کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

کشت هیدروپونیک گوجه فرنگی

Hydroponic-cultivation-of-tomatoes

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کشت هیدروپونیک گوجه فرنگی”

کشت هیدروپونیک گوجه فرنگی

اسلاید 1: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 

اسلاید 2: کشت هیدروپونیک چیست؟کلمه هیدروپونیک از ترکیب دو واژه یونانی هیدرو به معنای آب و پونوس به معنای کار و تلاش ساخته شده است. این کلمه را اولین بار دکتر گریک استاد یکی از دانشگاه های کالیفرنیا به کار گرفت. هیدروپونیک روشی برای کشت گیاهان، بدون خاک است. در این روش گیاه در آبی، غنی از مواد مغذی رشد می کند. با این وجود کشت هیدروپونیک می تواند به عنوان روشی به منظور رشد گیاهان، در سایر محیط های متراکم و دانه ای نظیر پرلیت و کوکوپیت مورد استفاده قرار گیرد. در سیستم هیدروپونیک هیچگونه علف هرزی رشد نمی کند و گیاهان حاصل از این روش معمولاً سالم تر و زودرس ترند و فضای کمتری را اشغال می کنند.

اسلاید 3: در سالهای اخیر استفاده از سیستم کشت هیدروپونیک در گلخانه های کشور بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. سیستم کشت هیدروپونیک عمودی در حقیقت یک روش بستر ساز برای کشت هیدروپونیک است که با افزایش تراکم کشت گیاه سبب افزایش بهره وری از یک مساحت ثابت تحت کشت می شود. با استفاده از این روش کشت و باتوجه به هزینه اولیه آن که معادل سایر روش های بسترسازی معمول است، می توان راندمان تولید محصول در گلخانه یا زمین مورد نظر را تا 30 درصد افزایش داد و باتوجه به ثابت ماندن هزینه های مربوط به گرمایش و سرمایش و همچنین هزینه های بستر سازی، میزان تولید خالص نیز افزایش می یابد.کشت هیدروپونیک در ایران

اسلاید 4: مزایای سیستم هیدروپونیکنیازی به خاک نیست.باعث استفاده بهتر از فضا و مکان میشود.کنترل اقلیمهیدروپونیک صرفه­ جویی در مصرف آب است.استفاده موثر از مواد مغذیکنترل pH محلولمیزان رشد بهترعدم وجود علف هرزکمی آفات و بیماری­هااستفاده کمتر از حشره ­کش­ها و علفکش­هاحفظ زمان و کارهیدروپونیک باعث کاهش تنش می­شودمعایب سیستم هیدروپونیکباغ هیدروپونیک نیاز به زمان و تعهد شما دارد.تجارب و دانش فنیبحث­های آلیخطرات آب و برقتهدیدات شکست سیستمهزینه ­های اولیهبازده طولانی در هر سرمایه­ گذاریبیماری­ها و آفات می­توانند به سرعت گسترش یابند.

اسلاید 5: انواع کشت هیدروپونیک:در واقع هیدروپونیک (آبکشت) علم و فن کاشت گیاهان بدون خاک است. ریشه ها در هوا که باید بسیار مرطوب نگه داشته شوند یا در آب که باید خوب تهویه شود یا در برخی مواد جامد غیر از خاک که رطوبت را در خود نگه می دارد رشد می کند. آب موجود در اطراف ریشه ها که غذا و اکسیژن مورد نیاز گیاه را تامین می کند حاوی ترکیبات متعالی از مواد غذایی است. کشت هیدروپونیک به صورت های گوناگونی اعمال می شود در ساده ترین و قدیمی ترین روش کشت هیدروپونیک گیاهان را در بسترهای از جنس کاه کشت می شده و مواد غذایی را در اختیار گیاهان کشت شده در این بسترها قرار می دهند. روش های جدیدتری نیز به کار برده می شود مانند روش NFT که در آن مواد غذایی به صورت یک لایه نازک در اختیار گیاه قرار می گیرد.

اسلاید 6: روش های کشت هیدروپونیک:سه روش اصلی و مناسب برای کشت هیدروپونیک عبارتند از: الف) کشت در مواد دانه بندی شده: مواد دانه بندی شده شامل ذراتی کوچک با خاصیت شیمیایی خنثی است. از مهمترین آنها می توان به پرلیت و ورمیکولیت اشاره کرد. ب) در کشت الیاف: در این کشت از کوکوپیت یا پشم شیشه الیاف اسفنجی استفاده می شود. ج) کشت در آب: در این روش ریشه ها در ترکیب آب با هوا و در داخل آب رشد می کنند.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید