کاربرد گرافیک اطلاع رسان و خبری در حوزه روابط عمومی شبکه بانکی
اسلاید 1: کاربردگرافیک اطلاع رسان و خبری در حوزه روابط عمومی شبکه بانکیمریم سلیمی کارشناس ارشد ارتباطات و ارتباط تصویری دکتر امیرمسعود امیر مظاهری عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی 25 اردیبهشت 1391- همایش روابط عمومی الکترونیک - هتل المپیک تهران
اسلاید 2: عنوان مطالب بیان مساله اهداف تحقیق سئوالات مبانی نظری مفاهیم نظری کلیات نتیجه گیری پیشنهادها آغازی متفاوت چند سئوال: آیا این گرافیک برای شما به عنوان مخاطب جذاب بود؟ فکر می کنید چقدر طول کشید تا متوجه کل حادثه بشوید؟ اگر قرار باشد الان توضیح دهید که دقیقاً چه اتفاقی افتاده فکر می کنیـد چقدر از نکـات مـربوط به حـادثه را در ذهن دارید؟ اگر قرار بود گـزارش مربوط به این حـادثه را بدون هیچ عکس یا گرافیکی مطالعـه کنید، فکر می کنید درک جزئیات آن چقدر از شما زمان می برد؟
اسلاید 3: فقط لغات لغات + گرافیک عکس + لغات عکس + لغات + گرافیک تجربه مشترك جامعه طراحــی اخبار (SND) و مؤسسه پوينتر(Poynter )در سال 1989ارائه اطلاعات مربوط به یک حادثه در 4 روش مختلف هدف: شناسایی روش موفقتر و اینکه کدام گروه جزئیاتی بیشتری از حادثه را به ذهن سپرده اند؟ ؟؟؟؟؟؟12341/13
اسلاید 4: لغات ویدئو صدا حرکت اینترنت عکس همگرایی +تکنولوژی ایستا/ برهم کنش/ متحرک/ ویدئویی/ چندرسانه ای/ اینترنتی (آنلاین) 2/13
اسلاید 5: علائم انواع نقشه انواع نمودار شمایل (آیکون) فلوچارت اعداد و حروف طرح گرافیکی مقیاسها انواع روشهای نمایش گرافیک اطلاع رسانترکیب هوشمندانه تصاویر+ متون + ارقامبرای بیان بصری اطلاعات (به ویژه اطلاعات پیچیده) غیر فوری فوریعمدتاًً خبری(دارای عناصر و ارزشهای خبری) ویدئوییاینترنتیبرهم کنشی متحرکچند رسانه ای ایستا/ چاپی رنگ + موقعیت فضایی انواع گرافیک اطلاع رسان 3/13
اسلاید 6: - افزایش توان باور پذیری و عینیت بخشی به اخبار و اطلاعات با ماندگاری ذهنی بالا- صرفه جویی در فضای انتشار با ارائه حجم زیادی از اطلاعات در فضایی محدود- صرفه جویی در وقت مخاطبان؛ کسب حجم بالای از اطلاعات در زمانی محدود فراهم کردن امکان درک ساده و سریع بصری اخبار و اطلاعات توسط مخاطبان پوشش خلاء تصویری دوربینها کمک به رسانه ها و سایتها در ایفای وظایف خود به ویژه به لحاظ اطلاع رسانی و آموزش وسیله ای برای بیان ساده اطلاعات پیچیده کمکی موثر برای کاربران در دریافت آنلاین اطلاعات { کاربرد و قابلیتهای گرافیک اطلاع رسان و خبری4/13
اسلاید 7: رابطه گرافیک اطلاع رسان و روابط عمومی نقشهای روابط عمومی نقش اظهاری (اطلاع رسانی و بیان عملکرد و برنامه های سازمان و...) نقش تفسیری (جمع آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل آنها)نقش مذاکره ای (گفت وگو با مدیران، نخبگان، نویسندگان، علما و مدیران)نقش مشورتی (از قبیل مشاوره با مدیران و رهبران فکری)نقش نمایشی (تحصیل علم، اطلاعات و...)در ایفای کلیه نقشها و انجام وظایف روابط عمومی به خصوص وظیفه اطلاع رسانی و اطلاع یابیگرافیک اطلاع رسان به عنوان یکی از بهترین ابزار می تواند مورد استفاده قرار بگیرد5/13جهان آینده روابط عمومی: جهان تصویری است در فضای جدید ارتباطی، تصویر بیش از لفظ و حرکت بیش از سکون، عهده دار انتقال معنا و ایجاد فضای مشترک معنایی است
اسلاید 8: علاوه بر کاربردهای کلی آن : برجسته سازی بصری اطلاعات و ترغیب مخاطب به مطالعه آنها محدودیت میزان دروازه بانی خبر از سوی رسانه ها بر روی گرافیک خبری و اطلاع رسان ارسالی از سوی روابط عمومی افزایش امکان به اشتراک گذاری آنها توسط مخاطبان در رسانه های اجتماعی و... با توجه به جذابیت گرافیک خبری و اطلاع رسان استفاده از گرافیک اطلاع رسان و خبری در سایر منابع و افزایش امکان مشاهده آن از سوی تعداد بیشتری از مخاطبان{ کاربرد و قابلیتهای گرافیک اطلاع رسان و خبریدر حوزه روابط عمومیروند استفاده از گرافیک اطلاع رسان ویدئویی در سازمانها:2010 2009 20085%19%46%درگیری عاطفی: افزایش احتمال خرید تا 12 برابر نگهداری بازدیدکنندگان سایت: افزایش احتمال نگهداری تا 7 برابرافزایش وفاداری: بازگشت برای مشاهده ویدئوهای جدید و به اشتراک گذاری آنها 6/13
اسلاید 9: یکی از نتایج تحقیق حاضر ( مبتنی بر نظر 40 فعال حوزه گرافیک اطلاع رسان در خارج و داخل ایران در خصوص قابلیت بصری این دسته از اطلاعات)کاربردها:- استفاده در سایت بانک استفاده در نشریات داخلی بانکها - بروشورها و کاتالوگهای بانکها- در ارائه تاریخچه - در ارائه چارت و روابط سازمانی- ارائه اطلاعات از طریق بولوتوث و ام. ام. اس.- ارائه اطلاعات در ایستا بانک در قالب نقشه برای ارائه اطلاعات عملکردی و مقایسه ای- برای ارائه اطلاعات در سمینارها و جلسات خاص و حساس همچون جلسات هیأت مدیره- برای ارائه اطلاعات و اخبار در کنفرانسهای مطبوعاتی- برای افزایش حضور در رسانه ها و پاسخگو بودن در برابر آنها (به ویژه در شرایط بحران) در انجام انواع تبلیغات نمایشگاهی، تلویزیونی، ویدئویی و...کاربرد و مزایای بهره گیری از گرافیک اطلاع رسان و خبری در حوزه روابط عمومی شبکه بانکی7/13
اسلاید 10: بیشترین نقش گرافیک خبری و اطلاع رسان در زمان بحرانآغاز بحران = آغاز فعالیت رسانه ها = ضرورت واکنش مناسب روابط عمومی ها در ارائه اخبار و اطلاعات با استفاده از ابزارهای مختلفعدم دسترسی مناسب رسانه ها به اطلاعات کافی = تأمین نیاز اطلاعاتی و خبری رسانه ها از منابع نامعتبر و بروز پیامدهای نامناسب برای روابط عمومی و سازمان انتظار از روابط عمومی یک سازمان در زمان بحران: شناسایی مخاطبان مورد نظر و روشهای ارتباط با آنها اطلاع رسانی در مورد: 1- آنچه رخ داده 2-آنچه سازمان برای غلبه انجام می دهد ارسال پیامهای کلیدی برای: 1- آگاهی کافی کارکنان 2- انتظاراتی که از آنها می روداز بهترین ابزار در این شرایط: گرافیکهای خبری و اطلاع رسان با هدف:1- اطلاع رسانی و عینی سازی سریع و به موقع بحران 2- تشریح راه حلها 3- نشان دادن میزان تلاشهای سازمان برای خروج از بحرانروابط عمومی، بحران و گرافیک خبری و اطلاع رسان8/13
اسلاید 11: مروری کلی بر مقاله - بيان مسألهاستفاده از گرافیک خبری و اطلاع رسان در روابط عمومی های جهان به خصوص بانکی و عدم یا کاربرد محدود آن در ایران 2- فرضیه های تحقيق به نظر می رسد استفاده از گرافیک خبری و اطلاع رسان می تواند روابط عمومی های شبکه بانکی را در امر اطلاع رسانی بهتر و سریعتر به مخاطبان یاری کند به نظر می رسد استفاده از گرافیک خبری و اطلاع رسان می تواند با ایجاد جذابیتهای بصری، اطلاعات و اخبار منتشر شده از سوی روابط عمومی های شبکه بانکی را برای اطلاع مخاطبان جذابتر کند.3- روش تحقيقروش کتابخانه ای + پیمایش اینترنتی + تحلیل محتوای هنری آثار مورد بررسی. قلمرو مكاني در پیمایش اینترنتی، به جز 8 نفر ايران و بقيه در آمریکا، فرانسه، اسپانیا، فیلیپین، پرو- امارات متحده عربی، انگلستان، اتریش، برزیل، سنگاپور، هلند، گواتمالا و نزوئلا 4- مبانی نظریطرح ذهنی و استفاده و رضایتمندی + نظر آلبرتو کایرو9/13
اسلاید 12: 1- سئوال مرتبط با فرضیه اول: قدرت اطلاع رسانی گرافیک خبری و اطلاع رسان را در روایت یک رویداد یا حادثه، چه میزان ارزیابی می کنید؟ 90 درصد خیلی زیاد و زیاد 2- سئوال مرتبط با فرضیه دوم: مهمترین اولویت روابط عمومی ها، برای توليد و استفاده از گرافیـک خبــری و اطلاع رسان كدام است؟ 62.5 درصد معتقد به افزایش قدرت اطلاع رساني روابط عمومی با تأكيد بر جذابیتهای بصری گرافیکهای خبری و اطلاع رساناین پاسخها در کنار نتایج سایر روشها نشان می دهد:گرافیک اطلاع رسان و خبری یکی از ابزارهای مناسب برای: ارائه اخبار و اطلاعات در حوزه روابط عمومی شبکه بانکی (به ویژه نوع مدرن روابط عمومی) ایفای وظایف و نقشهای روابط عمومی در برابر مخاطبان درون و برون سازمانی معرفی شفاف سازمان، کالاها، خدمات و... آن افزایش توان پاسخگویی روابط عمومی در برابر رسانه ها و مخاطبان به خصوص در شرایط بحران برجسته سازی بصری اطلاعات و ترغیب مخاطب به مطالعه آنها محدودیت میزان دروازه بانی خبر از سوی رسانه ها بر روی گرافیک خبری و اطلاع رسان ارسالی افزایش امکان به اشتراک گذاری آنها توسط مخاطبان، با توجه به جذابیت گرافیکها استفاده از این گرافیکها در سایر منابع و افزایش امکان مشاهده آن از سوی تعداد بیشتری از مخاطبان نتیجه گیری10/13
اسلاید 13: ایجاد امکان آشنایی مدیران ارشد سازمان، مدیران و کارشناسان روابط عمومی با گرافیک خبری و اطلاع رسان تلاش برای استفاده از گرافیکهای خبری و اطلاع رسان در روابط عمومی ها برای بهره گیری در سایت، نشریات داخلی، ام. ام. اس.، ایستا بانک، اطلاعات مدیریتی، جلسات خاص و... ایجاد سرویس گرافیک خبری و اطلاع رسان در روابط عمومی سازمانها و در صورت عدم ایجاد سرویس خاص، بستن قراردادن با شرکتهای تولید کننده این نوع گرافیکها انتشار مقالات علمی و پژوهشی برای معرفی گرافیک خبری و اطلاع رسان در حوزه روابط عمومی و ارائه آن در کنفرانسهای تخصصی ، انتشار آن در مجلات و... رایزنی با رسانه ها و آشنا کردن آنها با گرافیک خبری و اطلاع رسان و تلاش برای انتشار اینگونه تولیدات در رسانه ها- تلاش برای انتشار کتابهای تخصصی برای آشنایی مدیران، کارشناسان، خبرنگاران، مخاطبان و... با این نوع گرافیک و... .پیشنهادها11/13
اسلاید 14: آشنایی با چند نمونه گرافیک اطلاع رسان در حوزه بانکی آیندهATM اختلاس با کارت اعتباری در کانادا، 2010 نو آوری در بانکداریبانکداری با تلفن همراه در کانادا و آینده ای بدون پول نقد، 2011 هزینه های بالای بانکی12/13
اسلاید 15: - انجمن گرافیک ایران، گرافیک 1- مجموعه مقالات و سخنرانیهای اولین گردهمایی پژوهش گرافیک ایران (سخنراني دکتر شکرخواه)، 1375، تهران، موزه هنرهای معاصر - دبیرخانه دایمی کنفرانس بین المللـی روابط عمومی ایران، ، مجموعه مقالات اولین همایش بین المللی روابط عمومی2، 1388، تهران، کارگزار روابط عمومی- سورين، ورنر و تانكار جيمز، نظريه هاي ارتباطات، 1384، ترجمه عليرضا دهقان، چاپ دوم، تهران، انتشارات دانشگاه تهران- شارما، دیواکار، روابط عمومی حرفه ای بالنده، ترجمه میترا کیوان مهر، 1384، تهران، انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها.- علوی، سید مجتبی، تاریخچه روابط عمومی در ایران، 1387، تهران، انتشارات گفتمان.- Cairo, Alberto, What should you show in graphic?, Design Journal, NO.99, 2006-Hampton, Laura, Why PR Pros Need to Use Infographics, http://www.prnewsonline.com/free/Why-PR-Pros-Need-to-Use-Infographics_15288.html, September 12, 2011- Rajamanickam, Venkatesh , Infographics Seminar Handout ,Bombay, Industrial design center Indian institute of technology , 2005- http://www.youtube.com/watch?v=nS_iw5YlTPM- http://www.youtube.com/watch?v=OJHOVB6HWScمنابع و مآخذ13/13
اسلاید 16: با تشکر از توجه شما بزرگواراناما یک سئوال پایانی؟کدام صفحات این ارائه برای شما قابل توجه بود؟ صفحات دارای صرفاً لغات و یا... ؟ شما قضاوت کنید.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.