سایرتحقیق و پژوهش

کارگاه مهارت های ارتباطی

صفحه 1:
ENS No &

صفحه 2:
کارگاه مهارت های ارتباطی

صفحه 3:
تعريف ارتباط اهمیت ارتباط اجزای ارتباط اشکال ارتباط ارتباط با بیماران با نیازهای ویژه

صفحه 4:
aw ‎USL‏ ناژ ی مووه

صفحه 5:
تعريف ارتباط... فرآيند ارسال و دريافت ييام

صفحه 6:
ارتباطات انسانی ... ارتباط درون فردی وی مرو ارتباط بين فردى >صلأ وكساك يعمج أوجموعوم سجاه ]| “ ارتباط گروهی حصت ددحن 2

صفحه 7:
ارتباط درون فردی: مردم از طریق تفکرات درینی با خودشان حرف می زنند و این تفکرات بر ادراک » احساسات و مفاهیم درمنی تاثیر مهمی می گذارد. پرستاران باید از ماهیت و منظور افکار خود آگاهی داشته و سعی کنند افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنند.

صفحه 8:
ارتباط بين فردى: ‎ea)‏ .رايج ترين شكل برقرارى ارتباط در جوامع انسانى است مثل ارتباط يرستار با مددجوء خانواده ى مددجوء ساير پرستاران» اعضای .کادر درمان و مسئولان

صفحه 9:
ارتباط گروهی: ارتباط بين گروهی زمانی به کار گرفته می شود که لازم باشد ارتباط بين یک گروه از افراد طبق برنامه ریزی قبلی در یک زمان خاص و از پیش تعیین شده صورت بگیرد(جلسات گروه درمانی...).

صفحه 10:
هدف برقراری ارتباط انتقال پیام است در قالب ... * انتقال احساسات ۶ بیان نیازها و خواسته ها © انتقال اطلاعات

صفحه 11:
اهمیت ار قباط ‎coe‏ ۸ از اوقات زندگی ما صرف ارتباط می شود و در عصر ارتباطات برنده آن کسی است که بتواند خوب ارتباط برقرارکند. مهارت ارتباطی خوب‌به ما کمک می کند رولبط سالم و رضلیت بخشی را با دیگران داشته باشیم. از طرف دیگر مهارت های ضعیف عی تولند.به گونه ای باشد که‌به سوء تفاهمات و احساسات منفی منجر شود. مهارت برقراری ارتباط یکی از پیش بینی کننده های سلامت است.

صفحه 12:
مهارت ارتباطی ... توانایی برقراری ارتباط به طور موّثر و کار آمد با دیگران.

صفحه 13:
عوامل مؤثر در ارتباط ... مهارت فردى عوامل محيطى موقعيت اجتماعى و فرهنكى بيمار عوامل مربوط به ييام

صفحه 14:
ويزكى هاى يك ارتباط مؤثر ... اعتماد 0 احترام و پذیرش

صفحه 15:
تباط مؤثر ... كى هاى يك ارتباط مؤ ويز همدلی پاسخ گو بودن خوداگاهی

صفحه 16:
پیامدهای فقدان مهارت های ارتباطی... ایجاد سوءتفاهم نارضایتی از روابط با میگران کاهش اعتماد به نفس کاهش توانایی مقابله با مشکلات انزوا و طرد شدن استرس و فشار روانی احساس خشم ناکامی در ارضای نیازها

صفحه 17:
اجزا ارتباط ... ply فرستنده گیرنده وسیله ارسال پیام بازخورد شرایط و محیط ارسال پیام

صفحه 18:
اشکال ارتباط ... 3 ‎١‏ " ارتباطٌ کلامی ‎Verbal Communication‏ ارتباط غیر کلامی ‎Nonverbal‏ Communication

صفحه 19:
اجزاء ارتباط کلامی (گفتاری) ... محتوای کلام (موضوع گفتکو) عناصر فرا زبانی . تن صدا ‎٠‏ آهنگ صدا ترتیب بیان مطالب ‎٠ ne‏ لحن كلام 2 5ك

صفحه 20:
انواع ارتباط غیر کلامی ...

صفحه 21:
انواع ارتباط غیر کلامی ...

صفحه 22:

صفحه 23:
سیک های گفتار ‎eee‏

صفحه 24:
ارتباط بین پرستار و مددجو: یکی از مهم ترین جنبه های کار پرستاری؛ قابلیت ایجاد ارتباط با مددجو و اطرافیان وی می باشد. ارتباط خوب با مددجو موجب افزایش میزان رضابتمندی وی شده که به نوبه ی خود منجر به پذپرش بهتر برنامه درملنی از سوی وی

صفحه 25:
اهداف یک ارتباط درمانی ... اعتماد سازی کسب و ارائه اطلاعات القای حس مهربانی و اهمیت داشتن به مددجو شناخت احساسات

صفحه 26:
برقراری ارتباط با بیماران با نیازهای ویژه ... مشکلات بینایی 4 ‏حضور خود را در اتاق مددجو اعلام نمابيد.‎ .١ ؟. خودتان را با اسم معرفى نملييد. ۳.به خاطر داشته باشید که بیمارلنی که دچار مشکلات بینلیی هستند قادر به درک بسیاری از اشارات غیر کلامی هنگام برقراری ارتباط نمی باشند. با آنها با یک تون و صدای طبیعی صحبت کنید. ۴ قبل از آنکه بیمار را لمس نمایید دلیل آن را برای وی توضیح دهید.

صفحه 27:
برقراری ارتباط با بیماران با نیازهای ویژه ... مشکلات بینایی ۵. هنگام اختتام گفتگو و هنگامی که اتاق را ترک می نمایید به بیمار اطلاع دهید. ۶ یک چراغ یا زنگ اخبار را که به آسانی در دسترس بیمار قرار می گیرد در اختیار او قرار دهید. ۷ بیمار را با صداهای محیط و ترتیب قرار گرفتن وسایل در اتاق آشنا نمایید. ۸ از تمیز بودن شيشه عینک ویا بدون عیب بودن و قرار داشتن در جای مناسب لنزها اطمینان حاصل نمایید.

صفحه 28:
برقراری ارتباط با بیماران با نیازهای ویژه ... 2 مشکلات شنوایی ۱. قبل از گفتگوی اولیه. حضور خودتان را به بیمار اعلام نمایید. لین عمل ممکن است به وسیله لمس آهسته بیمار یا حرکت کردن به نحوی که بتوانید دیده شوید باشد. ۲ مستقیماً در حللی که روبه روی بیمار هستید با او صحبت نمایید اگر بیمار قادر به لب خولنی است از جملات ساده استفاده نمایید و آرام و با روش و سرعت طبیعی صحبت نمایید. به ارتباط غیر کلامی نیز توجه داشته باشید. ۲ هنگام صحبت نمودن با بیمار آدامس نجوید و جلوی دهانتان را نگیرید.

صفحه 29:
برقراری ارتباط با بیماران با نیازهای ویژه ... مشکلات شنوایی ۴ اگر تملیل دارید منظور خود رابه خوبی بیان کنید از تملیش دادن ‎Ue‏ ۱۰۳ ۱ ۵ در صورت امکان از زبان اشاره با هی کرد 2206227 لا 0 ۶ هر پیامی را که نمی توانید به بيمار به روش دیگری انتقال دهید آن را بنویسید. ۷ اطمیتان حاصل نماید که ول کج ۱ 02 دارد.

صفحه 30:
افراد سالمند ‎.١‏ به دلیل تضعیف قوای جسمی و ذهنی در دوران سالمندی» جهت برقراری ارتباط مطلوب با آنان صبر و حوصله بیشتری باید به خرج دهید. ‏۲ به عقاید و باورهای سالمندان احترام بگذارید. ‏۴ به لحن و صدایتان توجه کنید. (با لحن آرام. شمرده وبا احترام صحبت کنید از افعال ‏جمع و غیر دستوری استفاده نمایید. ‏۴ ارتباط تماسی با سالمندان برقرار کنید.

صفحه 31:
کلیدهای برقراری ارتباط ... © دوستانه رفتار كنيد * صادق باشید * نبت تان سازنده باشد

صفحه 32:
جد مداه ارما ف سک ناه مرحم ‎cod‏

39,000 تومان