روانشناسی و روانپزشکی

کتاب روانشناسی زبان از منظر ماهیت، آموزش و پژوهش

ravanshenasi_zaban_fasle_3

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 43 اسلايد فصل 3 ویژگی‌های شخصیتی: شخصیت به‌عنوان متغیرهای مستقل و وابسته
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1256 بازدید, 0 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کتاب روانشناسی زبان از منظر ماهیت، آموزش و پژوهش”

کتاب روانشناسی زبان از منظر ماهیت، آموزش و پژوهش

اسلاید 1: کتاب روانشناسی زبان از منظر ماهیت، آموزش و پژوهشسارا مرسل،استیون رایان ،ماریون ویلیامزمترجمان: دکتر ناصر بهروزی، مینا وکیلی نژاد

اسلاید 2: فصل 3ویژگی‌های شخصیتی: شخصیت به‌عنوان متغیرهای مستقل و وابسته

اسلاید 3: مقدمهاین واقعیت که ارتباط‌های معنی­دار اندکی بین ویژگی‌ها شخصیتی و موفقیت در زبان دوم یا زبان خارجی (L2 / FL) شناسایی شده‌اند محققان را متعجب کرده است. این موضوع دو دلیل اصلی دارد: اول، ماهیت متغیر وابسته، یعنی طیف گسترده‌ای از معیارهای «موفقیت» در زبان دوم؛ و دلیل دوم، مشکل جدا کردن متغیر مستقل از متغیرهای آموزشی و موقعیتی.

اسلاید 4: به عبارت دیگر، یک ویژگی شخصیتی خاص ممکن است در یک وضعیت خاص، که در آن زبان‌آموزان باید کار خاصی انجام دهند، اثر ویژه‌ای داشته باشد (مک اینتایر، کلمنت، و نولز، 2007)

اسلاید 5: اما این اثر ممکن است در وضعیت دیگر و یا در ارتباط با کار و تکلیف دیگر از بین برود. علاوه بر این، اگرچه ارتباط معنی‌داری بین متغیرهای روان‌شناختی و معیارهای زبان دوم پیدا شده است، میزان ارتباط و تأثیرآن‌ها ناچیز و جزئی است.

اسلاید 6: در نتیجه نمی‌توان به یک نتیجه‌گیری روشن و صریح رسید که به‌طورکلی برای فراگیری زبان دوم کاربرد داشته باشد. همه این‌ها احتمالاً محققان را از بررسی بیشتر ارتباط‌های احتمالی بین ویژگی‌های شخصیتی و فراگیری زبان دوم دلسرد و ناامید کرده است.

اسلاید 7: محقق فراگیری زبان دوم باید دانش نظری گسترده و مهارت‌های روش‌شناختی را در روانشناسی شخصیت و روانشناسی اجتماعی و همچنین زبان‌شناسی کاربردی، روانشناسی آموزشی، زبانشناسی اجتماعی و روان‌شناسی زبان با هم ترکیب کند (ص 625).

اسلاید 8: با توجه به ارتباط متقابل و پیچیده متغیرهای شخصیت زبان‌آموزان با زمینه‌های اجتماعی و آموزشی پویا، جدا کردن اثر شخصیت در میان متغیرهای شناختی، اجتماعی و موقعیتی که به فراگیری زبان دوم و تولید زبان دوم کمک می‌کنند بسیار دشوار است

اسلاید 9: امروزه، تحقیقات فراگیری زبان دوم توصیفی و فرایندمحور هستند، بدین معنی که ویژگی‌های زبان‌آموز فاقد ثبات و مستقل از بافت هستند، اما با بافت ارتباط مستقیم دارند و در طول زمان تغییر می‌کنند.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید