صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
در مورد تعریف کارآفريني دیدگاه هاي مختلفي وجود دارد و درك کامل مفهوم و موضوع ۱" کارآفريني ۱" نيازمند اطلاع از دیدگاه هاي بين رشته اي مي باشد. كارآفريني برحسب ماهيت خود و توجه محققان رشته ‎sl‏ مختلف از نظر روانشناسي, جامعه هرا تمي ‎OBL atlas IRSA 8A AR‏ توسعه اقتصادي و اجتماعي از حدود 0 سالأبیت این طرف عملا در دنياي تجارت و کسب و کار مظرح شده است, از جمله تعاریف کارآفرینی .می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

صفحه 4:
اتعریف دکتر احمد پور داریانی از کارافرینی یه هرگز لیده را به جرکتدر نمی‌آورد " بلکه أین‌لیده است‌که محرک سرمایه استو 0 اللحدر کسبو کنار : باایده ی نوآورلنه و و 0 ‎prio‏ به ارلثه ی محتصول جد ‎eet‏ ره ا ل ‎ae‏ لراك ‎ch‏ شخصيتى او زا از ديكزان ليد مود كند.كارافرين فردى است داراى ايده و فكر جديد كه مق فرآيتد ايجاد كسب و كار ( كسب و كار ‎cS ۴‏ و كار مجازى, كسب و كار در مغازه يا شركت##يا سازمان ) توام با بسيج منايع و مخاطره لى و امُتماعى . محصول يا خدمت جديدى را به

صفحه 5:
بقل ژوزف شومپیتر از کارافربنی ژوزف شومپیتر( 1934) فرایند کارافريني را " تخریب خلاق " مي نامد. به عبارت دب ويژگي تعیین کننده در كارآفريني همانا انجام کارهاي جدید و یا ابداع روشهاي نوین در امور چاري است. روش نوین همان "تخریب خلاق " مي باشد. از نظر وي نواوري در هر يك از زمینه هاي / :ذيل کار آفريني محسوب مي شود

صفحه 6:

صفحه 7:
كارآفريني كيفيتي است که افراد را قادر مي زد يك فعالیت جدید را شروع کنند یا با قدرت و به طور ناباورانه فعالیت موجود را .توسعه دهند كارآفريني موتور تحول و توسعه اقتصاد, فرهنگ و جامعه است. رشد و فراكيري اين پدیده مي ۳ به تحول و دگرگوني اساسي در اقتصاد ملي منجر شود. كارافريني فرآيندي است که طي ان فرد کارآفرین با ارائه ایده و جدید ایجاد کسبدو کاز با قتول مقاسوه بو اتجمل ریسك. محصول و خدمت جدید را ارائه .میکند

صفحه 8:
اگرچه تعاریف گوناگوني از كار آفريني ارائه شده است, ليكن بيشتر نویسندگان و صاحب نظران در مجموع کارآفريني را " فرآیند شناسايي فرصتهاي اقتصادي, ايجاد كسب و کار و شركتهاي جدید. نواور و رشد یابنده براي بهره برداري از فرصتهاي شناسايي شده مي دانند که در نتیجه آن کالا ها و خدمات جديدي عرضه 1 .«می شود

صفحه 9:
ois Lis زیچارد کانتیلون (1730) اولين كسي بود كه اين- واژه را در علم اقتصاد ابداع نمود و آن ‎aigSul Ly‏ تعریف نمود : کارآفرین فردي است که ابزار تولید را په منظور ترکیب به صورت محصولاتي قابل عرضه به بازار خريداري مي کند. کارآفرین در هنگام خرید .از قیمت نهايي محصولات اطلاع ندارد جان باپنیست سي (1803) کار آفرین را فردي» میداند که مسئولیت تولید و توزیع فعالیت اقتصادي خود را بر عهده دارد

صفحه 10:
فرانكٌ نایت (1921) کار آفرینان را كساني» ‎oS‏ در شرايط عدم قطعيت به اتخاذ تصميم ‏8 بردازند و پيامدهاي کامل آن تصميمات را نيز تحص في 317 ون ‏طبق نظر کاسون (1982) کار آفرین فردي است* که تخصص وي "تصمیم گيري عقلايي و منطقي در مورد ایجاد هماهنگي در منابع کمیاب " میباشد. وي داشتن توان داوري و قضاوت " را عنصري مشترك در تمامي کار آفرینان تشخیص داده است ‎ ‏باز دیدگاه کارلند (1984) کار آفرین فردي است که* ‎iS ai‏ را به منظور سود و رشد تاسیس مینماید و آنرا ‏مدیّیت کرده و از آن براي پیشبرد اهداف شخصي استفاده میکند ‎

صفحه 11:
زیر نیز مي توان اشاره کرد آفرین, کسي اسب کله: تواایت لن: را دازد ثا شتهاي كسب :و كاز زا تبيند و آنها را اززياتي ند منابع لازم را جمع آوري و از آنها بهره برداري نماید. و سپس عملیات مناسبي را براي رسیدن به موفقیت پي ريزي نماید

صفحه 12:
رآفرین با خلاق؛ ترع,سرمایه گذار و مدیر توجه به تعاریف فوق , در خیلی از موارد. به خاطر و وجود تشابهات بین واژه های کارافرین , نواور, مخترع, سرمایه گذار. و مدیر , آنها را به جای یکدیگر به کار می برند. در این قسمت به تفاوت های آنان اشاره \ .می شود

صفحه 13:
خلاق خلاقیت یک پدیده ذهنی است و فرد خلاق کسی است که فکر و ایده‌ی جدیدی دارد و به دنبال روش جدیدی برای هر موضوع است. به عنوان مثال هر ‎plays‏ از افراد عادی در مواجه شدن با شيشه کثیف خودرو , به این فکر می افتد که شيشه را تمیز کند. ولی فرد خلاق احتمالا به این فکر می افتد که گگونه می توان شيشه ای تولید کرد که کثیف نشود. ‎ai‏ اینجا فرد خلاق به دنبال راه تازه برای یک است

صفحه 14:
: مخترع خلاقیت و اختراع به هم نزدیک اند.گفته شده که فرد خلاق , به دنبال راه و روش تازه برای حل مشکل است. اما او هنوز راه و روش را پیدا نکرده ‎oll. cowl‏ کننده راه و روش تازه , همان مخترع است. پس مخترع کسی است که روش يا محصولی را برای اولین بار تولید می کند.در مثال فوق, کسی که شيشه ای تولید کند که کثیف نشود و نیاز به .شستن نداشته باشد, مخترع است

صفحه 15:
: نواور است كه قابليت استفاده و مقرون به صرفه دن محصول اختراع شده را بررسى و در صورت #کان. آن را تجارى مى كند. در مثال بالا . بس از اختراع شيشه توسط مخترع, فرد نوآور بررسی ‎wo‏ کند که شيشه تولیدی در مقایسه با شيشه ی قبلی, چقدر مقرون به صرفه و اقتصادی .است

صفحه 16:
: سرمایه گذار سرمایه گذار کسی است که سرمایه ( مالی ) را در اختیار افراد (در اینجا منظور کارآفرینان است) ۴یا گذارد و در برابر آن در سود به دست آمده نیز شریک می شود. در مثال فوق , کارآفرین براى تجارى كردن محصول تازه اختراع شده (شيشه) احتمالا به سرمايه زيادى نياز دارد.به همین دلیل با سرمایه گذاری صحبت می کند تا از سرمایه او برای انتقال محصول به بازار استفاده بکند. سرمایه گذار نیز قبول می کند و سرمایه خود را در اختیار کارآفرین قرار می دهد و در پی آن, ور سودی که او از این راه به دست می آورد

صفحه 17:
8 بر مذایران , واحد کسب و کار را اداره می کنند و کارآفرینان با نگاه فرصت گرایانه. واحد کسب و کار را راه اندازی می کنند. از آنجا که هر کارافرینی مسئولیت تمام ‎ag sh lS‏ كسب و کار را بر عهده دارد, به طور کلی توان كفت هر كارآفرينى مدير است اما هر مذيرى كارآفرين نيست. به تفاوت اين دو در .جدول اشاره شده است

صفحه 18:
نه می سازند و بلافاصله* ‎ald‏ بعدی برنامه می ریزند : مدیران .در گذشته زندگی می کنند* .علاقه به ثبات دارند* .تهديد كرا محسوب مى شوند" یک خانه می سازند و می خواهند* تا ابد در آن زندگی کنند

صفحه 19:
: کارآفرین گونه که در تعاریف بالا نیز اشاره شد, کارآفرین ب و کاری را برای خود راه می اندازد. او در راه ازی و ادامه کسب و کار خود, معمولا کارهای زیر را :انجام میدهد .سرمایه اش را با ريسك مواجه می کند * ر مربوط به خودش را شخصا سازماندهی می ۰ .کند .تصمیم گیرنده‌ی کارش, ‎irs‏ الست © است برای ادامه فعالیت , مشتریان را خودش * پیدا کند

صفحه 20:
کارآفرینی به فرایند خلق ارزش جدید (مادی یا معنوی) از طریق یک تلاش متعهدانه با در نظرگرفتن ریسک‌های ناشی .از آن اطلاق می‌شود کارافرین قردی است که با صرف زمان و انرژی لازم, منابع. نیروی کار, مواد اولیه و سایردارایی‌ها را به گونه‌ای هماهنگ می‌سازد که ارزش آن‌ها و پا محصولات حاصل از آن‌ها نسبت به حالت اوّلیه‌اش افزایش یابد (اپجاد ارزش افزوده کند). کارآفرینان با مهارتی که در تشخيص فرصتها و موقعيتها و ايجاد حرکت در جهت»#توسعه اين موقعيتها دارند. ييشكامان حقيقى تغیبر در اقتصاد. و تحولات اجتماعى محسوب

صفحه 21:
يافته ها از تجزيه و تحليل مجموع داده ها ينج مضمون بي استخراج شد كه مي توانند ديدكاه كارآفرينان كارآقريني را به تصویر بکشند. این مضامین :عبارتند از زمينة کارآفريني. وضعیت اقتصادي, ويژگي هاي روانشناختي, ويژگي هاي اجتماعي, تلقي از ۱ زمينة گارآفرینی اولین ‎Sieg] Donte‏ کارآفریتی: است که دو ممون فرعي شامل « پيشينة خانوادگي » و « نیاز » مي شود

صفحه 22:
:نیاز نيازهايي در جامعه وجود دارد که برآورده نمي شود و لاو شرکني باید باشد تا آن نیاز را برطرف کند. در ‎azole sli Leal‏ محرك کارآفرینان است و کارآفرینان به دنبال فرصت مناسبي هستند که در محیط بازار نيازهاي رده نشده را برآورده کنند. کارآفرینان تلاش مي کنند مجیط نامتعادل را بشناسند. همچنین نيازهاي فردي و خانوادگي, کارآفرین را به سمت ايجاد شغل سوق مي دهد ار جمله مي توان به انگیزه براي امرار معاش یا نداشتن امنیت شغلي و تلاش براي رويارويي موثر با آن اشاره کرد. این مضمون در بسياري از مصاحبه ها به شکل هاي مختلف خود را نشان داده است

صفحه 23:
:بيشينة خانوادگی ي از کارآفرینان انگیزه و تفکر كارآفريني خود را ان كودكي و از درون خانواده مي دانند و بر زمينة ل والدین به عنوان آغازگر تفکر كارآفريني ‎a‏ ‏کنند. آن ها معتقدند تجریه هاي گذشتة خانواد رافريني نفوذ مهمي دارند و از انتقال ‎a4)‏ ‏رآفريني والدین به فرزندان و تأثیرات آن سخن مي ویند و كارأفرينان را كساني مي دانند كه تمايل به ارث .بردن مشاغل خانوادكي دارند

صفحه 24:
وضعیت اقتصادی دومین مضمون استخراج شده از تجارب کارآفرینان, وضعیت اقتصادي تجربه شدة آنان است که شامل دو مضمون فرعي فقر اقتصادي خانواده و کار همزمان با يل مى شود ۱ فقر اقتصادی خانواده پپرخي از کارآفرینان مي گفتند که در كودكي با شرایط مالي بسیار محدودي مواجه بوده اند و در زندگي خود فقر و کمبود امکانات را تجریه کرده اند. آن ها سرمایه كذاري اوليه براي شروع كارها رأ لي کم و در سطح تعداد قابل توجهي از افرادي که بعدها دست به كارهاي پوآورانه زده اند و به عنوان کارآفرین شناخته شده ‎sal‏ ‎i yao‏ در دورة کودكي و نوجواني به کار نیز اشتغال داشته اند و خودشان معتقدند با کار زاده شده .اند

صفحه 25:
ویژگی های روانشناختی ويژگي هاي روانشناختي در موفقیت هاي افراد تأثیر بسزايي دارد. مطالعات کارافريني در روانشناسي بر متغيرهايي چون انگیزة توفیق, کانون کنترل, ريسك يذيري و غيره متمرکز است. در این پژوهش نیز ويژگي هاي روانشناختي استخراج 3 از تجربیات کارافرینان شامل پشتکار و اراده. ريسك يذيري, سيري ناپذيري و آرمانگرايي. و روحية شکستناپذيري پشتکار و البلیت کارآفرینان با پشتکار زیاد از پس مشکلات برمي آیند؛ به ",طوري که با همة سختي ها هرگز تسلیم نمي شوند و باور و .اعتقاد به موفقیت دارند

صفحه 26:
يكي از گسترد ه ترین ‎pis‏ کارآفرینان, تمايل به ۲ است؛ يعني آن ها مخاطره هاي ‎Base‏ ‏اي را تقبل مي کنند. بیشتر کارآفرینان وقت. اعتبار کاریشان را در معرض خطر قرار مي دهند؛ چون وی نداشتن و خطر ناشي از شکست در كارهاي نوآورانه سیریناپذیری و آوجوگر«لیت بسياري از اقراد که به عنوان کارآفرین شناخته شده اند در پیمودن مسیر پا تلاش احساس شعف مي کنند و به يك موفقیت بسنده نمي کنند و به استمرار تلاش و موفقیت اعتقاد دارند امیدواری(روحية شکستناپذیری) آقراد موفق هیچوقت در مقابل سختي هاي روزگار پشت ‎o>‏ کرده اند و هميشه به خدا توکل داشته اند و به موفقيت .اندیشیده اند

صفحه 27:
لا اجتماعر 000 0 أؤيزكي هاي برجستة كارآفرينان, توانايي براي همكاري و .مهارتهاي بين فردي (تعامل مؤثر با ديكران) است در کارهاي شركتي, همكاري و همراه بیشترین تأثیر نيت < 8آشلورت با اعضا و همفكري در رأس فعالیتها قرار دارد؛ چون افراد بسياري هستند که با وجود سرمایه هاي هنگفت نمي توانند ایده هاي خود را به نتیجه برسانند و چنین افرادي نیازمند همراهي و همفكري ۳ وابط بین فردی يکي از ويژگي هاي بارز کارآفرینان. شبکه هاي ارتباطي قوي ‎ul‏ ‎٩‏ هاست. کارآفرینان تعامل موثر با دیگران دارند. آن ها از توانأيي ترغیب پدیگران و ارتباطات خوب به بهترین شکل بهره مند هستند و مي توانند رأليكارهايي براي روابط بروكراتيك, مانند روابطي که میان کارکنان و -کازفرهایانتبرگرار یسبتترازات كنيد

صفحه 28:
:تلقی از کارآفرینی برداشتهاي متفاوتي از كارآفريني دارند و به صورت متفاوت اي خود معني_ مي کنند و تعریفشان از كارآفريني متنوع تجربیات کارآفرینان در اين زمینه سه مضمون فرعي شامل نوآوري, ایثار و فداكاري و تبدیل دانش به عمل استخراج شد :نوآوری کارآفرینان: کا رآفرین را کسي من دانند. که کار بکرانجام:مي:دهد گر جديدي در اجراي کار ایجاد مي کند و از عوامل ساده: شرایط .بزرگ و پیچیده خلق میکند :ایثار و فداکاری .كا رآفريني از كار ريشه مي كيرد و كار يعني ايثار و فداكاري

صفحه 29:
تبدیل دانش به عمل آنچه در فرایند کارآفريني اهمیت ویژه اي دارد, توانايي تبدیل دانش و تن ها به عمل و استفاده از آن است. قبل از شروع کار, تجربه و داش کكافي باید با هم به خدمت گرفته شوند و این اساس راه رسیدن به موفقیت است؛ زیرا تجربه بدون دانش اثر چنداني ندارد و بالعکس. علم و عمل در موضوع کارافريني مکمل هم هستند. کارافرینان به دانش و عمل به صورت .مكمل نيازمندند

صفحه 30:
عصر جدید عصر رقابت بر سر منابع و سرمای ههاست. كشورهاي بزرگ صنعتي, بهره وري از منابع و سرمایه ها را سرلوحة کار خود قرار داده اند ودر پرتو افراد تحصیلکرده و متخصص, چر خهاي رشد و توسعه را به حرکت درآورده اند ساختار اقتصادي دنياي امروز به طور اساسي با گذشته وت دارد. اگر دیروز ثروتمندترین افراد دنیا آنهايي پودند که منابع مالي بيشتري در اختیار داشتند امروزه ثروتمندترین مردم دنیا افراد صاحب دانشي هستند که دانش خود را به عمل تبدیل مي کنند. از اين رو توسعة اقتصادي در دنياي امروز بر پاية استفاده از دانش استوار .است

صفحه 31:
رآفریتی اجتماعی عملی است که کارآفرین اجتماعی انجام می‌دهد. ارآفرین اجتماعی فردی است که یک مشکل اجتماعی را تشخیص می‌دهد ‎0١‏ نم کارآفرینی برای سازماندهی, ایچاد. و مدیریت سرمایه برای .0 وییر استفاده می‌کند. در حالی‌که کارآفرینان تجاری معمولاً به برس بازدهی و سود می‌پردازند, کارآفرینان اجتماعی معمولاً وه‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی ایجاد می‌کنند. (به کارآفرین نیز نگاهی بیانداژید) کارآفرین اجتماعي به حل مشکلی می پردازد که واقعا مشکل 8 است و برای حل آن تقاضایی وجود دارد. قرار است برای حل مشکل محصولی تولید شود. این محصول می‌تواند خدمات اجتماعی باشد و پا یک محصول تولیدی مثل سلول‌های خورشیدی (مثال استفاده از آنرژی‌های تجدیدپذیر). محصول هر چیزی که هست باید بازاری داشته باشد /جداقل بخشی از جامعه علاقمند به استفاده از ‎ol‏ باشند و علاقه‌ای برای 6ات هزینه‌های محصول وجود داشته باشد؛ قرار نیست کارآفرین حيبي عُلاقواى نشان دهد و محصولى توليد كند كه واف ‎Sb ayaa‏ امعه نيست ن اجتماكىتنها در ‎٠١‏ تا 1 سال اخير رواج يافته است اما ‎idl‏ احتماغعی ساقه‌ای طولانوتر دارد. فلورانس:

39,000 تومان