kar_afarini

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کار آفرینی ۲”

کار آفرینی ۲

اسلاید 1: کارآفرينی

اسلاید 2: گام اولوزارت نفتهر حرکت بزرگی از یک قدم کوچک آغاز می شود...

اسلاید 3: مقدمهمفاهیم، الگوها و ابزارهای کسب و کار در طی روند تکاملی خود همواره باز تولید شده و توسعه یافته اند. با گسترش روزافزون شبکه ارتباطات در دنیای تجارت در نیمه دوم قرن 20 ، این روند با سرعت و پویایی قابل توجهی پیش رفته است.از جمله این مفاهیم، کارآفرینی است. كارآفريني واژه اي است نو كه از معني كلمه اش نمي توان به مفهوم واقعي آن پي برد. در دنياي در حال تحول امروز، كاميابي از آن جوامعی است كه بين منابع كمياب و قابليتهاي مديريتي و كارآفريني رابطه معني داري برقرار سازد.

اسلاید 4: چگونه یک جامعه ثروت را ایجاد می کند. چگونه یک جامعه ثروت را میان اعضای خود توزیع می نماید.نظريه های اقتصادی با دو سوال اساسی راجع به جامعه روبرو هستند.در این میان کارآفرینی یکی از سازوکارهایی است که ایجاد و توزیع ثروت را تضمین می کندریچارد کانتیلون، در سال 1775 واژة کارآفرین را به ادبیات اقتصادی معرفی نمود.

اسلاید 5: واژه كارآفرينيEntrepreneurship از كلمه فرانسوي Entreprendrem به معناي متعهد شدن Undertake نشات گرفته استيعني متقبل شدن مخاطره هاي يك فعاليت اقتصادي جدید

اسلاید 6: کانتیلون معتقد بود که زمین منبع کل ثروت است و سه نوع عامل اقتصادی را مشخص کرد:زمین دارانی که از لحاظ مالی مستقل هستند.کارآفرینانی که با مخاطره خود و به منظور کسب سود به مبادلات در بازار اشتغال دارند.افراد اجیر شده ای که به منظور بدست آوردن درآمد ثابت در خدمت دو گروه فوق قرار دارند.

اسلاید 7: سير تطور كارآفريني در دنيا دوره اول قرون 15 و 16 ميلادي صاحبان املاک بزرگ دوره دوم قرن 17 ميلاديبازرگانان، صنعتگران و ديگر مالكان خصوصي دوره سوم قرون 18و 19 ميلاديفردي كه مخاطره می کنددوره چهارم دهه‌هاي مياني قرن بيستم ميلادي نوآوري به عنوان جزء اصلي تعاريف كارآفريني دوره پنجم دوران معاصر از اواخر دهه 1970 تاكنونكارآفريني به عنوان تسريع‌كننده سازوكار شکل گیری شرکتهای SME

اسلاید 8: پژوهش در حوزه کارآفرینی ، در دهه های 1950 و 1960 میلادی رایج گردید، اما در دهه های 1970 و 1980 میلادی با سکون مواجه شد و از اواخر دهه 1980 میلادی مجدداً توجهات را به سوی خود معطوف نمود. ادبیات کارآفرینی و کارآفرینان، حیطه رشته های مختلفی را دربر می گیرد، که مهمترین آنها عبارتند از :اقتصادروان شناسیجامعه شناسی

اسلاید 9: رويكردهاي مهم به كارآفرينياقتصادي: كارآفرين و كارآفريني اولين بار مورد توجه اقتصاددانان قرار گرفت و تمامي مكاتب اقتصادي از قرن شانزدهم ميلادي تاكنون به نحوي كارآفريني را در نظريه هاي اقتصادي خود تشريح نموده اند كارآفريني در بطن تئوري هاي اقتصادي تبلور يافت و از قرن نوزدهم تا دهه 1960 تنها انديشمندان اقتصادي به آن مي پرداختند و بعد از آن به دلیل گرایش تحلیلهای اقتصادی به استفاده از شیوه های آماری و ریاضی، عملاً از تئوری های اقتصادی حذف شد.روانشناختی: با خارج شدن كارآفريني از نظريه هاي اقتصادي، ‌همراه با پررنگ شدن نقش كارآفرينان در توسعه اقتصادي، روان شناسان با هدف ارائه نظريه هايي مبتني بر ويژگي هاي شخصيتي و همچنين با تفاوت قائل شدن بين كارآفرينان با مديران و غيركارآفرينان، به بررسي ويژگي هاي روان شناختي كارآفرينان پرداختند.اجتماعي-فرهنگي: با روي آوردن جامعه شناسان و ديگر انديشمندان علوم مديريت به مطالعه كارآفريني، نظريه هاي اجتماعي-فرهنگي (تأثير محيط و فرهنگ بر فرد در اقدام به كارآفريني) و نظريه شبكه هاي اجتماعي شكل گرفت.

اسلاید 10: در مکتب نئوکلاسیک، کارآفرین یک صائقه حسابگر است. افرادی که به سرعت رعد و برق گزینه ها و فرایندهای مولد را بررسی نموده و بهینه ها را انتخاب می نماید. مکتب اقتصادی اتریش یک مفهوم پویاتر و غنی تر از کارآفرینی ارائه می دهد. بر اساس رویکرد مکتب اتریش، کارآفرینان فرصتهای بازارهای نامتعادل را کشف و مورد بررسی قرار می دهند تا بازار به تعادل برسد.سه نگرش اصلی اقتصادی در حوزه کارآفرینی مکتب نئوکلاسیک (Neo-classic) مکتب اتریش (Austrian school) مکتب شومپیتر (Schumpeters)

اسلاید 11: تعریف کارآفرینی - ژوزف شومپیتراز سال 1925 تا سال 1932 استاد اقتصاد دانشگاه بُن بود.از سال 1932 تا سال 1950 در دانشگاه هاروارد تدریس کرد. شومپیتر استدلال می کند که کارآفرینان، سازوکارهای ایجاد و توزیع ثروت در نظام سرمایه داری هستند. او این فرآیند را ”تخریب خلاق“ می نامد، چرا که کارآفرینان ثروت جدید را از طریق تخریب ساختارهای موجود بازار ایجاد می کنند. شومپیتر به عنوان دانشجوی مکتب اتریش، کارآفرین را به عنوان یک متفکر جسور و رهبر کاریزماتیک می داند که باید با ترکیب منابع در یک روش تازه تعادل ایجاد نماید. او معتقد بود نوآوری در نتیجه کارآفرینی به وجود می آید و به فردی نیاز دارد که ویژگی های غیرعادی داشته باشد، برای رفع موانع انگیزه داشته باشد و از ایجاد مهارت و بکار بستن آن در جهت کارآفرین شدن، لذت برده و خشنود شود.

اسلاید 12: از دیدگاه شومپيتر كارآفريني یعنی: ارائه كالايي جديد. ارائه روشي جديد در فرايند توليد. گشايش بازاري تازه. يافتن منابع جديد. ايجاد هرگونه تشكيلات در صنعت. كارآفريني فرايند پوياي ايجاد ثروت بيشتر است.

اسلاید 13: آلفرد مارشالنقش هایی که او برای کارآفرین برشمرده عبارتند از:تحمل کننده عدم قطعیت و هماهنگ کننده ای که مخاطره های عمدة فعالیت اقتصادی را تقبل کرده و مسیر کلی آنرا کنترل می کند.کاهش دهندة هزینه که نتایج بهتری را همراه با هزینة معین یا نتایج یکسانی را همراه با هزینة کمتر بدست می آورد.نوآور که فنون جدید و نظریه های مختلف را آزمایش می کند.مسئول رشد و افول شرکت ها.

اسلاید 14: كارآفرينان در واقع ارزش ها را تغيير مي دهند و ماهيت آنها را دچار تحول مي نمايند.كارآفرينان يك ويژگي مشترك دارند و آن اينكه مخاطره پذيرند.كارآفرينان براي فعاليت خود به سرمايه نياز دارد، اما لزوما سرمايه گذار نيستند.كساني كه بتوانند به درستي تصميم گيري نمايند، مي توانند كارآفرين باشند. کارآفرینی از نظر پیتر دراکر:

اسلاید 15: كارآفريني چيست؟ (دیدگاه اقتصادي )کارآفريني فرآيند خلق كالا يا خدمات جديد و با ارزش است با اختصاص زمان و تلاش لازم، در نظر گرفتن ريسکهاي مالي، رواني و اجتماعي و رسيدن به رضايت فردي و مالي و استقلال. جفري تيمونز كارآفريني را ايجادكنندة يك چيز ارزشمند از هيچ مي داند و كارآفرين كسي است كه داراي قدرت درك بالا است و توان پيدا كردن خلأها و فرصتها را دارد و مي تواند در جامعه از طريق پرورش ايده و تبديل فكر خود به يك محصول جديد اقدام به ارزش آفريني از هيچ نمايد. اين ارزش مي تواند يك ارزش اقتصادي، اجتماعي و حتي فرهنگي باشد.

اسلاید 16: كارآفريني چيست؟(ادامه)(دیدگاه مديريتي)كارآفريني يعني تشكيل تيمي از افراد با مهارتها و استعدادهاي مكمل و مشاهدة فرصتها در شرايطي كه ديگران تنها هرج و مرج، ‌تناقض، ‌تضاد و ابهام را متوجه مي شوند و همچنين مستلزم دستيابي و كنترل منابع براي دنبال نمودن فرصت مي باشد.(دیدگاه روانشناسي) کارآفريني عبارتست از فرايند كشف و برنامه ريزي عنصر وجودي (خود واقعي) خويشتن در عرصه فعاليت حرفه اي، جهت دستيابي به خودشكوفايي.

اسلاید 17: نقش و اهميت كارآفريني1- كارآفريني بعنوان جوهرة رويش و توسعه سيستم اقتصادي.2- كارآفريني فرايند خلق ارزشها است.3- ايجاد تحرك و پويايي در عرصه های اجتماعي و اقتصادي.4- بسط و توسعه عدالت اجتماعي.5- كارآفريني به عنوان يكي از طرق خودشكوفايي.6- كاهش فاصله ساختاري بين علوم، تكنولوژي و توليد.7- رفع خلل، شكافها و تنگناهاي بازار و اجتماع.8- كارآفريني عرصه اي است كه هر كسي مي تواند لذت قهرمان بودن و ممتاز بودن را بچشد.9-كارآفريني شرايط رشد و تقويت توانايي هاي شخصيتي را فراهم مي كند.

اسلاید 18: نقش و اهميت كارآفريني(ادامه)10- امروزه بيشتر مشاغل جديد را شركت‌هاي كارآفريني خلق مي‌كنند.11- حفظ و ايجاد ارزشهاي مطلوب اجتماعي.12- ايجاد، توسعه و بكارگيري فن آوري.13- جذب و هدايت سرمايه هاي اندك و سرگردان به چرخه اقتصاد ملي.14- ايجاد روابط مناسب ساختاري بين اقتصاد و سياست.15- جلوگيري از پديده فرار مغزها و جذب نيروي انساني متخصص و مجرب. 16- حفظ حس ارزشمند بودن، در طول حيات.17- بهبود كيفيت زندگي، ابداع و توسعه كالاها و ايجاد خدمات جديد.

اسلاید 19: جذابیت های کارآفرینی:سودآوری استقلالرضایت از زندگیآزادی تصمیم گیریفرصت برای چالش و مبارزهامکان دستیابی به پاداش های مالیاعتبار اجتماعی

اسلاید 20: اولین صاحبنظر پیشگام در زمینه طبقه بندی کارآفرینی، اسمیت است که تقسیم بندی را بر اساس شخصیت، زمینه های اجتماعی و رفتاری ارائه داده است.1- کارآفرینان افزارمند (craftsman)2- کارآفرینان فرصت گرا (opportunistic)کارآفرینان افزارمند: معمولاً از زمینه های کاری یقه آبی (کارگران سطوح عملیاتی) می آیند.دارای تسهیلات و تجربه مدیریتی محدودی هستند. کار فنی را به کار مدیریتی ترجیح می دهند. عموماً از سطح پائینی از آگاهی اجتماعی و مشارکت اجتماعی برخوردارند.مهارت های ارتباطی پائین تر از متوسط دارند و متمایل به اجتناب از ارتباطند.سبک مدیریتی اتوکراتیک و یا پدرسالارانه استفاده می کنند و تفویض اختیار نمی کنند. چنین کارآفرینانی دوست ندارند که ریسک کنند.نوع شناسی کارآفرینی

اسلاید 21: نوع شناسی کارآفرینی(ادامه)کارآفرینان فرصت گرا:دارای سطح عالی تحصیلات و تنوع وسیعی از تجربیات کاری هستند.آنها تمایل دارند که دارای زمینه های اجتماعی طبقه متوسط باشند.از سبک مدیریت نامتمرکز استفاده می کنند و موافق با ارزیابی و تفویض اختیار هستند. دارای سطح بالایی از آگاهی اجتماعی هستند.از مشارکت اجتماعی بالایی برخوردارند.گرایش زیادی به سمت آینده (با توجه به رویدادهای بازار و اقتصاد) و نرخ رشد سازمانشان دارند.

اسلاید 22: تقسیم بندی کورنوال و پرلمن از میان دسته بندی های مختلفی که در خصوص کارآفرینی به عمل آمده است، تقسیم بندی کورنوال و پرلمن کاربردهای بیشتری در حوزه مدیریت دارد:1- کارآفرینی فردی ( individual entrepreneurship)2- کارآفرینی درون سازمانی ( intrapreneurship)3- کارآفرینی سازمانی یا سازمان کارآفرینانه entrepreneurial organization)) انواع کارآفرینی(1)

اسلاید 23: کارآفرینی فردیكارآفرين مستقل: فردي كه مسئوليت اولية وي جمع آوري منابع لازم براي شروع كسب و كار است و يا كسي كه منابع لازم براي شروع و يا رشد كسب و كاري را بسيج مي نمايد و تمركز او بر نو آوري و توسعه فرآيند،‌ محصول و يا خدمات جديد مي باشد. عبارت کلیدی حاصل از این تعریف، تاسیس یک کسب و کار مستقل است.

اسلاید 24: پينكات درسال (1985) اين واژه را ابداع نمود و كارآفرين سازماني را فردي تعريف نمود كه در سازمانهاي بزرگ همچون يك كارآفرين مستقل فعاليت مي نمايد و فعاليت وي ايجاد واحدهاي جديد در سازمان، ارائه محصولات، خدمات و فرايندهاي جديد مي باشد كه شركتها را بسوي رشد و سود آوري سوق مي دهد.تحقیقات گوناگون نشان می دهند که فرآیند مورد توجه یک کارآفرین سازمانی با فرآیند مورد توجه کارآفرینان مستقل تفاوت دارد. یک کارآفرین مستقل در بازارهای اقتصادی، گسترده تر و انعطاف پذیرتر فعالیت می کند.بسیاری از سازمان ها در ایجاد محیطی برای کارآفرینی ناتوان هستند. بنابراین، کارآفرینان سازمان ها، افرادی هستند که اغلب در فعالیت های کارآفرینی سازمان ها و بدون حمایت سازمانشان درگیر هستند.کارآفرینی درون سازمانی

اسلاید 25: کارآفرین مستقلکارآفرین سازمانیشخص فاقد مدیر است، اما تابع تمایلات بازار و مشتریان خود است.همچنان باید به رئیس خود گزارش دهد.مخاطره مالی بین کارآفرین مسئول، سهامداران و عرضه کنندگان تقسیم می شود.همه مخاطره مالی را شرکت مادر می پذیرد.ظرفیت مالی را خود فعالیت تعیین می کند. همه منابع می توانند مورد استفاده قرار گیرند.ظرفیت مالی را شرکت مادر تعیین می کند.

اسلاید 26: کارآفرینی سازمانی یا سازمان های کارآفرینانهكارآفريني سازمانی يك مفهوم چندبعدي است كه فعاليتهاي شركت را متوجه نوآوري محصول، نوآوري در فناوري، مخاطره پذيري و پيشگامي مي سازد. كارآفريني شركتي به مفهوم تعّهد شركت به ايجاد و معرفي محصولات جديد، فرآيندهاي جديد و نظام هاي سازماني نوين مي باشد. یک سازمان می تواند محیطی را فراهم آورد که در آن تمام اعضا بتوانند در انجام امور کارآفرینی شرکت کنند.

اسلاید 27: مقایسه سازمانهای کارآفرین و سنتی:سازمانهای سنتیسازمانهای کارآفرینابعاد عده کمی دارند احتکار می شود همه دارند بخشیدن و بذل کردنی استقدرت خوب نیست هزینه های شکست مهم است می تواند خوب باشد یادگیری از شکست، مهم استشکستاگر باشد، در بالای سازمان استدر همه جای سازمانرهبریرویکردهای عقلانی با ارزش هستند و تعهد نادیده گرفته می شودهیجان، شور، صداقت و اعتقاد مهم هستند و تعهد کارکنان برای سازمان بسیار مهم استاحساسات

اسلاید 28: مقایسه سازمانهای کار آفرین و سنتی(ادامه)سازمانهای سنتیسازمانهای کار آفرینابعاد محدود به حیطه کاری، وظایف و شرح شغل و شرح وظیفه فرهنگ تنبیه دسترسی نداشتن به اطلاعات از تبادل ایده ها غفلت می شود و تشویق نمی گردد حرکت در میان ساختار و وظایف مشکل است داشتن زمان و آزادی لازم برای پیگیری ایده ها فرهنگ تشویق دسترسی داشتن به اطلاعات تبادل ایده ها حمایت می شود دیدگاه های مختلفی را می توان بدست آورد تعریف مسئله ائتلاف گسترده در سازمان اگر غیرممکن نباشد بسیار مشکل است سعی افراد برای فروش ایده هایشان تشویق نمی شود نه نگفتن، دفاعی بودن و تیری در تاریکی انداختن شایع است افراد از ریسک اجتناب می کنند مدیریت ارشد به ندرت از ائتلاف حمایت می کند ائتلاف افراد از واحدهای مختلف حمایت می شود تشویق برای حمایت و گفتن آری به ایده های خوب جست و جوی فرصتها و ریسکها پذیرش می شود کیفیت ایده باعث حمایت مدیریت ارشد می شودائتلاف

اسلاید 29: انواع کارآفرینی(2)کارآفرینی پایدار:(sustainable entrepreneurship) شرکتها در حال ورود به مرحله جدیدی هستند که مسئولیتهای ترکیبی در مقابل مردم (اشتغال، سلامتی، آموزش، حقوق بشر) سود (استمرار درآمدهای مالی و اقتصادی) زمین (پاکی محیط و محافظت از منابع) را ضرورتی برای کارآفرینی خوب تلقی می کنند و تغییر از حداکثرسازی ارزش برای سهامداران به حداکثرسازی ارزش برای ذینفعان در حال اتفاق است. حکومتها، NGOs، مشتریان، سهامداران و ... به عنوان ذینفعان از شرکتها می خواهند که این مسئولیتها را در قبال موضوعات اجتماعی- اخلاقی و محیطی بطور گسترده تری به انجام رسانند. کارآفرینی اکتسابی: acquisitive) (در این مورد، کارآفرینی از طریق اکتساب توانائی های فنی دیگر شرکتها و از طریق همکاری، مشاوره و یا انعقاد قرارداد با آنها صورت می گیرد تا به تکنولوژی آنها دست یافته شود.

اسلاید 30: انواع کارآفرینی(2)(ادامه)کارآفرینی مدنی:همانگونه که برخی سازمانهای بزرگ تلاش می کنند بعضی مدیران را که به شکل کارآفرینانه رفتار می کنند مورد تشویق قرار می دهند، بعضی سازمانهای بخش عمومی نیز به مدیرانشان آزادی عمل می دهند تا در جهت بهبود سطح خدمات جامعه مدنی بکوشند که آنرا اصطلاحاً کارآفرینی مدنی می گویند.کارآفرینی پاسخگو: (responsible entrepreneurship)کارآفرینی پاسخگو موضوعی است که فعالانه از توسعه پایدار حمایت می کند، به محیط زیست آسیب نمی رساند و اقداماتی در جهت منافع اجتماعی و بهداشت عمومی به عمل می آورد.NGOs در هر جامعه ای به دنبال تحقق کارآفرینی پاسخگو هستند و برای دستیابی به توسعه پایدار، این مفهوم را مورد توجه قرار می دهند.

اسلاید 31: کارآفرینی اجتماعیSocial entrepreneurship کارآفرین اجتماعی زمینه نوظهوری است که بویژه در میان سازمانهای غیرانتفاعی رایج گردیده است و فعالیتهای اجتماعی مخاطره آمیز، کسب و کارها با هدف اجتماعی و فعالیتهای مخاطره آمیز در زمینه توسعه اجتماعی را شامل می شود.کارآفرین اجتماعی، کسی است که کسب و کار غیرانتفاعی برای ایجاد درآمد، جهت هزینه کردن برای خدمات اجتماعی ایجاد می کند. (Mcnamara , 1999)کارآفرینی اجتماعی شامل توسعه برنامه های نوآورانه برای کمک به بهبود معیشت کسانی است که فاقد کسب و کار و قدرت مالی هستند و یا در استفاده از فرصتهای خدمات اجتماعی با محدودیت مواجه می باشند. (American development bank, 2000)کسب و کارهای بازرگانی(انتفاعی) که تعهداتی برای کمک به جامعه و محیط دارند.بخش داوطلبانه.

اسلاید 32: مزایای کارآفرینی اجتماعی1- درک مناسب تر از نیازهای جامعه2- کیفیت بالاتر خدمات با تمرکز بر آنچه که سازمان بهتر انجام می دهد3- عملیات موثرتر و کارآتر در سازمان4- افزایش منابع مالی5- استفاده بهتر از منابع مالی6- آزادی بیشتر و انتخاب برای نیل به نیازهای جامعه7- بهبود هماهنگی بین هیأت مدیره و نیروهای انسانی8- روابط بهتر با مشتریان و سایر سهامداران بیرونی9- افزایش حس اعتماد ارباب رجوع و سرمایه گذاران10- تداوم یادگیری و بهبود

اسلاید 33: با گسترش كمي و كيفي روابط كارآفرينانه و ايجاد شبكه كارآفريني دامنه كارآفرينان به عرصه سياسي وارد شد. كارآفرينان با سازماندهي خود و ديگر همفكران خويش در قالب سنديكاها، احزاب و تشكلات مختلف زمينه فعاليت در سطوح ملّي و فرا ملّي را براي خود فراهم مي كنند. در چنين حالتي كارآفرينان در قالب شركتهاي بسيار عظيمي وارد عرصه هاي بين المللي مي شوند. نمونه اين افراد كارآفرين را مي توان ماتسوشيتا بنيانگذار ناسيونال پاناسونيك و بيل گيتس بنيانگذار مايكروسافت و فورد بنيانگذار جنرال موتور نام برد. كارآفرينان در چنين وضعيتي علاوه بر توان اقتصادي بالا داراي قدرت سياسي نيز مي باشند. در واقع كارآفريني در اين مرحله به توزيع مناسب قدرت سياسي منجر مي شود و دموكراسي در عرصه سياسي رخ مي دهد و دولت ماهيت به خود مي گيرد. در اين حالت دولتمردان براي تداوم حاكميتشان ناچارند كه به رقابت در عرضه خدمات و امكانات به شهروندان بپردازند و اين همان كارآفريني سياسي است.کارآفرینی سیاسیPolitical Entrepreneurship

اسلاید 34: کارآفرینی بین المللی International Entrepreneurshipكارآفريني بين الملل اصطلاحي است كه در اوايل دهه 1990 ميلادي وارد ادبيات كارآفريني شده است. در اوايل دهه 1990 عرصه بين المللي شاهد ظهور و بالندگي طيف جديدي از شركتها بود. برخي از اين شركتها از همان ابتداي تاسيس رويكردي جهاني در فعاليتهاي خود داشتند و لذا به آنها جهان زاد نيز اطلاق مي شد. اين شركتها مخصوصا در حوزه تجارت الكرونيك و فن آوري اطلاعات قابل مشاهده بودند. جهان زادي و جهان وطني اين شركتها با هيچ يك از نظريه ها و تئوري ها همخواني نداشت.وجود چنان پديده هايي توجه 2 دسته از پژوهشگران را جلب كرد. دسته اول اين پژوهشگران باسابقه تحقيقاتي در حوزه تجارت بين المللي بودند و دسته دوم فعالان تحقيقاتي در عرصه كارآفريني محسوب مي شدند. از تلفيق دانسته هاي پژوهشگران در خصوص شركتهاي جهان زاد حوزه اي جديد در پژوهشهاي آكادميك شكل گرفت كه در حال حاضر به كارآفريني بين المللي معروف است.

اسلاید 35: در حوزه كارآفريني بين الملل سه متغير وابسته اصلي تاكنون مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است. اين سه متغير عبارت است از سرعت جهاني شدن (SPEED)، دامنه جهاني شدن (SCOPE) و شدت جهاني شدن (DEGREE). با اين رويكرد، كارآفريني بين الملل به فرآيند شتاباني اطلاق مي شود كه در آن شركت در دامنه جغرافيايي وسيعي در كشورها فعاليت داشته و درصد قابل توجهي از درآمدهاي آن بواسطه فعاليت در آن بازارهاي خارجي حاصل مي شود.

اسلاید 36: به طور کلی دو جریان مهم در کارآفرینی وجود داردجریان روان شناختیجریان جامعه شناختیمشخصات روانی کارآفرینانچگونگی تأثیر محیط بر کارآفرینی

اسلاید 37: ويژگي هاي فردي كارآفرينان:1- فرصت شناسي.2- توان تصميم گيري.3- توانايي برنامه‌ريزي و پيش بيني براي آينده. 4-تيز فهمي. 5- مثبت انديشي.6- خلاقيت.7- چالش خواهي.8- تجربه كاري متنوع.9- قاطعيت در كار. 10- ايجاد وحدت اضداد. 11- انگيزه پيشرفت در حد بالا. 12- توانايي شبكه سازي. 13- نارضايتي سودمند.

اسلاید 38: ويژگي هاي فردي كارآفرينان(ادامه) 14- تحمل ابهامات. 15- استقلال. 16- خودباوري و اعتقاد به اينكه مي توانم. 17- استفاده از سبكهاي مختلف فكري. 18- بهره گيري از منبع شهود در تصميم گيري. 19- كارآفرينها حساب شده ريسك مي‌كنند. 20- قدرت حل تعارض در سطح عالي. 21- عشق به خويشتن. 22- استفاده از تمامي حالتهاي من. 23- برخورداري از هوش هيجاني بالاتر. 24- گرايش به منبع كنترل دروني. 25- حركت در مسيرهاي يك طرفه. 27- تلاش و پشتكار قوي.

اسلاید 39: خلاقیت: توانایی به وجود آوردن یک چیز جدید. نوآوری: تبدیل ایده های خلاقانه به واقعیتی مفید، به وسیله ترکیب منابع با راه های جدید یا غیرمعمول به منظور ایجاد ارزش برای جامعه یا بهبود محصولات، فن آوری ها و یا خدمات. کارآفرینینوآوریخلاقیت

اسلاید 40: عوامل پرورش خلاقیت1- اجتناب از قضاوت فوری2- درک اصل مطلب3- شک و تردید4- تجسم قوی5- تخیل قوی6- نگرش جدید7- تمرین تکنیکهای خلاقیتموانع خلاقیت1- آموزش در جهت خلاف خلاقیت2- استفاده از الگوهای غالبی3- شتابزدگی در ارزیابی4- فشارهای اجتماعی5- تاکید بر مفروضات قبلی6- چاره جوئی کوتاه مدت7- نگرش منفی8-ترس از شکست9- اضطراب10- پیروی از مقررات11- تاکید بیش از حد روی منطقخلاقیت: توانائی نگاه جدید و متفاوت به یک موضوع

اسلاید 41: ویژگی های جامعه شناختیتجربه کارینارضایتی از شغل قبلالگوی نقششرایط کودکیسنسطح تحصیلاتانگیزه برای آغاز فعالیت اجتماعینظام آموزشیگروه همکاران و محیط اطرافمشوقهای اجتماعی (رسمی - غیررسمی)

اسلاید 42: رشد و توسعه مراحل كارآفريني:رشد در سه مرحله رخ مي دهد.الف- مرحله اثبات: در اين مرحله كارآفرين به توانايي ها و استعدادهاي خود آگاه مي شود و به خودباوري دست پيدا مي كند. كارآفرين در اين مرحله به چالشهاي محيطي توجه مي كند و چالشهاي محيطي زمينه رشد و توان خودباوري را در كارآفرين پرورش مي دهد. ب- مرحله گسترش: در اين مرحله كارآفرين با توجه به خبرگي كه در مرحله قبلي بدست آورده است و حاصل آنرا به صورت يك كالا و يا يك خدمت به جامعه ارائه داده است، جامعه پذيراي وي مي باشد. ج- مرحلة يكپارچگي: در اين مرحله كارآفرين با توجه به سطح برخوردها و انتظاراتي كه جامعه از وي دارد، زمينه چالشهاي جديدي را براي وي فراهم مي كند و زمينه روبرو شدن با ابعاد مختلف وجودي خويشتن را براي وي فراهم مي كند.

اسلاید 43: مهارتهای مورد نیاز یک کارآفرینمهارتهای عمومی کسب و کارمهارتهای مدیریتی

اسلاید 44: مهارتهای عمومی کسب و کار مهارت در تبدیل ایده و فرصت به یک کسب و کارمهارت در نوشتنمهارت در برقراری ارتباط و مذاکرهمهارت در انتخاب نوع کسب و کارمهارت در انتخاب نام کسب و کارمهارت در انتخاب مکان کسب و کارمهارت در کنترل و نظارتمهارت در گرفتن مشاورهمهارت در فکر کردن

اسلاید 45: مهارتهای مدیریتیمدیریت فنی (تولید، انبارداری، خرید، فروش، توزیع)مدیریت منابع انسانی (مقاومت در مقابل تغییر، روابط کار، ارتباطات غیررسمی، چارت سازمانی، سازماندهی، انگیزش)مدیریت استراتژیک و برنامه ریزی (برنامه ریزی در همه سطوح، شناسایی ضعفها، قوتها، فرصتها، تهدیدها)مدیریت زمان (برنامه ریزی زمان، تدوین جداول مصرف زمان، کنترل زمان فعالیتها و بهره وری زمان)مدیریت ریسک (شناسایی منابع ریسک، شناسایی و به کارگیری منابع کنترل و کاهش ریسک)مدیریت بازاریابی و شناخت بازار (تحقیقات بازار، قیمت گذاری، تبلیغات، فروش، توزیع)مدیریت مالی، حسابداری و تامین سرمایه (جذب سرمایه، تامین مالی، بودجه ریزی، انجام محاسبات مالی، تهیه صورتهای مالی)مدیریت توسعه (توانایی ایجاد تغییر، فناوری پذیری، برنامه ریزی، تامین منابع و اجرای طرحهای توسعه)

اسلاید 46: موانع كارآفريني موانعي كه خود شخص به وجود مي‌آورد عبارتند از: - عدم اعتماد به نفس. - محافظه‌كاري. - متعهد نبودن. - وابستگي و جمود فكري. - عدم تمركز ذهني. - مقاوم نبودن. - كمرويي. - عدم انعطاف‌پذيري. - عدم دانش كافي در مورد علوم مربوطه. موانع كارآفريني که سازمان عامل آن است عبارتند از:بدبيني نسبت به همه ايده‌هاي جديدي كه از پايين سازمان مي‌آيند.پافشاري بر اين كه براي تصويب بايد از ساير سطوح مديريت تأييد و امضاء گرفته شود.خواستن از قسمتهاي مختلف براي رقابت و انتقاد از پيشنهادهاي همديگر.اظهار انتقاد راحت و آزاد و ستايش و تمجيد نكردن افراد.

اسلاید 47: دلایل گرایش به کارآفرینی در استراتژی های شرکتها: پیشرفت سریع دانش و فناوری تغییر روندهای جمعیت شناختی افزایش سریع رقبای جدید ایجاد حس بی اعتمادی نسبت به شیوه های مدیریت سنتی در شرکتها خروج بهترین نیروهای کار از شرکتها و اقدام آنها به کارآفرینی مستقل افزایش سطح تحصیل اشتغال زن و مرد به کار در خانواده افزایش طول عمر و سالخوردگی جمعیت حضور اثربخش بازارهای سرمایه آشنایی بیش از پیش مدیران با پدیدة کارآفرینی

اسلاید 48: فرایندهای راه اندازی کسب و کار کارآفرینانه:1- خودارزیابی و کسب آمادگی2- شناسایی و ارزیابی فرصت3- نوآوری و ایده یابی4- تدوین طرح تجاری5- تامین منابع مورد نیاز6- تاسیس و راه اندازی کسب و کار7- اداره بنگاه و تثبیت آن

اسلاید 49: خودارزیابی و کسب آمادگی ارزیابی ویژگی های شخصیتی و توانایی های فرد، قبل از شروع کسب و کار توسط خودش، صورت می گیرد. کارآفرین از طریق پرسشنامه های مختلف نسبت به ارزیابی مهارتها و توانایی های خود اقدام نموده و مهارتهای نسبی و نیازهای آموزشی خود را مشخص می نماید.

اسلاید 50: شناسایی و ارزیابی فرصتایجاد و افزایش فرصتارزش حقیقی و مفهومی فرصتخطر احتمالی فرصتبازده احتمالی فرصتتناسب خطر و بازده فرصتتناسب فرصت با مهارتها و اهداف کارآفرینموقعیت رقابتی

اسلاید 51: فرصت ( OPPORTUNITY)؟A belief that achievement of that state is possibleRecognizing a desired future state involving growth or changeOPPORTUNITY

اسلاید 52: نوآوری و ایده یابی کارآفرین می بایست پس از کشف فرصت، ایده مناسب را استخراج نماید.ایده انتخابی را به ظهور برساند و به آن نمود عینی بدهد.ایده را دقیقاً به متن نوشته تبدیل نماید.در صورت امکان ماکتی از ایده را به ساده ترین روش تهیه نماید.

اسلاید 53: تدوین طرح تجاری طرح تجاری در حقیقت برنامه کاری شما برای راه اندازی یک کسب و کار است.یک کسب و کار موفق نیاز به یک طرح کسب و کار دقیق و مناسب دارد.

اسلاید 54: تامین منابع مورد نیازمنابع مورد نیاز برای ایجاد فرصت مشخص گردند.میزان منابع در دسترس خودتان را مشخص کنید.منابع حیاتی و حساس متمایز گردند.ریسک متقابل هر نوع منبع را تعیین و در مقابل آن بنویسید.ترتیب دسترسی به هر نوع منبع را با شرایط آن بنویسید.از آسان به سخت شروع به تدوین برنامه استفاده ازمنابع نمائید.همیشه درصدی را برای احتمالات پیش بینی نشده در نظر بگیرید.

اسلاید 55: تاسیس و راه اندازی کسب و کارمرحله به مرحله و براساس طرح کسب و کار به تاسیس و راه اندازی می پردازید.در مرحله تاسیس متوجه می شوید که برخی از قسمتها نیاز به تغییر یا اصلاح دارند، این یک امر عادی است.هر نوع تغییر و اصلاح را در طرح در تناسب با کلیه قسمتها انجام دهید، چه قسمتهایی که انجام شده اند و چه قسمتهایی که هنوز به انجام نرسیده اند.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید