روانشناسی و روانپزشکی

کتاب درمان شناختی – رفتاری برای بیماری‌های مزمن پزشکی

fasle_10_moshkelat_ghalbi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کتاب درمان شناختی – رفتاری برای بیماری‌های مزمن پزشکی”

کتاب درمان شناختی – رفتاری برای بیماری‌های مزمن پزشکی

اسلاید 1: فصل 10مشکلات قلبی

اسلاید 2: مقدمهدر این فصل نحوه ی کاربرد رویکردهای شناختی- رفتاری برای درمان و کنترل مشکلات مربوط به بیماریهای قلبی توضیح داده می شود. در این فصل موارد زیر توضیح داده خواهد شد:

اسلاید 3: جنبه های شناختی- رفتاری کار با بیمارانی که به واسطه ی عوامل روانی از مشکلات قلبی رنج می برند؛ درمان شناختی- رفتاری برای بیمارانی و یا دچار سکته ی قلبی شده اند؛ و کاربرد رویکرد شناختی- رفتاری برای حل مشکلات مربوط به استفاده از دیفیبریلاتورهای قلبی که برای بعضی از آریتمی های قلبکه از بیماریهای قلبی رنج می برند؛ توانبخشی قلبی برای بیماران قلبی (برای مثال کسانی که دچار سکته قلبی شده اند و یا عمل جراحی بای پس قلب را پشت سر گذاشته اند ی به کار می روند.

اسلاید 4: بعضی از بیماران با یک یا چند تا از این مشکلات مراجعه می کنند. درمانگران در کار با یک بیمار قلبی می توانند از چند قسمت این فصل به صورت همزمان استفاده کنند. درمانگران می توانند با توجه به وضعیت خاص بیماران بخش های مختلف ارزیابی، مفهوم پردازی و درمان را با همدیگر تلفیق کنند

اسلاید 5: درد قفسه ی سینه که با مشکلات قلبی ارتباط ندارد در بعضی از بیماران نشانه های قلبی به واسطه ی عوامل روانی ایجاد می شوند (برای مثال، درد قفسه ی سینه) و همچنین ممکن است بیماران به دلایل روانی دچار تپش قلب شوند. بیماران مبتلا به دردقفسه ی سینه تقریبا ۵۰درصد از موارد ارجاعی جدید به درمانگاه های قلب را تشکیل می دهند (باس و مایوو، ۱۹۹۵).

اسلاید 6: مطالعات نشان داده اند که درمان شناختی- رفتاری برای این گروه از بیماران هم در بیمارستان های عمومی برای بیماران سرپایی و هم در موقعیتهای پژوهشی مؤثر است (مایور همکاران، ۱۹۹۷). در این قسمت ارزیابی، مفهوم پردازی و کنترل شناختی- رفتاری درد قفس توضیح داده می شود. در موارد پیچیده تر، ممکن است در بعضی از بیماران این نشانه ها به دلیل قلبی و در برخی دیگر به دلیل عوامل روانی ایجاد شوند.

اسلاید 7: همچنین در تعدادی از بیماران این نشانه ها به دلیل تعامل عوامل روانی و قلبی به وجود می آیند. در بعضی از بیماران، عوامل قلبی علت اصلی نشانه های آنان است و عوامل روانی نشانه های قلبی آنها را تشدید می کنند. کار با این گروه از بیماران به مراتب پیچیده تر از بیمارانی است که مشکل قلبی ندارند. اما اصول کار با این دو گروه از بیماران یکسان است و در این قسمت توضیح داده می شوند.

اسلاید 8: در کار با بیماران مبتلا به مشکلات قلبی کار درمانگر شناختی- رفتاری این است که ارزیابی را به صورتی انجام دهد که نحوه ی تأثیر متغیرهای روانی بر نشانه های قلبی آشکار شود (حتی زمانی که بیمار مشکل قلبی دارد). درمانگر و بیمار با همدیگر بررسی می کنند که چگونه تجربیات زندگی بیمار، باورها، افکار و رفتارهای وی باعث می شوند نشانه های قلبی را در غیاب مشکلات قلبی تجربه کند. در نهایت از این اطلاعات برای تغییرعوامل میانجی شناختی- رفتاری استفاده می شود.

اسلاید 9: درگیر کردن بیمار در درمان شناختی- رفتاریدرمانگر باید در ابتدای کار، بیمار را در فرایند ارزیابی درگیر کند. بیماران احتمالا با این انتظار به درمانگاه قلب مراجعه می کنند که یک علت پزشکی برای نشانه هایشان پیدا شود. میزان پذیرش بیماران برای ارجاع به یک متخصص روان درمانی یکسان نیست.

اسلاید 10: بعضی از بیماران در مقابل این موضوع که سلامت روانی آنان با نشانه های قلبی شان ارتباط دارد، فعالانه مقاومت می کنند. این بیماران معمولا با این نیت در جلسه حاضر می شوند که درمانگر را متقاعد سازند که ارجاع دادن آنها اشتباه بوده است

اسلاید 11: در مواردی که بیمار در ابتدای جلسه شک و تردید خود را ابراز می کند، درمانگر باید از او بپرسد چگونه تصمیم گرفت که در جلسه درمانی حاضر شود. او می توانست قرار ملاقات را لغو کند یا درجلسه حاضر نشود. این سؤالها أغلب نشان میدهد که بیمار نمی خواست از این احتمال که ممکن است این جلسه به او کمک نماید، صرف نظر کند. ممکن است بیماران درباره ی واقعی بودن نشانه هایشان نگران باشند.

اسلاید 12: بیماران اغلب از عباراتی مانند خیال پردازی یا همه ی اینها در ذهنم اتفاق می افتد استفاده می کنند. همچنین ممکن است بیماران فکر کنند که پزشکان معتقدند آنها به یک بیماری روانی خطرناک مبتلا هستند و معمولا آن را با واژه هایی مانند دیوانه و خل و چل ابراز می کنند.

اسلاید 13: این نگرانی ها اساسا به تفسیر بیماران از عوامل روانی مربوط می شود، زیرا اشاره به عوامل روانی را به عنوان عدم وجود مشکل جسمی تفسیر می کنند. درمانگران باید به بیماران بگویند که درباره ی علت نشانه های آنان نظری ندارند، زیرا هنوز ارزیابی را آغاز نکرده اند. باید بر واقعی بودن نشانه های بیمار تأکید شود

اسلاید 14: . همچنین درمانگر باید برای بیمار توضیح دهد که اگرچه پزشکان نتوانسته اند برای نشانه های او توضیحی پیدا کنند، اما این امر به این معنی نیست که وی مشکلی ندارد. باید روی این حقیقت تأکید شود که پزشکان به بیمار گفته اند علت نشانه های کنونی او چه چیزهایی نیست و کار درمانگر و بیمار این است که علل نشانه های او را پیدا کنند

اسلاید 15: آغاز کردن فرایند ارزیابی زمانی که بیمار با بررسی علت مشکلاتش (یا حداقل برای افزایش مهارتهای مقابله ای) موافقت کرد، درمانگر می تواند ارزیابی را شروع کند. درمانگر می تواند درباره ی اهمیت عوامل شناختی و رفتاری در شناخت واکنش های جسمانی و هیجانی به بیمار اطلاعات کلی ارائه نماید.

اسلاید 16: به این ترتیب بیمار متوجه می شود که چرا درمانگر درباره ی نحوه ی تفکر و احساسات او سؤال می کند. اگر درمانگر بتواند از اطلاعاتی که بیمار ارائه کرده است، مثالی ارائه کند، بیمار بهتر می تواند کاربرد این رویکرد را درک کند

14,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید