پرستاری و پیراپزشکی

کنترل بیماری‌های عفونی در جامعه

kontrole_bimarihaye_offooni

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کنترل بیماری‌های عفونی در جامعه”

کنترل بیماری‌های عفونی در جامعه

اسلاید 1: کنترل بیماری های عفونی در جامعهتهیه و تنظیم: فریده براتی

اسلاید 2: بیماری های عفونی: تظاهرات بالینی ناشی از ورود یک عامل بیماری زا در بدن انسان یا جانوران را بیماری عفونی می نامند. به دو دسته بیماری های واگیر و بیماری های قابل سرایت تقسیم بندی می شوند.بیماری های واگیر (Communicable disease):در نتیجه انتقال عامل عفونی بیماری زا یا فرآورده های سمی آن، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از انسان به انسان، از جانور به جانور دیگریا از راه محیط زیست، به انسان یا حیوان دیگر منتقل می شوند.2. بیماری های مسری(Transmitted disease): بیماری هایی که بدون دخالت ناقل یا حامل پخش می شوند.

اسلاید 3: روش های انتقال عوامل عفونی: مستقیم: از سایر افراد آلوده یا از حیواناتغیرمستقیم: از طریق ناقل ها، ذرات معلق در هوا یا حاملینروش های انتقال بیماری ها در جوامعاپیدمیک:وقوع بیش از حد انتظار یک بیماری در یک منطقه یا جامعهایجاد اپیدمی برحسب عامل بیماری زا، اندازه، نوع و استعداد میزبان مواجهه یافته و زمان و مکان رویداد متفاوت است.اپیدمی بیماری های واگیر نسبت به بیماری های مسری ریتم سریعتری دارد.

اسلاید 4: آندمیک: بیماری های واگیرداری که یک الگوی نسبتا ثابت از بیماری در یک منطقه جغرافیایی و یا گروهی از جمعیت، با میزان های شیوع و بروز نسبتا بالا هستند.در صورت تغییر شرایط میزبان، عامل یا محیط، ممکن است به اپیدمی تبدیل شود.بیماریهای آندمیکی که وابسته به شرایط آب و هوا هستند، در صورت تغییر شرایط، ممکن است بروز و شیوع بیماری تغییر کند.

اسلاید 5: پاندمیک: به طور معمول نسبت زیادی از جمعیت جهان را مبتلا می کند و محدود به نقطه جغرافیایی خاصی نیست.اسپورادیک:زمانی که بیماری به شکل تک تک و گاه و بیگاه به شکل نادر در جامعه دیده شود.

اسلاید 6: نوپديدی و بازپديدی بيماری های عفونی نوپديدی بيماري های عفونی در حال حاضر حاكی از وقوع سومين گذار اپيدميولوژيك است كه با سه موج عظيم، مشخص گرديده است : بسياری از بيماری هائی كه قبلا وجود نداشته است طی سه دهه گذشته پا به عرصه وجود گذاشته و مرگ و مير فراوانی در بالغين به بار آورده است. بر ميزان بروز و شيوع بسياری از بيماری هایی كه تصور می رفت، تحت كنترل می باشند، افزوده شده است. بسياری از بيماری هائی كه قبلا به آنتی بيوتيك های موجود، پاسخ می دادند با سرعتی بيش از زمان لازم برای توليد آنتی بيوتيك های موثر، نسبت به داروهای موجود، مقاوم شده اند.

اسلاید 7: نوپديدی های اخير از سال 1973 تا كنون بيش از 30 عامل بيماريزای جديد، شناسائی شده است به طوری كه بسياری از آن ها از قبل نيز وجود داشته ولی تشخيص داده نشده بوده و تعدادی از آن ها وجود نداشته و طی اين مدت، به وجود آمده اند كه از نظر تعريف كلی، تفاوتی بين اين دو گروه نبوده و همگی جزو عوامل عفونت زای نوپديد، طبقه بندی می شوند. بازپديدی سل، نه تنها در دنيای غرب بلكه در كل جهان طغيان كرده است. بازپديدی ديفتری در شوروی سابق كه حاصل توقف واكسيناسيون جامعه بود كه به غلط تصور می شد برای هميشه در مقابل اين بيماری، مصونشده اند، باعث وقوع بزرگترين همه گيری اين بيماری در شوروی سابق شده است.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید