صفحه 1:
اك مت ۱ 7 7 مریمسلیمی
* کارشناس ارشد ارتباطات
۰ و ارتباط تصویری
کاربرد گرافیک اطلاع رسان و خبری
در حوزه روابط عمومی شبکه بانکی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۱- همایش روابط عمومی الکتروتیک - هتل المپیک تهران
صفحه 2:
0 براى شما به عنوان مخخاطب جذاب بود؟
طول کشید تا متوجه کل حادثه بشوب
ضیح دهید که دقیقاً چه اتفاقی افتاده
a 3
:ارش مريوط به اين عادله را دوت
افیکی مطالعه می کنید
a
ت آن چقدر از شما زمان می برد؟
صفحه 3:
vay
تجربه مشترک جامعه طراحی اخبار (90000)) و موسسه پوینتر(طمو))
۱۹۸۹ در سال
ارائه اطلاعات مربوط به یک حادثه در ۴ روش مختلف
عکس + لغات عکس + لغات + گرافیک
هدف: شناسایی روش موفقتر و اينکه کدام گروه جزئیاتی بیشتری از حادثه را به ذهن سپرده اند؟
صفحه 4:
۳/۳
ee لغات
ور
- فنا 0- 9 5
ae 1
ويدئو ص حرکت
اينترنت
صفحه 5:
اعداد و حروف
صفحه 6:
کاربرد و قابلیتبای
گرافیک اطلاع
رسان و خبری
fy
- افزایش توان باور پذیری و عینیت بخشی به اخبار و
اطلاعات با ماند کاری ذهنی بالا
- صرفه جویی در فضای انتشار با ارلگه حجم زیادی از
اطلاعات در فضایی محدود
- صرفه جویی در وقت مخاطبان؛ کسب حجم بالای از
اطلاعات در زمانی محدود
- فراهم کردن امکان درک ساده و سریع بصری اخبار
و اطلاعات توسط مخاطبان
7 پوشش خلاع تصویری دوریینیا
- کمک به رسانه ها و سایتها در ایفای وظلیف خود به
ویژه به لحاظ اطلاع رسانی و آموزش
- وسیله ای برای بیان ساده اطلاعات پیچیده
- کمکی موثر برای کاربران در دریافت آنلاین
اطلاعات
صفحه 7:
چهان آینده روابط عمومی: جهان تصویری است
در فضای جدید ارتباطی. تصویر بیش از لفظ و حرکت بیش از سکون. عهده دار انتقال معنا و
ایجاد فضای مشترک معنایی است
تقشهای روابط عمومی
نقش اظهاری (اطلاع رسانی و بیان عملکرد و برنامه های سازمان و-.)
نقش تفسیری (جمع آوری اطلاعات. تجزیه و تحلیل آنها)
نقش مذاکره ای (گفت وگو با مدیران. نخبگان, نویسند گان, علما و
مدیران)
نقش مشورتی (از قبیل مشاوره با مدیران و رهبران فکری)
نقش نمایشی (تحصیل علم. اطلاعات و..)
در ایفای کلیه نقشها و انجام وظایف روابط عمومی به خصوص وظیفه اطلاع رسانی و اطلاع یابی
گرافیک اطلاع رسان به عنوان یکی از بهترین ابزار می تواند مورد استفاده قرار بگیرد
صفحه 8:
کاربرد و قابلیتبای
گرافیک اطلاع
رسان و خبری
در حوزه روابط
عمومی
1
لووسم افزایش وفاداری: با
aA
۶2۳
علاوه بر کاربردهای کلی آن
- برجسته سازی بصری اطلاعات و ترغیب مخاطب به
مطالعه آنها
- محدودیت میزان دروازه بانی خبر از سوی رسانه ها بر
روی گرافیک خبری و اطلاع رسان ارسالی از سوی روابط
عمومی
- افزلیش امکان به اشتراک گذاری آنها توسط مخاطبان
در رسانه های اجتماعی .. با توجه به جذابیت گرافیک
خبری و اطلاع رسان
- استفاده از گرافیک اطلاع رسان و خبری در سایر منابع
و افزایش امکان مشاهده آن از سوی تعداد بیشتری از
مخاطبان
روند استفاده از گرافیک اطلاع رسان ویدئویی در سازمانها
يبي" درگیری عاطفی: افزایش احتمال
عريد PATE
تكهدارى بازدیدکنندگان سايت.
افزایش احتمال نگهداری تا ۷ براير
lt
۲ مشاهده ویدئوهای جدیند و به
اشتراک گذاری آنها
صفحه 9:
۷/۳
کاربرد و مزایای بهره گیری از گرافیک اطلاع رسان و خبری
در حوزه روابط عمومی شبکه بانکی
‘Anytime cash is reaching new locations with Public Sector
Banks opening a total of 28,099 new ATMs during the last | 225 51 5
قتصلدی حولدث
5 35507
سد
10% اجتملعي.
۱۳
a re سر سبح
KBK Infographics 7 او وت هد مس
صفحه 10:
روابط عمومی, بحران و گرافیک خبری و اطلاع رسان
بیشترین نقش گرافیک خبری و اطلاع رسان در زمان بحران
آغاز بحران < آغاز فعالیت رسانه ها < ضرورت واکنش مناسب روابط عمومی ها در ارائه اخبار و
اطلاعات با استفاده از ابزارهای مختلف
عدم دسترسی مناسب رسانه ها به اطلاعات کافی < تأمین نیاز اطلاعاتی و خبری رسانه ها از منابع
نامعتبر و بروز پیامدهای نامناسب برای روابط عمومی و سازمان
انتظار از روابط عمومی یک سازمان در زمان بحرآن:
- شناسایی مخاطبان مورد نظر و روشهای ارتباط با آنها
- اطلاع رسانی در مورد: ۱- آنچه رخ داده ۲-آنچه سازمان برای غلبه انجام می دهد
-ارسال پیامهای کلیدی برای: ۱- آگاهی کافی کارکنان ۲- انتظاراتی که از آنها می رود
از بهترین ابزار در اين شرایط: گرافیکهای خبری و اطلاع رسان با هدف:
۱- اطلاع رسانی و عینی سازی سریع و به موقع بحران ۲- تشریح راه حلها ۳- نشان دادن میزان
تلاشهای سازمان برای خروج از بحران
صفحه 11:
ay
استفاده از گرافیک خبری و اطلاع رسان در رولبط عمومی های جهان به خصوص بانکی و
عدم یا کاربرد محدود آن در ایران
- به نظر می رسد استفاده از گرافیک خبری و اطلاع رسان می تواند روابط عمومی های شبکه
بانكى را در امر اطلاع رسانی بهتر و سریعتر به مخاطبان یاری کند
-به نظر می رسد استفاده از گرافیک خبری و اطلاع رسان می تواند با ایجاد جذابیتهای
بصری, اطلاعات و اخبار منتشر شده از سوی رولبط عمومی های شبکه بانکی را برای اطلاع
مخاطبان جذابتر کند.
روش کتابخانه ای + پیمایش اینترنتی + تحلیل محتوای هنری آثار مورد بررسی.
قلمرو مکانی در پیمایش اینترنتی به جز ۸ نفر ایران و بقیه در آمریکاء فرانسه. اسپانیا.
فیلییین» پرو- امارات متحده عربی, اتكلستان, اتريش. برزيل. سنگاپور, ile گواتمالا و نزوئلا
طرح ذهنی و استفاده و رضایتمندی + نظر آلبرتو کایرو
صفحه 12:
۱- سئوال مرتبط با فرضیه اول: قدرت اطلاع رسانی گرافیک خبری و اطلاع رسان را در رولیت یک
رویداد یا حادثه, چه میزان ارزیابی می کنید؟ ٩۰ درصد خیلی زياد و زياد
۲- سئوال مرتبط با فرضیه دوم: مهمترین اولویت رولبط عمومی ها. برای تولید و استفاده از گرائیک
خبری و اطلاع رسان کدام است؟ ۶۲.۵ درصد معتقد به اقزلیش قدرت اطلاع رسانی رولبط عمومی با
تأکید بر جذابیتهای بصری گرافیکهای خبری و اطلاع رسان
اين ياسخها در كنار نتايج سایر روشها نشان می دهد
گرافیک اطلاع رسان و خبری یکی از ابزارهای مناسب برای:
9 ارائه اخبار و اطلاعات در حوزه روابط عمومی شبکه بانکی (به ویژه نوع مدرن روابط عمومی)
© ایفای وظایف و نقشهای روابط عمومی در برابر مخاطبان درون و برون سازمانی
8 معرفی شفاف سازمان. کالاها؛ خدمات و.. آن
افزایش توان پاسنخگویی روابط عمومی در برابر رسانه ها و مخاطبان به خضوص در شرایط بحران
6 برجننته سازی بصنزی اطلاعات و ترغیب مخاطت به مطالعه آنها
© محدودیت میزان دروازه بانی خبر از سوی رسانه ها بر روی گرافیک خیریه 9 eu رسان ارسالی
8 افزایش امکان به اشتراک گذاری آنها توسط مخاطبا
استفاده از اين گرافیکها در سایر منیع و افزایش امکان مشاهده آن از سوی تعداد بیشتری از مخاطبان
صفحه 13:
۱۱۳۱۳
- ایجاد امکان آشنلیی مدیران ارشد سازمان. مدیران و کارشناسان رولبط عمومی با گراقیک خبری و
اطلاع رسان
- تلاش برای استفاده از گرافیکهای خبری و اطلاع رسان در رولبط عمومی ها برای بهره گیری در
سايت. نشریات داخلی, ام. ام. اس. ایستا بانک. اطلاعات مدیریتی. جلسات خاص
- ایجاد سرویس گرافیک خبری و اطلاع رسان در رولبط عمومی سازمانها و در صورت عدم ایجاد
سرویس خاص, بستن قراردادن با شرکتهای تولید کننده این نوع گرافیکها
- انتشار مقالات علمی و پژوهشی برای معرفی گرافیک خبری
و اطلاع رسان در حوزه روابط عمومی و ارائه آن در کنفرانسهای شنهادها
تخصصی . انتشار آن در مجلات و.. =
- رایزنی با رسانه ها و آشنا کردن آنها با گرافیک خبری و
اطلاع رسان و تلاش برای انتشار اینگونه تولیدات در رسانه ها
- تلاش برای انتشار کتابهای تخصصی برای آشنایی مدیران.
کارشناسان. خبرنگاران. مخاطبان و.. با اين نوع كرافيك و.. .
صفحه 14:
آشنایی با چند نمونه گرافیک اطلاع رسان در حوزه بانکی
آينده 901:00
اختلاس با کارت اعتباری در کانادا, ۲۰۱۰
نو آوری در بانکداری ِ
بانکداری با تلفن همراه در کانادا و آینده ای بدون پول نقد. ۲۰۱۱
هزینه های بالای بانکی
۱۳/۱۳
صفحه 15:
eas
- انجمن گرافیک ایران. گرافیک ۱- مجموعه مقالات و سخنرانیهای اولین گردهمایی پژوهش گرافیک
ایران (سخنرانی دکتر شکرخواه), ۱۳۷۵. تهران. موزه هنرهای poles
- دبیرخلنه دایمی کنفرانس بین المللی رولبط عمومی ایران. . مجموعه مقالات اولین همایش بین المللی
روابط عمومی ۲, ۰۱۳۸۸ تهران. کار گزار روابط عمومی
- سورین, ورنر و تانکار جیمز, نظریه های ارتباطات. ۱۳۸۴ ترجمه علیرضا دهقان. چاپ دوم. تهران؛
انتشارات دانشگاه تهران
- شارما دیواکار, رولبط عمومی حرفه ای wal ترجمه میترا کیوان مهر. ۱۳۸۴ تهران. انتشارات مرکز
مطالعات و تحقیقات رسانه ها.
يخجه روابط عمومی در ایران. ۰۱۳۸۷ تهران. انتشارات گفتمان.
۵000 ,00.06 ,سح توا , کستلوی و نع Cary, @berto, Oka shold pou =
اپ Ose وا لو PR Cre بط Were, bows,
سبد( -سدلجب ()- جب - :)”سوال سسجت طسو تسس او
hie, Gepember (6, COA 196066 _ ما1
desis ادها bard Bowbay, وتا وتا ر اس( رما( -
ecko kets of tech, 900006 یه
(0ن یبسامهط هجرد سس نما -
> hip: www. pouibe )رال نک یواوه ۱0۵1۸۵
صفحه 16: