علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (فصل پنجم: E-Business and E-Commerce)

karborde_computer_dar_mohandesiye_sanaye5

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (فصل پنجم: E-Business and E-Commerce)”

کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (فصل پنجم: E-Business and E-Commerce)

اسلاید 1: 1بنام خداکاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(نيمسال دوم تحصيلي 1386-1385يكشنبه ها و سه شنبه ها 9:00-10:30 Lecture 5

اسلاید 2: 2کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(فصل پنجم: E-Business and E-Commerce

اسلاید 3: 3کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجممطالعه موردی: فروشگاه های زنجیره ای Hi-Life فروشگاه های زنجیره ای در تایوان با بیش از 700 فروشگاهفروش بیش از 3000 محصول مختلفمشکل: کنترل موجودی اقلام در فروشگاه های مختلف (موجودی زیاد = هزینه، و عدم موجودی = کاهش سود و از دست دادن مشتری)

اسلاید 4: 4کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجممطالعه موردی: فروشگاه های زنجیره ای Hi-Life (ادامه) وضعیت ابتدایی کنترل موجودی: بصورت دستی، و وقت گیر (21 نفر ساعت در هفته برای هر فروشگاه)دقت پایینعملی پرهزینه و بسیار کندعدم رضایت کارمندان، تامین کنندگان، و مشتریان

اسلاید 5: 5کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجممطالعه موردی: فروشگاه های زنجیره ای Hi-Life (ادامه) وضعیت بهبود یافته (راه حل):فاز یک (بهار2002): استفاده از کامپیوتر های جیبی که کارمندان می توانستند میزان موجودی اقلام را در انبار وارد کامپیوتر کنند و از کاغذ بازی بکاهند.به محض پایان کار و اتصال کامپیوتر به دستگاه مرکزی، اطلاعات به اداره مرکزی انتقال پیدا می کرد.فاز دو (2003):استفاده ازتکنولوژی bar code برای سهولت خواندن اطلاعاتکاهش اشتباهات اپراتور در خواندن اطلاعات

اسلاید 6: 6کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجممطالعه موردی: فروشگاه های زنجیره ای Hi-Life (ادامه) نتایج: کاهش زمان برای کنترل موجودی هر فروشگاه به 4 نفر ساعت در هفتهکاهش 90% اشتباهاتافزایش سرعت و سهولت ارسال سفارشحذف کاغذ بازیکاهش سطح موجودی در فروشگاه هاافزایش رضایت کارمندان، مشتریان، و تامین کنندگان

اسلاید 7: 7کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجممطالعه موردی: فروشگاه های زنجیره ای Hi-Life (ادامه) نکته ها: خروجی یک سیستم اطلاعاتی تنها به خوبی ورودی های آن است.اگر اطلاعات به سرعت و دقت کافی جا به جا نشوند (مانند حالت اول در این موسسه)، واکنش های مورد نیاز نیز سریع نخواهند بود.بهبود های حاصل شده در این سیستم بر مبنای استفاده از تجارت الکترونیکی (Electronic Commerce) بود که باعث سهولت انتقال اطلاعات گردید.

اسلاید 8: 8کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجم5.1 مروری بر E-Business و E-Commerce: Electronic Commerce (EC) مبحثی است که در آن فرایند های خرید، فروش، انتقال، یا تعویض محصولات، خدمات، و اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری توسط اینترنت مورد بحث قرار می گیرد.Electronic Business (E-business) دارای تعریف گسترده تری از EC بوده و نه تنها شامل خرید و فروش، بلکه شامل خدمات به مشتریان، همکاری با شرکا، انجام E-Learning، و انجام انواع داد و ستد ها با سازمان های مختلف می باشد.

اسلاید 9: 9کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجمتعاریف:Pure versus Partial EC: تجارت می تواند بطور کامل یا جزیی بصورت الکترونیکی انجام شود.سازمان های Brick-and-Mortar در مقابل Virtual

اسلاید 10: 10کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجمانواع دادو ستد های E-Commerce: Business-to-business (B2B): most of the time the business is like this. Collaborative Commerce (c-commerce): Business partners collaborate electronically.Business to consumers (B2C)Consumers to consumer (C2C): an individual sells products or service to other individuals. Can be called customer to customer as well.

اسلاید 11: 11کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجمانواع داد و ستد های E-Commerce (ادامه):Intrabusiness ( Intraorganizational ) commerce: An organization uses EC to improves its organization. Special case: B2E (business to its employees).Government to citizens (G2C) and to others: The Government provide services for its citizens.Mobile Commerce (m-commerce): Doing EC in wireless environment such as using cell phone to access internet.

اسلاید 12: 12کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجممدل های EC Business: هر یک از انواع EC می توانند در یک یا چند نوع از Business Model ها که توسط موسسه ها اجرا می شوند به کار روند. مدل های اساسی EC در جدول 1-5 ارایه شده اند.

اسلاید 13: 13کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجمتاریخچه EC:روشی شناخته شده از ابتدای دهه 70 میلادیافزایش استفاده از آن در آغاز دهه 90 میلادیافزایش سرعت استفاده از آن پس از سال 2000در حال حاضر کمتر موسسه ای وجود دارد که از EC استفاده نمی کند.

اسلاید 14: 14کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجممحدوده EC محدوده EC بسیار وسیع بوده و در جدول بعدی قابل رویت است.EC دارای کاربرد های متعددی بوده که تعدادی از آنها در بالای جدول نمایان است.برای استفاده از EC در این فعالیت ها موسسه ها نیازمند اطلاعات صحیح، ساختار مناسب، و خدمات حمایتی می باشند.

اسلاید 15: 15کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجم

اسلاید 16: 16کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجمکنترل تمامی این ارتباطات نیازمند یک مدیریت قوی برای طراحی، سازماندهی، انگیزه بخشی، طراحی استراتژی، مهندسی مجدد فعالیت ها و ... می باشد.

اسلاید 17: 17کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجممزایا و محدودیت ها/شکست هایE-Commerce: کمتر نوآوری در تاریخ بشر می تواند با مزیت های E-Commerce برابری کند. این مزایا همچنان در حال شناسایی و توسعه می باشند.

اسلاید 18: 18کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجممزایای اساسی EC برای یک موسسه عبارتند از(جدول 5.2):امکان دسترسی مستقیم به بازار هاب داخلی و جهانیکاهش هزینه های پردازش، توزیع، و...سهولت در کسب اطلاعات مورد نیازمزیت مهم EC برای یک مشتری عبارت است از:دسترسی به یک بازار وسیع به همراه محصولات متنوعمزایای اساسی EC برای یک جامعه عبارتند از:سهولت انتقال اطلاعات و محصولات میان مردم در شهر های مختلف (تمرکز زدایی) مخصوصا در کشور های پیشرفته

اسلاید 19: 19کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجمEC دارای محدودیت های تکنولوژیکی و غیر تکنولوژیکی می باشد که باعث کندی رشد و مقبولیت آن می گردد. اهم این مشکلات عبارتند از(جدول 5.3):عدم وجود یک استاندارد ایمنی مورد قبول برای همه برای تبادل اطلاعاتکافی نبودن پهنای bandwidth و گرانی آن برای برقراری ارتباطتصور جامعه از نا امن بودن، غیر قابل اعتماد بودن، مصوب نشدن موارد قانونی آن، و در مواردی نا کافی بودن تعداد خریداران و فروشندگان است.با گذشت زمان این مشکلات کمرنگ تر خواهند شد.

اسلاید 20: 20کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجم5.2 مکانیزم های E-Commerce: حراج و معاوضهحراج های الکترونیکی: قیمت ابتدایی از طرف فروشنده و سپس افزایش آن توسط مشتریان. مزایای EC در این زمینه:هزینه ناچیز و امکان رجوع مشتریان فراوان (فروش فرش های ایرانی)حراج های forwardحراج های معکوس

اسلاید 21: 21کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجممثال: e-BAY.COM

اسلاید 22: 22کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجم5.3 کاربرد های B2C:B2C E-commerce با فروش online کتاب توسط موسسه Amazon به مشتریان آغاز شد و هر سالانه میزان دادوستد به این روش بصورت نمایی افزایش می یابد.. home shopping قدیمی:ارسال کاتالوگ های مختلف به منازلبرنامه های متنوع تبلیغاتی تلویزیونی دارای محدودیت های فراوان

اسلاید 23: 23کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجمخرید اینترنتی هزینه های تولید کاتالوگ را از بین می برد و همچنین قابلیت جستجو را برای متقاضیان فراهم می کند. در صورت انجام خرید های online اغلب مشکلاتی برای موسسه و یا مشتریان ایجاد می شود که می توان به کمک IT آنها را مرتفع نمود. مهم ترین این مشکلات عبارت است از:تداخل وظایف میان توزیع کنندگان عمومی و توزیع کنندگان اینترنتی (فروش اتومبیل)

اسلاید 24: 24کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجمخدمت دهی Online: می توان با E-Commerce هزینه های قیمت تمام شده را تا 40% کاهش داد.برای محصولات قابل انتقال بصورت دیجیتالی (موزیک، کتاب، و...) می توان این درصد کاهش را افزایش داد.محصولاتی هستند که چنین قابلیتی ندارند و محدوده ای برای کاهش هزینه انها موجود است (خرید مبلمان)

اسلاید 25: 25کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجم خدماتی وجود دارند که تمامی مراحل دریافت آنها دیجیتالی شده است (دریافت بلیط هواپیما، و....) تعدادی از این خدمات عبارتند از:کارهای بانکیخرید و فروش سهام کاریابیخدمات مسافرتیخرید و فروش خانه

اسلاید 26: 26کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجم5.4 تحقیقات بازار و تبلیغات Online: دانستن سلیقه مشتری بسیار مهم است.دانستن علاقه افراد یک منطقه، افراد سنین خاص، علاقه بر حسب جنسیت، (Segmentation)، و... کمک شایانی به افزایش فروش می کند. مدل رفتار مشتریان online (صفحه 193)

اسلاید 27: 27کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجمچگونه می توان با انجام تحقیق به روی بازار سلیقه مشتری را پیدا کرد؟ (مطالعه بر عهده خودتان) صفحات 195 و 196

اسلاید 28: 28کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجم5.5 کاربرد های B2B: 85% حجم EC بصورت B2Bاساس زنجیره تامین و بهبود آندارای مدل های متعدد که سه مدل اصلی آن:Sell-Side MarketplaceBuy-Side MarketplaceElectronic Exchanges

اسلاید 29: 29کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجم5.5 کاربرد هایB2B (ادامه): مدل Sell-Side Marketplace: فروش محصولات و یا خدمات توسط موسسه از وب سایت داخلی یا وب سایت دیگر(مشابه B2C). نکات اساسی در این زمینه:وجود کاتالوگ الکترونیکی برای مشتریانوجود forward auctionموسسه هایی نظیر Dell, Cisco, IBM از این روش استفاده می کنند.

اسلاید 30: 30کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجم5.5 کاربرد هایB2B (ادامه): مدل Buy-Side Marketplace: موسسه نیاز خود را به محصولات یا خدمات در وب سایت خود اعلام می کند. دادوستد بصورت reverse auction انجام می شود.موسسه General Electric تا 15% هزینه های مناقصه و تا 85% هزینه های کاغذ بازی خرید را با این عمل کاهش داده است. همچنین زمان پردازش نیز نصف شده است.

اسلاید 31: 31کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجم5.5 کاربرد هایB2B (ادامه): مدل Electronic Marketplace: خریداران و فروشندگان متعددی داد و ستد های خود را بصورت online و اغلب در وب سایت های خاصی انجام می دهند.

اسلاید 32: 32کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجم5.6 Intrabusiness and Business-to-employees: موسسه ها می توانند فعالیت های تجاری خود با کارکنان را از این طریق انجام دهند.

اسلاید 33: 33کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجم5.7 E-Government and Consumer to Consumer EC: ارایه خدمات دولتی از طریق ECدارای مزایای فراوان در سرعت ارایه خدمات و کیفیت

اسلاید 34: 34کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجم5.7 Consumer to Consumer EC: EBay. COM

اسلاید 35: 35کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجم5.8 خدمات حمایتی مورد نیاز برای پیاده سازی E-Commerce: در ماورای e-commerce فعالیت های فراوانی انجام می شود.هنگام خرید online عموما خریدار و فروشنده همدیگر را نمی شناسند.فعالیت هایی برای تراکنش های مالی و یا ثبت سفارش ها

اسلاید 36: 36کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجمنحوه پرداخت: هنگام خرید online نمی توان از پول نقد، چک، money order، استفاده کرد. گاهی خریداران حتی کارت اعتباری را نیز قبول نمی کنند.گاهی هزینه ثابت این پرداخت ها از قیمت محصول بیشتر است.

اسلاید 37: 37کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجمنحوه پرداخت: لذا چک های الکترونیکیکارت های اعتباری الکترونیکیپول های الکترونیکی ایجاد شده اند.مثال: نحوه خرید کتاب از AMAZON.COM

اسلاید 38: 38کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجمامنیت پرداخت های الکترونیکی: دو نکته اساسی در این زمینه عبارتند از:پیش نیاز های یک پرداخت الکترونیکی مطمئنشناخت طرف های مورد معامله برای طرفیناطمینان از صحت تقاضاعدم توانایی خریدار در عدم پذیرش سفارش و حالت عکس آنعدم مداخله سایرین (PRIVACY)ایمنی خریدار در ارایه اطلاعات کارت اعتباریروش هایی که پرداخت را انجام می دهند. (مطالعه بر عهده دانشجو)

اسلاید 39: 39کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل پنجم 509 مسایل قانونی در مورد EC:PrivacyDomain nameTax Issue

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید