علوم انسانی و علوم اجتماعی علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان

comisariyaeye_aliye_sazmane_melal_baraye_panahandegan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان”

کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمکمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان United Nations High Commissioner for Refugees(UNHCR)هاشم ناطقی ,و مهدی اقبالی مهدی ابادیدیماه

اسلاید 2: در قطعنامه 319 مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تاريخ 3 دسامبر 1949 تصمیم به تاسیس دفتر کمیسر عالی برای پناهندگان در تاريخ 1ژانويه 1951 گرفته شد. تاريخچه آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در پی جنگ جهانی دوم برای کمک به اروپایی هايي كه در درگيري ها و{ طي جنگ} آواره شده بودند، ايجاد شد. دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ، در 14دسامبر 1950 توسط مجمع عمومی سازمان ملل با حکم سه سال برای تکمیل کار خود، تاسیس شد. سال بعد ، يعني در تاریخ 28 ژوئیه سازمان ملل متحد ، کنوانسیون مربوط به وضع پناهندگان را _ كه پایه و اساس قانونی برای کمک به پناهندگان و قانون اساسی هدایت کار کمیساریای عالی پناهندگان است _ به تصویب رساند.

اسلاید 3: سال 1956 کمیساریای عالی پناهندگان با اولین وضعيت اضطراري در ابعاد وسيع روبرو شد . زمانی که نیروهای اتحاد جماهیر شوروی براي سرکوب انقلاب مجارستان {به آن كشور حمله كردند}.با پناهدگان فراري بسياري روبرو شدند . در 1960 {فرايند} استعمار زدايي از آفریقا ،برای اولین بار بحران پناهندگان متعدد و {بي شمار } نیازمند به مداخله و {كمك} کمیساریای عالی را به وجود آورد. در طول دو دهه بعد ، کمیساریای عالی پناهندگان با بحران های پناهندگان و جابه جايي هاي {توده هاي انساني} در آسیا و امریکا لاتین روبرو شده و به آنان كمك مي كرد. در پایان قرن بيستم، مشکلات پناهندگان تازه در آفریقا و موج جدیدی از پناهندگان در اروپا به واسطه جنگهاي منطقه بالکان ، { ازمسئوليتهاي كميسارياي عالي پناهندگان بود. } ازآغاز قرن 21 تا به اكنون، کمیساریای عالی پناهندگان با کمک به پناهندگان بحرانهاي بزرگي در آفریقا _ به مانند جمهوری دموکراتیک کنگو و سومالی _، و در آسیا _به خصوص مشكلات 30 ساله پناهندگان افغان _روبروه بوده است.

اسلاید 4: آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد توسط مجمع عمومی سازمان ملل و شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد(ECOSOC) اداره می شود. کمیته اجرایی کمیساریای عالی پناهندگان، متشکل از 79 عضو است كه تصویب برنامه دوسالانه آژانس و بودجه مربوطه از اختيارات آن است.. این برنامه ها تحت نظارت کمیسر عالی_ كه در حال حاضر António Guterres اين مقام را دارد_ که توسط مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب مي شود،اجرا مي شود.سازمان و چگونگي اداره كميسارياي عالي پناهندگان

اسلاید 5: اساسنامه آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در 1950 ، تحت عنوان کمیساریای عالی پناهندگان ( UNHCR) تعریف شده است ... کمیسر عالي گزارش سالانه فعاليت سازمان را به شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد و مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه مي دهد.

اسلاید 6: کمیسر عالی کمیسر عالی كه به عنوان رئیس آژانس انجام وظيفه مي كند، مسئوليت كنترل و اداره کمیساریای عالی پناهندگان و هدایت کار را با کمک معاونت کمیساریای عالی جهت محافظت و عملیات براي پناهندگان سراسر جهان را بر عهده دارد.طبق اصل 13:كميسر عالی باید توسط مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب می شوند. کمیسر باید توسط دبیر کل سازمان ملل پیشنهاد و توسط مجمع عمومی تاييد شده باشد. مدت انتخاب كميسر عالي برای يك دوره سه ساله است كه اين قانون از 1 ژانويه 1951 تا به اكنون اجرا گرديده است.

اسلاید 7: عملكرد حمايت ، یک عنصر کلیدی در فعالیتهای کمیساریای عالی پناهندگان برای محافظت از پناهندگان، پناهجویان، مردم آواره و بی وطن است. این سنگ بنای استراتژی {سازمان}، در ترکیب با فعالیت هایی مانند اشاعه اطلاعات، نظارت و مذاکره در برنامه هاي اين سازمان استفاده می شود. این مهم می تواند کمک به تغییر سیاست ها و خدمات در سطح ملی، منطقه ای یا جهانی در جهت محافظت و حمايت بهتر از مردم توسط کمیساریای عالی پناهندگان باشد. آژانس بیش از 6600 پرسنل بومي و غير بومي در بیش از 110 کشور جهان دارد. اکثر عملیات و افدامات کمیساریای عالی پناهندگان در هنگامه جنگ صورت مي پذيرد. این اقدامات در سراسر جهان بسیار پیچیده و {عظيم} است كه شامل، استخدام پرسنل جدید و تضمین امنیت {پناهندگان} ،ارسال ملزومات پزشکی و محموله های مواد غذایی براي آنان است .

اسلاید 8: افرادی که مجبور به ترک خانه های خود و به دنبال امنیت در یک کشور دیگر و یا بخش های مختلف کشور خود هستند، همواره نیاز به کمک دارند. اکثر پناهندگان و مردم آواره هنگام ترك خانه هاي خود با کمترين امكانات و یا بدون هیچ چیزي دست به مهاجرت مي زنند. کمیساریای عالی پناهندگان براي ارائه کمک های حیاتی در اشكال گوناگون آمادگي دارد. در ابتدا، ما {كميسارياي عالي پناهندگان} کمک های اوليه براي زندگی به مانند آب سالم و بهداشت و مراقبت های بهداشتی و همچنین مواد و اقلام امدادی سرپناه از قبیل پتو، تشک خواب، كنسرو، کالاهای خانگی و مواد غذایی را در اختيار پناهدگان قرار مي دهد. سایر کمک های حیاتی سازمان به پناهندگان شامل ثبت نام پناهنده ، کمک و مشاوره در مورد تقاضاهای پناهندگی، آموزش و مشاوره.است. همچنين کمک های کمیساریای عالی پناهندگان در گسترش بازگشت به خانه و وطن به افرادی که خواهان آن هستند با حمل و نقل از طریق هوا، دریا و زمین ويا در قالب بسته های کمکي مي باشد.. این آژانس همچنین در برنامه هایي جهت استقرار مجدد پناهندگان و پناهجويان نظير بازسازی زیرساخت ها و کمک های دیگر ياري رسان و كمك حال است.

اسلاید 9: اعضا تا آگوست 2007، 72 كشور به عضويت اين سازمان درآمده اند كه متشکل از: الجزایر، آرژانتین ، استرالیا، اتریش، بنگلادش، بلژیک، برزیل، کانادا، شیلی، چین، کلمبیا، کاستاریکا، ساحل عاج، قبرس،جمهوری دموکراتیک کنگو، دانمارک، اکوادور، مصر، استونی،اتیوپی، فنلاند، فرانسه ، آلمان، غنا، یونان، گینه،هند، جمهوری اسلامی ایران، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا ، ژاپن، اردن،کنیا، لبنان، لسوتو، ماداگاسکار، مکزیک، مراکش، موزامبیک ،نامیبیا، هلند ، نیوزیلند، نیکاراگوئه، نیجریه، نروژ، پاکستان،فیلیپین، لهستان، پرتغال، جمهوری کره ، رومانی، فدراسیون روسیه ، صربستان، سومالی، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سودان، سوئد ، سوئیس، تایلند، تونس، ترکیه، اوگاندا، انگلستان ، جمهوری تانزانیا ، ایالات متحده آمریکا، ونزوئلا، یمن و زامبیا.

اسلاید 10: دفتر کمیساریای عالی پناهندگان در ژنو، سوئیس واقع شده است. كميسر عالي نمايندگان و خبرنگار ان زيادي در 116 كشور در سراسر جهان قرار داده است. مقر سازمان

اسلاید 11: اين اساسنامه در سه فصل تحت عناوين فصل اول: مقررات اصلي ،فصل دوم:وظايف كميسر عالي و فصل سوم:سازمان و امور مالي تنظيم يافته است.اساسنامه دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان توسط مجمع عمومی در 14دسامبر 1950 به تصویب رسید.اساسنامه

اسلاید 12: بودجه طبق اصول 20 تا 22 اساسنامه بودجه كميسارياي عالي پناهندگان چنين تامين مي شود: 20 - دفتر کمیساریای عالی در بودجه مالی تحت نظارت و تامين سازمان ملل متحد قرار دارد. مگر در مواردی که مجمع عمومی تصمیم می گیرد. در غیر این صورت، هیچ هزینه دیگری از هزینه های اداری مربوط به عملکرد دفتر کمیساریای عالی باید در بودجه سازمان ملل متحد و تمام هزینه های دیگر مربوط به فعالیتهای کمیساریای عالی باید با مشارکت داوطلبانه تامین شود. 21- مديريت دفتر کمیساریای عالی منوط به مقررات مالی سازمان ملل متحد است و قوانین مالی توسط دبیر کل اعلام مي شود. 22- معاملات و{كليه امور مالي} مربوط به اعتبارات کمیسر عالی منوط به نظارت سازمان ملل متحد تحت مميزي هیئت حسابرس انجام مي پذيرد... ترتیبات اداری برای بودجه و تخصیص آنها به بخشهاي مختلف باید بین كميسر عالی و نماينده مجمع عمومي مطابق با آیین نامه مالی سازمان ملل متحده توافق شده و توسط دبير كل سازمان ملل اعلام شود.

اسلاید 13: با توجه به قطعنامه 319 سوم دسامبر 1949 : 1- حمایت از پناهندگان از طریق حصول اطمینان از اینکه به حقوق اولیه آنها در کشور میزبان احترام گذاشته میشود. 2-درخواست از دولت ها به همکاری با سازمان ملل متحد در جهت كمك به کمیساریای پناهندگان در جهت ياري به پناهندگان مشمول صلاحیت 3) پيوستن به کنوانسیون های بین المللی در جهت حمایت از پناهندگان، و برداشتن گام های لازم براي اجرای کنوانسیون ها 4-ورود به موافقت نامه هایي تحت نظارت کمیساریای عالی و اقدام برای بهبود وضعیت پناهندگان و همچنين به منظور کاهش تعداد افرادي كه نيازمند به حمايت هستند 5-تلاش براي رجعت پناهندگان به سرزمین های خود 6-کمک به کمیساریای عالی در تلاش هایش برای پیشبرد داوطلبانه بازگشت پناهندگان؛ 6-ترویج جذب پناهندگان با تسهيل امر گرفتن اقامت و تابعيتاهداف و وظایف

اسلاید 14: حمایت از 34400000 نفر بی خانمان یا بی وطن وظیفه اصلي كار کمیساریای عالی پناهندگان است. آژانس این کار از چند طریق انجام مي دهد : تضمین حقوق اساسی بشر _كه شامل مردم بی خانمان و بی وطن پس از پایان اقامت پناهندگی ناخواسته به کشوری که در آن مورد آزار و اذیت بودند باز مي گردند_ است. آژانس اين امر را در دراز مدت از طريق یافتن راه حل مناسب و پایدار براي پايان دادن به وضعیت اسف بار پناهندگان _ كه مي تواند شامل بازگرداندن داوطلبانه به میهن خود... و یا اسکان در کشورهای ثالث باشد_انجام مي دهد. همچنين تلاش برای ترویج و یا ارائه حمایت قانونی و فیزیکی از پناهدگان و به حداقل رساندن خطر خشونت _ از جمله تجاوز جنسی _ که بسیاری از پناهندگان مشمول، حتی در کشورهایی كه پناهندگی می پذيرند_از جمله وظايف اين آژانس هستند. آنها همچنین حداقل سرپناه ، غذا ، آب و مراقبت های پزشکی را بلافاصله پس از خروج هر پناهنده با ارائه درخواست و با در نظر گرفتن نیازهای خاص زنان ، کودکان، افراد مسن و از کار افتاده، به آنان ارائه مي دهند.

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید