تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 31 اسلاید شامل: راهبردها و راهکارهای سازمانی به مدیریت بهره وری هدف از تغییر بهبود مستمر بهره وری سازمانی چرخه دمینگ سازمانهای پویا و مبتنی بر تحقیق و توسعه و…

nazila.br99

صفحه 1:

صفحه 2:
_ bo tl, ‏و راهكارهاي سازماني‎ ‏به مدیریت بهره وري‎

صفحه 3:
* کایزن تركيبي دو کلمه اي از يك مفهوم ژاپني است که تعریف آن تغییر به سمت بهتر شدن پا بهبود مسنمر و تدريجي است. در واقع کایزن بر این فلسفه استوار است كه براي ایجاد بهبود در سازمان ها لازم نيست به دنبال تغیبرات انفجاري يا ناگهاني باشیم» بلکه هر نوع بهبود یا اصلاح به شرط آنکه پیوسته و مداوم باشد ارتقاي بهره وري را در سازمان ها به ارمغان خواهد آورد. 2 ۲

صفحه 4:
0091+ ۲۲,۶۵2 00 * معنی اصلی واژه کایزن ساده و گویاست: کایزن پعنی بهبود مستمر» بهبود مستمری که تمامی افراد پعضی مدیران کارکنان و کارگران را در بر مسی گیرد: فلسفه کایزن براین اصل استوار است که شیوه زندگی انسان شامل زندگی شغلی» زندگی اجتماعی و زندگی خانوادگی باید پیوسته و مداوم بهبود يابد. فرهنك كايزن و تعامل أن در بين لايه هاو سازمانهاى مختلف اجتماعى در زاين باعث شده است تا كارخانه به دانشكاه تبديل شود و دانشگاه به کارخانه» كاركر از مدير بياموزد و مدير از ایده های کارگر بهره مند گردد. |

صفحه 5:
اضافه کردن مورا | ادغام موری

صفحه 6:
‎(Coed‏ کایزن » روح کیفیت ژاپنی ‏* معنی اصلی واژه کایزن ساده و گویاست: کایزن یعنی بهبود مستمر. بهبود مستمری که تمامی افراد یعضی مدیران © کارکنان و کارگران را در بر میگیرد. فلسفه کایزن بر ایسن اصل استوار است که شیوه زندگی انسان شامل زندگی شغلی » زندگی اجتماعی» و زندگی خانوادگی باید پیوسته و ‏فرهنگ کایزن و تعامل آن در بين لايه ها ‏و سازمانهای مختلف اجتماعی در ژاپن باعث شده است تا ‏کارخانه به دانشگاه تبدیل شود و دانشگاه به کارخانه » کارگر ‏از مدير بیاموزد و مدیر از ایده های کارگر بهره مند گردد» ‏پژوهشگر لباس کار بپوشد و به جای نشستن در برج عاج به ‏صحنه تولید بیاید و فعالان صحنه های تولید به فکر و تدبیر در باب بهبود کار خویش بپردازند و به پژوهش روی آورند ‎ ‎ ‎

صفحه 7:
هدف از تخبیر بهبود مستمر بهره وري سازماني * ارتقاي كارآني سم ۱ oir thicrepe richt® *کارها را درست انجام دادن * ارتقاي اثر بخشي ‎ePPevivedwss‏ ‏رما مروت بمو0 * كارهاي درست را انجام دادن "" بهبود بهره وري اشس۳۳

صفحه 8:
* پیام استراتزی کایزن در اين جمله خلاصه میشود که حتی بک روز را نباید بدون ایجاد نوعی بهبود در یکی از. بخشهای سازمان یا شرکت سپری نمود. یاد فرمایش پیامبر اکرم (ص) افتادم که فرموده اند "مسلمانی که دو روزش برابر باشد مغبون است". چنین فرمایشی در آلن زمان واقعا دلیل بر سطح فکر بالای پیغمبرمان دارد

صفحه 9:
در نگاه كايزني براي تحقق بهبود ندريجي و مستمر در سازمان ها باید سه اقدام اساسي زیر صورت بگیرد : )- کلیه فعالیت هايي که هزینه زا هستند ولي ارزشي تولید نمي کنند (0() ) باید حذف شوند . 0. فعالبت هايي که به شكلي در جاي ديگري به صورت موازي انجام مي شوند ( ب() ) با یکدیگر تلفیق شوند. ©- آن دسته از فعالبت هايي که براي تکمیل و بهبود سطح كيفي خدمات لازمند ‎(Dura)‏ 44 فعالیت هاي سازمان افزوده شوند. اين حركت يا نهضت ,6 اساس اقدامات کارگاه آموزشي گمبا کایزن ( کایزن عملي ) را تشکیل مي دهد F YA

صفحه 10:

صفحه 11:
همان طور که ملاحظه مي کنید» هر چه از سطوح بالاي مدیریت به سطوح پایین تر سازمان مي آییم از وظایف دسته ایجاد بهبود کاسته و در عوض بر وظايفي که جنبه حفظ و نگهداري بهبود ایجاد دارند. افزوده مي شود. آنچه از اين نمودار مي فهمیم این است که مدیران سطوح بالاتر سازمان باید همواره بخش اعظم وقت خود را صرف بهبود سازمان تمایند و امور جاري را که جنبه نگهداري دارند به سطوح پاپین تر واگذار کنند. آیا به را ستي در سازمانهاي ما این گونه عمل مي شود؟ مديري که بیشتر وقت خود را صرف پاراف نامه بازبيني مطالبي که قبلا مي بایست توسط کارشناسان انجام شود مي گذرد» هیچ وقت فرصت آن را نخواهد داشت كه به بهبود سازمان بياندیشد

صفحه 12:
چرخه دمینگ مراحل جهار كانه به ثرتيبي که ملاحظه مي كنيد مبناي تفکر ژاپني ها براي تصمیم گيري و اجراي تصمیم در سازمان قرار گرفت. لازم به ذکر اس که چرخه دمینگ به صورت پایان ناپذیر دنبال مي شود ۱-برنمه ریزی ۲ لبرای آزمایشی برنامه_س رس + ‎SLY‏ ۲- ارزیابی و کنترل ‎

صفحه 13:

صفحه 14:

صفحه 15:
تطور سازماني ۲ ف00 1نجاد 0001501 ۲ آغز ۳۳ 0

صفحه 16:
0 0 يكوا 0 عتم بهك 000 00

صفحه 17:
پراساس تحقیق و توسعه سازماني

صفحه 18:

صفحه 19:
رویکرد تحول سازماني 4 روش بهبود تدريجي - کایزن © سیم و روش جهش بزرگ - نوآوري ؟ خلاقیت پا ,هرایس مرحله ذهني نوآوري پا مواورومب: مرحله عملي پا پیاده سازي 9 روش تركيبي - کایزن و نوآوري

صفحه 20:
روش بهبود تدريجي - کایزن رهرو آن نیست که گهي تند و گهي خسته رود رهرو آز است که پیوسته و آهسته رود

صفحه 21:
روش جهش بزرگ - نوآوري

صفحه 22:
روش ثركيبي - کایزن و نوآرري

صفحه 23:
مباني پایه اجراي کایزن * اجراي مرحله آماده سازي سازمان - 60 " استقرار نظام پیشنهادات - ‎KG‏ * استفرار تدريجي حلقه هاي کیفیت - 600 # کنترل کیفیت فراگیر ‎PAC‏ = " برنامه ريزي نگهداري و تعمیرات بهره ور فراگیر ۳0 " تولید و یا عرضه خدمت به هنگام -1

صفحه 24:
توالي و ترتیب اجرا

صفحه 25:
#)مرحله آماده سازي یا 6 (0 j 1 0

صفحه 26:

صفحه 27:

صفحه 28:
ee درمواقع لزوم آسان نمايد

صفحه 29:
مرحله آماده سازي یا 6 کت اتقو مس G6EI1I6

صفحه 30:
مرتب سازي روزانه راحتي و بهره وري حاصل شود

صفحه 31:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان