کسب و کاربرنامه‌ریزیاستارتاپ و کارآفرینی

کارآفرینی و کاربرد آن در نظام سلامت کشور

صفحه 1:
te ‎a7 (۳‏ کارادی ‎WK‏ اند نام لاست لور ‏مر 8 ‎a‏ ‏سل متا سام در 4 ‎a ft oe ‏لاست‎ erosion ‎

صفحه 2:
برنامه استراتژیک و برنامه بازاریابی

صفحه 3:
برنامه استراتزيك برنامه استراتژیک برنامه‌ای است که راه بلندمدت (استر) تژی‌ها) و کو تاه‌مدت(برنامه‌های, سالانه) سازمان | شرکت را برای رسیدن به اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت(سالانه) در محدوده عوامل داخلی و خارجی و در راستای. تحقق ماموریت و حر کت بسوی. چشم اندازسازمانی مشخص می کند.

صفحه 4:
تفکر استراتژيك * مفهوم تفکر استراتژیک * ابزاری که به مدیران کمک می کند تا با تغیبرات روبرو شده و برای ایجاد تحول, برنامه ریزی نموده و فرصت ها" جدید را تجسم نماید و .. * یک شرکت می تواند بدون برنامه ریزی استراتژیک رسمی به حیات خود ادامه دهد ولسی بقای آسن, بدون داشتسن تفکر استراتژیک. امکان پذیر نخواهد بود. * اهمیت تفکر استراتژیک * شناخت متغیرهای فرصت ها و تهدیدات. نقاط قوت و ضعف و استراتژی های منتج از آنها تحت تآثیر قدرت فکری استراتژیست های است. * اجرای استراتژی نیز بدون تفکر استراتژیک بدرستی انجام نخواهد شد.

صفحه 5:
مدیریت استراتژيك در شركتهاي کوچك ۴ برتریهای استراتژیک * ساختار منعطف و قابلیت سا ز گاری نزدیک بودن به نوآوریها/ سهولت نوآوری حیطه بازار محدود روابط انسانی و جو سازمانی مناسب تصمیم گیری سریع و فرصت رقابت مالك| مدير

صفحه 6:
تدوین استراتژي * ماموریت سازمان * کار یا فعالیت شرکت چیست؟ * علت يا قلسفه وجودیی شر کت چیست؟ * بياتكر تکرش دید گاهها و نیازهای کوناکون ‎(Gtakehokdlers)‏ گروههای ذینفعان( * نزدیک کننده دید گاه‌های مخالف به هم " توجه به مشتری * اعلان کننده سیاست اجتماعی سازمان

صفحه 7:
اجزاي ماموریت سازمان * کالاها یا خدمات * مشتریان * بازارهای فعالیت * تکنولوژی مورد استفاده * فلسفه سازمان ‎Ce jo ©‏ رقابتی و ویژگی متمایز سازمان " توجه به کار کنان * توجه به تصور عموم توجه به بقاء رشد و سودآوری

صفحه 8:
چشم‌انداز سازمان ؟ چشم‌انداز (مسم) با مأموریت (مسع)؟ * چشم‌انداز سازمان : * بیانگر آینده مطلوب و امکان‌پذیر سازمان می باشد * می گوید سازمان در آینده می‌خواهد چه بشود *ماموریت سازمان: " بیشتر با وضعت کنونی شر کت سر و کار دارد

صفحه 9:
اهداف بلند مدت سازمان *ماهیت اهداف بلند مدت سازمان ؟ تعیین اهداف یک سازمان از مهمترین وظایف مدیریت آن است. * راهنماى مديران برای حر کت در مسیر درست است * مأموریت سازمان را عملی می کند. * ارائه رهنمودی به سازمان برای تحقق اهداف بالاتر یعنی مأموریت و چشم‌انداز * بیانگر نتیجه‌های مورد انتظار از اجرای استراتژیهای مشخص می‌باشد. * چارچوب زمانی اهداف بلندمدت معمولا بين ۲ تا ۵ سال می‌باشد.

صفحه 10:
معيارهاي سنجش عملکرد در سطوح سازماني سطح سازمانی کل شرکت بخش ها واحدهاي وظیفه اي معیار سنجش عملکرد 6 بر اساس هدف هاي بلند مدت 6 بر اساس هدف هاي سالانه 06 بر اساس هدف هاي بلند مدت 06 بر اساس هدف هاي سالانه 6 بر اساس هدف هاي بلند مدت 6 بر اساس هدف هاي سالانه

صفحه 11:
ويژگي‌هاي اهداف بلند مدت سازمان *قابل قبول * انعطاف پذیر *قابل اندازه گیری * برانگیزاننده * مناسب * قابل فهم * دست يافتنى *هماهنگ با سایر اهداف سازمان * نمونه اهداف بلند مدت سازمان

صفحه 12:
حوزه‌هاي لهداف بلند مدت سازمان سودآوری (سودهای خالص) 7 اثربخشی رشد (افزایش کل دارایی‌ها؛ فروش‌ها و غیره) * روت سهامداران (سودهای سهام بعلاوه ترقی قیمت سهام) * بکارگیری درست (مطلوب) منابع (باز کشت سرمایه) شهرت و اعتبار (شر کت بزر ک و ‎tine‏ شناخته شسن)ادست افتنی توجه به کار کنان (امنیت کار کنان؛ افزايش دستمزدهای آنان) توجه‌به جامعه (پرداخت مالياتها؛ مشار کت در امور خیریه, تهیه و عرضه کالاها و خدمات مورد نیاز جامعه) رهبری بازار (سهم بازار بیشتر) رهبری تکنولوژیک (نوآوری و خلاقیت) " بقا (پرهیز از ورشکستگی) و

صفحه 13:
بررسي عوامل محيطي (فرصت‌ها و تهدیدها) * در بررسی محیطی: * شناسایی و ارزیابی روندها و رویدادهای. خارج از کنترل ش رکت- ؟ نمونه‌های این روندها و رویدادها: بر ‎rT‏ ‏" افزایش رقابت خارجی. ارج * ظهور ف نآورى اطلاعات ‎٠‏ و * بروز انقلاب رایانه‌ای و ... ‎A‏ ۹ 2 : * شناسایی فرصتها و تهدیدهای پیش روی سازمانها * تدوین استراتژیهای مناسب: " جهت بهره‌برداری از فرصتها * کاهش لثرات عوامل تهدید کننده یا پرهیز از آنها

صفحه 14:
هدف از بررسي عوامل خارجي: * تهیه فهرستی از عوامل استراتژیک خارجی جهت: * شناسایی عوامل اولویت‌دار (فرصت‌ها و تهدیدها) برای: * نشان دادن وا کنش برنامه‌ریزی, شده (پیش فعال بودن - ‎(Prowive‏ از طریق: * تدوین و اجرای استراتژیهای کارساز در برابر این عوامل واکنش نشان دهند. به گونه‌ای که: * . از فرصتها بهره‌برداری شود * تهدیدات دور شوند یا از آنها دوری شود

صفحه 15:
نيروهاي اجتماعي - فرهنكي 0000

صفحه 16:
محیط عمومي مهمترین عناصر عبارتند از : * عوامل اقتصادی * عوامل اجتماعی - فرهنگی " عوامل تکنولوژیکی * عوامل سیاسی - قانونی | حقوقی * عواملی جهانی * این عوامل هم در سطح بین‌المللی و هم در سطح ملی مطرح می‌باشند.

صفحه 17:
ار عر ضه كنند كان * رقباى موجود و بالقوه(تازه واردين) کالاها و خدمات جانشین كار كنان * نهادهاى دولتى گروه‌ها و اتحادیه‌ها واسطه‌های مالی و تجاری و ...

صفحه 18:
* تجزیه و تحلیل رقابت (الگوی مبتنی بر پنج نیروی پورتر) ‎Um *‏ به مشخص شدن تأثیر مشتریان, عرضه کنندگان و رقبا ن کننده نوع و میزان رقابت در ‎EL‏ صنعت و توان سودآوری ‏* مشتریان ‏* رقبای بالقوه (تازه واردین) ‏* رقبای غیر مستقیم (کالاها و خدمات جانشین) * عرض ه كنند كان ‏* رقباى موجود در صنعت ‎

صفحه 19:
* تجزیه و تحلیل رقابت (الگوی مبتنی بر قدرت چانهزني 4 ج نیروی پورتر) تهدید تز واردین قدرت چانهزني از ‎aa‏ Source: Lumpkin and Dess (2003), "Strategic Management”, Me-Graw Hill, p.55

صفحه 20:
بررسي عوامل داخلي(قوت‌ها و ضعف‌ها) ؟ برای: * پاسخ مناسب به الزامات محیطی (نیازهای مشتریان» ح ر کات رقبا و ...) * بهره‌برداری مناسب از فرصت‌ها و پرهیز بموقع از تهدیدها * مدیران, کار کنان و ذینفعان سازمان باید: * شناخت درست عوامل داخلی سازمان * تشخیص عوامل استراتزيك داخلى * آگاهی از قوت‌ها و ضف‌های داخلی * تا بتوانند: * با برخورداری از تفکر استراتژیک * آگاهی کامل از عوامل داخلی و خارجی * اعمال برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک مناسب

صفحه 21:
بررسي عوامل داخلي * ماهیت. * مربوط به درون سازمان * تا حدود زیادی در کنترل مدیریت سازمان * شامل قوت و ضعف مرتبط با فرصت‌های مورد نظر سازمان در محیط رقابتی حال و آینده * عواملی که نسبت به گذشته سازمان؛ متوسط صنعت. و رقبا برای سازمان مزیت‌به حساب آید. * مهارتها و توانائی‌هاییی که سازمان را قادر به طراحی و اجرای استراتژی‌هایش کند.

صفحه 22:
شناسايي عوامل كليدي موفقیت *با در نظر داشتن * ماموریت و چشم‌انداز سازمان * اهداف سازمان * عوامل بیرونی * عوامل داخلی

صفحه 23:
* موقعیت شر کت در محیط و بازار * وضعیت داخلى شركت (قابليتها) * شایستگی‌ها نسبت به رقبا * مزيت رقابتى یت رقابتی پایدار

صفحه 24:
ماتریس سوات (5۷۷/۵۲)

صفحه 25:
* توسته و کسترش ؟ ثبات و حفظ وضع موجود * کاهش و برچید گی

صفحه 26:
تعبین راهبردهاي شرکت Was bts 5 توق ‏تقاط‎ انقاط قوت را فهرست كنيد نقاط ضبعف را فهرست كنيد ۱۷۷۵ ‏استراتی‌های‎ SO gags! بابهره جستن از قوت‌ها در صدد. با بهمه جستن از فرصت‌ها تقاط ضبعف را بهمرهبردارى از فرصبتها بآ ييد. اذ بين ببسريد ۷۷1 ‏استراتوی‌های‎ ST gu goa.) برای احتراز از تهدیدات تقاط ضعف را کاهش دهید. از نقاط قوت استفادء کنید و از تهدیدات پر‌هین کنید

صفحه 27:
فرایند تدوین راهبردهاي شرکت چشم‌انداز. ماموریت و اهداف شرکت عوامل خارجی ‏ عوامل داخلی فرصت‌ها ۰ قوت‌هاه | سر | تهديدها 58

صفحه 28:
* استراتژی‌های سطح وظیفه ی * استراتژی‌های بازاريابى * استراتژی بررسی بازاز * استراتژی کالا اخدمت * استراتژی قیمت * استراتژی ترفیع * استراتژی توزیع

صفحه 29:
برنامه بازار یلیی #تعریف بازاریابی " امروزه صاحبنظران بازاریابی را فرآیند ارضای نیازها و خواسته های بشر تعریف می " به نظر فیلیپ کاتلره بازاریابی فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته ها از طریق ف رآیند مبادله می باشد. * به عبارت دیگر بازاریابی به معنای " کار کردن با بازار " است؛ یعنی تلاش در جهت از قوه به فعل در آوردن مبادلات برای ارضای نیازها و خواسته های بشر. * در تعریفی دیگر بازاریابی عبارتست از "همه تلاشهای نظاممند برای شناخت نظام بازار و اقدام مناسب نسبت به انواع تقاضاها باتوجه به نظام ارزشی جامعه و هدفهای سازمان"

صفحه 30:

صفحه 31:
مدیریت بازاریایی پریت بازاریابی عبار تست از تجزبه و تحلیل, طرح ریزی» اجرا و کنترل برنامه های تعیین شده برای فراهم آوردن مبادلات مطلوب با بازارهای موردنظر به منظور دستیابی به هدفهای سازمان . تا کید مدبریت بازاریابسی بر تعیین محصولات سازمان برمبنای نیازها و خواسته های بازار موردنظر و نیز استفاده از قیمت گذاری, ار تباطات و توزیع موثر جهت آگاهی دادن ایجاد محر ک و ارائه خدمت به بازار است. ا گرچه همه مدیران سازمان به نوعی با بازارها سر وکار دارند. مدیریت بازاربابی سازمان مسئول رسید گی به بازار و مشتری برای محصول نهایی سازمان است.

صفحه 32:
فرآبند مدیریت بازاریابی تجزریه و تحلیل فرصتهای بازار جستجوو انتغاب بازارهاى هد تمین استراتویهای بازاریابی برنامه رینری فحالیتهای بازاریایی سازباندهی ار و کنرلفعلیتایبزارابی

صفحه 33:
شناخت بازار امحیط © بطور کلی عناصر محیط بازاریابی عبار تند از: * عوامل اجتماعی و فرهنگی " عوامل سیاسی: قنونی 7 اقتصادی " عوامل تکنولوژیکك * عوامل رقابتی. *در رابطه با عوامل رقابتی» شر کت همواره باید به ارزيابى "خود, رقیب و مشتری (معروف به 26) پردازد.

صفحه 34:
* تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل از شناخت بازار به منظور تعیین وضعیت شر کت در بازار در قبال: مشتریان (رضایت) رقبا (سهم بازار) بازار هدف شر کت حجم بازار داخلی و نرخ رشد آن حجم و نرخ رشد بازار خارجی تحولات قابل پیش‌بینی در بازار

صفحه 35:
۴ تجزیه و تحلیل مشتر ‎cot eset‏ مشتریان بالقوه ش کت مشتريان مايل به خرید الا با خدمات شرکت مشتریان مهم و استراتژیک ش ر کت ؟ تجزیه و تحلیل رقبا رقبای اصلی در بازارهای مختلف مزیت‌های شر کت نسبت به سایر رقباء

صفحه 36:
* تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل از شناخت بازار به منظور تعیین وضعیت شر کت در بازار در قبال: مشتریان (رضایت) رقبا (سهم بازار) بازار هدف شر کت حجم بازار داخلی و نرخ رشد آن حجم و نرخ رشد بازار خارجی تحولات قابل پیش‌بینی در بازار

صفحه 37:
اندازه گیری و پیش بینی تقاضا ؟ شر کت باید برآورد دقیقی از اندازه فعلی و آتی بازار و قسمتهای مختلف آن بدست آورد. ؟ یکی از روشهای متداول برآورد تقاضا تحلیل روندی له 7۷ ) می باشد که براساس تقاضاى قبل تقاضای آتی را نیز پیش بینی می کند. ۴ روش مهم دیگر. تحلیل عاملی (عصرلهه2) ‎4S Cus! (Pastor‏ عوامل موثر بر تقاضا را شناسائی کرده. وضعیت این عوامل را بررسی می کند و از این طریق به پیش بینی تقاضا می پردازد.

صفحه 38:
تقسیم بازار و تعیین بازار هدف * تقسیم بازار 7 تقیم بازار به بخش‌های مختلف ؟ انتخاب بازارهدف 7 تعیین ارزش بخش‌های مختلف " انتخاب جذاب‌تری بازار بر اساس معیارهای معین

صفحه 39:
روش ها و متغیرهای تقسیم بازار و لنتخاب بازار هدف ee ee ae wigan niente MR ‏دريب‎ ee es ‏سرت‎ ‏ات‎ ‎sac ‎se ‎mondial ‎۳ ‏یی‎ ‎MLAS yo ‏يد ادن اد دپ ات اند ان ات اند ات پا نی ار اکن‎ ‏کب زا توس‎ rman oe

صفحه 40:
& شرکت پراکتر اند گمبل حداقل ده قسمت برای بازار پودر لباس‌شویی شناسایی و برای ارضای خواسته‌های هرقسمت مار کی ویژ-ه تولید کرده است. تبلیغات این ش رکست برای این ده مار ک. براساس ترجیحات هر خرده‌بازار انتظارات مختلفی را مطرح می کند؛ از جمله: * تاید: پودری با قدرت پاک کنند گی بسیار برای خانواده‌ها. هنگاسی که لباس‌های کود کان کثیف می‌شود, تاید این لباس‌ها را تمیز می کند. : پودری برای شتن لباس‌ها با آب‌داغ» گرم یا سرد. ,دری است که رایحه خهش آن ساعت‌ها در لباس‌ها می‌ماند. دری, که در عین تمیز کردن لباس-ها کف کم‌تری تولید و از خرابی ماشین لباس‌شویی جل وگیری م ی کند. © ایووری اسنو: ‎۵/۹٩‏ درصد پودر خالص و برای شتن لباس‌های نوزادان. * ارا: مایع غلیظ لباس شویی حاوی پروتئین که لباس‌ها را تمیزتر می کند.

صفحه 41:
تعیین استراتژیهای بازاریابی ؟ موقعیتهای رشدی که در پیش روی شر کتها وجود دارند عبار تند از : افزایسش فروش از طريسق بكار كيرى فعاليتهاى فعلسى ش ركست (موقعيتهاى رشد داخلى) فعاليتهاى جديد مرتبط با فعاليت اصلى شر كت (موقعيتهاى رشد خارجى همكون) * موقعيتهاى موجود در فعاليتهاى غيرمر تبط با فعاليت اصلى شركت (موقعيتهاى رشد خارجى ناهمكون)

صفحه 42:
موقعیتهای رشد داخلی * مدیریت باید امکان بهره گیری از موقعیتهای رشد در داخل ش رکت را مورد بررسی قرار دهد. برای این کار شبکه توسعه محصول / بازار ‎expacsicd ytd)‏ بو لسلسسم) راهکار مفیدی می باشد. ؟ این شبکه در استراتژیهای زیر است : * استراتژی نفوذ در بازار © استراتژی توسعه بازار (ایجاد بازار جدید) * استراتژی توسته محصول (تولید محصول جدید) * استراتژی متنوع سازی

صفحه 43:
محصول توسعه محصول متتوع سازی موجود نفوذ در بازار توسعه بازار موجود بازار

صفحه 44:
موقعیتهای رشد خارجی همگون * در این گروه. موقعیتهای رشد در فعالیتهای مرتبط با فعالیتهای اصلی شر کت مورد توجه قرار می گيرد. در این موقعیت سه استراتژی وجود دارد. * استراتژی یکپارچگی معکوس. یکپارچگی شر کت با عرضه کنند گان مواد اولیه. * استراتژی یکپارچگی پیشرو. یکپارچگی شرکت با عمده فروشان یا خرده فروشان محصولات شر کت. استراتزى يكبارجكى افقى. يكبارجكى شركت با رقبا.

صفحه 45:
موقعیتهای رشد خارجی ناهمگون ۶ .در این موقعیت سه استراتژی وجود دارد. * استراتژی متنوع سازی متحدالمر کز: دراین استراتژی محصول جدید با بهره کیری از خط تولید فعلی ایجاد می شود. محصولات جدید از هم افزایبی تکنولوژیکت یا بازاریابی برخوردارند و مورد تقاضای گروه جدیدی از مشتریان خواهند بود. استراتژی متنوع سازی افقی: در این استراتژی محصولات جدیدی تولید می شود که مورد تقاضای مشتریان فعلی است ولی برای تولید آنها از تکنولوژی. موجود در خط تولید استفاده نمی شود بلکه از تکنولوژی جدید بهره برداری فى شود. استراتژی متنوع سازیپوشثی : در لین استراتژی فعالیتهای جدیدی انجام شده و محصولات جدیدی تولید می شود که ار تباطی با تکنولوژی مورد استفادم بازار فعلی و محصولات تولیدی ندارد.

صفحه 46:
جرنامه ریزی فعالیتهای بازار یلبی © باتوجه به استراتژیهای انتخاب شده و در راستای اجرای آنها شرکت باید در مورد آمیخته بازاریاببی و تخصیص بهینه منابع تصمیم بگیرد. آمیخته بازاریلیی مجموعه ای از ابزارهای بازاریلیی است که شر کت با استفاده از آنها سعی در اجرای استراتژبهای بازاریلبی و تحقق اهداف خود در بازار هدف دارد. عناصر آميخته بازاریابی از نظر مك کارتی عبار تند از : محصول (سل۳) قيمست ‎(Prowvton) a3 ¥ (price)‏ 9 توزیع (صعام) می باشد. البته در مورد خدمات يا محصولاتى که همراه با خدمات ارلئه مى شوند. سه عنصر ديكر اضافه مى شوند كه عبارتند از : امکانات فیزیکسی ‏ (بهجسج) فر آیند ارائه خدمات ‎O15! 9 (process)‏ ارائه کننده خدمات ‎(people)‏

صفحه 47:
عناصر بازاربلبی و تر کیب آن‌ها (6۴۳) مكان: ©6 قاط محصول: کنلهاي توزيع ‎product‏ کالا تنوع محصولٍ پوشش کال کیفیت - طراحي مکان‌هاي عرضه ويژگي- نام تجاربي ‎WS‏ بسته‌بندي - اند موجودي حمل و نقل ترفیع: ‎promotion‏ ‏آگهي‌هاي تجارني فروش شخصي دفروشي وابط عمومي عناصر بازاريابي و تركيب آنها ( 49 )

صفحه 48:
سازماندهی, اجرا و کنترل فعالیتهای بازاریایی © در بعضی از شر كتهاء بازاريابى فقط یکی از واحدهای شر کت است و كليه واحدها از اهمييت يكسانى برخوردارند و هيج كيام وظیفه رهبری را بر عهده ندارند. آلبته در صورتیکه شرکت بارشد آهسته فروش يا نقصان ‎ot‏ دویرو شود بازاريابي فقط بطور موقت اهمیست بیشتری پیدا مي كند. برخي از شر كتها بازاريابى را كار اصلى شركت مى دانند و وظيفه لن را تعيين ماموريت شركتء تعيين محصولات و بازار و هدايت امور به سمت خدمت به مشتریان می دانند. ی از Ss شر ها منتری رابه عنوان کانون ‎ina Ao‏ مى ‎AT‏ آنان ‎Of‏ ‏کلیه عملیات باید برای درک مشتری» خدمت به او و تامیسن وا یج ند. و بالاخره برخسی از شر کتهابرای اطمینان ازاینکه مشتریان بدرستی شناخته وتامین می شون بازاریابی را در وضعیت کانونی قرار می دهند. این شر کتها بر این باورند که شر کت بدون مشتری موفق نمی شود و بنابراین وظیفه مهم همانا جلب و نگهداری مشتری است که این وظیفه بر عهده واحد بازاریابی است.

صفحه 49:
واحد بازاریابی و سایر واحدها

صفحه 50:
pike bedi an

صفحه 51:
تهیه برنامه كسب 9 ‎(Bustcess plea)‏ محورهای بحث: # اطلاعات کلی شر کت © معرفی محصولات و خدمات * برنامه سازمان برنامه ‎Phact Sle‏ احنسجم:۳) Dusitess Dodets ‏مدل تجاری و کسب در آمد‎ # Risk Dacageedt b> Cy ps &

صفحه 52:
* سال تأسيس و زمان ثبت * نوع شركت © زمينة فعاليت شر كت * معرفى محصولات و خدمات شر کت

صفحه 53:
؟ شرکت سهامی خاص ‎٩‏ شر کت با مسئولیت محدود © شركت تضامنى ‎ae‏

صفحه 54:
معرفی محصولات و خدمات شر کت # ویژگی‌های ظاهری محصول یا خدمت ویژگی‌های کاربردی و عمل کردی محصول يا خدمت ویژگی‌های فنی و تکنولوژیک محصول يا خدمت ® مزیت محصول یا خدمت نسبت به محصولات و خدمات مشابه موجود در بازار * كاربرد استفاده کنند؛ نهایی محصول یا خدمت * برنامه‌های شرکت برای توسعه محصول یا خدمت

صفحه 55:
معرفی محصولات با خدمات در معرفی محصولات و خدمات باید محصولات براساس موارد زیر مرتب شوند: اول محصولاتی که دقیقا فعالیت اصلی شر کت محسوب می‌شوند. معرفی شوند, ‎oh‏ محضولاتی که مزیت رقابتی شرکت محسوب می‌شوند. معرفی ‏اول محصولاتی که از فن آوری پیش‌رفته تری استفاده می کنند معرفى شوند. ‏اول محصولاتی که طیف گسترده‌تری از مشتریان را در بر می گیرند. معرفی شوند. ‏اول محصولاتی که سرمایه یا نیروی کار بیش تری از شرکت را به خود اختصاص داده‌اند. معرفی شوند. ‎

صفحه 56:
برنامه سازمان ؟ معرفی سهام‌داران ؟ معرفی تیم مدیربت شر کت ‎٩‏ ساختار سازمانی ‏؟ ساختار اجرایی و کار کنان فنی ‏© برنامه‌های توسعه‌ای شر کت ‎

صفحه 57:
معرفی سهام‌داران ® نام شخصیت حقیقی با حقوقی سهام‌دار ؟ میزان سهم هر سهام‌دار ؟ سوابق تحصیلی و اجرایی سهام‌دار (حقیقی) * سابقة تأسیس, زمینه فعالیت و تشریح وضعیت کلی سهام‌دار

صفحه 58:
معرفى تيم مديريت شركت * سوابق تحصيلى و اجرايى اعضاى هيأ تمديره ® سوابق تحصیلی و اجرایی مدیر عامل * سوابق تحصیلی و اجرایی مدیران اصلی شر کت 9

صفحه 59:
؟ نمودار کلی ساختار سازمانی شر کت. اه «) ‎٩‏ نمودار ساختار سازمانی هر یک از بخش‌های شرکت.

صفحه 60:
معرفی ساختار اجرایی و کار کنان فنیی * سوابق تحصیلی و اجرایی پرسنل خاص کلیدی شركت. © تعداه متخصصین شر کت. * تعداد پرسنل اجرایی کار کنان فنی شر کت.

صفحه 61:
برنامه‌های توسعه‌ای شر کت # برنامه توسعه و ارتقاء سطح محصولات و خدمات © برنامه توسعة بازار * برنامه توسعة کمی و کیفی یروی انسانی ره © برنامه توسعةٌ تکنولوژیکت

صفحه 62:
؟ پیش‌بینی وضعیت درآمدی شر کت © نست‌های مالی شرکت ؟ الگوی درآمد ؟ پیش‌بینی هزینه‌ها تهیه مدل تجاري ؟ سرمایه گذاری اولیه موردنیاز ؟محاسبه توان مالی شر کت برای ‎PHN‏ ‏* تحلیل خطرات شر کت

صفحه 63:
پیش‌بینی وضعیت در آمدی شر کت * پیش‌بینی فروش ناخالص * پیش‌بینی درآمد حاصل از پیمان کاری # پیش‌بینی درآمد حاصل از فروش مواد اولیه شر کت ۴ پیش‌بینی درآمد حاصل از خدمات شر کت

صفحه 64:
۴دارایی ‎ee‏ صاحبان سهام © حقو © معادله حسابدارى

صفحه 65:
موجودی نقد و سایر اقلامی از دارایی که انتظار می‌رود در جریان عادی عملیات در مدت یکسال به نقد تبسیل شهند. به فروش رسند با مصرف شوند. * موجودى نقد " سرمایه گذاری کوتاه مدت © حساب‌های دریافتنی (بدهکاران) * اسناد دریافتنی کوتاه مدت * موجودی كالا © بيش پرداخت‌های هزینه

صفحه 66:
اقلامی از دارایی هستند موسسه قصد نگهداری و استفاده از گن را برای سال‌های متمادی (بیش از بك دوره) دارد. "زمين "ساختمان ؟اثاثه اداری *ماشین آلات و تجهیزات

صفحه 67:
© دیون با تعهدات یک موسسه را بدهی گویند. ؟ ادعایا حق مللی بستانکاران نست به کل دارایی‌های یک موسسه است. © بدهى بر مبناى زمان تسويه و بازپرداخت © بدهی جاری عطامدا مین *” بدهی بلندمدت حطفامدا مه بسا

صفحه 68:
* تعهداتی است که انتظار می‌رود طی یک سال باز پرداخت سوند. " حساب‌های پرداختنی (بستانکاران) " اسناد پرداختنی کوتاه مدت * پیش‌دریافت‌ها * دستمزد پرداختنی * مالیات پرداختنی

صفحه 69:
؟تعهداتی هستند که انتظار نمی‌رود طی یکت سال باز پرداخت شوند. " اسناد پرداختنی بلند مدت

صفحه 70:
*حقوق صاحبان سهام» حق مللی صاحب سرمایه نت جه کل دارایی است که از محل مازاد دارایی بر بدهی تامین می‌شود.

صفحه 71:
اموال با منلبع اقتصادی متعلق به يك موسسه را دارایی مي كو يند. دارابي بر مبناي نقد شوندكي: 1. ذارايي جاري اعد ‎Current‏ Pixed wert Cal af slo .2

صفحه 72:
معادله حسابداری * يول لازم براى خرید کلیه دارایی‌ها از دو محل تامین می‌شود: ۱. آورده سرمایه گذاران و سهام داران ۲. وام گرفتن (بدهی) دارایی- بدهی + حقوق صاحر"

صفحه 73:
* از آنجا که طرح‌های توجیهی تکفا ۵ ساله نوشته می‌شوند. کلیه محاسبات مربوط به در آمدها هزینه‌ها و جریانات نقدی در قالب ۵ ساله نوشته می‌شوند و مثبت بودن ارزش فعلی سرمایه گذاری طی حداکثر ۵ سال باید صورت پذیرد و توجیه گردد. # نکته قابل توجه اينکه بازپرداخت وام تکفا باید حداکثر طی سه سال صورت پذیرد و طرح باید طوری تدوین گردد که توانایی بازپرداخت ‎wiser dives b‏

صفحه 74:
* معمولاً هر نوع سرمایه گذاری با جریان نقدی خروجی آغاز می‌شود و بازده حاصل از اجرای طرح در طی زمان باعث ایجاد جریان نقدی ورودی می‌شود . در واقع خالص جریانات نقدی طرح طی زمان انجام طرح به یکی از صورت‌های زیر است : يد‎ يد‎

صفحه 75:
۲ عل سل ۲ لازم به يادآورى است كه وام بايد طى سه سال بازيرداخت كردد و طرحى كه دورة منفى جريان نقدى آن بيش از دو سال باشد براى تكفا قابل توجه نخواهد بود. به عبارت دیگر جریان نقدی یک طرح می‌تواند به شکل زیر باشد : 1 و این طرح سودده نیز تلقی گردد ولی به حسب تجربه مورد توجه تکفا نخواهد بود.

صفحه 76:
‎٩‏ محاسبه هزینه‌ها: ‏هزینه‌ها را از یک دید گاه می‌توان به دو دسته تقسیم کرد : ۴ هزینه سرمایه گذاری اولیه " هزینه‌های جاری (طی دوره) ‎

صفحه 77:
*محاسبه هزینه‌ها: " هزینه سرمایه گذاری اولیه: هزینه سرمایه گذاری اولیه شامل کلیه هزینه‌های مربوط به خرید تجهیزات؛ ماشین آلات و سخت‌افزارهای مورد نیازه خرید مکان خرید نرم‌افزارها و حق لیسانس آنها است.

صفحه 78:
*محاسبه هزینه‌ها: هزینه‌های جاری (طی دوره): این هزینه‌ها شامل مواد اولیه نیروی انسانی» اجارهُ محلء اجارة نرم‌افزار و پرداخت‌های دوره‌ای بابت استفاده از نرم‌افزان اخارة وره‌ای باب ترم اهر سخت‌افزار و با پرداخت‌های دوره‌ای مربوط به استفاده از سخت‌افزار» تبلیغات و بازاریابی

صفحه 79:
*محاسبه هزینه‌ها: " هزینه‌های جاری (طی دوره): هزینه‌های جاری در قالب الگوی زیر تقسیم‌پندی می‌شوند: نيروي انساني ساير هزینه‌ها مواد اولیه یر یی غير مستقيم|

صفحه 80:
تهیه مدل تجاری *محاسبه هزینه‌ها: * هزینه‌های جاری (طی دوره): مواد مستقيم هرنوع موادی است که یکك جزء قابل‌شناسایی محصول‌نهایی را تشکیل می‌دهد. کار مستقیم کاری است که مستقیماً موجب تبديل مواد مستقيم به محصولات تکمیل شده م ىكردد.

صفحه 81:
*محاسبه هزینه‌ها: * هزينهدهاى جارى (طى دوره) سربار کلیه هزینه‌ها غیر از دو مورد فوق را شامل می‌شود این هزینه‌ها شامل سوخت و روشنایی» اجاره‌ها؛ حق لیسانس‌ها؛ استهلاكك ساختمان» تجهیزات و ماشین آلات و سخت‌افزارها؛ هزینه بازاریابی و تبلیغات و حقوق پرسنلی می گردد که مستقیماً در جریان تولید قرار ندارند.

صفحه 82:
*محاسبه هزینه‌ها: از پیچید گی‌ها در طرح توجیهی برای اخذ وام از ت ترس جر ی تقسیم‌بندی فوق مدنظر قرارنگرفته و لازم است هزینه‌ها در کنارهم و تنها به تفکیک دوره گزارش شوند.

صفحه 83:
دورد خرید تجهیزات و ماشین آلات و سخت‌افزار خرید نرم‌افزارها و حق لیسانس آنها نیروی انسانی مواد اوليه اجاره سختافزار و نرمافزارها بازاريابى و ساير هزينهها جمع كل هزيندها 0 .و هه © ooo] o ooo © oon © 00 3 ooo] 3 0 .و 000 3 oon 3 wowed o oon ‏ل‎ wows © © cowie] © owied © ooo] a wowed ©

صفحه 84:
* محاسبه درآمدها معمولا شرکت‌ها به روش‌های زیر کسب درآمد می * فروش محصول * فروش خدمات * عملیات پیمانکاری * فروش مجدد مواد اوليه ويا ساير ارقام * دريافت آبونمان غيره

صفحه 85:
* محاسبه درآمدها در پیش‌بینی د رآمد باید نکات زیر رعایت شود: * درآمد معمولا مدتی پس از شروع طرح برای شرکت حاصل می‌شود. البته این به معنی د رآمد صفر برای سال اول نيست بلکه برخی از طرح‌ها از همان سال اول به درآمد مىرسد. * درآمد معمولاً رشد دارد. ولی این رشد ثابت نبوده و در ابتدای طرح این رشد شدید است و بعد رشد کم می‌شود حتی در برخی از طرح‌ها اين رشد برای سال پنجم صفر و یا حتی متفی می گردد.

صفحه 86:
#محاسبه در آمدها * بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پیش‌بینی درآمد استفاده از نتایج تحلیل بازار است. * درپیش‌بینی درآمد باید ورود رقبا و کاهش قيمت‌ها در طی زمان مدنظر قرار گیرد. " شرکت‌های نرم‌افزاری با تغییرات سریع تکنولوژی روبرو هستند لذا لازم است تا خطر تغییرات تکنولوژیک و افت د رآمد مدنظر قرار گیرد.

صفحه 87:
#محاسبه در آمدها هه © هه © oooed ‏.و‎ owen 3 oor 3 wove © e wowed o ‏مه‎ ‎© ‎owed ‎o wove 3 woore4 3 wove ‏.و‎ lowws ‏سم‎

صفحه 88:
؟ محاسبه سود ‎TH AEG‏ با کد هزینه‌ها از درآمدها سود ناخالص طرح بهدست مى آيد. 9 e 9 6 0 ‏ای‎ ‏مهو‎ |ooor | woos] cowed اهدمآرد ‏جمع‎ ‎eon fawn fo |e | o جمع هزینه‌ها 00 ‎ODE‏ همه اوه ‎jroo “re‏ © © 0 © woo | ooo | coorra) eooexooo ‏سود ناخالص‎ 890 660 o Joma =

صفحه 89:
محاسبه توان مالی شر کت طرح تکفا برای هر شرکت برمبنای توان مللی شر کت سقف وام در نظر گرفته است. اطلاعات ذ کر شده در جول فوق باید به صورت زیر مستند باشند: ۱۳۸۲ ‏اطلاعات سه ستون گردش مالی» باید مستقیماً از اظهارنامه مالیاتی سال‎ ٩ ‏استخراج شده باشند,‎ & اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای سالانه کارکنان نیز باید مستقیمً از جمع مبالغ قید شده در لیست‌های بیمه ۱۲ ماه سال ۱۳۸۲ منتج شده باشند.

صفحه 90:
محاسبه توان مالی شر کت فروش خالص سال ۱۳۸۲ در آمد حاصل از خدمات سال ۱۳۸۲ سایر دریافت‌های سال ۱۳۸۲ مجموع حقوق مزایای سالانه کار کنان که در لیست‌های بیمه ۱۲ ماه سال ۲ آمده است © ع توان مالی شر کت 0000/00 0 OOD/OO 19 0000/60 oO 222/000 Oe 000/60 2276

صفحه 91:
*تعريف ريسك *در معرض خطر قرار كرفتن اوبترا *زیان بالقوة سرمايه گذاری که قابل محاسبه است زرحت بت ربسدری‌مسست "ه رگونه نسانات در ه رگونه آیدی "هر پدیده‌ای که بتولند نتبجه حاصل از آنچه سرمایه گذار انتظار دارد را منحرف سازد

صفحه 92:
ریسل‌قوانین‌ومقرات| زيسك نيروي انسانی|

صفحه 93:
* ریسک مالی ریسک‌هایی هستند که به‌طور مستقیم بر سود آوری شرکت اثر میگذارند و می‌توانند حتی آن‌ها را از پای درآورند و ماهیت مالی دارند. © ریسک‌های غیرمالی ماهیت غیرمالی داشته و ناشی از محیط اقتصادی شر کت نمی‌باشند.

صفحه 94:
* ريسكك نرخ ارزبه واسطة تغيير در نرخ ارز به‌وجود می‌آید. کلیه شرکت‌هایی که با کشورهای دیگر ارتباط معاملاتی دارند در معرض این ریسک هستند. © ریسکک نرخ سود ناشی از تغیبرات نرخ سود در بازار کشور ناشی می‌شود.با بالا رفتن نرخ سود سرمايه كذاران» سهامداران و بستانکاران انتظارهای بیش‌تری از شرکت خواهند داشت و جریان سرمایه به دورن شر کت کند می‌شود.

صفحه 95:
© ريسكك اعتبارى هنكامى رخ مىدهد كه وام كيرنده به علت عدم توان به تعهدات خود در مقابل وام دهنده و در تاريخ سررسيد عمل نمى كند. * ریسک نقدینگی نبود وجه نقد براى بازيرداخت تعهدات است.

صفحه 96:
& ریسک تغییر سطح عمومی قيمت‌ها به خطرات ناشی از افزایش بی‌رویه قيمت‌ها مخصوصاً قیمت مواد اولیه و يا کاهش قیمت محصولات در بازار اشاره دارد. * ریسک تغیبرات قیمت سهام متوجه شرکت‌هایی می‌شود که در بازار سرمایه سرمایه گذاری کرده باشند و تغیبرات قیمت و بازده سهام پورتفوی آنها باعث تغییر سود و زیان آن‌ها شود.

صفحه 97:
* ريسك مديريت به اثر تصمیمات نادرست مدیران اجرایی شرکت‌ها و موسسات اشاره دارد. * ریسک سیاسی نیز گفته مى شود به تأثير تغییرات سیاست‌ها و استراتژی‌های کلان دولتی اشاره دارد. * ریسک قوانین و مقررات به تأثیر تغیبرات قوانین و مقررات عملکرد شر کت‌ها اشاره دارد.

صفحه 98:
* ريسكك صنعت به اثرات ناشی از چرخه عمر صنعت» تغیبرات تکنولوژیکده مسائل زیست محیطی» دسترسی به مواد اولیه و یا بازار که برای یک صنعت خاص روی می‌دهد اشاره دارد. * ریسک عملیاتی زمانی اتفاق می‌افتد که یک سازمان بهره‌ور نبوده و عملکرد خود را در تبدیل داده به ستاده به درستی انجام ندهد. © ریسک نیروی انسانی به ریسک‌های ناشی از اعتصابات از دست دادن نیروی انسانی متخصص اشاره دارد. وی ‎ee‏

صفحه 99:
pike bedi an

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان