صفحه 1:

صفحه 2:
مدرس : رضا استوان

صفحه 3:
گروهی هستند با دانش» مهارت و قابلیت ‎cle‏ خاص که با اتکا به یکدیگر برای رسیدن به یک هدف مشخص تحت مدیریت واحد .

صفحه 4:
ویژگی های لازم برای تشکیل تیم :

صفحه 5:
دارا بودن هدف مشترک اعمال راهبری جمعی احترام متقابل مكمل بودن به لحاظ دانش ۰ تخصص وتجربه بهبود مستمرفعالیت ها کمک به تکامل وارتقا اعضا اندیشیدن وعمل کردن همه اعضا

صفحه 6:
گروه ها حداقل به دودلیل حائز اهمیت هستند : ۱ نتیجه کاری که با تعدادی مشخص به صورت گروهی انجام می شود . از کاری که همین تعداد به صورت انفرادی انجام می دهند بهتر خواهد بود. کارگروهی برای بوجود آوردن رضایت خاطر کارکنان و رفع نیاز های داخلی و ارتباطی ۰ یک رویکردکارساز است.

صفحه 7:
مزایای تیم : 7 ی Vg

صفحه 8:
مزایای تیم : *_ بررسی وحل مشکلات از زاوایه های گوناگون توسط مهارت هلى فردی مختلف. ‎ *‏ قدرت بیان در گفتگوهای جمعی. ‏* . قابلیت اجرایی مطلوب راه حل ها با توجه به اینکه با مشارکت افراد ذینفع ارائه شده است. ‏* _ ارتقا سطح فکری افراد تیم در حل مسائل واخذ تصمیم. ‎

صفحه 9:
: ماموریت تیم

صفحه 10:
ماموریت تیم : ماموریت هرتیم مجموعه فعالیت هایی است که تیم برای انجام آنها به وجود می آیدو اعضای تیم را ترغیب تشویق وهدایت می کند تا به وضعیت مطلوب تری دست پابند.

صفحه 11:
ماموريت تيم بايد دارای مشخصات زیر باشد: مبارزه جویانه باشد واضح وروشن باشد در طول زمان يايدار باشد به آينده توجه داشته باشد کلی نباشد راهنمای عمل باشد به اعضای تیم قدرت بدهد

صفحه 12:

صفحه 13:
۱ ee aus هدف تیم عبارت است از مقصدی که تیم برای رسیدن به آن تلاش می کند: هدف تیم بايد با ماموريت تيم » چشم انداز و ماموریت سازمان هماهنگی کامل داشته باشد. وجود هدف مشترک . نکات زیر را برای اعضای تیم» روشن و مشخص می نماید: * _ فعالیت هایی که باید انجام شود. مسيرى كه بايد طی شود.

صفحه 14:
ویژگی های هدف عبارتند از : خاص است. قابل اندازه گیری است. قابل دستیابی است . با ماموریت و چشم انداز سازمان مرتبط است . دارای محدودیت زمانی است.

صفحه 15:
مراحل تشکیل تیم : شکل گیری ۴۵۲۲۱۳۵9 تلاطم 50۲۳۲۱9 تعادل ‎Norming‏ ‏کارایی ۴۵۲۲۵۲۳۱۲۳۵ لذ مد جد بهد

صفحه 16:
ویژگی های مرحله شکل گیری ۴0۳۳0۱۳9: + هیجان واضطراب خوش بینی وپیش بینی نتایج کار امتحان افتخار اعتمادو وابستگی بهذ 4 ابد 5

صفحه 17:
ویژگی های مرحله تلاطم 50۳0[۳9: ۱ مقاومت در مقابل مسائل مختلف تغییر شدید در نحوه نگرش تنش وجدایی

صفحه 18:
ویژگی های مرحله تعادل ‎sNorming‏ ‎١‏ افزایش رضایت و قبول عضویت در گروه ۲ افزایش اعتماد وتوجه ‏۳ _ ارائه بازخور به دیگر اعضای تیم & ات ‏۵ تصمیم گیری ‎

صفحه 19:
ویذگی های مرحله کارایی ۳۵۲6۵۳۳0۱۳۵ : ۰ تاثیر متقابل افزايش کارایی ۳ راحتی روابط ی 7 ۲1

صفحه 20:
فرایند توسعه تیم در یک نگاه: صتت اين مرحله نمي تواند عملي شود مكر اينكه سه مرحله قبلي کامل كردد. اكرجه كليه اعضا همكاري صميمانه اي مي كنند و ممكن است كارموثر به صورت كروهي اندك ‎ath‏ ‎Tr‏ ‏حول 2 در اين مرحله روابط منظمي بين اعضا برقرار و تعادل برقرار مي شود. 6 شکل گيري گروهي از افراد را در کمال آرامش انتخاب کنید به نحوي که نقش هر فرد در گروه مشخص باشد. x ‏تلاطم‎ ‏با آشنايي افراد با یکدیگر بحث ها پويايي‎ خود رانشان مي دهند. تظارت موثر برتبديل مخالفتها به تفاهم ضروري است

صفحه 21:

صفحه 22:
مشکلات کار گروهی : تضاد . کشمکش وناسازگاری های بی مورد ۲ _ بی علاقگی وعدم حضور وبی اهمیت بودن ‎FF‏ ااقذتتصمبیماتناستانیب

صفحه 23:
از دلایل بروز چنین رفتارهایی می توان به موارد زیر اشاره کرد: ۴ . مسئولیت داده شده به گروه در حد توانایی وتجربه های اعضا گروه نیست. ‎ *‏ کسب نام . مقام وکنترل » مدنظر اعضا گروه است. ‏* . اعضاء احساس مسئولیت نسبت به گروهی دیگر دارند. ‏* . نقش اعضا کاملاً روشن نباشد وآنها سخت درگیر حل مشکل ‏دیگری باشند. ‏بی اعتمادی به کارگروهی

صفحه 24:
اصول هفده كانه كار تيمى THE 17 ESSENTIAL QUALITIES OF A TEAM PLAYER

صفحه 25:
اصل اول لق ان ال سازكار و انعطاف يذ يرن

صفحه 26:
اصل اول : سازگاری و انعطاف پذیری اگر ود دراه مصالح ثیمتغییر نکنید» چه بسا که‌قیم شما را قییر دهد .

صفحه 27:
: ویژگیهای اعضای تیم (تیم سازگار و انعطاف پذیر)

صفحه 28:
اصل اول : سازگاری و انعطاف پذیری و یژگیهای اعضای تیم (تیم سازگار و انعطاف پذیر) : آموختن را دوست دارند ( بسیار آموزش پذیرند) ‎v‏ ‏_ احساس امنیت می کنند. آدمی که احساس امنیت می کند از تغییر باکی ندارد.

صفحه 29:

صفحه 30:
محرک های تغییر: تلقین و تکرار کلیدهای تغییر: دقت در موضوع سرعت در تغییر: شور و اشتیاق کنترل تغییر: عقل و دین

صفحه 31:
خلاق بودن : وقتی که روزگار دشوار می شود راهی می يابند. ‎we‏ خدمت به مردم را دوست دارند. ‏کاری نکردن برای دیگران تیاه کردن خویش است . ‎ ‎

صفحه 32:
:سوالات خود ارزیابی

صفحه 33:
اصل اول : سازگاری و انعطاف پذیری سوالات خود ارزیابی: میزان سازگاری و انعطاف پذیری تان چقدر است ؟ اگر پیشرفت تیم ایجاب نماید که راه و روش خود را تغییر دهید چه واکنشی نشان می دهید ؟ آیا مشوق تغییر هستید یا دو دستی به راه ها و روش های رایچ قدیمی چسبیده اید ؟

صفحه 34:
آیا اگر شخص جدیدی به تیم پیوست که تخصص و تجربه او در کاری که شما انجام می دهید بیشتر از شماست ۰ آیا کار خود را با کار دیگری عوض می كنيد ؟ آیا برای حل مشکل جای خود را با شخصی که در کار دیگری موّثر است است و دچار مشکل شده است ۰ عوض می کنید ؟

صفحه 35:
#نخستین گام در راه ایفای نقش در تیم ها . میل به سازگاری با تیم است . نه اينکه انتظار داشته باشید تیم خود را با شما سازگار سازد !

صفحه 36:
جه بايد انجام دهیم؟

صفحه 37:
اصل اول : سازگاری و انعطاف پذیری جه بايد انجام دهيم تا آن شويم بايد باشيم: برای تقوبت سازگاری و انعطاف پذیری خود .. لآ خود را به آموختن عادت دهید . لانقش خود را از نو ارزیابی کنید .(باعث عوض شدن نقش یا حداقل ایجاد انعطاف پذیری در شما می شود)

صفحه 38:
* فراتر را ببينيد .(كرفتار روزم ركى نشويك اگر دچار روزمرگی شده ايد ء به اين شعار فكر كنيد : " مسأله اين نيست كه جرا انجام نمی شود . این است که چگونه باید انجام شود." برای مسایل به دنبال راه حل های تازه ونامتعارف بگردید در نتیجه خلاقیت در شما ایجاد خواهد شد.) اگر به خاطرتیم خود را تغییرو انطباق دهید. بخت برد و پیروزی خواهید داشت .

صفحه 39:
اصل دوم aula ‏هم دست و هم داستا‎

صفحه 40:
اصل دوم : هم دست و هم داستانند ‎Lb Jol‏ با یکدیگر کار کرد . بعد با یکدیگر برنده شد. همه قدرت ما در اتحاد است » نفاق و اختلاف منشاً بسی خطرهاست.

صفحه 41:
:سوالات خود ارزیابی

صفحه 42:
اصل دوم : هم دست و هم داستانند سوالات خود ارزیابی: + آیابا جان و دل همکاری می کنید ؟ ۲ آیا کاری می کنید که بر تلاش و کوشش دیگران افزوده شود ؟ ۲ آیا برای اعضاء تیم خود . همکاری ارمغان می آورید و بر حاصل کارآنها می افزایید ؟ ۴ _ آیا حضور شما در تیم باعث کندی کارها و کاهش کارآیی تیم مى شود ؟

صفحه 43:
جه بايد انجام دهیم؟

صفحه 44:
اصل دوم : هم دست و هم داستانند جه بايد انجام دهیم تا آن شویم که بايد باشيم: برای تبدیل شدن به کسی که همکاری او در تیم با جان و دل باشد چه بايد كرد؟... ‎-١‏ به اين فكر باشيد كه همه برنده شوند : ( تبادل اطلاعات كنيد ويا هم طوری کار کنید که نفع آن هم به شما برسد و هم به تیم.) ‏۲- مکمل دیگران باشید : (پیدا کردن و پیوستن به فردی که او ضعف شمارا تداره وشما ضعف او را ‎

صفحه 45:
۳- مصلحت تیم را از مصلحت خود فراتر ببینید : (اين بار که در جلسه ای شرکت می کنید که برای حل یک مسأله تشکیل شده به جای افاضه کلام از خود بپرسید که اگر شما در جلسه حضور نداشتید چه نتیجه ای بدست می آمد ؟ اگر جریان گفتگو بدون حضور شما بهتر پیش می رفت میدان را برای دیگران باز کنید.) 5 همكارى اكر با همدلى توأم با شدء توانایی ما را دوچندان می سازد

صفحه 46:
اصل سوم تعهد پذ برند

صفحه 47:
اصل سوم : تعهد پذیرند " قهرمان دو دل وجود ندارد « بسیاری از مردم تعهد را از دریچه احساس خود می نگرند و احساس نان راهتمای انجام تعهد آنهاست : اما : ريشه تعهد درمنش ماست و تعهد امری احساسی نیست.

صفحه 48:
نیازمندیهای ایجاد تعهد پذیری در تیم :

صفحه 49:
اصل سوم : تعهد ‎Beh‏ نیازمندیهای ایجاد تعهد پذیری در تیم : در رابطه با تعهد موارد زیر را باید عضو هر تیم بداند: 7 تعهد در گیر و دار سختی خود را نشان می دهد .(هر چه سخت تر بکوشیم » تن به تسلیم دادن سخت تر می شود.)

صفحه 50:
تعهد به استعداد و توانایی بستگی ندارد .(تعهد و استعداد ربطی به هم ندارند مگر اینکه خود ما پیوندی بین آنها ایجاد کنیم) آیا افراد کم استعداد تر اما موفق تر از خود را نمی شناسید ؟ توجه کنید :مهم این است که آنچه را داریم بکار گیریم. تعهد بر اثر انتخاب | یجاد می شود. نه بر اثر شرایط. تعهدی که مبتنی بر ارزش ها باشد پایدار می ماند .

صفحه 51:
:سوالات خود ارزیابی

صفحه 52:
اصل سوم : تعهد پذیرند سوالات خود ارزیابی: | چقدر به عهد خود وفادارید؟ ۲" آیا وفاداری را ارج می نهید و به به آن پای بند هستید؟ ۳ در سختى ها يايدارمى مانيد؟ يا اينكه سازش مى كنيد و حتى صحنة را ترک می کنید؟ ۴ چقدر به تیم خود تعهد می ورزید؟ ۵ آیا ایثارتان انکارناپذیر است؟یا تعهدتان مثل باد پاییزی گذراست؟

صفحه 53:
جه بايد انجام دهیم؟

صفحه 54:
اصل سوم : تعهد پذیرند جه بايد انجام دهيم تا آن شويم بايد باشيم: تدبير هايى براى افزايش تعهد ... 7 تعهد ها و ارزش های خودرا به یکدیگر گره بزنید (ارزشهای اساسی شما کدامند ؟ تعهدهای شخصی و حرفه ای شما كدامند ؟ اين دو ليست را با هم مقايسه كنيد . خواهيد دید كه بعضى از تعهدهاى شما ربطى به ارزشهايتان ندارد.)

صفحه 55:
تعهد مخاطرا تی در بر دارد » ممکن است نا کام شوید. اعضای دیگر تیم ممکن است دلسردتان کنند. کسی که هر کاری را که از دستش برآید انجام دهد. پشیمان نمی ‎oH‏ ۲ تعهدات اعضاء تیم خود را ارزیابی کنید(ایجاد تعهدنسبت به آدم هایی که نامتعهدند ناممکن است وانتظار تعهد از آنها نیز انتظاری عبث است.)

صفحه 56:
اصل چهارم ارتباط برقرار می کنند

صفحه 57:

صفحه 58:
ارتباط "أرقف إزجراط ساده بابق ميصوعة أرىب تلاك قرانس زا باقراسهه از پیش تعیین شده یا اتفاقی» فعال يا منفعل به هر حال يكى از ابزارهاى كليدى ارضاء نيازهاء كسب نتايج و متجلى ساختن آرزوهای ماست.

صفحه 59:
‎(tals‏ مطلوب با نامطلوب:شکل دنه یخی عمده ای ار ارقات ‏روزانه ماست. ‎

صفحه 60:
‎at‏ جه بهتر با دیگران رابطه برقرار کنیم مسئولیت هایمان را بهتر به مرحله اجرا می گذاریم و در نتیجه در حرفه خود موفق تر بوده ودرآمد بیشتری را به خود اختصاص می دهیم. ‎ ‎ ‎

صفحه 61:
و ارقباط ما خر.میزان خمایت. و کمکی کة از سوی ذیگران ‎Leste een Sal gS‏ ناقيى مين كفارة ورراهین را مین گشاید تا افکارمان به سهولت مجال تجلی یابند. پذیرفته شوند و در نتیجه تحقق يذيرند.

صفحه 62:
ییات تنس ده که فرب تاه درس از اه قز محيظ کار صزفا فاشی 3 ارقباط ضعیف اسکا:

صفحه 63:
مدیران عوامل زیر را مانع از یک ارتباط صحیح و مناسب در

صفحه 64:
%, ** فقدان دانش و اطلاعات مه ِ ‎“O‏ مشخص نکردن اولویت ها به طور دقیق ‏9 ‏“ويد ‎١‏ ‏© كوش نكردن ‎

صفحه 65:
2 ۴ فقدان درک کامل سخن گوننده و قصور ذر پرسش 7 ۴ فکر از پیش پنداشته ate عدم توجه به نیازهای دیگران 90 49 و ی ۲ ©" خوب فكر نكردن و زود نتيجه كيرى نمودن

صفحه 66:
۰ 4 سس بای ۲ از دست دادن صبر و شکیبایی و وارد بحث و جدل شدن کمبود وقت ‎eg i‏ ل و حوصله نداشتن 2 ‎aN OO‏ © تلاش نكردن براى جاره جويى

صفحه 67:
اگر این مشکلات شناخته و برطرف نشوند می توانند تاثیر ‎b bls)!‏ را با دیگران به شدت گاهش دهند.

صفحه 68:
بطور کلی ناتوانی در ایجاد ارتباط موثر پی آمدهای زير را دربردارد: ‎ey‏ ‏1

صفحه 69:
© دست دادن کار عدم ایجاد تفاهم احساس بی علاقگی نسبت به محیط کار بی خوابی © فروكش كردن شور و اشتياق

صفحه 70:
عنم کارآیی و در نتیجه ایجاد خطا کاهش اعتماد به نفس و عزت نفس ناکامی و خصومت پرسنل افسرده و غمگین روحیه ضعیف

صفحه 71:
© كاهش خلاقيت تضعيف روحيه فعاليت كروهى © تغيير دادن مکرر پرسنل عدم حضور در محل كار

صفحه 72:
بنج روش برای مقابله با اختلاف

صفحه 73:
۱. روش برد - برد ( برد مضاعف ) ۲. روش برد - باخت ( تحمیل ) ۳ روش باخت - باخت ( باخت مضاعف ) ۴ روش باخت - برد ( توافق ) ۵ مصالحه و سازش

صفحه 74:
برد مضاعف را انتخاب کنید.

صفحه 75:
اصول ۱۲ ماده ای برد مضاعف

صفحه 76:
آعآعمزام سقایل ۲- در جستجوی زمینه های مشترک باشید. ۳ اهداف. نیازها و نگرانیها را مطرح کنید.

صفحه 77:
‎ak‏ لاود امعو باز دیگسئله و موی لصلاف راطع کید ۵- نتایج قابل قبول دو طرف را کانون توجه قرار دهید. ۶- انعطاف پذیر باشید و راه حل های مختلف را بررسی کنید. ‎ ‎

صفحه 78:
۷- ذهن خود را باز نگاه دارید. ۸- مثبت باشیده نه منفى. ‎٩‏ در کنار هم به حل و فصل مسائل بپردازید. ‎

صفحه 79:
۰- کلمه "ما" را از فرهنگ لغات خود بزدایید. ۱- اگر شیوه برخورد شما با مسئله ثمر بخش نیست» در آن تغییری بوجود آورید. ۲- نفس عمیق بکشید.

صفحه 80:
اصول شش ماده ای ارتباطات

صفحه 81:
اصل ارتباطی شماره۱ همه کارهای.ماً توعی ‎Baal Dis‏

صفحه 82:
اصل ار تنباطی شماره ۲ چگونگی ارسال یک پیام چگونگی آن را معین می کند

صفحه 83:
اصل ار تباطی شماره ۳ آنچه اهمیت دارد دریافت پیام است نه ارسال آن. H

صفحه 84:
اصل ار تباطی شماره ۴ چگونگی آغاز پیماغلب حاصل ارتباط را تعیین می کند.

صفحه 85:
اصل ارتباطی شماره ۵ ارتباط یک خیابان دوطرفه است.

صفحه 86:
اصل ار تباطی شماره ۶ ارتباط یک رقص است.

صفحه 87:
اهمیت لحن بیان

صفحه 88:
صدای آدمی را می توان به یک آلت موسیقی تشبیه کرد که طبعا نتهای یکنواخت را نمی نوازد.

صفحه 89:
نان قنا تک رات عوسقی اندح:

صفحه 90:
کارشناسان معتقدند که سی و هشت درصد از استنباط اولیه از هر عبارت بستگی به نحوه بیان آن دارد.

صفحه 91:
در حقیقت مردم از طرز كفتار ما درباره ما به قضاو مي نشینند. [أتاثير تكيه كلمات را در مفهوم عبارات نباید ناديده گرفت.

صفحه 92:
مردم از تاکیدی که ناخودآگاه بر کلمات دارند ناآگاهند. تن نهرگو تگفتع كه اوبه كسى دروغ تكفته است

صفحه 93:
برای اينکه لحن بیان شما تاثیر بیشتری داشته باشد حداقل دوبار در روز شیوه کلام خود را مورد توجه قرار دهید و بکوشید تا با گزینش مناسب زیر و بم تکیه کلام سرعت کلمات و بلیدی آنهاه را با آهنگی موقره طنین داز و گیرا اذا نید

صفحه 94:
لا بزای‌زاین که او تقاط قوت ورصعقت بیای شود آگاه رین بايد به واکنش افراد در مقابل لحن کلام خود توجه ‎aes‏

صفحه 95:
لأبس از اتخاذ شیوه مناسب کلام. آنقدر تمرین کنید که به آن خو بگیرید چندان که نتوانید به آسانی از آن منفک شوید.

صفحه 96:
زیبایی و جذا بيت كلام

صفحه 97:
لحن صدا از کیفیت صوت. طنین و گویایی آن رنگ می گیرد. زیر و بم صدا تعیین کننده نت بالا یا پایین یا ترکیبی از این دو نت است که موجب تنوع صدا و قوت آن می شود.

صفحه 98:
انسان با شیوه ای خاص از تکلم بدنیا نمی آید بلکه برحسب تجربه و عادت سرعت. زیر و بم» آهنگ صدا و خلاصه لحن کلام خود را برمی گزیند.

صفحه 99:
@ اگر نمی توانید کلمات را طنین دار و روان ادا کنید برای تقویت حنجره و پرورش صدای خود نفس عمیق بکشید و آنگاه اجازه دهید عضلات گردن و طنابهای صوتی سست شوند سپس یک متن را با صدای بلند و هر بار با لحن زیر و بم و سرعت متفاوتی بخوانید و بر روی نواری ضبط کنید. اين کار را آنقدر ادامه دهید تا کیفیت زیر و بم» سرعت و صراحت صدای شما مورد رضایتتان قرار گیرد.

صفحه 100:
بطور کلی سرعت بیان در گرو دو عامل عمده است: Ne

صفحه 101:
۱- موضوع هر چه موضوع بیان ما دشوارتر و پیچیده تر باشد شنونده باید دقت بیشتری:را برای درک آن اختصاص دهد

صفحه 102:
‎Joes ۲‏ ببينيد كه مستمع شما با جه كسى سخن مى كويد و بكوشيد تا توازنی بين سرعت صداى خود و او برقرار سازيد. ‎

صفحه 103:
عبور از موانع ارتباطی

صفحه 104:
ارتباطات تنها زمانی موثر واقع می شوند که از موانعی گوناگون که به اشکال مختلف بر سر راه ما قرار گرفته اند به سلامت گذر

صفحه 105:
فیلترهای متداول ارتباطی

صفحه 106:
ارزیابی شتاب زده نتیجه گیری عجولانه پیش داوری حواس پرتی v

صفحه 107:
بی توجهی ین و گمان فشار روانی ‎v‏ فقدان مهارت در دقيق كوش كردن

صفحه 108:
دشواریهای سمعی 5086 57 اي میتی بت ریت شنوید* رنب ۱ ۱ ‎aeons‏ ‏خشک و متحجرانه پیش پندارها

صفحه 109:
رفتار رفتار می آفربند.

صفحه 110:
"هر آنچه بکاری درو می کنی" "پا مردم چنان رفتار کن که میل داری با تو رفتار کنند*

صفحه 111:
با استفاده از "اصل مقابله به مثل روانی" ارتباطات خود را با دیگران هدایت کنید و بر نتایج آن تاثیر بگذارید.

صفحه 112:
فراموقن نکن که هم آنچه را کاشته اید مبی دروید. بهترین راه کسب احترام نشان دادن احترام است.

صفحه 113:
نحوه رفتار شما با مردم به سه عامل بستگی دارد: جه ۷ ۲

صفحه 114:
لس دیگران با شما چگونه رفتار می کنند؟

صفحه 115:
لس آیابر زندگیتان تسلط آگاهانهدازین یا /تعلول. نیروهای بیرون از خود هستید؟

صفحه 116:
‎pls O‏ اعتفادی ما چیست؟ ‎

صفحه 117:
چه کنیم تا دیگران به خوبی ما را درک کنند؟

صفحه 118:
برای اینکه دیگران سخن شما را به خوبی درک کنند باید با متانت و صراحت. فکر و انديشه خود را به شیوه ای به دیگران منتقل كنيد که حامل واقعی ترین و درست ترین درونیات شما باشد.

صفحه 119:
- براى اين كار باید در سیستم روحی فرد دیگر نفوذ كنيد و مطالب را به گونه ای مطرح کنید که با سیستم حسی و همچنین چارچوب ذهبی او نامب و هماهنگ ‎old‏

صفحه 120:
-رفتار شما باید به گونه ای باشد که همسخن شما مورد احترام قرار كيرد و بدون حالت تدافعی حرف هایتان را بپذیرد و تایید کند.

صفحه 121:
جه كد كتيج ناكا إيكران را به < به خوبى درك ‎ta‏

صفحه 122:
۶ براي اين که دیگران را به خوبي درك کنید» بايد بتوانيد اطلاعات را به خوبي از آنها کسب کنید.

صفحه 123:
* اين امر منوط به توانايى شما در دقيق گوش کردن, دقت نظرء همدلی» طرح سوالات مفيد و سودمند و احترام متقابل است.

صفحه 124:
(تباظ با سیستتممحسین اف دیگر مشاهده همه چیز از نگاه او(بدون اين كه لزوما موافق او باشید) و سردرآوردن از نیازها و علائقش به شما کمک می کند که اطلاعات را به نحوی دریافت کنید که.به سهولت قابل فهم و هضم باشد.

صفحه 125:
1 دو عامل اساسى ارتباط يعنى درك شدن و درک کردن بر یکدیگر تاثیر متقایل دارند.

صفحه 126:
نیروی شگفت انگیز کلمات

صفحه 127:
لمات در پیامی که به دیگران منتقل می کنید تاثیر فراوانی دارند. بنابراین از بکار بردن کلمات بر حسب عادت و بدون انديشه خودداری کنید.

صفحه 128:
۷ كلمات را حقیق و روان انتحانب كنيق: واضح و شمرده سخن بگویید.

صفحه 129:
فن استقلال و تسلط بر بیان (ابراز وجود)

صفحه 130:
ای پرام‌شره سنا وسلگ هدفه ایور لانتس حرفا بزنید. یکی از مهمترین ابزارهای این فن استفاده از کلمه "من" در آغاز کلام است.

صفحه 131:
اظهار جملاتی از قببل "همه می دانند که .." یا بیشتر مردم با اين عقیده موافقند که" نمایانگر آن است که شخص از ترس این که شخصیت واقعی اش همانند شخصیت ظاهری اش مورد انتقاد قرار گیرد از ابراز "من" واقعی اجتناب می کند.

صفحه 132:
eee ge ‏نیز اضر‎ a pean ates pasa ‏موارد خاصی که شخص از سوی گروهی بعنوان سخنگوی رسمی‎ ‏انتخاب شده است بار دیگر نشان دهنده ضعف و سستی در سخن‎ ‏است و گوینده را در مقامی قرار می دهد که بر پیامش تملك و‎ ‏تسلط ندارد.‎

صفحه 133:
تکنیکهای ابراز وجود افرادی که به وسیله ارتباط بیانی ابراز وجود می کنند دارای خصوصیات زیر هستند:

صفحه 134:
تروشن, صادقانه و مختصر سخن می گویند. "از لغت "من" در آغاز کلام خود استفاده می کنند. بین عقیده و حقیقت تفاوت قائلند.

صفحه 135:
- دستورات خود را در قالب پرسش مطرح می کنند. 7 به جای این که در مقام اندرزگویی برآیند پیشنهاداتی را جهت موفقیت دیگران مطرح می کنند.

صفحه 136:
- به حقوق دیگران همچون حقوق خود می نگرند. - وقتی با کسی اختلاف نظر دارند ضمن ‎cule,‏ احترام او به دنبال راه حلهایی هستند که مورد قبول دو طرف باشد.

صفحه 137:
افرادی که با ارتباطات رفتاری ابراز وجود می کنند دارای خصوصیات زیر هستند:

صفحه 138:
© شق و رق می نشینند یا می ایستند. 8 با حرکت سر و دست و تغییراتی که به چهره می دهند. نقطه نظرهای خود را همراهی می کنند.

صفحه 139:
8 چهره ای موق متین و گشاده دارند. 6 وقتی خوشنود باشند لبخند می زنند و به هنگام خشم گره بر ابروان می آورند. 8 آهنگ کلامشان ملایم ومنظم است .

صفحه 140:
8 بر کلمات مهم و کلیدی تاکید می کنند و به ندرت در جملاتشان مکث دیده می شود. لحن كلام آنها محكم, قاطع و روشن است.

صفحه 141:
افکار خود را روی سخنان دیگران متمرکز کنید.

صفحه 142:
سا سرچشمه بسیاری از مشکلات ارتباطی» عدم توجه به سخنان گوینده است. سا ارتاط یه این مقهوم تیست که فا گهگاه بر تکان خیم و با ذکر کلماتی مانند صحیح, آهان. که اینطور وانمود کنیم که به سخنان گوینده توجه داریم.

صفحه 143:
از خودتان بپرسید آیا من:

صفحه 144:
۷ در طول مدتي که شخص مشغول صحبت کردن است در [ < فک ‎feels‏ ۷ اجازه مي دهم که افکارم منحرف شود؟ ‎V‏ نقطه نظرهايي را که با عقاید و طرز فکرم مغایرت دارد نادیده مي گیرم؟ ‏” به میان سخنان گوینده مي دوم؟ ‎

صفحه 145:
% عبارت گوینده را برایش کامل می کنم؟ "به هنكام صحبت كردن كسى صحبت فى كنم؟ "درصدذم زود نتيجه كيرى كنم؟ فقط مطالبی را می شنوم که می خواهم بشنوم انتظار دارم بشنوم و یا می پندارم که گوینده درباره آن سخن خواهد گفت؟

صفحه 146:
واقعيت اين است که مردم قبل از آنکه آمادگی شنیدن سخنان شما را داشته باشند باید احساس کنند که سخنانشان را می شنوید. قبل از آنکه اطلاعات خوبی را تسلیم شما کنند باید بتوانند اطلاعات خوبی از شما کسب کنند.

صفحه 147:
بهر نقدیر اولین قدم براي کسب اطلاعات خوب و سودمند آن ات که افکار فان را حول سنقان كوينده,متركز أكنيد» براي أين: کار نه تده از گوش بلکه از چشمان و قلب خویش مدد كيريه.

صفحه 148:
. فضای مناسب

صفحه 149:
محیط كفت و كو بايد از سر و صداء رفت و آمدهای پی درپی و موانعى از اين قبيل برى باشد.

صفحه 150:
۲. حضور جسمانی

صفحه 151:
طرز تشستن؛"تماس چشمی: تکان :دادن ,سر و تغییرات چهرهابه هنگام استماع سخنان دیگران موجب می شود که حرفهای آنان را مرکز توجه قرار دهید. توجه شما آنان را تشویق می کند که اطلاعات بیشتری رادر اختیارتان گذارند.

صفحه 152:
۴ حضور ذهنی

صفحه 153:
کسی که ذهن مغشوشی دارد و افسرده ونگران است اگرچه در ظاهر به گفته های فرد دیگر گوش می دهد اما نمی شنود واگرچه به او نگاه می کند اما سیمایش را نمی بیند و طبعا به آنچه او مى كويد توجهی ندارد.

صفحه 154:
چرا خوب گوش نمی کنیم؟

صفحه 155:
#فكر مى كنيم خودمان مطالب بهتری برای گفتن داریم. گوینده» انگیزه ای را برای شنیدن برایمان تدارک ندیده است. تصور می کنیم که آنچه را گفته خواهد شد از قبل می دانیم.

صفحه 156:
#محیظ سنوی بحظ تأفانسی لس ويس ههواك موب برت شدن حواس می شود. © كوينده يا پيامش را دوست نداریم. ذهنمان بسته است. ‎٩‏ فقط به آنچه توجه مان را جلب ‏می کند گوش می سپاریم. ‎

صفحه 157:
#در نتيجه كيرى كردن مطلبء شتاب به خرج می دهیم. # ترجیح می دهیم خودمان حرف بزنیم. حواسمان را جمع نمی کنیم. ® صرفا گوش می کنیم که مجالی یابیم تا حرف طرف مقابل را قطع کنیم و خود داد سخن دهیم.

صفحه 158:
شیوه هاى مختلف كوش كردن

صفحه 159:
لته وویته شتیدن لأبى تفاوت شنيدن ‎U‏ شنیدن توام با تصدیق دقیق شدن

صفحه 160:
ينج فن برای دقیق شنیدن

صفحه 161:
انعکاس احساسات تعبير و تفسير كردن انعكاس مفاهيم لا تركيب كزداق ‎ll‏ تجسمات خود را با صداى بلند نشان دهيد.

صفحه 162:
56 هر گونه واکنش باید اصولی باشد. نه شخصی.

صفحه 163:
چه کنیم تا واکنث کنیم تا واکنش ما موثر واقع شود؟

صفحه 164:
دقيق و مشخص سخن يكوبيد. از برجسب زدن به افراد بيرهيزيد و فقط رفتار را كانون توجه قرار دهيد. سازنده باشيد (نيرو ببخشيد). واقع بين باشيد. افراد را به نتيجه عملكردشان دعوت كنيد. نتایج را با افراد در میان بگذارید. تطزیات» خوذیرا کزتاه و صافقاثه بیان کیت

صفحه 165:
انواع شخصیت ها :

صفحه 166:
‎١‏ منصب جو و مقندر: ‏برون گرایانی که تنها کارشان را مرکز توجه قرار می دهند. اهل پیشی گرفتن, به سهولت تصمیم می گيرند. ‎ack fee al al‏ پروز و سانله جوتقدر: از پذیرای سیجلیه لذت می بزنده با دیگران مقابله می کنند. ‎ce po‏ اللهجه و مستقیم به اصل مطلب می پردازنده سرعت عمل دارند و از دیگران هم انتظار دارند چنین باشند. ‏بیزار از نتایج کارهای نا مرتب. ‎

صفحه 167:
چگونگیسر خورد بسا مدییلن‌مقتدر :

صفحه 168:
رفتار توام با احترام و هرگز آن را زیر سئوال نبرید. با دقت و صراحت با آنها ارتباط برقرار کنید و کار خوب ارایه دهید. ۳ در گفتگو با آنها به اصل مطلب بپردازید و فقط از نتایج کار با خبر شان سازید.

صفحه 169:
-۲خونگرم و اجتماعی: افکارشان حول امور مردم متمرکز می کنند. مردم دوست. خوش مشرب و خونگرم هستند. اغلب به ریزه کاریها و نکات جزیی بی توجه انده به سهولت مردم را تحت تاثیر قرار می دهند. نمی توانند آرام بنشینند. پرشور و پر حرارت و دوستار تفیح:و سرگرمیند. احساسات خود رابی پزوا آشکار میکنند» اهل تغییراند.

صفحه 170:
چگونگی ارتباط با خونگرم ها : از شرح و بسط بپرهیزید. از ارایه کارهای طولانی و وقت گیر به آنها بپرهيزید. بگذارید حرف بزنند. در کارها سهیم شوند. با آنها مانند یک دوست رفتار کنید.

صفحه 171:
-۳شخصیت ثابت قدم و محافظه کار: درون گرایانی هستندکه برای مردم و ارتباط یا آنها اهمیت قایلنده تا کار و وظیفه, از اختلاف وکشمکش بیزارند. یک کار شناخته شده و یکنواخت را ترجیح می دهند. ریسک نمی کنند.آرام و بی دست و ‎aol‏ سازگار و بسازند. پیوسته در صددند تا دل دیگران را به دست آورند. با متانت به سخنان گوش می سپارند و خوب فکر میکنند. در آرام کردن افراد عصبانی ماهرند. مثل چسب افراد یک گروه را به

صفحه 172:
چگونگی بر خورد با ثابت قدمها: #اسوالات ريادى زا مظرح کنید وبا دقت به آنها گوش فر دهيده مراقب باشید که صداقت آنها را نادیده نگیرید و به آنها توجه کنید.

صفحه 173:
-۴فکور و وظیفه شناس منظم و مقرراتینده نیاز شدید به پیشرفت در خود احساس می کنند. توجه به کار دارند. از مطالعه و تجزیه تحلیل و برخورد با پروژه های دقیق لذت می برند. معیار های بالایی دارند و کارشان را با کیفیت ارایه می دهند.

صفحه 174:
چگونگی برخورد با افراد فکور و وظیفه شناس : ۲ انتظار اتمام کار با شتاب و سرسری نداشته باشید. زیرا کیفیت برایشان مهم است. در انتقاد با ملایمت رفتار کنید از بیان جزییات که تمایل شنیدنش را دارند غافل نشوید. به آنها مجال دهید تا سئوالاتشان را مطرح کنند.

صفحه 175:
-۵تحلیل گران: ‎gus age‏ كاردا رقابت:طلب و قود جتوش انده کار عبها مرکز توجه زندگی آنهاست. اندیشمند و نظریه پردازنده وظایف را به نحو عالی انجام می دهند. ‎

صفحه 176:
چگونگی برخورد: "از ارایه کارهای عادی و روزمره و دست و پاگیر به این افراد پرهیز کنید. فقط بگویید چه میخواهید. به آنها فرصت دهید تا طرح و نقشه کار را برایتان بریزند. از افکارشان جویا شوید. مخصوصا اگر خود فاقد خلاقیت هستید.

صفحه 177:
-۶مقرراتی ها: * افرادی محافظه کار جدی . صدیق, مسئول, ثابت قدم دقیق و اهل عملند. % برای کارهای طولانی ساخته شده اند. * اگر چارچوب کارشان مشخص باشد. کار خود را به بهترین وجه انجام می دهند.

صفحه 178:
شیوه برخورد با مقرراتی ها : آنها را با دقت از کم و کیف وظایفشان آگاه کنید. مطمئن باشید ۳ ک درستی از آنها دارند. 7 می توانید در انجام وظیفه روی آنها حساب کنید. دقیق و خوش قولند و در قبال تغییرات واکنش نشان میدهند. "7 برای مجاب کردن شان لزوماً هر كونه تغييرى را با شرح و بسط برایشان توضیح دهید.

صفحه 179:
-۷ واقع گرایان *فنی: کارا: تتکی به نفنن و گره گشایند. * اغلب شاد» پرحرارت» خود جوش, اهل تفریح» شکیباء انعطاف پذیر و روشنفکرند و به سهولت هر تغییری را می پذيرند.

صفحه 180:
شیوه ارتباط با واقع گرایان : 7 به آنها آموزش عملی دهید. تعیین اوقات و سازماندهی کارشان را به خودشان واگذار کنید. تنوع در کارشان قایل شوید. به آنها کمک کنید تا مهارتهای خود را کامل کنند. برای مقابله با هر بحرانی روی آنها حساب کنید. نشان دهید از همکاری با آنها لذت مى بريد.

صفحه 181:
-۸درد آشنایان: افرادی پاری دهنده. حمایت کننده. مشوق. خونگرم. خوش مشرب و معنویند. در کارشان حسن نیت دارند و با دیگران هماهنگ

صفحه 182:
شیوه ارتباط با درد آشنایان : ۲به آنها آموزش دهید. تشویقشان کنید وآنها را به اهمیت کاری که به آن مشغولند» واقف سازید. از همکاریشان قدردانی کنید. گاهی هم چشم غره بروید. اما مراقب باشیدکه آن را از سر صدق و همدلی تفسیر کنند. برای آنها آزادی عمل و مجال آموزش قایل شوید: از انباشتن کار زیاد بر شانه آنها خودداری کنید.

صفحه 183:
: خصوصیات اعضای یک تیم خوب

صفحه 184:
اصل چهارم :ارتباط برقرار می کنند نیازمندی های ایجاد ارتباط مناسب در تیم : خصوصیات اعضای یک تیم خوب : v v خود را از دیگران جدا نمی کنند : (شناخت بیشتر اعضاء تیم از هم باعث تفاهم بیشتر می شود.) ‎ol,‏ ارتباط را بر یکدیگر باز می گذارند : (که بسیاری از مشکلات ارتباطی, از اين طريق حل مى شوند ) ‎

صفحه 185:
v قاعده ۲۴ ساعت را رعایت کنید : (یعنی شما برای حل شکل خود با اعضاء تیم حداکثر ۲۴ ساعت وقت دارید . منتظر نباشید مرور زمان مشکل شما را حل کند.) ارتباطات مهم را بنویسید : (کسانی که در کاری شریک می شوند قرارداد می بندند. اگر برقراری ارتباط با اعضاء تیم اهمیت دارد بهتر است که جزییات آن را در جایی بنویسید.)

صفحه 186:
:سوالات خود ارزیابی

صفحه 187:
اصل چهارم :ارتباط برقرار می کنند سوالات خود ارزیابی: در ایجاد ارتباط چند مرده حلاج هستید؟ ۷ آیا ارتباطتان با همه اعضاء تیم آنچنان که باید باشد,برقرار ؟ است؟ آیا فراموش کرده اید که بعضی ها را به جمع خود فرا خوانید؟

صفحه 188:
آيا به خاطر افزايش محصول كار خود را از دیگران جدا کرده اید؟ آیا در دسترس هستید؟ 5 به شما دسترسی دارندیا اينکه برای دیدن شما باید مدتها انتظار بکشند؟ توجه کنید : هرگاه که مسولیت اداره تیمی را بر عهده دارید اما ارتباطتان ن با اعضای آن برقرار نیست . تیم آسیب مى بیند.

صفحه 189:
جه بايد انجام دهیم؟

صفحه 190:
اصل چهارم :ارتباط برقرار می کنند جه بايد انجام دهيم تا آن شويم كه بايد باشیم: براق ‎bls, one‏ خويش.. ۲ رك و راست باشيد : (ارتباط بازء يايه هاى اعتماد را محكم مى کند . حقیقت را به یاران تیم. با مهربانی بگویید.) زود بجنبید : (در بیان ضروریات درنگ جایز نیست .) یاران تیمی را بی خبر نگذارید : (اطلاعات را احتکار نکنید . مردم به کاری دل می دهند که در آن به بازی گرفته شوند.)

صفحه 191:

صفحه 192:
ویژگیهای مشترک آدم های شایسته و با کفایت شامل موارد زیر ءاست

صفحه 193:
اصل ينجم : ‎Ga‏ و با کفایت هستند نیازمندیهای ایجاد لیاقت وکفایت تیمی : ویژگیهای مشترک آدم های شایسته و با کفایت شامل موارد زیر است: ۳ تعالی طلب هستند .

صفحه 194:
( يعني اينکه راهی را تا نیمه آن برویم یم . آدم های با کفایت به متوسط قانع igs ce lop Sy alae as کیفیت کار را حفظ می کنند.

صفحه 195:
:سوالات خود ارزیابی

صفحه 196:
اصل پنجم : لایق و پا کفایت هستند سوالات خود ارزیابی: ۰ آیا نیروی خود را صرف کاری می کنید که به خوبی از عهده آن برمی آیید؟ ۲ آیا دلتان می خواهد که در کار خویش کفایت نشان دهید؟ 7 آیا اعضاء تيم مى توانند درمسیر کوشش برای کسب توفیق همگانی زوی:قتما حتناب کندد؟

صفحه 197:
جه بايد انجام دهیم؟

صفحه 198:
اصل پنجم : لایق و پا کفایت هستند چه باید انجام دهیم تا آن شویم که بايد باشيم: برای افزای + دنبال تخصص بروید :( روی یک کار تمرکز کنید » کدام چیز است که مهارت ها . علاقه ها و فرصت ‎Lad cle‏ را در خود جمع دارد ؟ هر چه هست همان را بچسبید.) ۲ راه را تا آخر بروید : (هيج گوشه ای از کار را ناتمام نگذارید ولی این به آن معنا نیست که از خود خرده مدیری بسازید یا کارهمه را | بياييد. ‎or‏ به اجرای کار بیشتر توجه کنید ( فاصله بین فکر و عمل را کوتاه كنيد.) ‎ALY GE GILT peels cal ‎

صفحه 199:

صفحه 200:
۳ هه جا ۱ اصل ششم : قابل اعتماد هستند ‎ad‏ ‏از آنهایی که بحث و استدلال می کنند نترسید , از کسانی بترسید که از | بحث و گفتگو طفره می روند. |

صفحه 201:
پایه اعتماد بر اصول زیر بنا نهاده شده است ...

صفحه 202:
اصل ششم : قابل اعتماد هستند نیازمندی های ایجاد قابلیت اعتماد دراعضای تیم : پایه اعتماد بر اصول زیر بنا نهاده شده است ... ۳ انگیزه ای اصلی:(انگیژه.اصلیی اعضاء برای حضور ذر تیم در ایجاد جو اعتماد به ايشان مؤثر خواهد بود.)

صفحه 203:
۲ احساس مسولیت : ( در تحلیل نهایی . صفت مشترک همه آدمهای. موفق مسوّلیت پذیری آنهاست.) ( انگیزه به ما می فهماند که چرا اشخاص قابل اعتماد هستند اما احساس مسولیت اشخاص نشان می دهد که می خواهند قابل اعتماد باشند.) ۲ فكر كردن : (مسؤليت يذيرى بايد با فكر كردن همراه باشد تا بدرد تيم بخورد.) ‎J‏ يايدارى :(ويستون جرجيل: كافى نيست كه تمام سعى خود را یم + كاه بايد كارى را كه از ما خواسته اند به سرانجام برشانيهد به رغم دشواريها جا نزند.) ‎ ‎

صفحه 204:
:سوالات خود ارزیابی

صفحه 205:
اصل ششم : قابل اعتماد هستند سوالات خود ارزیابی: ‎١‏ آیا یاران تیم می توانند روی شما حساب باز کنند؟ ‏یاران تیم می توانندبه انگیزه های شما اعتماد کنند؟ ‏یاران تيم مى توانندبه تصمیم گیری های شما اعتماد کنند؟ ‏۴ _ آيا در انجام وظیفه خود استوار و پایدارید . حتی اگر به دلخواه شما نباشد؟ ‏۵ آيا اتكاى به نفس دارید ؟ ‎1c ‎5

صفحه 206:
جه بايد انجام دهیم؟

صفحه 207:
اصل ششم : قابل اعتماد هستدد چه باید انجام دهیم تا آن شویم که بايد باشيم: برای آنکه بیش از پیش قابل اعتماد باشید... ”* _ انگیزه های خود را بشناسید. :(هدف های خود را روی کاغذ بیاورید.آنها را مرور كنيد .کدامیک منافع تیم شما را تامین می کند؟ منافع خود و تیم را هماهنگ کنید.) ۲ آیابه نظر دیگران حرفتان حرف است؟

صفحه 208:

صفحه 209:
نیازمندیهای ایجاد انضباط دراعضای تیم :

صفحه 210:
‎Jel‏ هفتم : انضباط دارند ‏نیازمندیهای ایجاد انضباط دراعضای تیم : سه زمینه اصلی در ایجاد انضباط به منظور بهبود وضعیت تیم.. ۳ _ با انضباط اندیشیدن ‎

صفحه 211:
انضباط احساسات و عواطف : در پراپر احساسات دو راه داریم * پر احساسات خود غالب شویم. تشلیماحسانسات تتویهبه نگذارید احساسات. شما را از کاری که باید بکنید باز دارد يا به کاری که نباید بکنید وا دارد. برخود مسلط شوید تا برنده شوید. انضباط لازم برای اقدام و عمل : (صیقل دادن فکر و مهار احساسات لازمند اما کافی نیستند . تفاوت برنده و بازنده در عمل و بی عملی است .)

صفحه 212:
:سوالات خود ارزیابی

صفحه 213:
اصل هفتم : اتضباط دارتق سوالات خود ارزیابی: فکر می کنید که پایه انضباط شما چقدرمحکم باشد؟ ۲ آیا گاهی تأسف می خورید که چرا نتوانسته ايد دست به کاری بزنید که آنرا درست میدانسته اید؟ ۲ _ یا بیشتر وقت ها عقیده داریدکه در هر کاری در حد توانایی خودسنگ تمام می گذارید؟

صفحه 214:
جه بايد انجام دهیم؟

صفحه 215:
اصل هفتم : انضباط دارند چه باید انجام دهیم تا آن شویم که بايد باشيم: اگر میخواهید عضوی منضبط تر باشید... عادت به کار را تقویت کنید.(انضباط یعنی انجام کارهای درست در زمان مناسب) ‎v‏ ‎v‏ به جالش دست بزنيد. زبان خود را نگه دارید. آیا مهار شکل گیری عادت های خود را در دست دارید؟

صفحه 216:
اصل هشتم باران تیم را بالا می کشند

صفحه 217:
اصل هشتم : ياران تیم را الا می کشند اعضای تیم ۰ کسی را که بتواند سطح شان را بالا ببرد و بر توان و بیشتربیفزاید. دوست دارند و می ستایند.

صفحه 218:
‎Shs‏ های کسانی که یاران تیمی خودرا پرو بال می دهند: ‎

صفحه 219:
اصل هشتم : پاران تیم را بالا می کشند ویژگی های کسانی که یاران تیمی خودرا پرو بال می دهند: x” v یاران تیمی خود را قدر می شناسند. قدر و منزلت پاران تیمی را بالا می برند. ۲ _ کسی که به دیگران پروبال می دهد . اول خود پروبال می گشاید.

صفحه 220:
:سوالات خود ارزیابی

صفحه 221:
اصل هشتم : یاران تیم را بالا می کشند سوالات خود ارزیابی: ۱ 0 ياران تيمى از شما جه برداشتى دارند؟ آيا از آدم هايى هستيد كه به رشد و ييشرفت همه جانبه ديكران كمك مى كنيد؟ SH gS ‏السقدكة اكوانبوقية‎ ES py gat LL LS Sees Ul ‏می شد؟‎ آيا مى دانيد که یاران تیمی شما برای چه چیزی ارزش قائل اند؟ آيا برقدر آن چیزها می افزایید؟

صفحه 222:
جه بايد انجام دهیم؟

صفحه 223:
اصل هشتم : پاران تیم را بالا می کشند جه بايد انجام دهیم تا آن شویم که باید باشیم : 4 دیگران را باور كنيد ييش از آن که باورتان کنند. ابه دیگران خدمت کنید پیش از آن که به شما خدمت کنند الأقدر ديكران را بالا ببرید پیش از آنکه قدرتان را بالا ببرند مردم به کسی نزدیک می شوند که بزرگشان کند و از کسی که از قدرشان بکاهد دوری می جویند.

صفحه 224:
اصل نهم

صفحه 225:
اصل نهم : مشتاقند انسان در کاری که اشتیاق داشته باشد توفیق می یابد.

صفحه 226:
نویژگی های کسانی که در محیط کار تیمی شعله شوق می افروزند

صفحه 227:
اصل نهم : مشتاقند ویژگی های کسانی که در محیط کار تیمی شعله شوق می افروزند: v v wv x” شعله اشتیاق خویش را خود می افروزند. احساس را در خویش برمی انگیزند. به کارخود اعتقاد دارند. با مشتاقان حشر ونشر دارند.

صفحه 228:
:سوالات خود ارزیابی

صفحه 229:
اصل نهم : مشتاقند سوالات خود ارزیابی: ۰ آیا همکاران را در اشتیاق خود سهیم می کنید؟ ۲ اشتیاق کامیابی می آورد و حال آنکه بی تفاوتی و بی میلی عذر و بهانه می تراشد . مردم در شما کدام را می بینند؟

صفحه 230:
جه بايد انجام دهيم

صفحه 231:
اصل نهم : مشتاقند چه باید انجام دهیم تا آن شویم که بایدباشیم: ا احساس تکلیف را در خود بپرورید. الابيش از حد انتظار كار كنيد. الأسعى كنيد هركارى را در سطح عالى آن انجام دهيد.

صفحه 232:
اصل دهم قصدی و هدفی دارند

صفحه 233:
ویژگی های کسانی که در محیط کار تیمی هدفمند حرکت می کنند:

صفحه 234:
اصل دهم : قصدی وهدفی دارند ‎Sd GILLS" als GS Hig‏ كجيعل كان تیمی هذفمتها حرکت مین کنتن: هدف و مقصودی برمی گزیند که ارزش صرف عمر را داشته باشد. ضعف ها و قدرت های خود را می شناسند. مسقولية قاف خوق رز لولویت گنای میتکنتدا: يادمى كيرند كه ” نه ” بكويند. دور رأ مى بيند. 5 4ك أيه ب

صفحه 235:
:سوالات خود ارزیابی

صفحه 236:
اصل دهم : قصدی وهدفی دارند سوالات خود ارزیابی: | چقدر دارای هدف و مقصود هستید؟ أيا هر روز که مشغول به کار می شوید . برای هر کاری که مى کنید برنامه و مقصودی دارید؟ ۳ می دانید به کجا دارید می روید و آنچه را می کنید چرا می کنید؟ + آیا در وادی زندگی سرگردانید؟

صفحه 237:
جه بايد انجام دهیم؟

صفحه 238:
اصل دهم : قصدی وهدفی دارند جه بايد انجام دهيم تا آن شویم که بایدباشیم: لا نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید. در کاری که تبحر دارید بمانید و بر تخصص خود بیفزایید. لاتقویم فعالیت های سالانه خود را برپایه هدف و مقصودی قرار دهید.

صفحه 239:
اصل يازدهم احساس رسالت م ى كنند

صفحه 240:
‎pel‏ یازدهم : احساس رسالت می کنند ‏تصوير بزرك را ببينيد. ‏زان كاميابى: يايدازى :دن راه هدف است. ‏3_3 0ك

صفحه 241:
؛ویژگی های رسالت پیشگان

صفحه 242:
اصل یازتهم : احساس رسالت من کنتن ویژگی های رسالت پیشگان: ۲ مقصد تیم را می دانند. ۳ _ می گذارند که رهبر تیم » رهبری کند. ”3 اول توفیق تیم را می خواهند بعد توفیق خود را. ‎v‏ به هر کاری که لازم باشد دست می زنند تا رسالت خود را انجام دهند.

صفحه 243:
:سوالات خود ارزیابی

صفحه 244:
اصل پازدهم : احساس رسالت می کنند سوالات خود ارزیابی: ۲ آيا شما و يارانتان» تصویری بزرگ را درنظر دارید؟ ۲ _آیا پیوسته در جستجوی یافتن راهی هستید که تیم را در تحقق ماموریت و رسالتش یاری دهد؟

صفحه 245:
v آیا در جزئیات مسژولیت خویش غرق می شوید و تصویر بزرگ را نمی بینید؟ اگر به هرشکلی جلوی حرکت تیم بزرگ تر یعنی سازمان خود یابد . از اين راه برگردید و به راهی بروید که ماموریت و رسالت تیم را در نظر می گیرد.

صفحه 246:
جه بايد انجام دهیم؟

صفحه 247:
اصل پازدهم : احساس رسالت می کنند چه باید انجام دهیم تا آن شویم که بایدباشیم: لا دقت کنید تا ببینید که تیم شما ماموریت خود را دنبال می کند یا نه؟ لاحال که عضو تیم هستید هرچه دارید در طبق اخلاص بگذارید. تیمي اه و ی در پیش ندارد تیم نیست.

صفحه 248:
اصل دوازدهم آماده اند

صفحه 249:
اصل دوازدهم : آماده اند آمادگی » تفاوت بین برد و باخت است .

صفحه 250:
اصل دوازدهم : آماده اند "کسی که آماده باشد نصف نبرد را پشت سرگذاشته است*

صفحه 251:
: ویژگی های افراد آماده ( آنچه به آن توجه دارند)

صفحه 252:
اصل دوازدهم : آماده اند ویژگی های افراد آماده ( آنچه به آن توجه دارند) : ارزیابی مسیریابی نگرش اقدام وعمل هه له اد

صفحه 253:
:سوالات خود ارزیابی

صفحه 254:
اصل دوازدهم : آماده اند سوالات خود ارزیابی: ۱ آيا به برد وپیروزی عادت کرده اید؟ ۲ آيا براى برد كار خود به دوز و كلك دست مى زنيد يا هميشه ييشاييشء خود را آماده مى كنيد؟ اگر پیوسته یاران تیم را از خود مایوس می سازید . احتمالاً در جايكاه خود قرار ندارید یا اينکه وقت و نیروی کافی صرف نمی کنید تا خود را برای رویارویی با چالش ها آماده کنید.

صفحه 255:
جه بايد انجام دهیم؟

صفحه 256:
اصل دوازدهم : آماده اند ‎ab ae‏ انجام دهیم تا آن شویم آن بایدباشیم: ‎Qa‏ فرآیند آینده را ببینید. ‏لتبیشتر پژوهش کنید. ‏از خطا های خود بیاموزید. ( يك بار مى توانيد ادعا كنيد كه غافلكير شده ايد) ‏آمادگی» برد ما | تضمین نمی کند ول تفبتة آن را هقی هی سفق ‎ ‎

صفحه 257:
اصل سیزدهم فييك با یاران تیم می جوز

صفحه 258:
اصل سیزدهم : با یاران تیم می جوشند بیشتر مردم می توانند رد پای توفیق خود را در ارتباطات و مناسبات مهمی در گذشته خود پیدا کنند.

صفحه 259:
: در روابط تیمی خود به موارد زیر توجه کنید

صفحه 260:
اصل سیزدهم : با پاران تیم می جوشند در روابط تیمی خود به پنج مورد زیر توجه کنید : احترام ‎ll‏ تجربه هاى مشترك ( بردن بازى تجربه مشترك مى خواهد) ‎III‏ اعتماد ( اعتماد پایه روابط و مناسبات است) ‎IV‏ بده و بستان ( رابطه یک جانبه پایدار نیست. همه باید از خود مايه بگذارند) ‎

صفحه 261:
:سوالات خود ارزیابی

صفحه 262:
اصل سیزدهم : با پاران تیم می جوشند سوالات خود ارزیابی: ۱ در ایجاد رابطه و برقراری مناسبات چند مرده حلاجید؟ ۲ آیا برای ایجاد روابط مستحکم با یاران خود در تیم وقت و نیروی كافى صرف مى كنيد, يا اينكه همه اش به فكر نتيجه کار هستيد؟

صفحه 263:
گوقت و زمانی که می گذارید و زحمتی که می کشید تا مردم را بشناسید بیش از هر کار دیگری بازده دارد . تقریبا هیچ چیز دیگری تا این حد به شما کمک نخواهد کرد و هیچ چیزی بیش از این موجب رضایت و شاد کامی نخواهد شد.

صفحه 264:
جه بايد انجام دهیم؟

صفحه 265:
اصل سیزدهم : با پاران تیم می جوشند چه باید ان 0 يد انجام دهیم تا آن شویم که باید باشیم: لان ِ توجه خويش را به جای < ‎j‏ ‏= را به جای خود به دیگران معطوف سازید. پرسش ها ی رکه ی تشن ی درستی بکنید. ( با خواست ‏ اميد 3 ‎cal‏ وی گید اميد و هدف هاى تيم خود آستجربه مشترک پیدا کنید. ‎a‏ ۱ ادر دیگران نسبت به خودشان احساس < ان احساس خوبی برانگيزید.

صفحه 266:
اصل چهاردهم در پی ارتقای - پی ارتقای خویشند

صفحه 267:
اصل چهاردهم : در پی ارتقای خویشند همه دنبال آنند که سروته کارها را هم بیاورند » اما بهتر آن است که دنبال افزايش شایستگی و توانایی خود باشند . آدم هایی که به دنبال کیفیت هستند در هر شرایطی کاری را که باید

صفحه 268:
أكساتى پتونته یه فکر ارنقای: قح داشی از وتان جو3 :هستند از سه چیز غافل نمی مانند

صفحه 269:
اصل چهاردهم : در پی ارتقای خویشند کسانی که پیوسته به فکر ارتقای سطح دانش و بینش خود هستند از سه چیز غافل نمی مانند: آمادگی ( آنچه که همین الان انجام می دهید حساب است نه آن چه که می خواهید انجام دهید) 5 = ۳ ‏عه‎ + 2 5 0 v ‏تفکر وتامل «اگر می خواهید روز به روز بهتر شوید ۰ فرصتی را دست‎ و پا كنيد واز محیط پر مشغله خود دور شوید و در آرامش فرو روید) به کار بستن ( زمانی فرا می رسد که باید به انتظار از خود که چه می خواهید بشوید . پایان دهید و به آنچه می خواهید باشید بپردازید)

صفحه 270:
:سوالات خود ارزیابی

صفحه 271:
‎el‏ چهاردهم : در پی ارتقای خویشند سوالات خود ارزیابی: ‏۱ ترقی آن است که خودتان هر لحظه برتر از گذشته خویش باشید . آیا دراین راه گام برمی دارید؟ ‏.0 آیامی کوشید که از سال پیش يا ماه پیش و یا هفته پیش خود بهتر باشید؟ ‏*. آیا درصدد آن هستید که هر روز چیز تازه ای بیاموزید؟

صفحه 272:
#نمی توان به انتظار نشست که موقعیتی پیش آید یا کسی دیگر در ارتقای ما بکوشد. مسوولیت این امر بردوش خود ماست .

صفحه 273:
جه بايد انجام دهیم؟

صفحه 274:
اصل چهاردهم : در پی ارتقای خویشند جه بايد انجام دهیم تا آن شویم كه بايد باشيم: ‎piee‏ ا أموزش يذير شويد. ”برنامه ييشرفت خود را بريزيد. ”به ارتقاى دائنش خود بيشتر از ارتقاى مقام خود بها دهيد. ‎

صفحه 275:
اصل پانزدهم از خود گذشته اند

صفحه 276:
کسانیکه به دنبال گسترش رویکرد از خودگذشتگی در خود هستند باید گام های زیر را طی نمایند:

صفحه 277:
اصل پانزدهم : از خود گذشته اند اگر به دنبال گسترش رویکرد از خودگذشتگی در خود هستید باید گام های زیر را طی نمایید: ۱ بخشنده و گشاده دست باشید. ۲ سیاست بازی را کنار بگذارید. ( بدترین شکل خودخواهی بدنبال كسب منافع شخصی بودن بدون توجه به آثار زیان بار آن برای تیم است) ۳ وفادار باشید. ( وفاداری اتحاد می آورد و اتحاد به کامیابیی می انجامد) 0 به وابستگی متقابل بیش از استقلال ارچ نهید.

صفحه 278:
:سوالات خود ارزیابی

صفحه 279:
اصل پانزدهم : از خود گذشته اند سوالات خود ارزیابی: وقتی که دیگران از شما جلو می افتند چه احساسی پیدا می کنید؟ 5 اگر کسی به خاطر درخشش کار ش مورد تقدیر قرار كيرد ديك حسادت شما به جوش مى آید؟ *. اكر راه را برييوستن به صف اعضا تيم بسته ببينيد . فريادتان بلند مى شود ناراحت مى شويد . يا قرص ومحكم سر جاى خود مى ایستید؟

صفحه 280:
جه بايد انجام دهیم؟

صفحه 281:
اصل پانزدهم : از خود گذشته اند جه بايد انجام دهيم تا آن شویم که آن بايد باشيم: براى بالا رفتن از بردبان از خود كذشتكى ... * به جاى تعريف از خود ديكرى را معرفى و تعريف نمائيد. *خود را در نقش زير دستان بكذاريد. *ينهانى و بى سروصدا كمك كنيد. اكر امروزء بدون هيج انتظارى ‎٠‏ كارى براى كسى نكرده باشيدء روزى از عمر را برباد داده ايد.

صفحه 282:

صفحه 283:
اصل شانزدهم : مشکل گشایند برای مشکلات راه حل بیابید. دنبال درد نگردید» درمان را پیدا کنید.

صفحه 284:
‎el‏ شانزدهم : مشکل گشایند ‏بیشتر مردم مشکلات را می بینند. این امر استعداد یا توانایی خاصی نمی خواهد . ‏آن کس که به جای مشکل به راه حل می اندیشد می تواند تحول ‏بیافریند.تیمی که با چنین اعضایی ساخته شود هر باری را به مقصد می رساند. ‎

صفحه 285:
#اکثر مردم دشواری ها را می بینند اما شمار کسانی که هدف ها را نبیتنن اند ک: هستتد:

صفحه 286:
: ویژگی های راه حل جویان

صفحه 287:
اصل شانزدهم : مشکل گشایند ویژگی های راه حل جویان : توجه كنيد كه همه راه حل جویان و مشکل گشایان تشخیص داده اند: مشکلات . تصویر های ذهنی ما هستند (اگر چیزی را مشکل بدانیم مشکل ما می شودموانع و دشواری ها جزئى ازجريان زندگی هستند که اجتناب ناپذیرندولی این بدان معنی نیست که بگذاريم به مشکل تبدیل شوند)

صفحه 288:
مشکلات . آنچنان را آنچنان تر می کنند.( مشکل ها بزرگ یا کوچک به نظر می آیند بسته به اينکه خود بزرگ باشیم يا کوچک)

صفحه 289:
سوالات خود ارزیابی:

صفحه 290:
‎Lol‏ شانزدهم : مشکل گشایند سوالات خود ارزیابی: ‏+ به زندگی از چه زاوپه ای نگاه می کنید؟ 7 آیا در هر چالشی راه حلی می بینیدیا در هر موقعیتی مشکلی؟ ۳ _ ایا یاران تیمی پیش شما می آیند زیرا هميشه برای حل مشکلات ‎al,‏ حلی دارید. یا اين که هیچ مشکلی را با شما در میان نمی گذارند . زیرا بربار مشکلات می افزایید؟ ‎ ‏قر زوزق نا توك مسد "رانور فض قاين ‎ike SGU‏ + میارزه با مشکل . فراموش کردن مشکل . یا روبارویی با آن كه يتدمولاً كناة كار رامی کنید۴

صفحه 291:
جه بايد انجام دهیم؟

صفحه 292:
‎el‏ شانزدهم : مشکل گشایند ‏چه باید انجام دهیم تا آن شویم که بايد باشيم: ‏بدلی گستزین توانایی.مشکل ‎ae gel‏ ‏لا وا ندهید ( تارسیدن به راه حل دست بردارنشوید) ‏اسافكر خود را از نو متمرکز سازید. ( هیچ مشکلی نمی تواند در برابر تفکر پایدار. آیستادگی کند) ‎

صفحه 293:
لٌدرباره استراتژی خود از نو بیندیشید. از تفکر معمولی خويش خارج شوید اقا ار باطل را از سربدر کنیدو مسأله را از نو تعریف ( "راد را تكرار كنيد.(اكر دركام اول نتوانستيد مشكلى را حل کنید گامی دیگر بردارید تا به نتیجه برسید)

صفحه 294:
اصل هفدهم پیگیر و نستوه اند

صفحه 295:
اصل هفدهم : پیگیر و نستوه اند هرگز و هرگز میدان را ترک نکنید. دور را دیدن یک چیز است و رفتن به آنجا چیزی دیگر .

صفحه 296:
نویژگی های اصرار در انجام کار یعنی اينکه

صفحه 297:
اصل هفدهم : پیگیر و نستوه اند ویژگی های اصرار در انجام کار یعنی اینکه: v v v هرچه دارید درطبق اخلاص بگذارید . و نه بیشتر از آن را . (همانقدر که در چنته داریدنه بیشتر) با عزم و اراده كاركنيد , نه اينكه خود را به دست سرنوشت بسياريد. وقتى از كار دسث يكشيدكه كار انجام:شده باشددته آتكاه كه خسته شده ايد

صفحه 298:
:سوالات خود ارزیابی

صفحه 299:
اصل هفدهم : پیگیر و نستوه اند سوالات خود ارزیابی: ۱ در کارخود چقدر استقامت و سماجت دارید؟ ۲ آیا وقتی که دیگران دست کشیده اند . هنوز مانده اید و دست وينجنه نرم مى كنيد؟ ‎JF gl dan jo SILT ۳‏ خوردید . بازى را باخته می دانید یا اینکه آمادگی تان بیشتر می شود که تیم را برانگيزید و در نیمه دوم به پیروزی برسید؟ ‏۴ آیااگر تیم راه حل مسأله ای را نیافته باشد » حاضرید به هر دری بزنيد كه حل شود ؟

صفحه 300:
جه بايد انجام دهیم؟

صفحه 301:
اصل هفدهم : پیگیر و نستوه اند جه بايد انجام دهیم تا آن شویم كه بايد باشيم: براى تقويت سماجت و استقامت خود ... ” بيشتر و هوشمندانه تر کار کنید. ۲هدفی و آرمانی داشته باشید. ۲ کارخود را بازی بدانید.

صفحه 302:
شاد و پر انرژی باشید

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان