Meristem-culture

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کشت مریستم Meristem culture”

کشت مریستم Meristem culture

اسلاید 1: تولید گیاهان عاری از بیماریکشت مریستم Meristem culture

اسلاید 2: مقدمهمبارزه با آلودگیهای داخلی که به وسیله ویروسها، مایکوپلاسماها، باکتریها و قارچها ایجاد می شود، بسیار مشکل می باشد. معمولاً حذف این نوع عوامل بیماریزا به وسیله مواد شیمیایی، کاملاً غیر ممکن است. گاهی اوقات، این امکان وجود دارد که تکثیر ویروسها را در محیط غذایی، متوقف کرد. در مواردی نظیر سوسن و سیب مصرف ویرازول باعث تولید گیاهان عاری از ویروس شده است. افزودن آنتی بیوتیک برای جلوگیری از آلودگیهای باکتریایی، تقریباً بی اثر بوده است. باستین و همکارانش (1983) معتقدند که باکتری کش ها برای کاهش باکتری این ویترو، قابل استفاده نیستند، زیرا غلظتهای مورد نیاز، حالن سمیت دارند و حتی گاهی اوقات میکرواورگانیزمها به آنتی بیوتیک های اضافه شده، اصلاً عکس العمل نشان نمی دهند. همچنین کاربرد آنتی بیوتیک ها می تواند به صورت نا خواسته، باعث گزینش نژادهای مقاوم، شود.

اسلاید 3: پنج روش برای تولید گیاهان عاری از ویروس وجود دارد: 1- استفاده از گرما، 2- کشت مریستم، 3- استفاده از گرما، و سپس کشت مریستم، 4- تشکیل اندام هوایی نابجا، و سپس کشت مریستم، 5- پیوند مریستم روی پایه های عاری از ویروس، که به آن ریز پیوندی نیز گفته شده است.چنانچه مشکوک به آلوده بودن گیاه به ویروس باشیم، بایستی این اقدامات را انجام داد:1- ابتدا باید ویروس یا ویروس ها را شناسایی کرد.2- بایستی کوشش شود که تعدادی از ویروسها، حذف شوند.3- گیاهان به دست آمده، می بایست برای عاری بودن از بیماری، مورد آزمون قرار گیرند.4- نهایتاً باید از هر گونه آلودگی مجدد، جلوگیری کرد.بایستی توجه داشته باشیم که گیاهان عاری از ویروس، ممکن است دوباره به ویروس آلوده شوند. اقدامات ذیل، به منظور جلوگیری از آلودگی مجدد به ویروسها، به کار می رود:1- گیاهان باید در گلخانه های عاری از آلودگی و ناقلهای بیماری (عاری از شته) یعنی محلی که به صورت طبیعی هیچ گونه ناقل ویروسی وجود ندارد، کشت شوند.2- ناقلان بیماریها ( عمده حشرات و نماتدها) بایستی کنترل شوند. منابع آلودگی نیز به طور مداوم از بین برده شوند.

اسلاید 4:

اسلاید 5: 3- رعایت بهداشت: دستها، لباسها، کفشها و همچنین گیره ها و ابزارهای انتقال، همه باید ضدعفونی شوند در طول دوره ی مراقبت گیاه، از ورود عوامل بیماری به وسیله ی ماشین آلات نیز جلوگیری شود.4- گلدانها و مواد لازم، بایستی عاری از میکروب باشند.5- برای اطمینان کامل ( در صورتی که موارد یک تا چهار سهواً رعایت نشده باشد) توصیه می شود که گیاهان عاری از ویروس، در محیط این ویترو نگهداری شوند.6- گزینش مداوم گیاهان عاری از ویروس به صورت مشاهده ای یا آزمایش.

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید