روانشناسی و روانپزشکی

کارگاه خلاقیت (بخش سوم)

kargahe_khalaghiyat_bakhshe_3

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کارگاه خلاقیت (بخش سوم)”

کارگاه خلاقیت (بخش سوم)

اسلاید 1: اسلايدهاي کارگاه خلاقيت – بخش سوم

اسلاید 2: مزايای شناخت تيپ شخصيتیانتخاب حرفهدر محيط کارنوع کار يا حوزه آنمحيط فيزيکی کارفرهنگنقش در گروهمقابله با تغيير مشتريانابزاری برای کمک به شما برای رشد و دستيابی به اهداف در زندگی2

اسلاید 3: با رشد دادن نقاط قوط فردی، حفاظت از نقاط ضعف شناخته شده و احترام به نقاط قوت بقيه تيپهای شخصيتی، زندگی سرگرم کننده تر، جالب تر از زندگی است که در آن همه يکسان باشند و بدين ترتيب زندگی هر روزمان به ماجرائی جالب بدل می شود.Isabel Briggs Myers3

اسلاید 4: The Myers-Briggs Type Indicator

اسلاید 5: در موارد زير می توان از آن استفاده کردرشد فردیشناسائی حرفه مناسبمشاوره برقراری ارتباطمشاوره آموزشیرشد سازمانیساختن تيمحل مشکلآموزش مديران و راهبرانآموزشهای چند فرهنگی

اسلاید 6: برای راهبری موفق ديگران بايد انسانها و ماهيت انسانی را بشناسی، اما قبل از شناخت ديگران بايد خودت را بشناسی

اسلاید 7: تئوری کارل گوستاو يونگطريقی که افراد دوست دارند از مغزشان استفاده کنند، تفاوتهای قابل پيش بينی در افراد را ايجاد می کند

اسلاید 8: ”وقتی انسانها با هم تفاوت دارند، دانش تيپ بندی آنها اصطکاک بين افراد را کاهش می دهد و تنشها را از بين می برد. در ضمن ارزش تفاوتها را روشن می کند.“Isabel Briggs Myers8

اسلاید 9: MBTI توضيح می دهد که :چراانسانهای مختلف به چيزهای مختلف علاقمند هستندچرا توان خوب بودن در کارهای مختلف را دارندچرا گاهی درک انسان ديگری برايشان سخت استچگونه می توان از اين اختلافات استفاده سازنده کرد

اسلاید 10: ئوضيح می دهد که تفاوتهای مردم ناشی از موارد زير استجائی که ترجيح می دهند در آنجا تمرکز کنندطريقی که ترجيح می دهند از آن اطلاعات را دريافت کنندطريقی که ترجيح می دهند که از آن طريق تصميم بگيرندشيوه زندگی که برمی گزينند

اسلاید 11: :MBTI نتيجه

اسلاید 12: پيش فرضهاتمايل به تيپ خاص ذاتی استمحيط آن را تشديد يا تضعيف می کندتيپ ديناميک استتمامی تيپها ارزشمندند.

اسلاید 13: فرآيندهای ذاتیPerceivingدريافت اطلاعاتSensingIntuitionJudgingسازمان دهی اطلاعات و به نتيجه رسيدنThinkingFeeling

اسلاید 14: Type PreferencesExtraversionIntroversionSensingiNtuitionThinkingFeelingJudgmentPerception

اسلاید 15: درون گرا # برون گراExtraversion or Introversionحسی #شهودیSensing or Intuitionتعقلی # احساسی(عاطفی)Thinking or Feelingقضاوتی يا دريافتیJudgment or Perception15شاخصهای شخصيتی ميرز-بريگز

اسلاید 16: Extraversion or Introversionترجيح می دهند انرژی را از دنيای خارج شامل انسانها، فعاليتها و چيزها بگيرند ترجيح می دهند انرژی را از دنيای داخلی شامل ايده ها، احساسات و برداشتهای داخلی بگيرندجهت گيری در مورد انرژیِ

اسلاید 17: Extraversion or Introversion75 درصد از جمعيتحرافبا حرف زدن فکر می کنندرويکرد عملگرا دارنداجتماعی هستندبه فضاها نفوذ می کنندروابط متعدددر طی روز انرژی می گيرندتفريحات متعدد25 درصد از جمعيتدرون خود هستندفکر می کنند بعد صحبترويکرد فکر گرا دارندفضاها برايشان مهم استاز فضاها محافظت می کنندتعداد روابط کماستفاده از انرژی در طی روز

اسلاید 18: E - I کاربردهابه نادرست به درونگراها غير دوستانه می گويندجلساتروابط کاری

اسلاید 19: برون گرا ها دوست دارندزمانی برای حرف زدن داشته باشندکاری برای انجام دادن ارتباطارتباطارتباطنظرشان مهم باشددرونگراها دوست دارندزمانی تنها باشندازشان سوال شود که نظرشان چيستزمانی برای فکر کردن داشته باشندزمانی برای تغيير قبل از عمل داشته باشند

اسلاید 20: مکالمه درونگرا به برونگرا: ببخشيد که وقتی داشتی وسط حرفم می دويدی، صحبت کردم.

اسلاید 21: Sensing or iNtuitionتمايل دارند اطلاعات را از طريق پنج حس دريافت کنند و آن چه واقعا هست برايشان مهم است.تمايل دارند اطلاعات را از طريق حس ششم بگيرند و آنچه که ممکن است باشد برايشان مهم است.طريقه دريافت اطلاعات

اسلاید 22: Sensing or iNtuition75 درصد از جمعيتحقايقعملی، واقعگرادقيق جزيياترويکرد به زمان حالعمل کننده تا عمق جزييات (درختان)25 درصد از جمعيتاحتمالاتانتزاعتخيلی /نوآورعمومیجهشهای تصادفیرويکرد آيندهتئوری سازتصوير بزرگ (جنگل)

اسلاید 23: کاربردهايادگيریسوالات: خاص يا عمومیزمان: دقيق يا نسبیسوء تفاهم

اسلاید 24: Sensing نياز دارد:اطلاعات دقيق، چرا اين اتفاق افتادارتباط با گذشتهتبيين واقع گرايانه آيندهراهنماها، توقعات و نقشهای عملیIntutive نياز دارد:تصوير بزرگ کلیراهنماهای عمومیتصوير آيندهانتخابهائی برای جهت عمومیفرصت درگير شدن

اسلاید 25: آبسرد کن کجاست؟حسی: می ری آخر راهرو، می پيچی به چپ، کنارت يک سری علامت قرمز است که جای کپسول آتشنشانی است، اون را که رد کردی 25قدم می روی می رسی به يک کپسول آتشناشانی ديگر، آب سرد کن کنار کپسول است.شهودی: راست راهرو را بگير، هر جا می شد سمت چپ بپيچ، جلو خودت می بينيش، غير ممکنه پيداش نکنی

اسلاید 26: Thinking or Feelingتمايل به سازماندهی و ساختاردهی به اطلاعات دارند تا به صورتی منطقی و عينی تصميم گيری کنندتمايل به سازماندهی و ساختار دهی به اطلاعات دارند تا به صورتی کاملا فردی و مبتنی بر ارزشها تصميم گيری کنندطريق ارزيابی اطلاعات

اسلاید 27: Thinking or Feeling50 درصد جمعيتعينیمنطقیسر سختعدالتکارهای غير فردی50 درصد جمعيتذهنی تاثير بر مردمخوش قلببخشندههماهنگیفرآيندها

اسلاید 28: Judging or Perceiving تمايل دارند زندگی برنامه ريزی شده ای داشته باشند تمايل دارند زندگی منعطف و مطابق با شرايط داشته باشند.رويکرد به جهان خارج

اسلاید 29: Judging or Perceiving50 درصد جمعيتسازمان يافتهمرتبساختار يافتهمصممآره/نهليست می سازندDeadlines--Plan aheadکنترل محيط50 درصد جمعيتمنعطفقابليت تطابقSpontaneousانتخابهای بازشايدکنجکاوDeadlines?خود را با محيط تطابق می دهند

اسلاید 30: J دوست داردنقشه دقيق و مشخصتعريف خروجيها و اهدافبرنامه زمانی با مراحل آناولويتهای مشخصرقابتNo surprises!P دوست داردرويکرد انتهای بازعوامل عمومیانعطاف و انتخابهااطلاعاتفضا برای تطابقرويکرد باز، حرکت با جريان

اسلاید 31: کاربردهاDeadlinesبرنامه هاکار در مقابل بازی

اسلاید 32: P ها می دانند که کی کار را ول کنند و بروند بستنی بخورند

اسلاید 33: ده فرمان تيپ شناسی شخصيتیوقتی تمايل به تيپ خاصی داريم، اتفاقات زندگی از آن حمايت می کند ،به گونه ای که به اطمينانمان به تيپ مخالف را از دست می دهيم.تقويت نقاط قوتتان ،می تواند يک نقطه ضعف به حساب آيد.تيپ شخصيتی شما فقط يک پيشنهاد نظری است، امتحان آن در وقايع زندگی بايد آن را تاييد کند.تيپ شخصيتی توضيحی برای رفتار شماست، نبايد به عنوان بهانه از آن استفاده شود.کل از مجموع اجزا بيشتر است

اسلاید 34: ده فرمان تيپ شناسی شخصيتیتيپ شخصيتی فقط يک منظر برای ديدن شخصيت انسان استبرای موثر بودن بايد اول تيپ شناسی را بر روی خودتان آزمايش کند و بعد آن را بر روی ديگران بيازماييدفکر کردن يا حرف زدن در مورد تيپ شناسی شخصيتی آسان تر از عمل کردن به آن است.همه تقصير ها را به گردن تيپ مخالف خود نياندازيدتيپ شناسی راه حلی برای تمام مشکلات نيست.

اسلاید 35: NF ايده آليستهابه دنبال معنی و حقيقت هستندهمدل هستندامکانات سازمانها و افراد را می بينندقدر دانی، علاقه و تاييد خود را اعلام می کنندبه شدت مقيد به پاسخگوئی به ارتباطات بين فردی هستندبا ديگران در تماس هستندهم به راحتی ديگران را تشويق می کنند و هم نيازمند تشويق از جانب ديگران هستند

اسلاید 36: شعار NF :سلام، من ان اف هستم و اينجام برای کمک کردنسوپروايزر خوبی نمی شوند ،زيادی به کارمندانشان امتياز می دهندتدريس، علوم انسانی، مشاوره، پزشکی خانواده

اسلاید 37: منطق گرا ها NTتشنه رقابت و دانش هستندبا مفاهيم و ايده ها خوب کار می کنندمعماها برايشان جذاب هستندبه زندگی به عنوان سيستمی که بايد طراحی و دوباره طراحی کنند نگاه می کنند.دوست دارند پروژه ها را شروع کنند، ولی در پيگيری آنها خوب نيستند

اسلاید 38: شعار NT: تغيير دادن فقط به خاطر تغيير دادن باعث يادگيری می شود، گر چند ممکن است تنها چيزی که بياموزيم اين باشد که نبايد تغيير می داديمهميشه درحال ارزيابی سيستم هستندمحقق، برنامه ريز استراتژيک

اسلاید 39: فرشتگان نگهبان SJبه مشارکت و وابسته بودن (به سازمان) نياز دارندهماهنگی و خدمت را تقدير می کنند.منظم، قابل اعتماد و واقع بين هستندارزشهای سازمانی را می فهمند و حفظ می کنندانتظار دارند ديگران واقع بين باشندتامين کننده ثبات و ساختار هستنددر مورد اشتباهات بسيار ريز نگر هستند و کمتر امکان دارد اگر کسی وظيفه اش را انجام داد از او تشکر کنند.

اسلاید 40: شعار SJ: چيزی که خراب نشده را لازم نيست درست کنیبرای هر کاری برنامه دارند، از صبحانه درست کردن تا ...مدير سيستمهائی که دقت زيادی می خواهد

اسلاید 41: SPهنرمندانمشتاق آزادی و کارندبا مشکلات واقعی سر و کله می زنندمنعطف و با ذهن باز هستندتمايل پذيرش خطر را دارندکاملا امکان مذاکره با آنها وجود داردممکن است فکر کنيد، در تصميم گيری مشکل دارندنقاط مشکل ساز برايشان جذاب هستند (به شرطی که برای مدت طولانی در گير آنها نشونددر برنامه ريزی کلامی و پروژه های کوتاه مدت موفق هستند

اسلاید 42: شعار SP:وقتی هر کار ديگری جواب نداد دستوالعملها را بخواندر زمان حال زندگی می کنندکارهائی که باز گشت سريع دارند: طب اورژانس، کارهای فنی ،تعمير ماشين، مامور آتشنشانی

اسلاید 43: روز خوبی داشته باشی، برای...:برای NT يعنی: روز جالبی داشته باشیبرای NF يعنی روز الهام بخشی داشته باشیبرای SJيعنی روز پر بهره ای داشته باشیبرای SP يعنی امروز تفريح کنی.

اسلاید 44: با توجه به تعريفهای بالا تيپ خود را بنويسيد (e.g., ISFP)44

اسلاید 45: ISTJISFJISTPISFPINFJINTJINFPINTPESTPESFPESTJESFJENFPENTPENFJENTJ

اسلاید 46: Idealists (nf)AdvocatesHealer (iNFp)Champion (eNFp)MentorsCounselor (iNFj)Teacher (eNFj)

اسلاید 47: Rationals (nt)EngineersArchitect (iNTp)Inventor (eNTp) CoordinatorsMastermind (iNTj)Fieldmarshal (eNTj)

اسلاید 48: Guardians (sj)AdministratorsInspector (iStJ)Supervisor (eStJ) ConservatorsProtector (iSfJ)Provider (eSfJ)

اسلاید 49: Artisans (sp)EntertainersComposer (iSfP)Performer (eSfP)Operators Crafter (iStP)Promoter (eStP)

اسلاید 50: نقشها در گروه نوآور

اسلاید 51: innovation is a multiple of creativity and risk taking Dr Jacqueline Byrd: Creatrix

اسلاید 52: SJ (Gaurdian)ISTJ (Protector)

اسلاید 53: SJ (Gaurdian)ESFJ (Provider)

اسلاید 54: SP (Artisan) or NF(Idealist)

اسلاید 55: NT (Rationale)INTJ (Mastermind)

اسلاید 56: NT (Rationale)INTP (Architect)

اسلاید 57: SP (Artisan)ISFP (composer)

اسلاید 58: NT (Rationale)INTJ (Fieldmarshal)

اسلاید 59: NT (Rationale)ENTP (Inventor)

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید