روانشناسی و روانپزشکی

کتاب شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی

fasle_27

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کتاب شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی”

کتاب شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی

اسلاید 1: فصل بیست و هفتعناصر برنامه آموزشی رفتاری- شناختی

اسلاید 2: در کل دو راه عمده برای ترکیب درمان رفتاری شناختی CBT با برنامه MBCT وجود دارد؛ اولی از طریق فرایند یادگیری رخ می دهد یعنی از طریق درک کامل روشهایی که عود و ابقا افسردگی را سبب می شود (به فصل های ۳ و ۱4 نگاه کنید)؛ و راه دوم، از طریق درج عناصر برنامه ای که برگرفته از CBT است، رخ می دهد. هدف از اجرای هر یک از این تمرین ها متفاوت است.

اسلاید 3: برخی از تمرین ها به عنوان بخشی از تمرین های ذهن آگاهی جهت شفاف سازی و توضيح ابعاد طبیعی ذهن و فرایند تفکر به کار برده می شود؛ و برخی دیگر از تمرین ها در به کارگیری CBT از طریق ارایه اطلاعات و آموزش درباره افسردگی با حمایت از شرکت کنندگان جهت به کارگیری راهبردهای کنار آمدن عمل مدار برای پیشگیری یا کنار آمدن با افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد.

اسلاید 4: هفته دوم تمرین های مرتبط با افکار و احساساتهدف اساسی این تمرین آسان سازی درک و فهم هیجانات ما است که ترکیبی از پیامدهای حاصل از یک موقعیت به اضافه یک تفسیر است «عواطف ما نتایج موقعیت ها و تفاسیر ما هستند» (سگال و همکاران ۲۰۰۲، صفحه ۱4۳) از شرکت کنندگان دعوت می شود تا در وضعیت راحتی قرار بگیرند و چشمان خود را ببندند و خودشان را درحالت زیر تصور کنند:

اسلاید 5: شما در حال راه رفتن در یک خیابان آشنا هستید. طرف دیگر خیابان شخصی را می بینید که برایتان آشناست و او را می شناسید، برایش دست تکان می دهید و لبخند می زنید. اما به نظر می رسد که او به شما توجهی نمی کند و به راه خود ادامه می دهد. سگال و همکاران ۲۰۰۲ ، صفحه ۱4۲).

اسلاید 6: به هنگام تجسم این تصور پاسخ های متفاوت اعضا گروه به این وضعیت مشخص کرد که احساس نهایی ما نسبت به یک موقعیت به طور مستقیم توسط آنچه فکر می کنیم مشخص می شود. پاسخ های هیجانی شرکت کنندگان دامنه وسیعی از عصبانیت، غمگینی، احساس گناه و شرمساری تا پاسخهایی که کمتر هیجانی هستند را در بر می گیرند.

اسلاید 7: افرادی که با خود فکر کرده بودند، «فرد اشنا احتمالا امروز، فکرش با خیلی مشغول باشد»، احساس ناراحتی کمتری نسبت به افرادی که فکر کرده بودند نه، احتمالا من کار بدی کرده ام و او را رنجانده ام»، داشتند و ناراحتی و غم زیادی را تجربه کردند.

اسلاید 8: بدین ترتیب ما شاهد خواهیم بود که افکار ما بر چشم هامان عینکی می زند که از طریق آن دنیا را به گونه ای دیگر می بینیم. حال اگر بپرسید که آیا افکاری که از این موقعیت حاصل می شوند در صورت خلق و خوی متفاوت در هر لحظه، متفاوت است و پاسخ شما مثبت خواهد بود. شرکت کنندگان طی این جلسات به شناسایی این موضوع پرداختند و دریافتند که اگر حس خوبی نداشته باشند، موقعیت را به صورت منفی برداشت می کنند.

13,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید