علوم انسانی و علوم اجتماعی

کتاب شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی

nesbiat_dar_zaban

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کتاب شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی”

کتاب شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی

اسلاید 1: هر کس غیر از زبان مادری خود زبان یا زبانهای دیگری بداند وسعی کرده باشد. از آن زبانها به یکدیگر ترجمه کند، يقينا متوجه شده است که در کارترجمه اشکالات زیادی وجود دارد . بعضی از این اشکالات مربوط به ساختمان دستوری متفاوت دوزبان است.

اسلاید 2: بعضی دیگر ناشی از اختلاف فرهنگ وتمدن وعادات ورسوم دوقومی است که به آن دوزبان مختلف سخن می گویند و در زبان آنها منعکس شده است. و بعضی دیگر ناشی از عدم تطابق کامل واژه ها در دوزبان است: معنی واژه ها در دوزبان هرقدر هم به هم نزديك باشند تقريبا ، نه تحقيقا ، در برابر هم قرار می گیرند . اختلاف ساختمان دستوری زبانها وعدم تطابق کامل معنی واژه های آنها بحثی را در زبانشناسی مطرح کرده است

اسلاید 3: که به آن « نسبیت در زبان، می گویند. ما در این مقاله از بحث در باره اختلاف ساختمان دستوری زبانها چشم می پوشیم و می کوشیم با توجه به اختلاف معنی واژه ها مفهوم نسبیت در زبان را روشن کردانیم .

اسلاید 4: نسبیت در زبان براساس دراصل ويك نتیجه گیری قرار دارد: ١- زبان تصویر درستی از واقعیت جهان خارج به دست نمیدهد . ۲- هرزبان تصویر متفاوتی از واقعیت جهان خارج به دست میدهد.

اسلاید 5: نتیجه : چون تقسیمات زبان بر تقسیمات جهان خارج منطبق نیست و چون ما در قالب مقولات زبان فکر می کنیم ، پس ما جهان را آنچنان درك می کنیم که زبان برای ما ترسیم می کند.

اسلاید 6: از طرف دیگر چون زبانهای مختلف تصویرهای متفاوتی از جهان به دست میدهند پس هرزبانی متافيزيك مخفی و نسبیت در زبان خاص خود، دارد که سخنگویان آن در قالب مقولات نسبی آن جهان را ادراك می کنند ؛ به عبارت دیگر سخنگویان زبانهای مختلف جهان بینی های متفاوت دارند .

اسلاید 7: زبان تصویر درستی از واقعیت به دست نمی دهدما واژه های زبان را برای بیان اشیاء، وقایع، پدیده ها و بطور کلی برای بیان تجربه خود از جهان خارج بکار می بریم. ولی جهان خارج آنچنانکه واژه های زبان نشان میدهند نظام یافته نیست و آنچنان طبقه بندی نشده است.

اسلاید 8: به عبارت دیگر، تقسیماتی که واژه های زبان نشان میدهند عرضی است و الزاما منطبق بر تقسیمات قرینه ای در جهان بیرون نیست. مثلا در طبیعت ماده ای وجود دارد که هر ملکول آن از دو اتم هیدروژن و يك اتم اکسیژن ساخته شده است (HD).

14,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید