صفحه 1:
ل ee eee
0
eae اک(
ا ا 1
صفحه 2:
oon fone
اتحاد براى كودكىء ائتلاف aie سازمان هایی است که متع به في لح شرایط
By ا ا ل 0 ا ا 0
رک pes ables ا ل ا از كزارش اين اتحاد «طلاى احمق
ها: نگاهی انتقادی به رایانه ها و کودکی», برگزیده شده است.
94|
آنان براى تبديل شدن به متخصصان رايانه تأثيرى منفى بر رشد خلاقيت ازوار كه
رکن مهمی از دوران کودکی است, دارد. بهترین راه برای بهبود آموزش سان
کودکی استخدام معلمان بیشتر است, نه خرید رایانه های بیشتر. در این صورت هر
aes را یا رای رای اه
فآورى به طور كامل شتاحته تنقده است انشقادة ار را ای رن
را به تعويق در بياورند.
صفحه 3:
زا ۳
آنچه 1 ۱
والدين .معلمان.سياست 0 و اجتماع در Pet) et ۱
فوق آلعاده ابتدایی انان است. این نیاز ها عبارت اند از:
به ويزه يك كودك از هر ينج كود كه در فقر زندكى مى كنند.
صفحه 4:
oy بیان دیگر ۳0 به کودکی, هاء يه ای است که كودى ام
مواجهه با ناشناخته هاى اينده اماده مى كند. كودكان دان به انسان
هايى نيرومند. انعطاف يذير و خلاق مى شوند كه با اتفاقات فردا
روبرو می گردند.
برخی از این بیم دارند که اگر به کودکان اجازه گودگی کردند
gNONT- م ا لی که عکس آن
مادر اكهى مايكروسافت توجه كنيد, در يى اينده». در اين اين
حالی که شرکتها پی در پی به تولید محصولات پیشرفته می دانند
کشورها باید «ذخیره درازمدت سرمایه های فکری خود را ثابت
نگه دارنده مایکروسافت. پژوهش موتور محرک پیشرفتهای فنی
|
صفحه 5:
ae صورتی که از دوران كودكى به درستى مراقبت Pree کودکان
نیز چنین و يده خلاقانه اى را تجربه خواهند كرد. انها هم نياز به
Pee Ta Fue Frey eT و Pa Fe
a زندكت كردن» ۳ eae وجودشان را دارند. با جسم و قلب و
ذهن و روحشان. ارتباط نزدیک اين جستجوى ار 2 دوران
کودکی با گستره علوم dl yw 2 eee زبان مولفان كتاب
«دانشمند IN GTKe Se Se PTD] 6) Mey) PED) 0 کودکان»
50 شده است: «توانايى 5 براى كار علمى در دوران بزرككسا
ممکن است به نوعی 3 bevy ا 20
طفوليت باشد». مؤلفان همجنين عقيده دارند «دانشمندان
I ار وان ساك اك لك ساك لك لان ل
Tpery ا 6 ا 0
کودکان دانشمندان كوجكى باشند., بلكه دانشمندان كودكان
بزرگسالند».
صفحه 6:
فناوری پیشرفته باعث می شود کودکان در تبدیل شدن بيه تکنی
شتاب كنند؛ أفرادى كه متخصص «دستيابى» به ياسخ ۳0
ب ون موس ان eels chm cy ony Colle yell
هستند. این و وقفه در فرایند خلاقانه, دانش بنیادی کودکی می
شود. اینکه سرخوشانه تنها از درون تخیل خود بپرون بکشیم. نمی
de سا ی Sh wir 7 دوران بزرگسالی چه خواهد
بود. اما احتمالا این پیامدها عبارتند از: حد سطحی تر شدن گستره
Sai ممانعت از خلاقيت اجتماعى و فنى و كاهش قدرت توليد
aS) ريشه در جهش های خلاقیتی داشته 10۳ مختصر لن که
901 العمل فناوری پیشرفته برای و۳9 ۵( urs کودکان
ما را كه ارزشمندترين خيره دراز مدت هاست, فرسوده مى كند.
صفحه 7:
eg oe pec
aI
rec) rrr اد است. نه Sie J? اصلاحات
يزوهش وزارت ao و يرورش در سال ١999 با نام إميد در
أموزش شهرى», نشان دهنده شواهد موثقى است. اين كزارش
به بررسى وضعيت 9 مدرسه در مناطق فقيرنشين مى يردازد؛
مناطقی که در لن سطح انتظارات و دستاوردها پایین بود و در
ob we ty Slaw sh su) Yost 9 7 19
بزركسالان به كلنجار رفتن با یکدیگر و سرزنش هم می پرداختند.
اما تمامى این ۳۱۳ دنل به نمونه ty موفق و9
ا ا ال He Pree eee نو یک كاركنان
در عوض از تحولات جديد در روابط انسانى تمجيد زيادى مى شود.
صفحه 8:
بر طبق گزارش بازدید کنندگان این مدارس به سرعت مشاهده می
ار رد را را
نشان مى دهند. rey 2-7 اندا ec POM e 0 از ميزان ۳۳
ارزشی که برایشان قائلند ۳ رفتار م
scl مدیران هر ٩ مدرسه «تمامي ۳۳ اموزان ۳ به اسم مى
و نام es ای سای زرط نت بانط بان
داش تا رای مر را خر او را ار
را ons سر فا JOR alin jm) Gell peels ll
ee eben, السام كود
ای روا ات ان iS as bd seal و ان
«توجه مدرسه به ار i م
صفحه 9:
ee, Ugri> 5) a2i] subi نباشد. محصول 0 شايد ان
il cul ySeo Ll erjlopy arouai 9 YuglS as Yl yidh sly oS cul sje Wb
قدر سول است.
| Re eae) at ae Ee EEL ey Gore lea ا ee
ern ee bse om wrote Outi) ere) lene ال ار
اندیشیدن و توانایی برحى از 00 7 7
5 no yaw 5) Vl .ail iad aigS gil ole> vloleo yuyijgSd
ا | ان كودكان, عشق به دانشء, به انتقال دانشء به 8
Bete موضوعن كه شح ازارد. ره علاقة اى اين كونه در ديكران»
به اندیش القاء عشق خود به بادگیری در دیگران
و رودولف اشتاينر". مبتكر اتريشى اين يند را ميدهد «كودكان را تكربرى آنها با
» عشق بياموزيد. انها را با ازادى به بيش برانيد
1 ا oS [gil
aS) کودکان ل نوسازى اموزش ا ا ا ا ا ا ل
ey Pe sr ell Ce Pop rerremnine revere eve J Cr erty] Beets
ی و AG pores FG ae ل ا رای
۱ i ا ena re ne Fe en
صفحه 10:
"2 -تاكيد مجدد بر eel] os در خانه و در مدرسه 0
ae ل ا SRR
yugr29> sla Sjb a, 59 9 00 ا |
ed OE ger Ser eee Re er ree ۳
و دیویی: Ac Fer wl دستی باغبانی و رک تجربیات
در
۲ بحث 5 aa ae رب بر نیازهای
es ا PSPS SHC er 2
Prev 1 2 B Be .3 رئيس سازمإن بهزیستی آمریکا eee
جا ایب نام سس فلتي و سك لحت كلك علقي كد
کودکان در صورت استفاده از رايانه در معرض il قرار مى كيرند.
صفحه 11:
4 عرضه اطلاعات كامل از سوی شرکت دا فناورى ات در
مورد اسيب هاى جسمى محصولات انها براى كودكان .
| 0 0 2 sly Sylei sla oS Jbl 48935 -5
فايده إبراى کودکان
-F تأکید مجدد بر اخلاقيات, مسئولیت ها و تفکر انتقادی هنگام بحث در
مورد تأثیرات فردى و اجتماعى فناورى براى دانش آموزان بزركتر.
صفحه 12:
ا ابر
ee 0
1-بهترين راه براى بهبود و رشد خلاقيت دوران كودكى جيست؟
me ل SS Pee (enrol Cope كزينه ج صحيح
دكرنء درست را اتعاب كزيد؟
اپرب
1 we ree) en pe (red
ج )خردسالان بيش از دنياى رايانه سودى
2 eterno)
د )اتحاد براى كودكى
2
صفحه 13:
3-کودکان و خردسالان بیشتر با کدام دروس را درگیری بهتری دارند ؟
Pope eee nae)
ب )انواع دروس عملی
ج )اهمیت با رایانه
د اهمه موارد گزینه ب صحيح
4 -احترام به کودکان وهدیه دادن باعث میشود انسانی....درآینده باشد؟
[revere ees FCT SAC (roe ca meter gr et
fren) ا Creer
الف )احترام كذاشتن در دوران كودكى
520000 elt srcx ey
ا ل 000
د )استفاده از رايانه در كودكى كزينه ج صحيح
صفحه 14:
6-فناوری پیشرفته باعث مشود ....شتاب کنند؟
الف )کودکان در تبدیل شدن به تکنسین های کوچک
PrN eee eae
ج )ذهن اجتماعى
د )همه موارد ITB NS | 0
7-در نه مدارس در مناطق فقير نشين مى يردازيم سطح انتظارات و دستاوردها
CR I Tmurn el ا 000
الف )يشتكار خلاقيت از نيروى انسانى
ب )هزينه زياد براى فناورى صرف نميشود
ج )از وازه هاى فناورى و رايانه حتى درخلاصه عملكرد مشاهده نمى شود
كك (cee EBS
صفحه 15:
8 )آموزش به کمک یارانه برای کودکان ....نیست؟
1۱ ا TOT 0]
9کدام مورد صحیح هست؟
[۱ bye p Prerer (re
ب )خطر کودک از رایانه
ج )خلاقیت کودک
برعي از والدين اكربه كودكان اجازه كودكى كردن يدهيم نوانايى هاى علمى و فنى خودرااز دست مى دهد درحالى كه
ادق است
ات
0-اشلى مونتينك جه كفته است ؟
الك عدر ل اش ار را ی ی
ب اريشه در چهش خلاقیتی است
ج )اهمیت دوران کودکی
د )همه موارد rs
صفحه 16:
ee