سایر

کلیات مهارت‌های زندگی

کلیات-مهارتهای-زندگی

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کلیات مهارت‌های زندگی”

کلیات مهارت‌های زندگی

اسلاید 1: بنام خداوند جان آفرین حکیم سخن در زبان آفرینپروردگارا؛ به من آرامش ده تابپذیرم آنچه را نمی توانم تغییردهم. دلیری ده تاتغییردهم آنچه را می توانم تغییر دهم. بینش ده تفاوت این دو را بدانم. مرافهم ده تا متوقع نباشم دنیا و مردم آن مطابق میل من رفتار کنند.

اسلاید 2: پرورش:جریانی است منظم و مستمر که هدف آن هدایت رشد ؛ جسمانی ، شناختی ، اخلاقی و اجتماعی یا بطور کلی رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان در جهت کسب و درک معارف بشری و هنجارهای مورد پذیرش جامعه و نیز کمک به شکوفا شدن استعداد آنان است.

اسلاید 3: پرورش:یک نظام است .مفهومی کلی ، که می تواند سایر مفاهیم را در خود جای دهد. کارکرد اساسی آن : شکوفا کردن استعداد و تربیت شهروندانی که ؛ هنجارهای مورد پذیرش جامعه را کسب کنند و متعهد به ارزشهای آن باشند. مک دونالد (1973) : نظام تربیتی باید زمینه استمرار سه نیروی فرهنگی – اجتماعی را فراهم کند. 1. آزادی 2. کثرت گرایی 3. مشارکت .

اسلاید 4: آموزش:به هرگونه فعالیت یاتدبیرازپیش طراحی شده ای که هدف آنها ایجاد یادگیری در فراگیران باشد. فرآیندی که طی آن در ؛دانش ،بینش و مهارت افراد تغییرایجاد شود. مجموعه ی اقداماتی که یکی پس از دیگری اتخاذ می شوندکه منظور آنهادست یابی هرچه بیشترفراگیران به اهداف آموزشی است .

اسلاید 5: تدریس:به آن قسمت از فعالیتهای آموزشی که با حضور معلم و در کلاس درس اتفاق می افتد اطلاق می شود. بخشی از آموزش.همچون آموزش یک ساسله فعالیتهای؛ منظم هدفدار و از پیش طراحی شده را در بر می گیرد. 4ویژگی خاص تدریس:1. وجود تعامل بین معلم و دانش آموز.2. فعالیت براساس اهداف از پیش تعیین شده . 3. طراحی منظم با توجه به امکانات . 4. ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری .

اسلاید 6: حرفه آموزی:بسیار محدود تر از ؛ پرورش ، آموزش و تدریس . هدف آن بر خلاف پرورش شکوفا ساختن استعدادهای همه جانبه افراد یا رشد شخصیت آنان نیست ، بلکه منظور دادن فنون و مهارتهای مورد نیاز به کار آموزان برای انجام شغل یا حرفه ای معین است. یک فرآیند یادگیری کوتاه مدت . نظیر : تربیت معلم انواع آموزش های فنی و حرفه ای .

اسلاید 7: پرورش،آموزش،تدریس و حرفه آموزی:پرورش آموزشتدریسحرفه آموزی

اسلاید 8: دانش نظری( آموزش مدرسه ای) الف ویژگیها : 1) دانش افزایی: تاکید بر پرورش محفوظات: مثلا“ شرح وقایع تاریخی نام بردن اعضای بدن توصیف انواع زمین لرزه اعتقاد به ؛ دانستن بیشتر = تربیت بهتر وظیفه ی آموزشگران :انتقال معلومات و محفوظات به کمک آزمونهای مختلف.

اسلاید 9: 2)رابطه ی آموزشگر و فراگیر :یک طرفه از آموزشگر به سوی فراگیر .آموزشگران منبع علم ودانش .شاگردان موظف به گوش دادن . (نقش انفعالی )سوال کردن از معلم مرسوم نبود . عدم مشارکت فراگیران در فرآیند آموزش و پرورش.سوال ازمعلم = تحقیر، اطاعت ، فرمانبرداری و تنبیه .تنبیه به شدت رایج . حفظ مطالب از ترس تنبیه . چارچوب مدرسه ؛ خشک وانعطاف ناپذیر .

اسلاید 10: 3) آماده سازی :آماده کردن برای زندگی در دوره ی بزرگسالی

اسلاید 11: 4) محیط رسمی :معلم کلیه فعالیتهای کلاس را شخصاًًً و بدون مشارکت تحت کنترل دارد .آموزش براساس حواس بینایی وشنوایی. حضور و غیاب مکرر دانش آموزان . تنبیه کردن دانش آموزان خاطی و تنبل . خودکامگی معلم . جلوگیری از فعالیتهای خود جوش .

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید