صفحه 1:
San KG کب و
صفحه 2:
3
کسب و کار الکتررونیک؛ یک النرام در تجارت جهانی
كسب و كار“ الكترونييك به عنوان يكي از زير مجموعه هاي فناوري اطلاعات و
er Nees ا ا ل 0 است. به طوري كد زويكرد
aes ee kon ل 0 كسبٍ Ie ae) ۳۳
در جهت ورود به بازارهاي جهاني و جذب مشتریان جدید موثر و کارا در این
Te et Oe ei mere en) ا ل ل
توجه به يك سري عوامل درونزا و برونزاي تاثيركذار بر لن است. به vie که
توجه بنكاههاي 0 ن عوامل و برنامه ريز ز
7 ی
Raa EC Ft ene OTE Nr Pec cle eer Pee ev Cor roe ee
و کار الکترونيك بیان مي شود. در قسمت دوم چارچوب تحليلي که در آن استفاده
IR al ye 0 كن رن
0 ا ال ا Isc it pe
و در نهايت مطلبي در راستاي كسب و كار در اينترنت ارايه مي شود.
صفحه 3:
1
۱۱ كسب
erie vere (rangers PCN
- کسب و کاوا ie
سم
وسیله اي است که به استفاده کنندگان آن امکان رسیدن به مشتریان موثر و کارآمد را
تجارت از طریق شبکه هاي الکترو نبا
شکل (۱) عماکد صادرانی در سندهای
صفحه 4:
انخاممیالات تجاری در قلب الکترونیکی
تجارت الكترونيكي بر يردازش و انتقال الكترونيك داده
ها شامل مثن و صدا و تصوير مبتني مي باشد. تجارت
الكترونيكي فعاليتهاي كوناكوني از قبيل مبادله
الكترونيك كالاها و خادمات و تحويل فوري مطالب
ديجيتالي و انتقال الكترونيك را شامل مي شود.
صفحه 5:
a
تحارت الکترونیک /
ار
ارتباط با فعاليتهاي تجاري افراد و سازمانها شکل مي دهد. این فعالیتها براساس پردازش و انتقال
اطلاعات دیجيتالي (متن» صدا و تصاویر) مبتني هستند.تجارت الکترونيك به مجموعه فعاليتهايي
اطلاق من گردد که مستقیماً به وسیله ارتباطات الكترونيکي (شبکه اي) پشتيباني مي شود. از
۱ ier e Serio t Sey eee ieee eeroce)
Poe ior ete ke Se erry See Ce cles Ie Ee eee
نظر باید علاوه بر کاربرد هاي بالفعل به كاربردهاي بالقوه آن نیز توجه داشت. ويژگيهاي تجارت
الكترونيكي عبارتند از:
برداشتن محدوديتهاي زماني و مكاني -
کاهشقیمتمنابع جهت خرید -
آفزژایش درصد فروش -
ديشرسي آسان به اطلاعات لازم
۱ ener Cd
کاهش هزینه هاي زماني معاملات -
- جهاني نمودن تجارت
و بسياري دیگر از مزاياي تجارت الكترونيكي که ارزش آنها به بیش از هفتصد ملیارد دلار رسیده و پیش بیني
Per Seer cs Ont eased ser ao Er
صفحه 6:
3
oa کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک
کسب وکا نك به ان فناوريهاي جديد براي
برقراري ارتباطات زنجیره a 0
به طور كلي ارايه دهندكان كألا و خدمات از يك سو و خريدار و مصرف كننده
ويا به طور كلي مشتري از سوي ديكر است و نتيجه أن اتخاذ تصميمهاي
بهترء بهينه سازي ig Ra ل ا
است. ولي تجارت الکتروتيك به هر شکلي از تفل و انتقالات در تجارت اطلاق
مي شود که در آن طرفین )5 ۱۳|
eer ا ام
FES Ai oie. Sy eC
PES ۱ ۳( ۱217-1۳ رز ی
تحقيق و توسعه امور اداريء مالي؛ مذيريث نيروي انساني» يشتيباني و تجارت
مطرح است. در حالي كه در تجارت الك وتيك ننها فرايئد تجارنا نان 2
صورت الكترونيك يك جزء بنيادي إل كا ر كر Ri CURR es
صفحه 7:
04 ۱
rrr 1< ا ا ا ۳
ا ا ل ل ا
ee EC amr Fp gerarr OE OS PEP RTCES ۱
براي دسترسي افرادي خاص طراحي شده و يا حتي شبكه داخلي باشد كه
براي دسترسي ا ا د لا ا rere ean
کار الکثرونيك تنها قراردادن يك صفحه شبکه اي نیست. بلکه محیط
ا 6 رات سان موی ای
توا[ گر
صفحه 8:
اناغ كسب و كار الكترونيك
ل ا eee ا ل ل كت ل
ا ا ا 6
فرمول كسب و كار الكترونيكي به شرح زير مي باشد:
E-Business= EC + BI + CRM + SCM + ERP
1 0 FP I SNCS SPRY AO
شركتها (81) + مديريت روابط با مشتري (0191/1)) + مديريت بر زنجيره تامين
ا pee CEN erst
صفحه 9:
= 9
جه طور خلاصه کسب و کار الكترونيکي تلفیق سیستم ها و فرآیندها و زنجی
تامين و كل بازار با استفاده از اصول و فن آوري هاي مرتبط با استفاده از ابزار
آینترنت مي باشد که در هشت بخش ارائه مي گردد:
Business-to-Consumer = B2C eaiSc4 pool Os yb |
شرکت با شرکت Business-to-Business = B2B
ه هاي
Consumer-to PRK qfer Ve 7 | ERT Ger eee)
Consumer = C2C
6 شركت با دولت 72826
Government-to-Consumer = با مصرف کننده 1d SG
06026
©- شركت با كاركنان Business-to-Employment = B2E
Business-to-Government
2 شخص با شخص- Person-to-Person = P2P
©- مصرف كننده با شركت Consumer-to-Business = C2B
صفحه 10:
شیوه های کسب و کار الکترونیک
به طور كلي سه شیوه معاملات کسب و کار الكترونيكي وجود دارد:
ا ل ا ا ا ۳
استفاده مي كنند.
11278 02 - در ليزنشيود.8 بنكاهها از طريق«<تعييزكننده متحدا شك [منبع»
LOCATOR = URL) 858501180185 121101131]) لقدلم به معامللتتجاري
ميکنند. ,11181 ها آدرسهاييستند که ساختار آنها بمرليهه کامپیوترها یکسانلستو بسه
Sane ESS ror oe wee een oe] لل سس
شبکه لستکه در آن! ينك لیس رایرفتنبه سايتهايمحتو یلخبار مربوط بسه موضوعهايمختلف
وجود دارد. لینصفحاندارایتعداد =item موضوعهايمختلة ستند. خدماتدروازه
شبکه اغبشاملموتور هایجستجوگر؛ پستذ نقشه هاء فروشو گزینه هاي
ديك ليشتریناستدر رلق دروار ۱ رار الها 1 aE
صفحه 11:
منراهای استفاده از کسب و کار الکترونیک 4
حذف هزينه هايي مانند تهيه كاغذء جاب؛ بروشور و كاتالوكق؛ ©
۱
Ta Bee ER Lope Eps) را
کاهش آلودگي محیط زیست» ترافيك و ازدحام 8
©.
صفحه 12:
معایب کسب و کار الکترونیک
مسئله امنيت؛ امكان ورود به سيستم هاي شما از طريق آدرس يست الكترونيكي؛ سايت
شبكهؤ دستيابي به اطلاعات مالي و غيره؛ اختلال در برنامه كاري در صورت
DeS ا ا ات ا ل ا 000
فناوريهايي كه به سرعت بيشرفت مي كنند!
چارچوب تحليلي
ED eee ey Leys) tren tee Onn DT Ie Ey pe Bg
جذب بنگاهها دارد. منافع بالقوه اس م سين ميا لالت ا CeO
isan se sere clne Serene ERP ey ra ۳(
أن ee 52200000 eee on
کنندگان و هم مصرف کنندگان از مطلوبیت بيشتري برخوردار
يذيرش فناوري كسب و كار الكترونيك تابعي از جندين عامل است Bene a
ا ا ا ا ا ۱۳|
صفحه 13:
0
= ۳
Lyle ور اس Pele ال eteree Ny
Beet ren on eS ا I Ce renee
سطح بين المللي با يذيرش كسب و كار الكترونيك واردات و صادرات خود رآ
برمبتاي اضول استاندارد کسب و کار الکترونيك شکل مي دهد.
از طرفت“ ديكر قرار كرفتن كالا و خدمات در فضاي تجارت الكترونيكي موجسب
حذف فاصله بين مبدا و مقصد كالاها و خدمات مي كردد و تغييرات اساء os
neces) ل ا ا ۱3
BA ا ال
ا ا 1 207 ٠ 15ت ار
eee ازطرف ١ Se لل 0
eames كنذا
per SS ess Sp i he eek Se eae pene.
استفاده از کسب و کار الکترونيك باعث دستيابي به آنبوهي از مشتریان با سلایق
مختلف مي گردد. لذا بنگاههاي فعال در امر تجارت بین المللي با گسترش
ظرفیت توليدي و تنوع بخشي به تولیدات کالا و خدمات سعي در جذب مشتریان
بيشتر است.
صفحه 14:
0 ee ocd ES eee)
با اطمینانابالاست. دسترسي به پهناي باند بالاتر در اختیار هیچ کدام از بنگاهها
Bey rere Res ee ey rer etn Psy LAUDS I ee REE YP CNC
۷ IPS ey Carpe: Fas ery Wop peer Figey FLEE)
eee een oer ieee ye ioe Dee Lem Byars Ty
م
3 سارت ae ا ل ons)
توسعه و توسعه يافته مورد تاكيد قرار مي كي
۱ الى an Oe
Coe oor اال ا 7
Oe See NED ECO DUE ا ا erp wep gery ess Bp ae rerens
POU DYED tC HIB LU) tyr ce المللي از نيروي انساني متخصص
سرمایه گذاري تخصیص دهد» موقعیت بهتري در جذب و پذیرش کسب و کار
۱
صفحه 15:
و
دا ۱-7
oe cer) ا OE ee ea no oie
يك ذكر كرديدء بسياري از بنكاهها به دليل يايين بودن هزينه مشاركت را قبول
۱
Cee Orn ae Whe yen kee mnt e Gee teee ren ror ۱
SSS Peres cytes yap en rR EnCuR cess ONE EN TTS
زیرساخت مشاغل مسوجود مي بخشد و با ارزش گذاري مجدد, راه را براي
انجام معاملات تجاري باز مي کند و با مهندسي مجدد بازرگاني محدوديتهايي که
ene eee ne ا ل ا Bi |
از سوي ديكرء فعاليتهاي منفصل و جدا از هم نظیر سفارش؛ پرداخت و خدمات
lor ا ا لك
اعتباري كردد. نتيجه جنين فرايندي منتهي به افزايش كارايي و رقابت يذيري در
بين بنكاه هاي صادراتي است.
صفحه 16:
تجربه هند
لعل (©(000©) به منظور ارزيابي رابطه بين كسب و كار الكترونيك و
avo ا ا ل ا
تجاري در سه گروه وه صادراتي و صرفا صادراتي باتوجه به
شاخصهاي زير مورد بررسي قرار كرفته است:
Tee ed ال ان و
۱ eS PSE ا
فناوري مورد استفاده در بنگاهها؛
بهره وري نيروي کار بنگاهها.
صفحه 17:
5 اين تحقيق انكيزه صادراتي را تابعي از Bares)
لس طسو
بنگاههايي که رویکرد صادراتي دارند برعکس بنگاههاي غیرصادراتي در
رز Ow ORS PO Ite Is Ie CPS PK
Merete
ES Ve Bree Bre en Coty Is eS ل ا SUB)
و در اين بنگاهها میزان فروش انجام شده توسط شیوه دروازه شبکه به مراتب
بالاتر از سایر روشهاست.
ميززان تخصص و بهره وري naa 0
بنگاههاي غيرصادر اتي در سطح بالايي قرار دارد. بیشترین میزان بهره وري
7
تجارت الکترونيك است. همچنین نيروي کار متخصص در بنگاههاي صادرات گرا
بر شیوه دروازه شبکه متمرکز شده اند. این در حالي است که در بنگاههاي .
ae شیوه کسب و کار الکترونيك بیشترین نيروي کار متخصص را جذب
08 مر
صفحه 18:
eee: به جارجوب تئوريك به هند از
oe ی
9 براي بنگاههاي تجاري عل 9 ost
ANT تا
جهاني و قرار فتن در وضعيت رقابتي امري اجتناب نابدير
است. آز اين رو استفاده آز فناوريهاي نوين تجاري در لاك
با را ار
از آنجا كه موفقيت دير كسب و و کار الکترونيك نیازمد ترجه ب
gl dys Gu ps a rs 5 42
كار كي ا we کسب و کار
الکترونيگ براي بنگاهها توصیه مي شود.
صفحه 19:
درك اين موضوع بسیارحانز اهمیت است. به یادداشته باشید تکیه امروز ما برروی تحلیل مقایسهای
کسب و کار آلکترونیکی بین کشورهای آمریکا و ژاپن است یعنی اينکه چگونه فعالیتهای کسب و
ae ery oe ۱ DS
ا ا ا 1 بو ابرع ب ا ل ل ابي
ere) لا الس وق رد و تا ار ار
ژا برقرار و جریان کارها را ساماندهی ميکنيم. اینترنت سرعت فرآیندها را افزایش داده و
eee ripeeere peonich yey Price PD re Delp Weep Sure oy)
درخرده فروشيها دارد؛ تحولاتى به وجودآورده است. اساساً هزينه هاى جست وجوى اطلاعات
ore eae rein )on pacer mn UL Ng ICE AIT Igy 1111100
Sr pcernge corp cae sees
صفحه 20:
00111 1
زوبرو ri ESTES ew TED Te EOE TESS) ات و
مشتريان' مؤتوائند أنجه را مىخواهند براساس دسترسى آسان به اطلاعات Rs
were y ل
تجار: نتى در دهه (0)© درمعاملات خريد وفروش سهام آمريكا بل By
شد. خط رقابتی اولیه از حق سرویس دلالی موجود فراتر رفت و برتمام ب ای
معاملاتی موجود که متضمن هزینههای فرآوانی بودند» سایه افکند. چنانچه ازطریق
۹ الم م ب د معامله
شويد. ولى ١ گر ۱ به چنین ن هایی
وجود ندارد» در نتيجه شركتهاى تجارتى اينترنتى قادر خواهند بود ازحق سرویس
ود بكاهند. در دوره اول كه تاانيمة ده 1 ۱7۳
کاهش هزینههای خدماتی به عنوان يك راهبرد کلیدی محسوب میشد. به عنوان
مثال» در آاغازء شركتها ()©درصد از هزينه هاى خدماتى را به علت استفاده از
Pete Ripe eer heen pit)
يس از آنء اين ميزان تخفيف ازطريق رقابت به 720 ©600٠ و(0)©درصد و
بزودی نیز بطورعلنی به حد اشباع رسید.
صفحه 21:
50 رارد مه a
صورت گرفت. پس ازآن نرمافزارکمکی بیشتری که کاربری آسانتری داشت:
os A eR OR و
بهتن تخاب کرده و مود تمزیه و فا ES (SEES
دورهای معین در رقابت با یکدیگر به خط پایان رسیدند. eee wee en)
فكر مىكردند. اين حتى به فكر يك برنده جايزه نوبل هلم نمىرسيد كه بتواند
نرم افزارى كمكى با كاربرى أسانترى توسعه دهد.
۱ ال een eee
بيشرفت باقى نمانده بود. اين بار رقابت تنها در بين بعضى شركتهايى كه
0 0110 0034 ا ا ل ل
۱۱ گنز مگیری ار بار ار
بل ی
سرت كار آسانى نيست. اين نيز مزيت اينترنت را براى مشتريان نمايانتر
3
صفحه 22:
سرماية دارى آمريكا در برا سرمایه داری ژاپن
ol Soak sige peer st ل ا
نه جنين اختلافاتى بر روى تجارت الكترونيكى میگذارند»
سج و ل اا لد سن
تشبیه کنیم تا به این طریق به تفهیم عملکرد خدمات چهارگانه یعنی:
مالى؛ لجستيكىء منابع انسانى و اينترنت كمك كند. سيستم مالى رأ
را
ه كوارش بدن» صنايع خدماتى را براى منابع انسانى به سيستم
Ea i wig اينترنت را به سيستم
ا ie eer eeie pe Coen \e rel p Went pier sie irprire 7
مغز تشبيه كرد. oo. NBER سس ee RE
بسيار يرتوان است. PEL SPE Venton In Oren
SS I Tre) Jl ae ea es ame
ات
صفحه 23:
3
مبارزه اصلى زاين در قرن بيست و يكم بر اين است كه جكونه بتواند رقابت
١ جهانى را در اين صنايع جهاركانه توسعه دهد.
در میان jhe خدماتی چهارگانه» سیستم مالی از بنیادیترین بخشها بهشمار
میآید. اما عملکردهای سیستم مالی چیست؟ این بخش دارای دو عملکرد کلیدی
است: اول تقاضا و جمعآوری سرمایه مصرفکنندهبهطور گسترده و تبدیل آن
به سرمایه Ser eer ene Sas te cep Cae)
تمهیداتی جهت جلوگیری از خطر وارد شدن زیان به کسانی که در کار تجارت
واقعى هستند.
تمهای ما \ ان به دو طبقه د. طبقه
ogi | Renee
روی دومی است. به تصور من اختلافات اساسی بين زآين و آمريكا ناشی از
۱ rete ا ل ل
سرمايه صنعتى از سرمايمكذاران به وسيله بازارهاى سرمايهاى. در منابع ما
غيرمستقيم؛ سرمايه مشترى به صورت سيردهكذارى از طريق بانكها جمعآورى
میشود. در آمريكا تقريباً ()© درصد سرمايههاى صنعتى أز طريق منابع
سا د و فقط 000 درصد از طریق منابع غیرمستقیم به دست eee
مىآيد.
صفحه 24:
3
بعبارت دیگر مریم در طبقات متوسط تقریباً 60 درصد داراییهای شخصی خود را در سهام
ام ی ی
eee ren a ۱ erie es Omg 0
صورت Eien aE rg 2100000
Sleds lim ek pete eer dood oe یم و 6300 درصد از منایع
ا ل pec ter
تيع مل EN. PERRIS eae) Onan Buen g oop
شاید به این علت که مردم خیلی سخت کار میکنند و برای آنهاً به ندرت وقتی باقی میماند تا
RSS Ror ne)
SESE Be ohowle sere oe ICE St eka eee ae Or.
يستم اجتماعى براساس مكانيسم بازار است و اين سيستم براى عملكرد مكانيسم بازارى
متكى به بازارهاى سرمايه است. اكر بخواهيد در أمريكا كسب و كارى راه بيندازيد بهتر است
سس سي ا را 2
تقد خود را به كار خريد سهام انداخته و بعد براى قرض كرفتن نزد والدين؛ دوستان و غيره
كياد ES ICS SMI CET osc UP Pe
Ea 50000 سس را و و اين
رویای تمام آمریکاییهاست. در مورد شرکتهای رسمی ما اهها از أن Ce
است. درنتيجه كار ها RU ۹۱ سهامداران است. بن
ESSE eae pester Penner pen EC EG pe mere tiny 5
است كه منبع خارجى را به خود جذب مىكند و منجر به توسعه خدماتى جهاركاد
ade
صفحه 25:
res ری وی Cae
5 So آمریکا سرمایه و منابع انسانی را از سراسر جهان جذب میک:
انسانی نیز از طریق بازارهای مختلف تجارت میشوند و از آنجا مردم
میور ی
حتف ار ۳ عوامل فوق هستند توانمندی آمری
0 ا ا ل
سیستم فاقد فراگیری مستمر و پیوسته سازمانی است. تبادل اطلاعات و دانش فنی به
ر طبیعی کاهش یافته و اگر چنین کنند؛ أرزش بأزار سهام كاهمش مريابد. مسأله
egy cen دیگر مسأله طبقه متوسط است. برای کسانی که میتوانند رقا
2 ا ا
است.
۱ و OO Os EO PTC
01 ور Liner Kame) @rivmnE rCRpRO ESIC)
آمریکا دارد» این نگرش را دامن زده که ژاپنیها تودار بوده و مدیریتشان براساس
بت
نسبت به توسعه صنایع چهارگانه خدماتی در خارج از شرکتهای گروهی بازمانداند»
CST EEN SOE CALI ا
صفحه 26:
ل ات ل
CISD MI Die arses ebm een ayes en UCN 00010000
PEELE 0 rete Sl Ow ae Berean goon ere cer) ل واقع
ican ا ل
PET EMUEE LPT ee ا ا ۳
ee igen per
PERG Senn Og eye Pees Deter SINS <eoe eee ppp ee Cor eres OTS eICe]
و کارآیی ناکام مانده است. اینکه چگونه میتوان بر این مسأله فانق آمد بزرگترین
جالشى است كه زاين در قرن بيست و يكم با آلن مواجه است. تأمين منا:
ecrToant ا ل ی و
بل سهام شدهاند. روی دیگر همین wie ae آلی غیرمستقيم موجب نوعی ri
رقابت بینظیر در درون aan . چون بنگاههای اقتصادی ژاپن از گزینههای
أبيشترى از توليد سرمايه 8 dal) ¢ 5 Ly Saal gS Leal Gal A a yg yp
rep tome nen ا Pe
سازمانی و دانش فنی مدیریت ویژهه یاری داده است. عامل دیگر تقویت بنگاههای
Re Wig BM) (TARE Cee eres ee
الا ern retin pye BS 7
صورت حتى سونى و تويوتا هم نمي توائند رقابت كنند.
صفحه 27:
اینها به وسیله شرکتهای متوسط در ژاپن تأمین میشوند. در مستقیم» هزینه های
سرمايه براى شركتهاى و است؛ چون خطرات LEC بدون
ستم مالى غيرمستقيمء خيلى از شركتهاى كوجك و متوسط زايد 3
شوكهاق نفد 483 Ree eS, 2 15 P@ ۳
بقاى خود را حفظ كرده و فرصتى يابند تا بتوأنند تواناييهاى تكنولوزيكى خود را از
Se ort ee بيت كنند.
در اين باره نظرات aa eee دارند. 6000 درصد سرمایه از طر؛
و
57
ترا
رقابتی زیادی را بهوجود آورد. آنهایی که نمیتوانند در آن رقابت کنند» ضرر و
Coe epee ey unr ry--Oy ent ep moe ame teeters)
مىشود.
eB eter ern سن
TU Dae Coppa GPW RAVES Sp VOCS RN. ISIE ES امام
(iA SOR آنها برخورد میکنید» پارامتری هستنده ی کی توازن لیدمال
صفحه 28:
[مكونه بي توان در تجارت الكترونيكى بيسروز ميدا
SY ل a ec reerpesCa RS fp
است كه جكونه مىشود به آمريكا een ۳ ان رك
را hee ea زسیدو سپس در کسب
POPE RCI DT yee اد i) Spr CIE eae Pee Pri
نزديك به شما قرار خواهد داد. چیزهای خیلی دور از شما را به شما نزديك و
همه آنها را با هم بر روی يك صفحه در مقابل شما قرار خواهد داد.
ا ا ا ا ا
اختلافى بين شما و همكارانتان كه در يك طبقه يايينتر از همان ساختمان هستند»
aac MtpO CUTE ا و ال 2
اينترنت از نقطه نظر سرعتء كاهش هزينه؛ كارآيى فوقالعاده و غيره بحث
میکنید» نقطه نظر شما فقط به نیمی از تأثیرات اینترنت معطوف است.
1 Spr erere EES PCO
از بين مي بريد.
صفحه 29:
0
= ۳
BYE Dae SC STEED err rent er rere ac SOy Ure
چگونگی هموار کردن تداخلات تجاری با هدف اتحاد عناصر مختلف اجتماعی |
Pes A Eee rere ere PC ISN CE CO
در ژاپن» اثربات نامطلوب قابل ترجه . ۳
است و نباید نادیده گرفته شود. این دقیقاً همان نکته راهبردی است که به وسیله
آن میتوان در مبارزه کسب و کار الكترونيکي در برابر آمریکا فایق آمد. اين
نقطه نظر را میتوان از طریق 0۷1560 و شرکت ۸ که يك شرکت
ا ا ل لكل
yee ا ا LOL s1\- sy eB ee Be)
sep eenasevy Cuber iri parr reer eer cimerre
ی ی tee eae
كردن زمانهای راهبردی بازاریابی تشکیل Beare geen
یافته» توضیحی بدهم گرچه ۳5/۸ پژو و سيتروئن به اين ابتكار عمل نپیوستند.
در ميان شركت هاى خوذروساز جهان؛ تويوتاء هونداء فولكس واكن و بى.ام. و
pee ee ا ل ee Fee S Se)
1 ا ‘loa ما arta eae
و شعب أنن در آمستردامء توكيو و ريودوزانيرو قرار دارند. اين يك شركت
ا یر ار و نام ley
ae
ipa
صفحه 30:
ابط اق COVISENT مود انا
y - soft nd
برقراری بدپولت ارتباط بین خودروسازان و تهیهکنندگان قطعات؛ کاهش اوقات سیکل تولید
با ارانه اطلاعات زمان واقعی برای پشتیبانی در eke در اختیار قرار دادن کلیه
اطلاعات در درون سيستم موجود برأى كليه مصرفكنندكان. كاهش زمان تهيه وقطع
هزینههای مربوط. در معرض دید قرار دادن برنامهای تولید در زنجیره تهیه قطعات به
nee eit Ss yea eka Ene fees eng ل لت
طريقٍ مديريت كارامد اقدامات لجستيكى؛ افزايش سرعت در باسخ به نياز منديهاى مشتريان؛
افزایش سرعت در انتقال اجزا» سیستم و زمان توسعه خودرو سفارش تا تحویل و سرانجام
ا ۳
EMT ا ا gn Ierer Pep ok ل لا اتومبیل»
Ue tS ere eee ba ee Lo Sree er eee nay
اه ی ار ری را سا یس نس pS)
STO) ل ore Oxon pict) sts IES oe een y rae eear ms ۱۳۱2
00 درصد از نظر ابزاری برای دو توع برنامهریزی تولید خودروهای آینده خود
صرفهجویی کرده است. آنها تیز فقط در ظرف چند روز با استفاده از Covisent
يي ال Sa Ly اس هر مدید جر ایح
ی که عضو بوده توانست با استفاده از.ا0۷156) مبلغ 5/0 میلبون دلار از
ه احداث يك بروثبه 0 ميليون دلارى صرفهجويى كند. خلاصه اينكه؛ اثرات مثبت
Covisent بسيار ير اهميتاند.