سایر

کلیات مهارت‌های زندگی

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۵۲ اسلاید کلیات مهارت های زندگی

khaksarabdollah

صفحه 1:
تابپذیرم آنچه را نمی توانم تغیبردهم. دلیری ده ‎Pen p texe]‏ ۱9| بینش ده تفاوت اين دو را بدانئم. مرافهم ده تا متوقع نباشم دنيا و مردم آن مطابق ميل من رفتار كنند.

صفحه 2:
7 “BAK LY AGL | PEC STOR Wr fee eR Orne TCM Be Ep 1 Ree CREP Cr er sve BENS Rare ne nO nS) Suds se Galas 5 Gods Glee Sy FCPS EN PAE OP OTe OREO ES

صفحه 3:
۱ ۰ کرد اساسی آن : 3 ‏سل‎ ae ‏مورد پذیرش جامعه را کسب کنند و متعهد به ارزشهای آن‎ ‏كك‎ ‎٠»‏ مك دونالد (©1972) : نظام تربيتى بايد زمينه استمرار سه ‎UB Te Le tees IEEE‏ | ‏ل ا ۱۳ ©. مشاركت .

صفحه 4:
ans J ‎rs:‏ ۳ ی باشد. ۰ فزه‌آیندی که طی آن در ؛دانش »بینش و مهارت افراد تغییرایجاد شود. ‏* مجموعه ی اقداماتی که یکی پس از دیگری اتخاذ مى شوندكه منظور آنهادست يابى هرجه بيشترفراكيران به اهداف آموزيشى است .

صفحه 5:
9 ق می افتذ اطلاق می شنوذ, isa] 5) tid © ees ee Ne raster One Up S Tor oS See ‏ا‎ rent * [). وجود تعامل بين معلم و دانش آموز. er rn ee meron rg anc . ‏طراحى منظم با توجه به امكانات‎ .© ٠ « ©. ايجاد فرصت و تسهيل يادكيرى .

صفحه 6:
حرفه آموزی: ۱ ES ‎pera: 4‏ 1 جانبه افراد يا رشد شخصيت آنان نيست ‎,٠‏ بلكه منظور دادن ‎Srey,‏ ا ‎SCS TO ST‏ یا حرفه ای معین است. ‎PRONE PPR Ne Tee ‏ور سس ‏* انواع آموزيش هاى فنى و حرفه اى . ‎

صفحه 7:

صفحه 8:
2 تاکید بر پرورش محفوظات: مثلا" شرح وقايع تاريخى 5 ا د 9 توصيف انواع زمين لرزه اعتقاد به ؛ دانستن بيشتر > تربيت بهتر ‎gy‏ ل ا 0 30 6ك

صفحه 9:
*پآموزشگران منبع علم ودانش . شاكردان موظف به كوش دادن . (نقش انفعالى ) 0 nee Sele * عدم مشارکت فراگیران در فرآیند آموزش و پرورش. ‎Ea oS ser)‏ 060 ‎٠»‏ تنبيه به شدت رايج . اا 00 ۱ ee pee ere egerrey y Pa

صفحه 10:
| CSP ES TO oe

صفحه 11:
Are epee PPE SS ye ‏ل‎ ‎. ‏حضور و غياب مكرر دانش آموزان‎ » 11117 A OVE OE iy * جلوگیری از فعالیتهای خود جوش .

صفحه 12:
Bee re rE ECW TC Ve BTS BTS Sod . ‏دراختیار دانش آموزان بگذارد‎ . ‏فرصت را براى انتقال معلومات نبايد از دست داد‎ »

صفحه 13:
۵ * انقلاب صنعتی برای بقا خودنیاز به سازگاری آموزش با ل ل ل 1 اا 2 2 1 ‎ioe SCE Tee Te BIE Tse‏ * اختراع ماشین بخار جیمز وات .

صفحه 14:
8 CS Ee Tees ee eee en ‏إييتحقيقات علمى در عمل.‎ Bente DEES So . ‏آموزش رفاه اقتصادى و اجتماعى‎ .© ٠ * 8. توسعه ی تجارت بین المللی واستعمار, جدید . . ‏مسائل زيست محيطى‎ .© ٠

صفحه 15:
| شترین انتقاد؛مدارس افرادرابه اندازه کافی برای کارآماده نمی کند. ‎SDE SS Oe Se OS Te Pe ee‏ ‎٠‏ ياكيرى : ۰ 0 ۰ 0 ‎Ed‏ ۳ ۰ سوادآموزی پایه . ی 00 ‎elit ino) ۰‏ ا ‎Be‏

صفحه 16:
if Haak 1۱ UES eT . ‏مسئولیتهای اجتماعی‎ اا ۱ ASS ee eT ry 0 1 ۱ * آموزشهای استعماری . (تاکیدبر دروس نظری ) ee Stes Le ie 9 Gag ۱ Sle See is aE ee el ie

صفحه 17:
سک 3 ۱ ۸ 0 امروزه (0/©© كارها با ماشين و(00/0 بادست. ا ل ا ل 8 اا اا 00 ۰ فن آورى ‎OS eee a‏ .| ۲ ۲ ‎Bie‏ 2 00 ee a eee i res Toke Sak Bo ei

صفحه 18:
لعيير». انسان بدون ماشین. سال ‎ne ae)‏ : ( ازرنسئس تلدهدى (06©4) ماشين جايكزين نيروى فيزيكي مى شود. arth ells Udy I ree * ) 09600 06200 ( : ‏مرظه سوم‎ © ‏دست یابیبه یشرفتهای علمی و فلیپیچیده.‎ + (Coenen it SS Breen rare i Cn ane cata er a OR e oe ea Aho AE DISH IURUTO acter ‏بيدايش علرم تلفيقي.‎ ‏ابداع و اختراع فن توريهاى فوق العاده بيشرفته.‎ * 20000000 | * [۱ aes SBE +

صفحه 19:
Hee ‏افزایش تقاضای اجتماعی برای آموزش.‎ “ين جمعيت جهان ؛در سال 0©6©00) ©ميلياردنفر 2500 (once vies) ‏درآخر قرن 0© بيش از #ميلياردنفر.‎ er ‏را و ل ل‎ 6 ‏ل ا‎ See nye ‏ل لل ا‎ koro ‏0مییرن‎

صفحه 20:
۰ الف) تحولات سریع فن آوری که کهنگی آنهارامطرح می کند. On Sere Tee oe ETS dOOOODO.6) (OPO ys) ° Ue ae Vers eS (ca One ‏ا ا‎ ‏اى و 0/©© درمداريس نظرى.‎

صفحه 21:
* ( قدرمطلق بى سوادان در جهان در حال افزايش.) ‎ota ()‏ كت الا 5 رجر ۱۳ 2 ۰30۳۱۳۱ ۱۳ پایان قرن بیستم 6600 میلیون نفر. در آسيا و آفريقا 90/0 كودكان دبستانى از رفتن به دبستان باز مى مانند.

صفحه 22:
Ip i (UTED TSS OS ‏ل‎ ‎. ‏*"تاکید بر شایسته پروری‎ ‏ایجاد مهارتها و خصوصیاتی در فراگیران که آنان بربای‎ * pert Tarte SYS) EE Ser nS) SET ONO] BOE Lew teen <5) Se SY 0 ie | e ers LPTs TS)

صفحه 23:
Mg ۱ ‏آوری.‎ ۹ *ر9. سازمان دهی و تجزیه وتحلیل اطلاعات. ل ا م . کارکردن بطور گروهی . ©. بکارگیری فن آوریهای ارتباطی نظیر را یانه. 6. كدب اخلاق عملىكتوام با ضير ودر مواجهابا مقكلات. . اندیشیدن و دارا بودن استقلال فكرى. 0 حل مستئله.

صفحه 24:
۳ ere as oad Penn OO er . ارتباطات موثر. 9 شناسایی و بکارگیری اطلاعات ومدیریت آنها. ‎Rope Sys Os DOOR TS 3087 PST Sn)‏ ‎Ree eye) oe‏ ©. دارا بودن خصايصى نظير؛دقت»خلاقيت وتوانايى تجسم وتصورموضوعات و پدیده ها در عالم ذهن, ‎Pe 10-10‏

صفحه 25:
۳ ۰ 6 . گوش دادن. ‎٠‏ ©. اظهار نظر كردن.

صفحه 26:
. توانایی تجسم اشیاء در عالم ذهن. ‎Py ۳ 1 1 1‏ ا ۳3 . استدلال. هنگام حل یک مسئله) بکارگیری آن؛ هنگام حل ی و (كشف قاعده ى موجودبين دوياجندموضوع و بكار:

صفحه 27:
0 . مسئوليت يذيرى. © . اعتماد به نفس. ‎Roe ee)‏ ۴ . خود مدیرینی.

صفحه 28:
لل ل 26 ‎Oe‏ الا ‎World Health organization *‏ ‎٠‏ در ايران از سال 8م0297

صفحه 29:
© ).فلسفه و اهداف دريس مهارت هاي زندكي. 38#. عناوين و محتواي علمي درس مهارت هاي زندكي. Por ee 0 rer No FESS IE ao) Cae sSS [9 ‏ا‎ SS SORE oy ‎٠‏ ©. ارزشيابي هرموضوع درس مهارت هاي زندكي.

صفحه 30:
* زيندكي مثل شناكردن است. ##كلم و تكنولوزي منجر به بيجيدكي بيشتر زندكّي شده است., » در اين جهان بايد ابتدا خود راشناخت سيس ديكريان و جهان اطراف را .

صفحه 31:
i BeBe SSeS TOE Tea Denney 0 ‏ل ان‎ ee tee Sneed Rob Te nr ee Sater Tene Ce ۰ تحت کنترل داشتن زندگی . ۰ ۳ 3 5 | ‎ren eer eons) 9‏ ۳ ‎٠‏ فعاليتهاى سازنده و مفيد داشتن.

صفحه 32:
رسيدن به بهداشت روان Ree De een is “بن هرگونه عملی که بهداشت روانی وبهزیستی رادر خلال جامعه و افراد افزایش دهد. * مثال: برنامه هاى اوقات فراغت؛ ورزشء تفريحات سالم. ‎DY eee oad‏ بيشكير ى»: هركونه مداخله اى كه قبل از ‎te wee eee‏ زب 20 ل می شود. ‎Dene a Dee ee Tee LCS ie oad

صفحه 33:
ل 0 ال ا لك ۰ انسانها رابا؛ 5 جالش ها ۱۳ 5 فشارهاي متعدد 3 روبرو نموده است.

صفحه 34:
عزت نفس ضعيف و سوء مصرف الكل و دارو بزهكاري ene re) افکار خودكشي ا نب و ۱ وجود دارد.

صفحه 35:
Pee penn ee ter ree ae ‏ارتقاء سطح بهداشت روانى.‎ .© 52000 ۰ ا. هدايت افراد در جهت رشد وبالندكى. ا ا 00000 تسهیل فرآیند یاددهی - یادگیری. ييشكيرى از مشكلات اجتماعى ‏ فرهنكى . ارتقاء مهارتهای مقابله با مشکلات. Rete See ES Te Sinn wUpalaeial 5 Qubil i GSS dD 0 دستیابی به یک جامعه سالم » پویا و بالنده. ۳۱۳۹۱۹

صفحه 36:
رفتارهای سالم و مفید اجتماعی oe 7 موزش مهارتهای زندگی:

صفحه 37:

صفحه 38:
© ). امتحان ندارد. #بيي©. مشق شب ندارد.دانش آموزان مانند درس رياضى اطلاعات را نمی آموزند.بلکه آن را کشف می کنند. ۱ 20 TE Ree POEL VER Ste SEP“ TeS 0s" Fe S00 SP tas *؟ ©. طرز نشستن بجه ها در كلاس بصورت دايره وار . 1 ‏ا ل‎ es Re ae

صفحه 39:
* این روش مبتنی بر «نظریه یادگیری بندورا »می باشد. ‎a‏ بارش مغزی ۰ ايفاى نقش ‏ تعويض نقفش ۰ بحث و مناظره ‎Seren ier) ۰‏ ۹ * (نحوه تقسيم:كارتهاى ميوه يا كل ويا حيوانات) ‎٠»‏ سوال كردن ‏* جملات ناتمام

صفحه 40:
و( ۹

صفحه 41:
جح هریس مهارتهای زندگی: 1 4 14 ). دانش أموز محوري. » . استفاده از سوالات باز . rele eRe eS ES ea »* ©. بيان نكردن اهداف درس (در انتها خود دانش آموزان به آن 0 » ©. بيان قوانين ؛ رازداري . عدم قطع حرف ديكران و... . » ©. جمع بندي » استفاده از سوالات تكميل نشده و ... .

صفحه 42:

صفحه 43:
1 ل 1 © در اولين جلسات تك تك دانش آموزان را بشناسد وآنهارا بانام صدا كند. ‎rote SP og‏ | ©. سعى كند با دانش آموزان ارتباط جشمى برقرار كند. ROK ESR aT ere eo) لز هرگونه قضاوت ‏ ارزشیابی » پند و اندرز دادن خود داری کند. ‎KS ES)‏ ۱[ ©. لز سوالهاى باز و تشریحی استفاده کند. 0. فرصت دهد تا دائش آموزان فكر كرده و باسخ سوالات را بدهند. ‎BVT op eS COC CPE ERC‏ ‎Sea B YS BENS «Kae cro]‏ ۱ ©0. شنونده فعالى باشد. <6. بتواند وقت و زمان را تنظیم کند.

صفحه 44:
۱ 005 * الکس. اف . اسبورن 1 eRe SS fee Tee Tee US renee cele s Te eens Ser) ‏انباشتن تمام ایده هایی که به وسیله اعضاء ارائه می‎ ‏شودهبيابند.‎ ‎٠»‏ جرقه اى از مغز يك نفر » تعداد زيادى ايده هاى عالى رادر ديكران درست مثل ؛زينجيره اى ازترقه ها شعله ا

صفحه 45:
۳ | 1 0 اثتقاد ممنوع است . ‎ESTOS ee ae ee al‏ ‎Pere were Mn pecs.)‏ هرچه ایده #خارج ازذهن تر جسورانه تر متفاوت تر. تا ©. كميت بر كيفيت برترى دارد. (كميت كرايى) ‎Centra‏ ل 000 ا ا | 9 ترکیب و اصلاح ایده ها مهم است .

صفحه 46:
۱ Sa . ‏قوانین به سادگی و وضوح‎ ae 0 es ae tees Te ee See ee Te ee Re CE Ce TO Bs Fe Oe CES Soe eee DC ‏مسئله زياد ييجيده نباشد.‎ منشی ایده ها را ثبت کند . 1۱ eet key reer rere Sr Fee)

صفحه 47:
+ eee De ee ۶ ). بیان وارائه قوانین یورش فکری . 9 ارائه موضوع (مسئلة). » 9. أغاز ابراز ايده يا فكر . * “6 . نمايش ايده ها براى تكوين . « ©. بررسى و ارزشيابى ايده ها .

صفحه 48:
ER ISD LYS LOW Eke ۱ * مناسب براى سنجش رفتارها ورودى . Re ESS er eT ee es Tne ‏ا‎ » تسهيل برقراى ارتباط بين راه حلها و ايده ها * اعتلاء مشارکت . [9 * ایجاد آرامش خاطر بیشتر * پاری به تفکر واگرا .

صفحه 49:
* چه احساسی ایجادشد؟ ۰ چه باید بکنیم؟ » چگونه بکار ببریم؟

صفحه 50:
: فتيم كه ؛ .... . ‎ane ee‏ 05 ##فتيجه رفتار حميد اين ب

صفحه 51:

39,000 تومان