صفحه 1:
0
۱
موضوع کاربینی : روابط عمومی شرکت مخابرات ایران
استاد :
گردآورنده :
صفحه 2:
صفحه 3:
صفحه 4:
روابط عمومی کارامد در سازمانها
رولبط عمیمی مفهیمی است کمبه بیان ساده؛ دیدگاههای افراد و برداشت های آنها
را از موضیعی خاص تغیبرهی دهد که این تغییر دیدگاه در اکثر اوقات به تغییر رفتار
منجر حی شود . پلیه علمی رولبط عمیمیبه سرعت از روزنلمه نگاری به گروههای
ارتباطات منتقل شد . دو علت برای لین تغیبر وجود دارد : اول اينکه ماهیت کار
رولبط عمیمی ازمیک جهت یلبی ساده تحول پیدا کرد وبه سوی مجموعه ای از
کارهای علمی و پیچیده رانده شد . تحولی که در ّن بر وظیفه ارتباطات در مقام
عامل تسهيل کننده مناسبات ميان كنشى سازعانها و كروهها تأكيد مى شود .
صفحه 5:
دوم اينکه گسترش برنلمه های رولبط عمیمی در گروههای دانشگاهی ارتباطات
نشان دهنده در خور بودن آنملبه عنوان جایگاه توسعه نظویه و پژوهش روابط
عمومی است .پیچیدگی های فزاینده وظلیف رولبط عمیمی منجربه نقش پیچیده
سقر و تخصصی تری برای رولبط عمیمی شده لست . احتمالّبه دلیل لین تغییر نقش
در رولبط عمیمی و تغیبرات دیگر در اقتصاد است که بسیاری از کارکنان تمام
یقت رولبط عمیمیها ؛ سازمان های بزرگ رلبه قصد پیوستن به کارگزاری های
روابط عمومی ترک کرده اند.
صفحه 6:
امروز در همه سازمان ها رولبط عمیصی حضور دارد » لما لین حضور از نظر ماهیت »
عملکرد ؛ اعمال مدبریت و ارتباطات از میک سازمانتا سازمانی دیگر بسیار متفاوت
است .دریک سازمان » رولبط عمیمی حیاط خلوت افرد کم کار و خدملتی است و در
سازمان دیگر مغز متفکر و برنامه ریز سازمان به شمار می رود.
از لین رو سازمانها بلیسبا گماردن مدیران علمی ؛ارزش گرا و فرآیند محوره کسانی در
مصدر امور رولبط عمیمیها قرار گییند که از لحاظ فنی؛ تخصصی تجربی و توانندی
هاى فردىببا برنلمه ريزى ارتباطى وییه و پژوهش های افکار عمیصی توانلیی جلب
مشارکت عمومی و اعتمادسازی در افکار عمیمی را دارا باشند و فر آیند توسعه سازمانی و
تحقق عملی کار کردهای روابط عمومی را به نحو مطلوبی فراهم کنند.
رولبط عمیمی مدون و برنلمه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت انکار است.
روابط عمومی به عنوان اصلی تربن حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان؛ مسئولیت خطبری
در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند.
صفحه 7:
لگر رولبط عمیمی ها بخواهند تأثیر گذار باشند؛ بلید از همه نظر در «جایگاه» بایسته و
شایسته خود قرار داشته باشند. لکر در یس لین حوزه مدیری للیق» متين و کار آمد
وجود داشته بلشد»عی تولنسبلبه کار کماری کار گزارلنی-با مهارت در کین موضوعات منشأ
il 39 جهت تحقق اهداف سازمانی باشند. از جمله اموری که رولبط عمومیها را کار آمد
می کند شامل موارد زیر است :
توجه جدیبه افکار همه کارکنان در ایجاد حرکت» اصلاح و جریان سازی سالم بدون در
نظر کرفتن امیال و رویکردهای سیاسی .
ارلئه مشاوره های مقثریبه دیران ارشد سازمان که لین در صورتی محقق خولهد شد که
مدیر رولبط عمومی بهره ای از علوم مشاوره ای» روانشناسی علوم تربیتی» جامعه
شناسی» مردم شناسی و ... داشته باشد؛ كه لين موضوع خلأ بزركى در بسيارى از
مديران روابط عمومى هاى فعلى است.
دفاع از جايكاه روابط عمومى در مقابل دخالت هاى غير مسئولانه واحدها و افراد.
صفحه 8:
خروح رولبط عمیمی از موضع انفعللی.به موضع فعال (در حال حاضر بسیاری از مدیران
روابط عمومی کاملاً. از موضع انفعالی در مقابل مدیران برخوردار می باشند.)
تغییر فرهنگ سازمانی غلطء و مبارزمبا لین تفکر که رولبط عمیمییک سازمان خدماتی
است.
ایجاد حسن رابطه بین کار کنان؛ مشاوران و مدیران سازمان.
کمک در جذب استعدادهای درخشان کار کنان با به عبارتی ایجاد بستری مناسب در جهت
بالندگی اندیشه کار کنان.
تقویت ارزش ها و ویژگی های مطلوب انسانی.
صفحه 9:
معرفی الگوهای آموزشی مناسب درون سازمانی و برون سازمانی.
سازماندهی خبری سازمان (تلاش برای اطلاع یلبی و اطلاع رسانی-به میقعبا روش ها و
ابزارهای ارتباطی.)
تدوین نظام ارتباطی منسجم »شفاف و روشن.
تغییر نگرش مسئولان نسبت به نقش روابط عمومی و جایگاه و اهمیت آن.
همکاری فعال و مستمر با مطبوعات و رسانه هاء
تأكيد هماهنگ بر بهبود روابط درون سازمانی و برون سازمانی.
تنظیم برنامه مدون و سالیانه برای عمل به شعاثر و بر گزاری مراسم مذهبی و غیره...
انعکاس انتقادات و اخبارسبه صورت شغاف و عدم ممیزی نمودن آنبه مسئولان و دریافت
بازخورد آن جهت ارائه به کارکنان.
توجه جدی به افکارسنجی و پژوهش های علمی و کار بست آنان
صفحه 10:
برگزاری جلسات داخلی بین کار کنان و مدیران به صورت ماهیانه یا فصلی.
تهیه مقاله های علمی در حوزه فعالیت های سازمان و نشر آن در رسانه های جمعی
انعکاس تجربه های موفق کار کنان سازمان.
چاپ بروشور پیام های آموزشی» پژوهشی و دیگر فراورده های سازمانی.
جذب نیروهای با انگیزه »علاقه مند » متخصص و ارتباط گر در روابط عمومی
بسط و توسعه حرفه گرایی در سازمان
ایجاد برنامه نظامند همدردی با خانواده های سازمان
تهیه و تنظیم منشور اخلاقی روابط عمومی سازمان.
صفحه 11:
رولبط عمیمی که تنظیم کننده مدیییت ارتباط بین سازمان و کارکنان خولهد بود و به
نوعی وظیفه خطیر اطلاع رسانی و سخنگویی و اعلام مواضع ّن سازمان را در سطح
جامعه و افکار عمیمی برعهده خواهد داشت. لگربه لین اصول عمل کند حی تواند
کا رآمد و موثر باشد .
لذا بلید گفت . رولبط عمیمی ها تاکنون نتوانسته لندبه طور کلمل نگاه حرفه ای و
تخصصی را در خود ایجاد نمایند؛ چرا که ازبیک طرف غللب مسئولانبه لین هنر و فن
توجهی نکرده اند و از طرفی بسیاری از مدیران ما با کارکردهای روابط عمومی ایده آل
آشنا نبوده اند.
صفحه 12:
گزارش
|_نام شرکت بازدید شده؟
اداره مخابرات استان تهران
۲ _آبا شما شاغل هستید؟
بله در شرکت مخابرات ایران مشغول به کار هستم
۳_مشخصات محیط کار مورد بازدید؟
۴_نوع سازمانی که مورد بازدید قرار گرفته است؟
شرکت مخابرات ایرانتا قبل از سال ۸۸ بصورت دولتی و از لین تاییخ بعد زیر نظر
بخش خصوصی فعالیت می کند.
صفحه 13:
۵_رشته تحصیلی چه نقشی درآن شرکت دارد؟
با توجمبه نقش موثر علم در تملمی مجموعه های میفق لزوم داشتن تحصیلات در زمینه رولبط عمومی
برای کار در لین بخش اجتنابسنا پنیر است. فردی که در رشته رولبط عمیمی تحصيلات خود را به بايان
رسانده است ميتواند در امور محوله با تكيه بر دانش خود بهترين بازخورد وواكنش را ارائه نمايد.
۶_سختی و پیچیدگی های شغل مورد نظر را بنویسید؟
رولبط عمومییبه عنوان نگای اصلی-یک سازمان وجل ارتباطی نبا سایر سازمانها و موسسات. قلمداد
میشود . لذا ضروری است که افراد ساغل در لین قسمت با وظیفه شنلسی و تلاش بیشتر ودقت بالا سعی در
حفظ وجهه سازمان داشته باشند
۷_قوانین و مقررات در کار؟
روابط عمومی همانند سایر بخشهای هر سازمان مشمول قوانین ان موسسه و یا سازمان خواهد بود
صفحه 14:
۸_مباحث ایمنی و بهداشت در محیط کار را تشریح نمایید؟
محیط های اداری نیز همانند محیط های کاری ممکن است دارای خطرات بالقوه ایمنی و
بهداشتی باشند. افراد زیادی از پرسنل ستادی در دفاتر مشغول کار هستند خطرات موجود را
حی توانبا طراحی و چیدمان درست اجسام حذف کردیا کلهش داد. نکات و دستورالعمل
های ایمنی مربوط به دفانر اداری به صورت زیر هستند:
ددفاتر اداری را هعیشه تمبز و پاکیزه نگه دارید.
¥ حداقل فضای لازم برای هر فرد در فاز طراحی در نظر کرفته شود.
۲ وسایل و تجهیزات تهویه ی مطبوع در نظر گرفته شود.
7 مجاری تهییه و کانال ها راجه فیلترهای مخصوص ضد باکتری, قارج و عولمل بیولوژیکی
وسایل بهداشتی و رفاهی لازم مانند ابسرد کن, چای ساز و ... در نظر گیرید.
آب آشامیدنی به مقدار کافی و در دسترس همه باشد.
2
صفحه 15:
تجهیزات لازم برای اویختن لباس در دفاتر تعبیه شود.
سرویس های بهداشتی به تعداد پرسنل ساخته و نصب شود.
7 سطوح راه رو هار راه پله هار طبقات و ... همیشه تمیزر مرتب و بدون لغزندگی باشد.
افراد در رابطبا اصول ار کونیمی (نشستن, برخاستن, کارسبا کامبیهترر حمل دستی
بار و ...) آموزش ببینند.
قسمت های خطرناک داغ و گردنده وسایل و تجهیزات اداری حفاظ گذاری شوند.
“ تمام افراد بلیسبا قوانین ایعنی ( تخلیه اضطراری, لتش سوزی, ایمنی برق و ۰.۰)
اموزش ببینند.
کپسول های لتش نشلنی مناسب وبه تعداد کلفی نصب شده و افراد از نحوه عملکرد
مپسول آتش نشانی مطلع باشند.
صفحه 16:
۲ جبعه کمک های اولیه به همراه تجهیزات لازم آن در محل کار نصب شود.
% روشنایی محل کارر راهروهار اتاق هار راه پله و ... متناسب با استاندارد باشد.
7 تجهیزات و لوازم اداری باید در وضعیت خوبی بوده و کاملا در جای خود مهار شوند.
” زمانى كه كار نداريد كشو هاى ميز و فایل و دراور را بیندید.
” تمام تجهيزات وسايل برقى مانند كولر, بخارى و ... را در پایان وقت اداری خاموش كنيد.
” سيم هاى برق را از زير فرش, لولاى در, محل تردد افراد و ... عبور ندهيد.
” بنكه و بادبزن ها بايد داراى تبغه هاى بلاستيكى به دليل خطر آتش سوزى ممنوع است.
7 استفاده از سطل زباله بلاستيكى به دليل خطر آتش سوزی ممنوع است.
”7 سيستم هاى برقى و تجهيزات آتش نشانى را به طور مرتب بازرسى كنيد.
از تجمع بیش از حد مواد قابل اشتعال مانند كاغذ, كارتن بارجه ... در محل كار جلوكيرى كنيد.
” سيكار کشیدن در محیط کار اداری ممنوع است.
صفحه 17:
٩_تاریخچه محیط بازدید شده را بنویسید؟
اختراع تلفن نیز مانند هر اختراع مهم دیگر مبتنی بر کوششها و
تجرییات گذشتگان و نتيجه رسیدن پیشرفتهای علصی و فنی به
مرحلهای معین بودسبه اصطلاح بعضی از مورخان تاییخ علوم» تلفن
نیز دارای نياکان و اجدادی است. یکی از لین پدرانیا اجداد, لوله
صوتی گوتی 22۱111۱6۷) است كه در سال ۱۷۸۲ اختراع شد و صوت
راتا فاصله هشتصد متری انتقال میداد. جد دیگر تلفن هوک بوده
است که با نخ کار میکرد.
صفحه 18:
تلفن در ايران
در سال ۱۲۶۵ شمسی مصادفنبا ۱۸۸۶ میلادی» برای اولین بار در ایرانسیک رشته سیم
تلفن بین تهران و شاهزاده عبدالعظیمبه طول ۷/۸ کیلومتر توسط بوآتال بلژیکی که
امتیاز راه آهن ری را داشت کشیده شد ملی در ولقع مرحله دوم ناوری مخابرات در
تهران از سال ۱۲۶۸ شمسی یعنی ۱۳ سالپس از اختراع تلفنبا برقراری ارتباط تلفنی
بین دو ایستگاه ماشین دودی تهران و شهر ری آغاز شد.پس از تن بین کامرانیه در
منطقه شمیران و عمارت وزارت جنگ در تهران و سپس بین مقر ییلاقی شاه قاجار در
سلطنت آبادسابق و عمارت سلطنتی تهران ارتباط تلفنی دلیر شد. وزارت تلگراف در سال
۷ شمسی با وزارت پست ادغام و به نام وزارت پست و تلگراف نامگذاری شد. در سال
۲ شمسی قراردادی برای احداث خطوط تلفنی زیرزمینیبا شرکت زیمنس و هالسکه
منعقد شد و سه سال بعد در آبان ماه ۱۳۰۵ شمسی تلفن خودکار جدید بر روی ۲۳۰۰
رشته کابل در مرکز اکباتان آماده بهرهبرداری شد.
صفحه 19:
در سال ۱۳۰۸ شمسی امور تلفن فیز تحت نظر وزارت پست و تلگراف قرار گیفت و به نام
وزارت پست و تلگراف و تلفن نامگذاری شد. مرکز تلفن اکباتان در سال ۱۳۱۶ شمسی به
۰ شماره تلفن رسید و دو سال بعد بهرمبرداری شد و در سال ۱۳۳۷ به ۱۳ هزار
شماره توسعه یافت. خطوط تلفن جدید با کاریر نیز چپس از شهریور ۱۳۲۰ مورد
بهرهبرداری قرار گیفت و ارتباط تلفنی بین تهران و سایر شهرها گسترش یلفت و مراکز
تلفنی تهران یکی پس از دیگری تأسیس شد. وزارت پست و تلگراف و قلفن در سال ۱۳۸۳
به نام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تغییر نام یافت.
صفحه 20:
شبکههای تلفن خصوصی در ایران
نخستین شبکه تلفن خصوصی ایران بنام تالیا در بهار ۱۳۸۴ هجری خورشیدی
آغاز بکار کرد. شبکه تالیاکه تنها سرویس تلفن همراه اعتباری را ارلثه میکند»
در فاز اول بهرحبرداری در شهر تهران فعال شده لست و بر طبق برنامه در فازهای
بعدی در شهرهای مشهد؛ اصفهان»-تبریزه فارسء قم و اهواز و سپس در سایر
شهرهای ایران فعال خواهد بود.
صفحه 21:
مخابرات در جهان :
تلفن از نظر لغوی مرکب از دو کلمه Tele (دور) و ۳۳۵06 (صوت) میباشد که بوسیله الکساندر
گراهامبل اسکاتلندی در امریکا در تاریخ ۱۸۷۶ میلادی (برابر با ۱۲۵۵ شمسی) ساخته شد. تلفن»
از جهت فنی؛ دنبلله تلگراف شمرده میشود. بهمین دلیل در بیان تاریخچه تلفنسبه سابقه اختراع
تلگراف برمی گردیم. تلگراف بیقی » نخستین اختراع عصر ارتباطات الکتریکی و الکترونیکی است
که ساموئل مورس آمریکلیی ّن رالبه نام خود در سال ۱۳۲۲ شمسیبه ثبت رساند. (۱۸۴۳
میلادی)
مخابرات در ابران :
در ایران» ۱۴ سالپس از اختراع تلگراف بعنی در ۱۲۳۶ شمسی؛ اولین خط تلگراف بین تهران و
چمن سلطانیه (نزدیک زنجان) نصب و راهاندازی شد و دو سال بعسبه سمت زنجان وتبریز و جلفا
امتداد یلفت و جه شبکه تلگراف روسیه پیوست و روزبهروز توسعه یافت. ایران در ۱۳۳۸
خور شیدیسبه عضویت اتحادیه بینالمللی تلگراف -که بعدهلبه اتحادیه بینالمللی ارتباطات راه
دور تغييرنام يافت» در آمد.
صفحه 22:
چند سال,پس از اختراع تلفن یعنی در ۱۲۶۹ خورشیدی بین دو ایستگاه ماشین دودی تهران و
شهرری اولین خط تلفن برقرار شد. ریند توسعه کمی و کیفی مخابرات از مرحله تلفن مغناطیسی تا
مرحله خود کار و ارتباطات ماهوارهای در ایران ادلمه یافت.در سال ۱۳۰۸ امور تلفنی-به شکل یک
اداره زیرنظر وزارت پست و تلگراف قرار گرفت و از ّنچس» لین وزارتخلنهبه وزارت پست و
تلكراف و تلفن تغيبر نام داد. در سال ۱۳۱۳ تملصی شرکتهای تلفن موجود در سطح کشور در هم
ادغام شدند و شرکتی واحدسبه نام شرکت سهامی تلفن ایران با مشارکتن و زیر نظر وزارت پست
و تلگراف و تلفن بوجود آمد و فعالیتهای ارتباطی - مخابرلتی کشوربه دو سازمان مستفل دولتی
سپرده شدسبه دلیل افزلیش جمعیت شهرها و ضرورت ایجاد ارتباط بین نقاط دور و نزدیک» بموجب
قانون تلسیس و اساسنامه شرکت مخابرات ایران مصوب خردادماه ۱۳۵۰ شرکت سهامی تلفن ایران»
منعل و تملصی داراییها و دیون و مطالبات و تلسیسات و کارکنان آنمبه شرکت جدیدالتاسیسی به
نام مخابرات منتقل شد و از سال ۱۳۵۱ امور تلگراف و تلفن و بیسیم و همه تجهیزات مخابراتی
وزارت پست و تلگراف و تلفنسبا شرکت سهامی در هم ادغام شدند و سازمان جدیدیبه نام شر کت
مخابرات ایران بدید آمدکه ان تاییختا امروزبه همین نام و تعت نظارت وزارت پست و تلگراف
و تلفن فعالیت داشته است.
صفحه 23:
جه منظور تغیبر ساختار و خصوصیسازی در شرکت مخابرات ایران» اساسنامه شرکت مادر
تخصصى مخابرا تبه تصويب رسيده است. بنابرلین شرکتهای ارتباطات زیرساخت؛ ارتباطات
سيار و ارتباطات ديتا از شركت مخابرات ايران جدا شده وبه غير از شرکت ارتباطات
زیرساخت؛ بلقی شر کتهلبه همراه شرکتهای مخابرات لستانى.به ترقيب خصوصى سازى خواهند
شد. در نتيجه شرکت مادر تخصصی مخابرات تنها قانونگزار بوده و شرکتهای دیگر امور
اجرایی را به عهده خواهند داشت.
۰_هدف اصلی شرکت مخابرات ایران جیست؟
آآماموریت شرکت مخابرات ایران:
[ایجاد ارتباط مناسب مورد نیاز عمومبا ارلئه خدمات متنوع ۱۲ و تاکید بر ارزش آفرینی
حداکثری برای ذینفعان.
آاجشم انداز شرکت مخابرات ایران:
آآبیشینه سازی هم افزاریی ثابت و سیار برای تامین منافق مردم
صفحه 24:
ارزش های شرکت مخابرات ایران :
بالاتیین ارزش آفرینی برای مشتریان التزامبه ارزش های اجتملعی » مذهبی و فرهنگی جمهوری
اسلامی ایران پاسخگویی در قبال مسئولیتها » تصمیمات و عملکرد ها سهیم بودن در توسعه کشور
شفاف بودن در تعاملات داخلی و خارجی
هفت حوزه تم کز استراتژیک شرکت مخابرات ایران :
*رشد و نوآوری پایدار و مستمر
* سود آوری پایدار
*همگرایی ثابت و سیار
*اراثه بهترین خدمت به مشتری
چابک سازی سازمان
*تعالی عملکرد در فن آوری اطلاعات و شبکه
* قرار دادن کارکنان در کانون توجه و حرکت شرکت
صفحه 25:
وظایف جاری سازمان:
بکارگیری امکانات موجود و روشهای جدید در جهت افزایش در آمد و بهینهسازی و مديريت هزينهها.
توسعه و تکمیل پروژههای شبکه دیتا و ارائه خدمات ارتباطی شرکتها و دیگر متقاضیان.
% توسعه متناسب شبکه تلفن ثلبت.به روز نگهداری مراکز و پاسخگوبی کلملبه تقاضاهای متنوع ارتباطی و
مخابراتی مشتریان,
7 بکارکیری روشهای کار آهد بازاریلیی و مشتری محوریبه منظور جذب و حفظ مشتریان فرهنکسازی»
اعتمادسازی و تقویت سیستمهای ۲ در زمینه ارائه سرویسهای جدید در راستای مشتریمداری و در آمدزایی.
استفاده مطلوب از نیروی انسانی و ارائه آموزشهای متناسب به منظور افزایش بهرهوری و نوآوری,
بهبود و ارتقاء شبکههای زیرساخت استانی.
7 توجیه اقتصادی طرحها و پروژههای توسعهای در راستای ارتقاء شاخصهای فنی و اقتصادی.
افزلیش هوشمندی شبکههاء مرلکز و ساختمانهای مخابرلتی و اصلاح و بازنگری در ساختار سازمانی و توزیع
مطلوب نيروى انسانی در راستای کاهش هزینهه و سرعتبخشی به امور.
صفحه 26:
مشتريان :
”7 آحاد جامعه شامل اشخاص حقيقى و حقوقى
ارزشهای سازمانی:
7بالاترین ارز شآفرینی برای مشتریان.
النتزام به ارزشهای اجتماعی» مذهبی و فرهنگی ایران.
۷ پاسخگویی در قبال سئولیتهاء تصمیمات و عملکردها.
۷سهیم بودن در توسعه کشور.
شفاف بودن در تعاملات داخلی و خارجی.
صفحه 27:
صفحه 28:
۳_شغل های مرتبط با رشته تحصیلی را در داخل و خارج کشور بنویسید؟
به جهت اینکه رولبط عمیمیبا عموم مردم و فهن آنان مرتبط استبه طبع از
سختی و پیچیدگی خاصی برخوردار است لذامی بایست در ابتدا اصول ارتباطات
با مخاطبین را دانست » سپسبا علمبه موضوع فعالیت ّن شرکت مطبوع برنامه
ریزی و اجراثبات کار رولبط عمیمی صورت گیرد .قوانین و مقررات کار روابط
عمومى ؛ هوشمندى در نوع ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی » تامین
نیازهای مشتریان و اطلاع یلبی از وضعیت بازار هدف خود و اطلاع رسانی صحیح
و مناسب به مسولان.
صفحه 29:
۳_شغلهای مرتبط با رشته تحصیلی شما در خارج از کشور چه جایگاهی دارد؟
رشته تحصیلی رولبط عمیمی» عمدتا در کشورهای خارجیبا عنایین یل یاد می شود و
موثرترین جایگاه سازمانی در بحثهای؛
۱ امور مشتریان 05
۲ امور بازاريابى و تبليغات
۳.امور هنری
.امور اطلاع رسانى و اطلاع یابی
۵.مور ۱۲ و انفورماتیک
۶امور فروش
از مشاغل فوق مشخص حی شود هر سیستمیبه نحوی از توانمندیهای رولبط عمومی
استفاده می کنند.
صفحه 30:
۴_مشاغل مرتبط و همگون با رشته تحصیلی خود را نام ببرید؟
CRM GL sits طلمور
صلمور بازلریلبی تبلیغات
ملمور فرهنگیو هنری
علمورسلطلاعوسلنیوملطلاع سلبی
نفويملتيك!
مور شروش
صفحه 31:
۵. چه تجهیزاتی مورد نیاز شغل مرتبط با رشته تحصیلی شماست؟
فیروی انسانی متخصص- رسانهها ی کثبرالانتشار - رسانه های دیجیتال ( رابلنه ؛ اینترنت»
فکس و ...) » ملزومات اداری
واز همه مهمتر مقبولیت اجرای کار رولبط عمومی ازر نظر مدیرعلمل و سیاست های آن
سازمان
۶ به نظر شما حوزه کار آفرینی و ایجاد شغل جدید در رشته تحصیلی شما چگونه ايجاد
مى شود 5
هر فردی کمبه کار رولبط عمومى آشنا باشسبه طور قطع يقينمى تولنسيك كارآفيين نيز
باشد جون تنها شغلى است كه براى مطلع بودن لين شل .حى بايست آشنلبه حوزه هنو -
خبرنكارى - تبليغات - رسانه ها - انفورماقيك و فروش باشد و از همه مهمتر خصوصيات
مديريتى داشته باشد . از لين رو هرميك از لین توانمندی ها برای فردحی تولند نطفه های
یک فعالیت کار آفرین را به جا بگذارد.
صفحه 32:
۷ به نظر شما چه مهارتمایی در آینده پس از گذراندن درس رشته به دست خواهید
آورد؟
آشنا جه مهارت هاى همجون امور مشتريان 0111 امور بازاريابى و تبليغات » امور
فرهنگی و هنری »امور اطلاع رسانی و انفورماتیک و همچنین اطلاع يابى فروش شركت.
_آيا به ابجاد کار و حرفه مطابق با رشته تحصیلی خود علاقه مند هستید؟ و آیا
توانایی آن را دارید؟
با توجمبه نقش مهم رولبط عمیمی در تملمی مراودات انسانها در صورتیکه زمینه مناسب
ایجاد شود قطعا میتوان به راه اندازی یک حرفه مستقل در این زمينه فكر و ايده هاى نو و
جذابی را به اجرا در اورد
٩_خصوصیات مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی خود را بیان نمایید؟
داشتن اطلاعات لازم و کافی. دسترسی به رسانه اجتماعی و اینترنت
صفحه 33:
آشنایی با شغل کارشناس روابط عمومی
کارشناس رولبط عمومی ( مدیر رولبط عموصی ) تصویر عمومی مطلوبی برای
کار فرمایان با مشتریان شرکت یا سازمان ایجاد می کند.
جه عبارت دیگر کارشناس رولبط عمومی فردی است که تحت نظارت مقام مافوق و
مدیریت ارشد شرکت / سازمان با بهره گیری از روش های علمی وظیفه طراحی و اجرای
فعللیت های مختلف از قبیل بررسی و تحلیل افکار عمیمی و طراحی و اجرای مصاحبه ها
و ميزگرد های مطبوعلتی» تهیه و تدیین مطللب نشریات و تبلیغات مربوط به اهداف و
برنامه های سازمان خود را بر عهده دارد.
صفحه 34:
نوشتن مطلب برای اطلاعیه های خبری» برنلمه ریزی و هدلیت برنلمه های رولبط عمومی
نيز بر عهده بخش روابط عمومی است.
کارشناس رولبط عمیمی ( مدیر رولبط عمیمی ) معمولا در بخش اداری شرکت ها و
سازمان های بزرگ کارحی کند و اغلببه ارلئه سخنرانی» شرکت در جلسات و فعالیت
های اجتملعی و سفرهای کاری می پردازد. آنها گلهی شرلیط کاری نسبتا پراسترسی
دارند و برخی اوقات چندین اتفاق را همزمان مدیریت و سازماندهی می کنند. آنها اغلب
به صورت تمام وقت وبا ساعات کاری طولانی کار حی کنند. البته همچون سایر دیگر
مشلغل؛ حجم کار در دستگاهها و سازمان های دولتیبه نسبت مشلغل مشلبه در بخش
خصوصی به مراتب کمتر و استرس شغلی کار کنان دولت نیز پایین تر می باشد.
صفحه 35:
در سال های اخیر نیز موجی در دنیا ابجاد شده است که فعالیت های
رولبط عمیمی را مهمتر و موثیتر از فعالیت های تبلیغلتیعی داند و
پیش بینی-می کند روش های تبلیغلتی فعلیتا چند سال دیگر منسوخ
شده و جای خود رابه رولبط عمیمی و عمدتا از طییق شبکه های
اجتماعی مجازی می دهد.
صفحه 36:
مسئولیت ها و وظایف کارشناس یا مدیر روابط عمومی
نوشتن مطلب و فراهم کردن اطلاعات برای رسانه ها
¥ شناسایی گروه های اصلی مشتریان و مخاطبان و یافتن بهترین راه دسترسی به آنها
¥ پاسخبه نیازهای اطلاعلتی رسانههلیا انتخابسیک سخنگوی منلسبدیا منبع اطلاعلتی قابل اطمینان
جهت معرفی به نمایندگان رسانه برای اطلاع رسانی
7 کمک به مشتریان برای داشتن ارتباط موثر با عموم ( خارج سازمان)
توسعه و حفظ تصوير منسبی از شرکت بین عموم و شناساندن نشانها و لیگو های مورد استفاده به
عموم افراد جامعه و شرکت ها و سازمان های مخاطب
Y آماده کردن متن سخنرانی ها و سازماندهی مصاحبه گرها (خبرنگارها) برای مدیران ارشد سازمان
” ارزيابى برنامه هاى تبليغاتى و تعيين ميزان انطباق آنها با اهداف و خط مشی بخش روابط عمومی
” توسعه و اجراى سياستهاى جمع آورى كمك هاى مللى از طريق شناسايى و برقرارى ارتباط با
خیرین و داوطلبان کمک مالی
صفحه 37:
دانش و مهارت مورد نیاز برای شفل کارشناس روابط عمومی
مهارت های نوشتاری عالی به منظور بیان کامل و صحیح دیدگاه ها و نظرات و انتقال اهداف و
برنامه های شرکت به رسانه ها و مطبوعات
۲ اعتمادبه نفس و توان ارلئه عالی مطالببه منظور تأثیر مناسب در هنگام سخنرانی در همایش
ها و ميزگردهای رسانه ای
مهارت های ارتباطی عالی
خلاقیت و ابتکارسبه منظور یافتن بهتیین راهکار معیفی شرکت و محصولاتبه جامعه و بازار
هدف و توان پاسخ گویی به نمایندگان رسانه در زمان مورد نظر
” مهارت هاى سازماندهی و برنامه ریزی و مدیریت زمان
توانایی کار تیمی و کار با انواع مشتریان
7 انعطاف پذیری و توان انجام چندکار - مدیران رولبط عمومی عمدتا چندین برنلمه را به
صورت موازی در حال اجرا دارند و باید توانایی مدیریت همزان آنها را داشته باشند
صفحه 38:
توانایی تحمل فشار کاری زباد در زمان های شلوغ کاری
"منعطف بودن در برخورهبا انتقادها - زیرا رسانه هلبه دقت حرفها و رفتار
مدیران ارشد و مدیران رولبط عمومی شرکت ها و سازمان ها را زیر نظر
دایند و نیاز است در پلسخبه انتقادها و کالیهها مدیر رولبط عمیمیبا سیاست
و كياست عمل كند
“ادقت و توجمبه جزئيات به منظور امكان ارتباط مناسب و موثرسبا رسانه ها و
مشتريان
لاعلاقه مندى به رسانه
صفحه 39:
تحصیلات مورد نیاز و نحوه ورود به شغل کارشناس روابط عمومی
فارغ التحصیلان رشته علوم ارتباطات اجتملعی در مقطع کارشناسی و
رشته های وابسته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری معمولا برای
تصدی لین مشلغل انتخاب حی شهند .اما در بسیاری از شرکت ها
مخصوصا در حوزه دیلت؛ انتخاب کارشناس رولبط عمیمی از بين
افراد با سایر مدا رک تحصیلی نیز صورت می گیرد.
صفحه 40:
بازار کار کارشناس روابط عمومی
کارشناسان و مدیران روابط عمومی می توانند در سازمانها و ادارات مختلف که از
نظر اندازه و اعتبار در حد متوسطبه بالاحی باشند مشغول به کار شوند. در
شرکت های کوچکتر نقش مدیر رولبط عمیمی را معمولا مدیرعلمل ایفامی کند و
اساسا در خیلی از شرکت ها نیازی به وجود چنین شغل و تخصصی نمی باشد.
صفحه 41:
وضعیت استخدام این شغل در برخی از کشورهای جهان
آمریکا - میزان استخدام کارشناسان و مدیران رولبط عمیمی بين
سالهای۲۰۱۰-ت) ۰۲۰۲۰ ۲۱ درصد رشد خواهد داشت. در حللی که
متوسط این رشد برای همه مشاغل ۱۴ درصد می باشد.
استرالیا - میزان استخدام لین شغل در ۵ سال گذشته رشد ۳۶۰۸
درصدی داشته و در آینده نیز رشد زیادی برای آّن پیش بینی شده
است.
صفحه 42:
در آمد و حقوق و مزایا برای مدیران روابط عمومی
در ایرانبا توجهبه حضور بیشتر شاغلین رولبط عمیمی در شرکت ها و سازمان های
دولتی» لذا حقوق و دستمزد دریافتی آنها از قانون مدیییت خدمات کشوری تبعیت می
iS مدیران روایط عمومی در شرکت ها وسازمان های خصوصی هم در آمدهای متفاوتی
دارند.
در جدیدتیین پژوهش صورت گرفته در اواخر سال ۱۳۹۲ توسط تعدادی از متخصصان
شغلى كشورء گروه های مختلف شفلی از نظر در آمدی مورد بررسی قرار گرفته اند. بر
لین اساس متوسط حقوق و در آمد مدیر رولبط عموصی در سمت های مختلف شغلی
استخراج شده است.
صفحه 43:
برخی از سمت هلیی که در لین پژوهش برای مدیر رولبط عمومی در نظر گرفته
شده لند شلمل کارشناس رولبط عمومی» مدیر ارتباطات» مدیر رولبط عمومی»
کارشناس اطلاع رسانی» کارشناس ارشد ارتباطات و ....عی باشند کیک مدیر
روابط عمومی می تواند در هر یک از آنها استخدام شده و فعالیت نماید.
برای مدیر رولبط عمیمی در هر سمت حدلقل» حداکثر و متوسط در آمد ماهیانه
فکر شده است.به عنوان مثال مدیر رولبط عمومی که در سمت مدیر روابط
عموصی کار عی کند» در اواخر سال ۱۳۹۲ حدلقل درآعد ۷۰۰۰۰۰ تومان»
حداکثر در آهد ۲۸۶۰۰۰۰ تومان و متوسط در آمد ماهیلنه ۱۱۰۰۰۰۰ تومان را
داشته است.
صفحه 44:
درآمد این شغل در برخی از کشورهای جهان
آمریکا - متوسط در آمد سالانه کارشنلسان رولبط عمومی در سال ۰۲۰۱۰ ۵۷,۵۵۰ دلار
(متوسط همه مشاغل ۳۳,۸۴۰ دلار) و در سال ۲۰۱۲ ۵۴,۲۰۰ دلار بوده است. مطابق با
آخیین آمارها در سال ۲۰۱۳ در آمد سالانه مدبران رولبط عمیمی در آمریکا ٩۳۰۲۵۰
دلار می باشد.
استرالیا - متوسط در آمد سالیانه ۶۱۰۰۰۰ دلار (قبل از کسر مالیات) می باشد.
انگلستان - متوسط در آهد سالیانه در لین شغل برای افراد تازه کار بین ۲۴۰۵۰۰ تا
۰ دلار » افرادبا تجیبه بین ۳۰۰۵۰۰تا ۶۱۰۰۰۰ دلار و برای مدیران جین ۱۲۲۰۰۰۰
تا ۱۵۲۰۵۰۰ دلار می باشد.
صفحه 45:
شخصیت های مناسب این شغل کارشناس روابط عمومی
درسيك انتخاب شغل صحیح و درست» عولمل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی» ارزش هاء
عالیق, مهارت هاء شرلیط خانوادگی» شرلیط جامعه و ... برای هر فرد بلید در نظر كرفته شوند.
یکی از مهم تیین لین عولمل ویژگی های شخصیتی ی باشد. شناخت درست شخصیت هر فرد
فر آیندی پیچیده و محتاج به تخصص و زمان کافی است. البته هر فردی ویژگی های منحصربه فرد
خود را دارده حتی افرادی کمبه نوعی تیپ شخصیتی مشلبه دایند» باز هم در برخی موارد با
یکدیگر متفاوت هستند.
سبه طور کلی هميشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشلغل هستند و نمی توان
دقیقا اعلام کرد که فقط تبپ های شخصیتی خاصی هستند که در این شغل موفق می شوند. اما طی
,که صورت گرفته تیپ های شخصیتی ای که برای لین شغل معیفیحی شوند» عموما ابن
کار را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته اند
صفحه 46:
*LL