صفحه 1:
کار آفربنی

صفحه 2:
هر حرکت بزرگی از یک قدم کوچک آغاز هی شود...

صفحه 3:
a ‏مقدمه‎ # مفاهیم. الگوها و ابزارهای کسب و کار در طی روند تکاملی خود همواره باز تولید شده و توسعه يافته اند.با گسترش روزافزون شبکه ارتباطات در دنیای تجارت در نیمه دوم قرن ۰۳۰ لین روند.با سرعت و پویایی قابل توجهی پیش رفته است. از جمله این مفاهیم. کا رآفرینی است. کار آفرینی واژه ای است نو که از معنی کلمه اش نمی توان به مفهوم واقعی آن پی برد. در دنیای در حال تحول امروز. کامیابی از لّن جوامعى است كه بين منابع کمیاب و قابلیتهای مدیریتی و کار آفرینی رابطه معنی داری برقرار سازد.

صفحه 4:
نظریه ای التصادى با لو سوال ‎(gid‏ راجع )4 ‎SOD dada‏ تلد 0 چگونه یک جامعه ثروت را ایجاد می کند. ۲ _ چگونه یک جامعه ثروت را میان اعضای خود توزیع می نماید. در این میان کاررآفربنی یکی از سازو کارهایی است که ایجاد و توزیع ثروت را تضمین می کند ریچارد کانتیلون. در سال ۱۷۷۵ واژةّ کار آفرین را به ادبیات اقتصادی معرفی نمود.

صفحه 5:
واه كار آفرينى وكاس سحدح م2 0204 از كلمه فرانسوى وصطحح م2 120) به معناى متعهد شدن اك نشات كرفته است بعنى متقبل شدن مخاطره هاى يك فعاليت ‎٠‏ اقتصادى جديد

صفحه 6:
کانتیلون معتقد بود که زمین منبع کل ثروت است و سه نوع عامل اقتصادی را مشخص کرد: ‎)١‏ زمین دارانی که از لحاظ مالی مستقل هستند. ‏۲ کار آفرینانی که با مخاطره خود و به منظور كسب سود به مبادلات در بازار اشتغال دارند. ‏۲ افراد اجیر شده ای که به منظور بدست آوردن درآمد ابت در خدمت دو گروه فوق قرار دارند.

صفحه 7:
eee سیر تطور کار آفرینی در دنیا * دوره اول قرون ۱۵ و ۱۵ میلادی * صاحبان املاک بزرگ * دوره دوم قرن ۱۷ میلادی * بازرگانان, صنعتگران و دیگر مالکان خصوصی * دوره سوم قرون ۱۸و ۱۹ میلادی * فردی که مخاطره مى کند * دوره چهارم دهه‌های میانی قرن بیستم میلادی * نوآوری به عنوان جزء اصلی تعاریف کارآفرینی دوره پنجم دوران معاصر از اواخر دهه ۱۹۷۰ تاکنون * کارآفرینی به عنوان تسریع‌کننده سازوکار شکل گیری شرکتهای ‎GOG‏

صفحه 8:
a ‏پژوهش در حوزه کار آفرینی , در دهه های 1۹۵۰ و ۱۹۶۰ میلادی رلیج گردید.‎ ‏اما در دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی‌با سکون مواجه شد و از اواخر دهه‎ ‏میلادی مجدداً توجهات را به سوی خود معطوف نمود. ادبیات‎ ۰ ‏کارآفرینی و کارآفرینان. حیطه رشته های مختلفی را دربر می گیرد. که‎ : ‏مهمترین آنها عبارتند از‎ اقتصاد جامعه شناسي

صفحه 9:
رویکردهای مهم به کار افرینی اقتصادی: کار آفرین و کارآفرینی اولین بار مورد توجه اقتصاددانان قرار گرفت و تمامی مکلتب اقتصادی از قرن شانزدهم میلادی تاکنونبه نحوی کار آفرینی را در نظربه های اقتصادی خود تشریح نموده لند کار آفرینی در بطن تئوری های اقتصادی تبلور یافت و از قرن نوزدهمتا دهه 1۹۶۰ تنها اندیشمندان اقتصادی به آن می پرداختند و بعد از آن جه دلیل گرلیش تحلیلهای اقتصادی‌به استفاده از شیوه های آماری و رياضى. عملاً از تئوری های اقتصادی حذف شد. روانشناختی: با خارج شدن کارآفرینی از نظریه های اقتصادی. همراه با پررنگ شدن کار آفرینان در توسعه اقتصادی. روان شناسان با هدف ارلثه نظریه هلبی مبتنی بر ویژگی های شخصیتی و همچنین با تفاوت قلئل شدن بین کار آفرینان با مدیران و غیرکا رآفربنان, به بررسی ویژگی های روان شناختی کار آفرینان پرداختند. اجتماعی -فرهنگی:با روی آوردن جامعه شناسان و دیگر اندیشمندان علوم مدیریت به مطالعه کارآفرینی, نظریه های اجتماعی-فرهنگی (تأثیر محیط و فرهنگ بر فرد در اقدام به کار آفرینی) و نظریه شبکه های اجتماعی شکل گرفت.

صفحه 10:
سه نگرش اصلی اقتصادی در حوزه کار آفربنی * مکتب نئو کلاسیک (جوه(سم»()) * مکتب اتریش (اساسو مبوه) ۶ مكتب شومييتر (وجاووورحاء8)) در مکتب نئوکلاسیک. کار آفرین میک صائقه حسابگر است. افرادی که‌به سرعت رعد و برق گزبنه ها و فرایندهای مولد را بررسی نموده و بهینه ها را انتخاب می نماید. مکتب اقتصادی اتریش یک مفهوم پوبلتر و غنی تر از کارآفرینی ارلئه ی دهد. بر اساس رویکرد مکتب اتریش. کار آفرینان فرصتهای بازارهای نامتعادل را کشف و مورد بررسی قرار عی دهند تا بازار به تعادل برسد.

صفحه 11:
تعریف کارآفربنی - ژوزف شومپیتر از سال ۱۹۲۵ تا سال ۱۹۳۲ استاد اقتصاد دانشگاه ُن بود. از سال ۱۹۳۲ تا سال ۱۹۵۰ در دانشگاه هاروارد تدریس کرد. * شومپیتر استدلال می کند که کار آفرینان. سازوکارهای ایجاد و توزیع ثروت در نظام سرمایه داری هستند. او لین فر آیند را "تخریب خلاق" می نلمد. جرا كه كارآفرينان ثروت جدید را از طریق تخریب ساختارهای موجود بازار ایجاد می کنند. * شومپیتربه عنوان دانشجوی مکتب اتریش. کار آفرین رابه عنوان یک متفکر جسور و رهبر کاریزماتیک می داند که باید با ترکیب منابع در یک روش تازه تعادل ایجاد نماید. ** او معتقد بود نوآوری در نتیجه کارآفرینی به وجود می آید وبه فردی نیاز دارد که ویژگی های غیرعادی داشته باشد. برای رفع مولنع انگیزه داشته باشد و از ایجاد مهارت و بکار بستن آن در جهت کار آفرین شدن. لذت برده و خشنود شود.

صفحه 12:
SS از دیدگاه شومپیتر کار آفربنی یعنی: 5 ارائه كالايي جدید. ‎٠‏ ارائه روشي جدید در فرایند تولید. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏- گشایش بازاري تازه. ‏* یافتن منابع جدید. ‏* ایجاد هرگونه تشکیلات در صنعت. ۰ كارآفريني فرایند پوياي ایجاد روز

صفحه 13:
آلفرد مارشال نقش هایی که او برای کارآفرین برشمرده عبارتند از: ‎ )‏ تحمل کننده عدم قطعیت و هماهنگ کننده ای که مخاطره های عمدهٌ فعالیت اقتصادی را تقبل کرده و مسیر کلی آنرا کنترل می کند. ‏۲ كاهش دهندة هزینه که نتلیج بهتری را همراه‌با هزین معین پا نتایج یکسانی را همراه با هزبنة کمتر بدست می آورد. ‏۳)_ نوآور که فنون جدید و نظریه های مختلف را آزمایش می کند. ‎CF‏ مسكول رشب وافول فترکت ها

صفحه 14:
با ‎SS‏ ‏کار آفرینی از نظر پیتر دراکر: ‎٠‏ کارآفرینان در ولقع ارزشی ها را تغییر ی دهند و ماهیت آنها را دچار تحول می نمابند. ‏* _کارآفرینان یک ویژگی مشترک دارند و آن اينکه مخاطره پذيرند. ‏* کارآفرینان برای فعالیت خود به سرمایه نیاز دارد. اما لزوما سرمایه گذار نيستند. ‏° کسانی که بتوانندبه درستی تصمیم گیری نمایند. می توانند کار آفرین باشند.

صفحه 15:
Sh to ‏کار آفرینی چیست؟‎ (دبدگاه اقتصادی ) کارآفرینی فرآیند خلق کالایا خدمات جدید وبا ارزش است‌با اختصاص زمان و تلاش لازم. در نظر گرفتن ریسکهای مالی. روانی و اجتماعی و رسیدن به رضایت فردی و مالی و استقلال. جفری تیمونز کار کسی است که دارای قدرت درک بالا است و توان پیدا کردن خلأها و فرصتها را دارد و می تولند در جامعه از طریق پرورش ایده و تبدٍیل فکر خود به یک محصول جدید اقدام به ارزش آفرینی از هیچ نماید. این ارزش می تولند یک ارزش اقتصادی, اجتماعی و حتی فرهنگی باشد. ینی را ایجادکنندة یک چیز ارزشمند از هیچ می دلند و کار آ

صفحه 16:
‎SS ۲ ۲ 3 3 ۰ ۰‏ کار آفرینی چیست؟(ادامه) (ديدكاه مديريتى) کارآفرینی یعنی تشکیل تیمی از افراد با مهارتها و استعدادهای مكمل و مشاهدة فرصتها در شرایطی که دیگران تنها هرج و ‏مرح. تنلقض, تضاد و ابهام را متوجه می شوند و همچنین مستلزم دستیابی و کنترل منابع برای دنبال نمودن فرصت می باشد. ‏(دیدگاه روانشناسی) ‏کارآفرینی عبارتست از فرایند کشف و برنامه ریزی عنصر وجودی (خود واقعی) خوبشتن در عرصه فعالیت حرفه ای. جهت دستیابی به خودشکوفایی.

صفحه 17:
نقش و اهمیت کارآفريني ۱- کار آفرینی بعنوان جوهرةٌ رویش و توسعه سیستم اقتصادی. ۲- کار آفرینی فرایند خلق ارزشها است. ۳- ابجاد تحرک و پویایی در عرصه های اجتماعی و اقتصادی. ۴- بسط و توسعه عدالت اجتماعی. ۵- کارآفرینی به عنوان یکی از طرق خودشکوفایی. ۶- کاهش فاصله ساختاری بین علوم. تکنولوژی و تولید. ۷- رفع خلل. شکافها و تنگناهای بازار و اجتماع. ۸- کارآفرینی عرصه ای است که هر کسی می تواند لذت قهرمان بودن و ممتاز بودن را بچشد. ٩-کار‏ آفرینی شرایط رشد و تقوبت توانایی های شخصیتی را فراهم می کند.

صفحه 18:
SS ‏با‎ نقش و اهمیت کار افرینی (ادامه) ۰- امروزه بیشتر مشاغل جدید را شرکت‌های کارآفرینی خلق می‌کنند. ۱- حفظ و ایجاد ارزشهای مطلوب اجتماعی. ۲- ایجاد. توسعه و بکارگیری فن آوری. ۳- جذب و هدایت سرمایه های اندک و سرگردان به چرخه اقتصاد ملی. ۴- ایجاد روابط مناسب ساختاری بین اقتصاد و سیاست. ۵- جلوگیری از پدیده فرار مغزها و جذب نیروی انسانی متخصص و مجرب. ۶- حفظ حس ارزشمند بودن. در طول حیات. ۷- بهبود کیفیت زندگی. ابداع و توسعه کالاها و ایجاد خدمات جدید.

صفحه 19:
جذابیت هاى كار آفرينى: "" سودآورى ‎we ja‏ قل ‎a‏ رضایت از زندگی ی 7 آزادی تصمیم گیری ‏* فرصت برای چالش و مبارزه ‎idk cle ‏امکان دستیابی به پاداش‎ a ‏اعتبار اجتماعی

صفحه 20:
؛|؛+|<-< :::2‏ ة نوع شناسى كارآفرينى اولين صاحبنظر بيشكام در زمينه طبقه بندى كارآفرينى. اسميت است كه تقسيم بندى رابر اساس شخصيتء زمينه هاى اجتماعى و رفتارى ارائه داده است. ‎-١‏ كارآفرينان افزارمند ممح مج) ‏؟- كا رآفرينان فرصت كرا (ص#عاى؟ مم0 ) ‏کار آفرینان افزارمند: ‎3 ‎ ‏معمولاً از زمينه هاى كارى يقه آبى (كاركران سطوح عملياتى) مى آيند. ‏دارای تسهیلات و تجربه مدیریتی محدودی هستند. ‏کار فنی را به کار مدیریتی ترجیح می دهند. ‏عموماً از سطح پائینی از آگاهی اجتماعی و مشارکت اجتماعی برخوردارند. ‏7 مهارت های ارتباطی پائین تر از متوسط دارند و متمایل به اجتناب از ارتباطند. ‏7" سبک مدیریتی اتوکراتیک و با پدرسالارانه استفاده می کنند و تفویض اختیار نمی کنند. ‎۷ ‎ ‎ ‏چنین کار آفربنانی دوست ندارند که ریسک کنند.

صفحه 21:
SS ‏نوع شناسی کار آفرینی(ادامه)‎ کار آفربنان فرصت گرا: ۲ دارای سطح عالی تحصیلات و تنوع وسیعی از تجربیات کاری هستند. " آنها تمایل دارند که دارای زمینه های اجتماعی طبقه متوسط باشند. 7" از سبک مدیریت نامتمرکز استفاده می کنند و مولفق‌با ارزیلبی و تفویض اختیار هستند. 7 دارای سطح بالایی از آگاهی اجتماعی هستند. ۲ از مشارکت اجتماعی بالایی برخوردارند. 7 گرلیش زبادیبه سمت آینده لبا توجه‌به رویدادهای بازار و اقتصاد) و نرخ رشد سازمانشان دارند.

صفحه 22:
با ‎SS‏ ‏انواع کار آفرینی(۱) تقسیم بندی کورنوال و پرلمن از میان دسته بندی های مختلفی که در خصوص کا رآفرینیبه عم ل آمده است. تقسیم بند ی کورنوال و پرلمن کاربردهای بیشتری در حوزه مد یریت دارد: ۱- کار آفرینی فردی د موه مسق ۲- کار آفربنی درون سازمانی + ‎(etropredeurship‏ ۳- کار آفرینی سازمانی يا سازمان کار آفربنانه ‎pureprecrurtd‏ ‎(Oryprizaioa‏

صفحه 23:
ال * کا رآفربنی فردی کارآفرین مستقل: فردی که مسئولیت اولية وی جمع آوری منلبع لازم برای شروع کسب و کار است و یا کسی که منلبع لازم برای شروع و یا رشد کسب و کاری را بسیچ می نملید و تمرکز او بر نو آوری و توسعه فر آیند. محصول و یا خدمات جدید می باشد. عبارث کلیدی حاصل از این تعریف. تاسیس یک کسب و کار مستقل است.

صفحه 24:
2 کار آفرینی درون سازمانی پینکات درسال (1۹۸۵) لین واه را ابداع نمود و کارآفرین سازمانی را فردی تعریف نمود که در سازمانهای بزرگ همچون یک کارآفرین مستقل فعالیت می نملید و فعالیت وی ایجاد واحدهای جدید در سازمان, ارلئه محصولات؛ خدمات و فرایندهای جدید حی باشد که شرکتها را بسوی رشد و سود آوری سوق می دهد. ات گوناگون نشان عی دهند که فرآیند مورد توجه یک کار آفرین سازمانی با فرآیند مورد توجه کار آفرینان مستقل تفاوت دارد. ** میک کارآفرین مستقل در بازارهای اقتصادی. گسترده تر و انعطاف پذیرتر فعالیت هن تققد ** بسيارى از سازمان ها در ايجاد محيطى براى كارآفرينى ناتوان هستند. بنابراين» كارآفرينان سازمان هاء افرادى هستند كه اغلب در فعاليت هاى كارآفرينى سازمان ها و بدون حمايت سازمانشان دركير هستند.

صفحه 25:
شخص فاقد مدير است. اما تابع همچنان باید به رئیس خود گزارش تمایلات بازار و مشتریان خود است. | دهد. مخاطره مالی بین کار آفرین مسئول. | همه مخاطره مالی را شرکت مادر سهامداران و عرضه کنندگان تقسیم | مى يذيرد. می شود. ظرفیت مالی را خود فعالیت تعیین می کند. همه منابع می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

صفحه 26:
a — ‏کار آفرینی سازمانی یا سازمان های کار آفرینانه‎ * کار آفرینی سازمانی بیک مفهوم چندبعدی است که فعالیتهای شرکت را متوجه نوآوری محصول. نوآوری در فناوری. مخاطره پذیری و پیشگامی می سازد. * کار آفرینی شرکتی به مفهوم تعهد شرکت به ایجاد و معرفی محصولات جدید. فرآیندهای جدید و نظام های سازمانی نوین مت ( نا شتا * یک سازمان می تولند محیطی را فراهم آورد که در ن نمام اعضا بتوانند در انجام امور کار آفربنی شرکت کنند.

صفحه 27:
مقایسه سازمانهای کا رآفرین و سنتی: ابعاد رهبری احساسات سازمانهای کارآفرین > همه دارند < بخشیدن و بذل کردنی است 7 می تواند خوب باشد ۶ یادگیری از شکست. مهم است در همه جای سازمان هیجان, شور, صداقت و اعتقاد مهم هستند و تعهد کارکنان برای سازمان بسیار مهم است سازمانهای سنتی < عده کمی دارند < احتکار می شود < خوب نیست < هزینه های شکست مهم است اكر باشد. در بالای سازمان است روبکردهای عقلانی با ارزش هستند و تعهد نادیده گرفته یی مر

صفحه 28:
سازمانهای کار آفرین 7 داشتن زمان و آزادی لازم برای پیگیری ایده ها < فرهنگ تشویق ۶ دسترسی داشتن به اطلاعات ۶ تبادل ایده ها حمایت می شود 2 دیدگاه های مختلفی را می توان بدست آورد ۶ ائتلاف افراد از واحدهای مختلف حمایت می شود 7 تشویق برای حمایت و گفتن آرى به ايده های خوب < جست و جوی فرصتها و ریسکها پذیرش عى شود * كيفيت ايده باعث حمايت مديريت ارشد یو سازمانهای سنتی * معدود به حیطه کاری. وظایف و شرح شغل و شرح وظيفه ۲ فرهنگ ثنبيه < دسترسی نداثٌ از تبادل ايده ها غفلت مى شود و تشویق نمی گردد حرکت در میان ساختار و وظایف مشکل است < ائتلاف گسترده در سازمان اگر غیرممکن نباشد بسیار مشکل است * سعی افراد برای فروش ایده هایشان تشویق نمی شود ۶ نه نگفتن, دفاعی بودن و تیری در تاریکی انداختن شایع است ۶ اقراد از ریسک اجتناب می کنند 2 مدیریت ارشد به ندرت از ائتلاف حمایت امن كد

صفحه 29:
SS ۲ ۲ ۲ 3 ۰ نواع کار آفرینی(۲) onto eureprevcurship): lol 2 31 شرکتها در حال ورودبه مرحله جدیدی هستند که مسئولیتهای ترکیبی در مقابل مردم (اشتغال. سلامتی. آموزش. حقوق بشر) سود (استمرار درآمدهای مالی و اقتصادی) زمین (پاکی محیط و محافظت از منلبع) را ضرورتی برای کار آفربنی خوب تلقی می کنند و " از حداکثرسازی ارزش برای سهامداران به حداکثرسازی ارزش برای ذینفعان در حال اتفاق است. حکومتها؛ 60 مشتریان. سهامداران و ... به عنوان ذینفعان از شرکتها می خواهند که لین مسئولیتها را در قبال موضوعات اجتماعی- اخلاقی و محیطی بطور گسترده تری به انجام رسانند. کارآفربنی اکتسابی: رظطجصم) ( در این مورد. کارآفرینی از طریق اکتساب توانائی های فنی دیگر شرکتها و از طریق همکاری. مشاوره وا انعقاد قراردادبا آنها صورت عی گیردتابه تکنولوئی آنها دست يافته شود.

صفحه 30:
eee ‏انواع کار آفربنی(۲)(ادامه)‎ کار آفرینی مدنی: همانگونه که برخی سازمانیهای بزرگ تلاش حی کنند بعضی مدیران را که‌به شکل کار آفرینانه رفتار می کنند مورد تشوبق قرار می دهند. بعضی سازمانهای بخش عموسی نیز به مدیرانشان آزادی عمل می دهند تا در جهت بهبود سطح خدمات جامعه مدنی بکوشند که آنرا اصطلاحاً کار آفرینی مدنی می گویند. کار آفرینی پاسخگو: (اصو سوه موی کار آفرینی پاسخگو موضوعی است که فعالانه از توسعه پایدار حملیت می کندسبه محیط زیست آسیب نمی رساند و اقداملتی در جهت منلفع اجتماعی و بهداشت عمومی به عمل می آورد.060) در هر جامعه ای به دنبال تحقق کار آفرینی پاسخگو هستند و برای دستیابی به توسعه پایدار اين مفهوم را مورد توجه قرار می دهند.

صفحه 31:
ها ال ۲ کار آفرینی اجتماعی سح نی سوق کار آفرین اجتماعی زمینه نوظهوری است که بویژه در میان سازمانهای غیرانتفاعی رایچج گردیده است و فعالیتهای اجتماعی مخاطره آمیز. کسب و کارهابا هدف اجتماعی و فعالیتهای مخاطره آمیز در زمینه توسعه اجتماعی را شامل می شود. * کارآفرین اجتماعی. کسی است که کسب و کار غیرانتفاعی برای ایجاد درآمد. جهت هزینه کردن برای خدمات اجتماعی ایجاد می کند. (999 , سعمسمه()) کارآفرینی اجتماعی شامل توسعه برنامه های نوآورلنه برای کمک به بهبود معیشت كسانى است كه فلقد كسب و كار و قدرت مللى هستند ويا در استفاده از فرصتهاى خدمات اجتماعی با محدوهیت مواجه می باشند. (عاممنا امم بحاصط محم 6) 60 * کسب و کارهای بازرگانی(انتفاعی) که تعهداتی برای کمک به جامعه و محیط دارند. * بخش داوطلبانه.

صفحه 32:
eee ‏مزایای کارآفرینی اجتماعی‎ ‏درك مناسب تر از نیازهای جامعه‎ -١ ‏کیفیت بالاتر خدمات با تمرکز بر آنچه که سازمان بهتر انجام می دهد‎ -۲ ‏عملیات موثرتر و کار آتر در سازمان‎ -۳ ‏افزایش منابع مالی‎ -۴ ‏استفاده بهتر از منابع مالی‎ -۵ ‏آزادی بیشتر و انتخاب برای نیل به نیازهای جامعه‎ -۶ ‏بهبود هماهنگی بین هیأت مدیره و نیروهای انسانی‎ -۷ ‏روابط بهتر با مشتریان و سایر سهامداران بیرونی‎ -۸ ‏افزایش حس اعتماد ارباب رجوع و سرمایه گذاران‎ -٩ ‏تداوم یادگیری و بهبود‎ -۰

صفحه 33:
SS ‏با‎ * با گسترش کمی و ‎GAS‏ روابط کارآفرینانه و ایجاد شبکه کار آفرینی دامنه كارآفرينان به عرصه سیاسی وارد شد. کارآفرینان با سازماندهی خود و دیگر همفكران خويش در قللب سندیکاها. احزاب و تشکلات مختلف زمینه فعالیت در سطوح ملی و فرا ملی را برای خود فراهم حی کنند. در چنین حالتی کار آفرینان در قللب شرکتهای بسیار عظیمی وارد عرصه های بین المللی می شوند. * نمونه لین افراد کار آفرین را ی توان مانسوشینا بنیانگذار ناسیونال پاناسونیک و بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت و فورد بنیانگذار جنرال موتور نام برد. کارآفربنان در چنین وضعیتی علاوه بر توان اقتصادی بالا دارای قدرت سیاسی نیز می باشند. در واقع کار آفرینی در لین مرحله به توزیع مناسب قدرت سیاسی منجر می شود و دموکراسی در عرصه سیاسی رخ می دهد و دولت ماهیت به خود می گیرد. در لين حللت دولتمردان برای تداوم حاکمیتشان ناچایند که‌به رقلبت در عرضه خدمات ° و امکانات به شهروندان بپردازند و این همان کار آفرینی سیاسی است.

صفحه 34:
کارآفرینی بین الملل اصطلاحی است که در اولیل دهه ۱۹۹۰ میلادی وارد ادبیات کار آفرینی شده است. در اولیل دهه ۱۹۹۰ عرصه بین المللی شاهد ظهور و بالندگی طیف جدیدی از شرکتها بود. برخی از لین شرکتها از همان ابتدای تاسیس رویکردی جهانی در فعالیتهای خود داشتند و لذا به آنها جهان زاد نیز اطلاق می شد. این شرکتها مخصوصا در حوزه تجارت الکرونیک و فسن آوری اطلاعات قابل مشاهده بودند. جهان زادی و جهان وطنی این شرکتها با هیچ یک از نظریه ها و تئوری ها همخوانی نداشت. وجود چنان پدیده هایی توجه ۲ دسته از پژوهشگران را جلب کرد. دسته اول لین پژوهشگرا ن باسابقه تحقیقاتی در حوزه تجارت بین المللی بودند و دسته دوم فعالان ت تی در عرصه کارآفرینی محسوب می شدند. از تلفیق دانسته های پژوهشگران در خصوص شرکتهای جهان زاد حوزه ای جدید در پژوهشهای آکادمیک شكل كرفت كه در حال حاضربه کار آفرینی بین المللی معروف است.

صفحه 35:
در حوزه كارآفرينى بين الملل سه متغير وابسته اصلی تاکنون مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است. این سه متغیر عبارت است از سرعت جهانی شدن (9۳600). دامنه جهانی شدن (800068) و ‎-OGEREG) yrs She ors‏ با لین رویکرد. کار آفرینی بین المللبه فر آیند شتابلنی اطلاق حی شود که در لن شرکت در دامنه جغرافیایی وسیعی در کشورها فعالیت داشته و درصد قابل توجهی از درآمدهای آسن بواسطه فعالیست در آسن بازارهای خارجی حاصل می شود.

صفحه 36:
| 4 جریان میم ‎ba‏ ‏به طو فر ركلى د 3 5 5 کار آ ‎ai,‏ ‏ینی وج د دارد

صفحه 37:
با ‎SS‏ ‏ویژگی های فردی کار آفرینان: ۱- فرصت شناسی. ۲- توان تصمیم گیری. ِ ۳- توانایی برنامه‌ریزی و پیش بینی برای آینده. ۴ -تیز فهمی. ۷- چالش خواهی, ۸- تجربه کاری متنوع. ‎-٩‏ قاطعیت در کار. ‏۰- ایجاد وحدت اضداد. ‏۱- انگیزه پیشرفت در حد بالا. ۳- توانایی شبکه سازی. ‏۳- نارضایتی سودمند. ‎

صفحه 38:
SS ‏با‎ ویژگی های فردی کار آفرینان(ادامه) ۴- تحمل ابهامات. ۵- استقلال. ۶- خودباوری و اعتقاد به اينکه می توانم. ۷- استفاده از سبکهای مختلف فکری. ۸- بهره گیری از منبع شهود در تصمیم كيرى. ۹- کارآفرینها حساب شده ریسک می‌کنند. ۰- قدرت حل تعارض در سطح عالی. ۱- عشق به خویشتن. ۲- استفاده از تمامی حالتهای من. ۳- برخورداری از هوش هیجانی بالاتر. ۴- گرایش به منبع کنترل درونی. ۵- حرکت در مسیرهای یک طرفه. ۷- تلاش و پشتکار قوی.

صفحه 39:
نوآوری کارا فربنی * خلاقیت: توانایی به وجود آوردن یک چیز جدید. * ثوآوری: تبدیل ایده های خلاقلنه به واقعیتی مفید.به وسیله ترکیب ‎Ungar gl aly Lagi‏ غیرمتتول‌بة منظور یجاد آرزش برای جامته با بهبود محصولات. فن آوری ها و يا خدمات. 7 ی

صفحه 40:
Sh ‏خلاثیت: توانائی نگاه جدید و متفاوت به یک موضوع‎ عوامل پرورش خلاقیت ۱- اجتناب از قضاوت فوری ۲- درک اصل مطلب ۳- شک و تردید ۴- تجسم قوی ۵- تخیل قوی ۶- نگرش جدید ۷- تمرین تکنیکهای خلاقیت موانع خلاقبت ۱- آموزش در جهت خلاف خلاقیت ۲- استفاده از الگوهای غالبی ۳- شتابزدگی در ارزیابی ۴- فشارهای اجتماعی ۵- تاکید بر مفروضات قبلی ۶- چاره جوئی کوتاه مدت ۰- پیروی از مقررات ۱- ناکید بیش از حد روی منطق

صفحه 41:
= = =—F ‏ویژگی های جامعه شناختی‎ تجربه کاری 7 ارضایتی از شغل قبل الگوی نقش ۲ شرایط کودکی سن ” سطح تحصيلات ” انكيزه براى آغاز فعاليت اجتماعى نظام آموزشى ” كروه همكاران و محيط اطراف مشوقهاى اجتماعى (رسمى - غيررسمى)

صفحه 42:
a ay em AD ۳ “ رشد و توسعه مراحل کار آفرینی: رشد در سه مرحله رخ می دهد. للف - مرحله اثبات: در این مرحله کار آفرین به توانایی ها و استعدادهای خود آگاه می شود و به خودیاوری دست پیدا می کند. کار آفرین در این مرحله به چالشهای محیطی توجه می کند و چالشهای محیطی زمینه رشد و توان خودباوری را در کارآفرین پرورش می دهد. ب- مرحله گسترش: در ین مرحله کارآفرین با توجه‌به خبرگی که در مرحله قبلی بدست آورده است و حاصل آنرابه صورت یک کالا ویاییک خدمت به جامعه ارلئه داده است. جامعه پذیرای وی می باشد. ج- مرحلة بکپار چگی: در لين مرحله کار آفرین‌با توجهبه سطح برخوردها و انتظارلتی که جامعه از وی دارد. زمینه چالشهای جدیدی را برای وی فراهم می کند و زمینه روبرو شدن با ابعاد مختلف وجودی خویشتن را برای وی فراهم می کند.

صفحه 43:
a ‏مهارتهای مورد نیاز یک کار آفرین‎ مهار تهای عمومی کسب و کار مهار تهای مدیریتی

صفحه 44:
ال ۰ مهار تهاى عمومى كسب و كار "" مهارت در تبديل ايده و فرصت به يك كسب و كار "" مهارت در نوشتن "" مهارت در برقرارى ارتباط و مذاكره "" مهارت در انتخاب نوع كسب و كار * مهارت در انتخاب نام كسب و كار "" مهارت در انتخاب مكان كسب و كار " مهارت در كنترل و نظارت * مهارت در گرفتن مشاوره * مهارت در فكر كردن

صفحه 45:
a ‏"مهار تهای مدیربتی‎ ‏نی (تولید. انبارداری. خرید. فروش. توزیع)‎ ‏منلبع انسانی (مقاومت در مقلبل تغییر. رولبط كارء ارتباطات غیررسمی.‎ ‏چارت سازمانی. سازماندهی. انگیزش)‎ ‏مدیریت استرانژیک و برنامه ریزی (برنامه ریزی در همه سطوح. شناسایی ضعفهاء‎ * قوتهاء فرصتهاء تهدیدها) * مدیریت زمان (برنلمه ریزی زمان. تدمین جداول مصرف زمان. کنترل زمان فعالیتها و بهره وری زمان) * مدیریت ریسک (شناسایی منلبع ریسک. شناسایی وبه کارگیری منابع کنترل و کاهش ریسک) * مدیریت بازاریلبی و شناخت بازار (تحقیقات بازار. قیمت گذاری. تبلیغات. فروش. * مدیریت مالی, حسابداری ونامین سرمایه (جذب سرمایه. تامین مللی, بودجه ریزی. انجام محاسبات مالی, تهیه صورتهای مالی) توسعه (توانلیی ایجاد تغییر. فناوری پذیری. برنامه ریزی. اجرای طرحهای توسعه) تامین منابع و

صفحه 46:
SS ‏ها‎ موانع کار آفربنی موانعی که خود شخص به وجود می‌آورد عبار تند از: - عدم اعتماد به نفس. - محافظه کاری. - متعهد نبودن. - وابستگی و جمود فکری. - عدم تمرکز ذهنی, - مقاوم نبودن. - کمرویی. - عدم انعطاف پذبری. - عدم دانش کافی در مورد علوم مربوطه. موانع کارآفرینی که سازمان عامل آن است عبار تند از: * بدبینی نسبت به همه ایده‌های جدیدی که از پایین سازمان می‌آیند. * خواستن از قسمتهای مختلف برای رقابت و انتقاد از پیشنهادهای همدیگر. * اظهار انتقاد راحت و آزاد و ستایش و تمجید نکردن افراد.

صفحه 47:
دلایل گرایش به کار آفرینی در استراتژی های شرکتها: * پیشرفت سریع دانش و فناوری * تغییر روندهای جمعیت شناختی * افزايش سریع رقبای جدید * ایجاد حس بی اعتمادی نسبت به شیوه های مدیریت سنتی در شرکتها * خروج بهترین نیروهای کار از شرکنها و اقدام آنها به کار آفرینی مستقل * افزایش سطح تحصیل *اشتغال زن و مرد به کار در خانواده * افزایش طول عمر و سالخوردگی + * حضور اثربخش بازارهای سرمابه * آشنایی بیش از پیش مدیران با پدیدة کارآفرینی

صفحه 48:
با ‎SS‏ ‏فرابندهای راه اندازی کسب و کار کار آفربنانه: ۱- خودارزیابی و کسب آمادگی ۲- شناسایی و ارزیابی فرصت ۳- نوآوری و ایده یابی ۴- تدوین طرح تجاری ۵- تامین منابع مورد نیاز ۶- تاسیس و راه اندازی کسب و کار ۷- اداره بنگاه و تثبیت آن

صفحه 49:
SS ‏با‎ خودارزیابی و کسب آمادگی ارزیلبی ویژگی های شخصیتی و توانلیی های فرد. قبل از شروع کسب و کار توسط خودش. صورت عی گیرد. کار آفرین از طریق پرسشنامه های مختلف نسبت‌به ارزبلبی مهارتها و توانلیی های خود اقدام نموده و مهارتهای نسبی و نیازهای آموزشی خود را مشخص می نماید.

صفحه 50:
a ‏شناسایی و ارزبابی فرصت‎ ۴ ایجاد و افزایش فرصت * ارزش حقیقی و مفهومی فرصت * خطر احتمالی فرصت * بازده احتمالی فرصت * تناسب خطر و بازده فرصت * تناسب فرصت با مهارتها و اهداف کار آفرین * موقعیت رقابتی

صفحه 51:
فرصت ( ۴۵00۵۲۳۵۲۳۷ 0 ۳ ۳ 0 8 3 0 N 1 3 ‏ف‎

صفحه 52:
با ‎SS‏ ‏نواوری و ایده یابی * کارآفرین می بایست پس از کشف فرصت. ایده مناسب را استخراج نماید. * ایده انتخابی را به ظهور برساند و به آن نمود عینی بدهد. ۴ ایده را دقیقاً به متن نوشته تبدیل نماید. * در صورت امکان ماکتی از ایده را به ساده ترین روش تهیه نماید.

صفحه 53:
ها ‎SS‏ ‏تدوین طرح تجاری * طرح تجاری در حقیقت برنامه کاری شما برای راه اندازی یک کسب و کار است. * یک کسب و کار موفق نیاز به یک طرح کسب و کار دقیق و مناسب دارد.

صفحه 54:
با ‎SS‏ ‏تامین منابع مورد نیاز * منابع مورد نیاز برای ایجاد فرصت مشخص گردند. ۴ میزان منابع در دسترس خودتان را مشخص کنید. ۰ منابع حیاتی و حساس متمایز گردند. "" ريسك متقابل هر نوع منبع را تعیین و در مقابل آن بنویسید. * ترنیب دسترسی به هر نوع منبع را با شرايط آن بنويسيد. * از آسان به سخت شروع به تدوین برنامه استفاده ازمنابع نمائید. * هميشه درصدی را برای احتمالات پیش بینی نشده در نظر بگیرید.

صفحه 55:
>" ناسیس و راه اندازی کسب و کار * مرحله به مرحله و براساس طرح کسب و کاربه تاسیس و راه اندازی می پردازید. * در مرحله تاسیس متوجه عی شوید که برخی از قسمتها نیاز به تغییر يا اصلاح دارند. این یک امر عادی است. ۴ هر نوع تغيير و اصلاح را در طرح در تناسب با کلیه قسمتها انجام دهید. چه قسمتهایی که انجام شده لند و چه قسمتهایی که هنوز به انجام نرسیده اند.

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان