صفحه 1:
ic 23
صفحه 2:
نتيجه گیری و دید گاه بالاتر:
* دیدگاه آقای شوپنهاور:
*بتوانم از ممکن نبودن به نبودن برسم
٩ توصیه کانت:
*تنها استدلال هارا بورسی کنیم و کاری به نتیجه نداشته
باشیم
صفحه 3:
لاک و کانت نشان دادندکه:
بخش اعظم شناخت از ذهن ناشی می شود
اراده ورزی : ۱-ذهن: سرشت اخلاق بنیادی از ذهن نشات می گیرد
۲-عین: انگیزه ها در اين بخش قرار دارند
صفحه 4:
احساس پاسخگو بودن در قبال اعمالمان است و ما خودمان کننده
ی کارهایمان هستیم.
مسیولیت در حقیقت با شخصیت فرد در ارتباط است و در ظاهر با
عمل در ارتباط است.
در قضاوت ها خود عمل نادیده در نظر گرفته می شود و ویژگی های ole
مورد بررسی قرار می گیرد
اصولا سرزنش ها متوجه شخصیت فرد است(او
الكت یک پست فطرت است یا او یک شیاد است)
©6 شخصیت باید بار تقصیر و گناه را بر دوش
سس ۳۳5 sans ع نجام دارن اعسال ۰ ۱۳۱۰
© محکوم شده است .
صفحه 5:
آزادی:
در همه ی اعصار نسبت دادن ضرورت به ذات و آزادی به عمل اشتباهی
اساسی و سر و ته کردن امور بوده است . بر عکس آزادی تنها در ذات حضور
دارد اما عمل با ضرورت از ذات و انگیزه ها ناشی می شود و ما در آنچه انجام
می دهیم می فهمیم که چه هستیم.
انسان به لحاظ فکری آزاد است یعنی اعمالش صرفا نتیجه ی واکنش اراده اش
به انگیزه هایی است که برای او نیز مثل هر کسی در جهان بیرون وجود دارد .
5->© -8
صفحه 6:
آزادی فکری کی کاملا زایل می شود؟
۱.قوه ی شناخت دایما یا صرفا a طور موقت مختل شود ات ندارد
جنون.فروپاشی روانی.تشنج یا خواب آلودگی
۲.شرایط بیرونی دریافت انگیزه ها را در موردد فردی مخدوش کند :سوير
اشتباه آشکار و سهوی
آزادی فکری کی تا حدی زایل می شود ؟
۱ احساساتی شدن محازات ندارد
۲ مستی مجازات دارد
سس
قوانین:
ضد انگیزه های نیرومندی را به شکل تهدیدمجازات در برابر تمام انگیزه های
ممکن برای جرم قرار می دهد
صفحه 7:
بازنگری کلی:
نزد مردم بنیان اخلاق در خداشناسی است
=
* بنیان خدا شناسی گ9مدترین بنیان برای اخلاق عدم مقایسه با اراده ی خدا
* اخلاقی بودن رفتار . میزان راحتی یک شخص نسبت به شخص دیگر در زمینه های
لت ات که نه آنها اور دازد
فلسفه ی کانت:
نابود کردن بیان های نظری اخلاق
مبتنی کردن خداشناسی نظری بر اخلاق
گرفتار شدن به دور باطل
صفحه 8:
تحقیق درباره ی اصول بنیادین اخلاق :
۲ اعد خلاقی را در طبیعت چیز ها و طبیعت انسان ها چم و کر
۲.شانس خود را با اصول انتزاعی امتحان کردند
اما به عقیده ی شوین هاور نقد کردن بنیان های اخلاقی بی فایده است
نقد بنیانی که کانت برای اخلاق بنا نهاد:
بزرگترین امتياز نظريه كانت lao کردن اخلاق از سعادت گرایی
متقدمان:یکی بودن فضیلت و خوشبختء
متجددان:مرتبط کردن فضیلت و خوشبختی با اصل نتیجه گیری
صفحه 9:
ان ( با تشکر از همراهیتان)