‌هايي كه با كشورهاي ديگر ارتباط معاملاتي دارند در معرض اين ريسك هستند.ريسك نرخ سود ناشي از تغييرات نرخ سود در بازار كشور ناشي مي‌شود.با بالا رفتن نرخ سود، سرمايه گذاران، سهامداران و بستانكاران انتظارهاي بيش‌تري از شركت خواهند داشت و جريان سرمايه به دورن شركت كند مي‌شود.

اسلاید 94: ريسك‌هاي ماليريسك اعتباري هنگامي رخ مي‌دهد كه وام گيرنده به علت عدم توان به تعهدات خود در مقابل وام دهنده و در تاريخ سررسيد عمل نمي‌كند.ريسك نقدينگي نبود وجه نقد براي بازپرداخت تعهدات است.كاهش درآمد يا افزايش هزينه‌ها به علل مختلفبحران نقدينگي و عدم توان پرداخت تعهداتضعف ساختار مالي ضعف ساختار عملياتيورشكستگي و انحلال

اسلاید 95: ريسك‌هاي ماليريسك تغيير سطح عمومي قيمت‌ها به خطرات ناشي از افزايش بي‌رويه قيمت‌ها مخصوصاً قيمت مواد اوليه و يا كاهش قيمت محصولات در بازار اشاره دارد.ريسك تغييرات قيمت سهام متوجه شركت‌هايي مي‌شود كه در بازار سرمايه سرمايه‌گذاري كرده باشند و تغييرات قيمت‌ و بازده سهام پورتفوي آنها باعث تغيير سود و زيان آن‌ها شود.

اسلاید 96: ريسك‌هاي غيرماليريسك مديريت به اثر تصميمات نادرست مديران اجرايي شركت‌ها و مؤسسات اشاره دارد.ريسك سياسي نيز گفته مي‌شود به تأثير تغييرات سياست‌ها و استراتژي‌هاي كلان دولتي اشاره دارد.ريسك قوانين و مقررات به تأثير تغييرات قوانين و مقررات عملكرد شركت‌ها اشاره دارد.

اسلاید 97: ريسك‌هاي غيرماليريسك صنعت به اثرات ناشي از چرخه عمر صنعت، تغييرات تكنولوژيك، مسائل زيست محيطي، دسترسي به مواد اوليه و يا بازار كه براي يك صنعت خاص روي مي‌دهد اشاره دارد.ريسك عملياتي زماني اتفاق مي‌افتد كه يك سازمان بهره‌ور نبوده و عملكرد خود را در تبديل داده به ستاده به درستي انجام ندهد.ريسك نيروي انساني به ريسك‌هاي ناشي از اعتصابات، از دست دادن نيروي انساني متخصص اشاره دارد.

اسلاید 98: پايان

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید