روانشناسی و روانپزشکی

کتاب شناخت رفتار درمانگری یکپارچه شده با ذهن آگاهی

fasle_1.8

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کتاب شناخت رفتار درمانگری یکپارچه شده با ذهن آگاهی”

کتاب شناخت رفتار درمانگری یکپارچه شده با ذهن آگاهی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: خلاصه نکات مهم • هدف عمده مرحله سوم برونی کردن توجه به دیگران و ایجاد آگاهی و پذیرش بین فردی بهتر است این مرحله ذهن آگاهی و شناخت رفتار درمانی را به منظور کمک به واکنش بهتر به واکنش های دیگران ادغام می کند، تعامل بین فردی ماهرانه را تسهیل می کند و درک بین فردی را افزایش می دهد؛ 

اسلاید 3: • درمانجویان به واسطه مالکیت تجربی می آموزند تجربه حسی جاری شان را مال خود کنند (مسئولیت کامل آن را بر عهده بگیرند و تجربه حسی جاری دیگران را از آن خود ندانند (مسئولیت آن را رد کنند و در عین حال تلاش کنند حدس بزنند شخص ثالث در حال احساس چه حسهای بدنی است. این روش احتمال واکنش نشان دادن به واکنش گری دیگران را کمینه می کند، از احساس گناه جلوگیری می کند و مهارتهای جرأت ورزی را طی ارتباطات بین فردی افزایش میدهد؛

اسلاید 4: • مرحله سوم راه را برای آموزش همدلی باز می کند. این مرحله با تعدیل پویایی های روابط که ممکن است تسریع بخش، نگهدارنده یا تقویت کننده عوامل آسیب شناسی روانی باشند، از عود، ممانعت به عمل می آورد.

اسلاید 5: فصل هشتم : مرحله سوم MiCBT : ذهن آگاهی بین فردیبسیار کوشیده ام تا به اعمال دیگر انسانها نخندم، برای آنها گریه نکنم و از آنها متنفر نباشم، بلکه آنها را درک کنم.»(باروخ اسپینوزا)

اسلاید 6: انسان ها حالات هیجانی شان را برای خود نگه نمی دارند. فرقی نمی کند که احساس شادی، غم یا خشم کنیم، به هرحال تجربه ما به سختی مخفی می شود. به طور معمول اجازه می دهیم هیجاناتمان به دیگران انتقال یابد و آنها را متاثر کند. در مرحله سوم MiCBT این اتصال اجتناب ناپذیر با دیگران، به همراه ظرافت و پیامد بالقوة تعاملات ناشیانه گوشزد می شود. توانایی هدایت مرکز توجه به درون و برعهده گرفتن مسئولیت تجربه که طی مرحله دوم کسب شده است، گسترش می یابد. مرحله سوم گسترش جامع مراحل قبلی است.

اسلاید 7: درحالی که در دو مرحله قبل مستلزم غلبه خود مشاهده گری بودند، مراحل سوم و چهارم مستلزم تمرکززدایی توجه از خود و عطف آنها به دیگران است. این فصل در ابتدا رابطه بین تعاملات بین فردی و سازوکارهای زیرساخت رنج را طرح ریزی می کند سپس روشهای مختلفی را که MiCBT به واسطه آنها مهارت های ذهن آگاهی و اصول شناخت رفتار درمانی را به منظور ارتقای این تعاملات ادغام می کند، از نظر می گذرانیم. با ترسیم یک نظریه مهم درباره چگونگی همانندسازی با طبقات یا گروه های اجتماعی کار خود را آغاز می کنیم.

اسلاید 8: نظریه هویت اجتماعی انگاره اصلی نظریه هویت اجتماعی (تاجفل و ترنر، ۱۹۷۹؛ هاسلام و همکاران، ۱۹۹۶) این است که انسانها خود (تصور قالبی خود) و دیگران را به گروه های متمایز طبقه بندی می کنند. (یک گروه خودی» که با آن همانندسازی می کنند و به طور فعال مورد لطف قرار میدهند و یک «برون گروه » که تمایل دارند به منظور افزایش ارزش خود علیه آن اعمال تبعیض کنند. این فرایند طبقه بندی فقط در سطح انتزاع اجتماعی (عضویت در گروه خودی در مقابل برون گروه) نیست، بلکه در سطح مادون به عنوان یک فرد واحد (متفاوت از دیگر افراد همان گروه خودی) و سطح مافوق (انسانها بدی گروه خودی کلان) نیز انجام می گیرد.

اسلاید 9: یک تعلق گروهی پر مزیت می تواند به تشکیل یک گروه خودی (مانند شرکت در یک گروه در جدید) بینجامد. ادراک سرنوشت مشترک با دیگر افراد نیز تسهیل گر نیرومندی برای تشکیل خودی است (هورویتز و رابی ، ۱۹۸۳).

اسلاید 10: برای مثال فرد مبتلا به ایدز ممکن است سرنوشت خود را دیگر مبتلایان به ایدز پیوند بزند، به وسيله انجمن ها یا بنیادهای مختلف با آنها پیوند بخورد وحی شاید به فعال اجتماعی در زمینه ایدز تبدیل شود. بنابراین عضویت جدید در گروه مبتلایان به ایدز با سرنوشت تاسف بار تسهیل می شود. در مورد اعتیاد (برای مثال عضویت در NA)، افسردگی و دیگر شرایط و همین طور پایگاه اجتماعی و زمینه اقتصادی اجتماعی نیز این قضیه صدق می کند.

اسلاید 11: مرحله سوم و نظريه هویت اجتماعیاین کشف درمانجو که رنج بردن یک موقعیت انسانی است که امکان گریز از آن وجود ندارد، حس سرنوشت مشترکی را به وجود می آورد که هم تسلی بخش و هم وحدت بخش است. با افزایش بیش از طريق تمرین ذهن آگاهی، ادراک درد روانشناختی در دیگران رشد کرده و یک اشتراک سرنوشت ایجاد می کند که همه انسانها در یک سطح مافوق (گروه خودی بزرگتر) به هم می پیوندند و گروه انسانها شکل می گیرد. همه انسانها چه فقیر و چه غنی، فرهیخته یا معمولی، جذاب و غیرجذاب با اینکه عوامل مختلفی را برای طفره رفتن از این سرنوشت مشترک به کار می گیرند، به صورت محکوم شدگان به رنج آگاهی ادراک می شوند.

13,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید