علوم انسانی و علوم اجتماعی روانشناسی و روانپزشکی

کارل گستاو یونگ و نظریه روان تحلیلی

nazarie-ravanshenaasi-tahlili-yung

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کارل گستاو یونگ و نظریه روان تحلیلی”

کارل گستاو یونگ و نظریه روان تحلیلی

اسلاید 1: کارل گستاو یونگ و نظریه روان تحلیلینگارنده نوروز صدری کیاسرا ارشد روانشناسی بالینی1399

اسلاید 2:

اسلاید 3: زندگی نامه کارل گوستاو یونگ ۱۸۷۵کارل گوستاو یونگ ۱۸۷۵ – ۱۹۶۱ روانپزشک و متفکر سوئیسی که به‌خاطر فعالیت‌هایش در روانشناسی و ارائهٔ نظریاتش تحت عنوان روان‌شناسی تحلیلی معروف است. یونگ را در کنار زیگموند فروید از پایه‌گذاران دانشِ نوین روانکاوی قلمداد می‌کنند به تعبیر «فریدا فوردهام» پژوهشگر آثار یونگ: هرچه فروید ناگفته گذاشته، یونگ تکمیل کرده‌است. اما فروید در مقاله توضیحات، کاربردها و راهکارها، ۱۹۳۳، می‌گوید: این تقریباً ویژگی جهان‌شمول این «جنبش‌های جدایی طلبانه» است که هر یک جزیی از گنجینه موضوعات روانکاوی را برمی‌دارد و خود را بر اساس این قاپیدن مستقل می‌کند .

اسلاید 4: مقدمه یونگ توجیه جدید و پیچیده ای را از ماهیت انسان ارایه داد که کاملا با توجیهات دیگر تفاوت داشت و آن را روانشناسی تحلیلی نامید. اولین نکته ای که یونگ درباره آن با فروید مخالف بود، به نقش امیال جنسی مربوط می شد. یونگ تعریف لیبیدوی فروید را گسترش داد و آن را به صورت انرژی روانی کلی تری که میل جنسی را شامل می شود، ولی به آن محدود نمی شود، تعریف کرد. دومین زمینه اختلاف عمده، به نیروهایی که بر شخصیت تاثیر می گذارند مربوط می شد.

اسلاید 5: مقدمه فروید انسان ها را زندانیان یا قربانیان رویدادهای گذشته در نظر داشت، یونگ معتقد بود که ما علاوه بر گذشته خود، توسط آینده خویش نیز شکل می گیریم. آنچه آرزو داریم در آینده انجام دهیم نیز بر ما تاثیر می گذارد. سومین نکته اختلاف مهم، به ناهشیار مربوط می شود. یونگ به جای اینکه نقش ناهشیار را به حداقل برساند، بیشتر از فروید بر آن تاکید کرد. او ناهشیار را عمیق تر کاوش کرد و بعد تازه ای را به آن افزود : تجربیات مورروثی گونه انسان و پیش از انسان. گرچه فروید از این جنبه نوع پیدایشی شخصیت آگاه بود، یونگ آن را جوهر نظام شخصیت خود کرد.

اسلاید 6: مقدمه او مفاهیمی را از تاریخ، اسطوره شناسی، انسان شناسی و مذهب ترکیب کرد تا برداشت خود را از ماهیت انسان شکل دهد. یونگ در سال ۱۹۰۰ کار خود را در بیمارستان روانی به سرپرستی اوژن بلولر، روان پزشکی که اصطلاح اسکیزوفرنی را ساخت شروع کرد.یونگ نتیجه گرفت که مهمترین مرحله در رشد شخصیت، میان سالی است که زمان بحران خود یونگ بود. یونگ نیز مانند فروید، نظریه خود را بر مبنای شهود پایه ریزی کرد که از تجربیات و رویاهای شخصی او بدست آمد.

اسلاید 7: ارزیابی در نظریه یونگ علم و پدیده های فوق طبیعی کمک گرفت و به روی کرد عینی و عرفانی منجر شد. او فرهنگ ها و نمادها،اساطیر ،مذاهب ،و مناسک آنها را یادداشت کرد. او نظریه شخصیت خود را براساس خیال پردازی های و رویاهای بیمارانش و (خودش) و کاوش هایی که در زبان های باستانی ، کیمیاگری، و طالع بینی کرد، به وجود آورد.

اسلاید 8: ارزیابیمورد توجه روانشناسان در ایالات متحده قرار داد، ارزیابی های تجربی و فیزیولوژیک بود. روش های او ترکیب غیرعادی اضداد بودند که برای نظریه ای که بر اصل اضداد قراردارد .ص171

اسلاید 9: اصل دوقطبي يا تضاديونگ پس از مطالعات فراوان معتقد است به اينکه موجودات عالم بسته به تضاد است، به اين معني که در عالم وجود، هر چيزي ضدي دارد، مانند خوب و بد، سياه و سفيد، درست و نادرست، مثبت و منفي، روشنائي و تاريکي، زن و مرد، پست و بلند، زندگي و مرگ ... بر طبق همين اصل در شخصيت هم سيستم هاي مختلف، دو به دو در برابر هم قرار گرفته اند يا به عبارت ديگر، در شخصيت گرايشهاي مختلفي هستند که با يکديگر در کشمکش مي باشند. از آن جمله اند.

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید