تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 23 اسلاید اين فايل آموزش مناسب هست براي : دانشجويان و فارغ التحصيلان رشته هاي روان شناسي و مشاوره کاربرد اين پاورپوينت چي هست ؟ علاوه بر اضافه شدن معلومات تخصصي در زمينه روان شناسي ميتونه منبع مناسبي براي کسب درامد هم باشه و از همين پاور ميتونيد براي ارائه کارگاه هاي روان شناسي استفاده کنيد خيالتون راحت و با دل آسوده خريد کنيد ، چون من تمام تلاشم رو در اين پاور انجام دادم که بتونه به شما کمک بکنه اميدوارم که از خريدتون راضي باشيد و حالتون رو خوب کرده باشه

علی اصغر رضائی

صفحه 1:
آخشم چیست و چه چیزهایی ما را عصبانی میکند؟ خشم حللت برانگیختگی و هیجان شدید در هنگام روبرو شدن‌با محرکهای نامناسب محیطی است و احساسی است که " همه بچه ها به نوعی آن را تجربه میکنند.

صفحه 2:
اردی که باعث خشم در کودکان میشود تجاوز به مالکیت افراد حمله و آزار کلامی مانند تمسخر كردن . تحقير كردن حمله فیزیکی مثل هل دادن . فشار دادن طرد كردن اصرار و پافشاری برای انجام کاری

صفحه 3:
جرا مهم است كه به كودكان راجع به ‎re cerd an‏ كك

صفحه 4:
آنچه که ما انتظار داریم بچه ها در رابطه با احساس *خشم خود بیاموزند این است که تشخیص احساس خشم در خود و دیگری آموختن اينکه چگونه تکانه های خشم خود را کنترل کنند. آموختن روشهای خود آرام سازی (631۳01۳9-]61) خشم خود را به روش غیر تهاجمی نشان دهند. احساس خشم و عصبانیت پذیرفتنی است ولی آسیب رساندن به خود و دیگران به صرف اينكه عصبانی هستیم پذپرفتنی نیست. بیان و انتقال احساس خشم به یک روش مثبت آموختن مهارتهاى حل مسأ له آموختن اينكه جكونه خود را از يك موقعيت تهاجمى و يرخاشكرانه خارج كنند. لل :۰ ۳ sev Vv

صفحه 5:
حالت صورت در هنگام خشم حالت نگاه و چشمها حالت و نوع کلام حرکات بدنی استفاده از وسایل و ابزارجهت حمله فیزیکی قهر کردن ؟ ۲ ۲ ۲ ۲ ۲

صفحه 6:
والد 7 بن جه ميتوانند بكنند؟

صفحه 7:
ابزار و ووسایلی که برای کنترل و اداره خشم مورد استفاده قرار میگیرند شامل دو دسته کلی است: اابزار فکری ۳ابزار بدنی ‎sl‏ بدلينن دسته از تکنیکهلیی است که ما در آن از بخشی از بدن خود برای آرام کردن خود. إستفاده ميكنيم .مثل تکنیک آرام سازی

صفحه 8:
؟» ۲ ۲ ۲ ارتباط مفید و موثر برقرار کردن کسب مهارتهای ارتباطی کسب مهارتهای حل مسأله ابزار گر ی: یعنی ما ازفكرمان براى تعديل احساس خشم خود استفاذه ميكنيم مثل: ۳

صفحه 9:
* استفاده از شوخی 5 | انجام ندهند. ۶ چه کارهایی را انجام دهند و چه کارهایی را انجام ۶ با خود سخن گفتن ۱ * تشوبق به نوشتن احساسات درونی

صفحه 10:
أ به کودکان بیاموزید که چگونه خود را آرام سازند؟ یکی از رین راهها برای سازگاری.با پاسخهای فیزیکی مضردر برابر خشم لین است که یک کار فیزیکی دیگر را آنجام دهیم.از پنج حس بچه ها برای آرام کردن آنها هنگام خشم میتوانید استفاده کنید: (لامسه.بویایی .چشایی . شنوایی. بینایی)مثل: \ بیرون رفتن و قدم زدن.اب به ۵ کت دویدن. فشردن ى.شل كردن و سفت ‎ee‏ عضلات.نفسهای عمیق و آهسته کشیدن,خوردن یک خوراکی با نوشیدنی

صفحه 11:
" ممکن است این توجه ها از طرف شما کمک کند تا کودکتان آرامتر شود < ممکن است موثر باشد اگر یک نقاشی راجع به احساساتت بکشی. ۶ هر موقع احساس عصبانیت و خشم داریبه من بگو که چیزی برای خوردن نیاز داری(یک خوراکی) * روی زمین بنشین و نفسهای عمیق و آرام بکشتا زمانی که فکر کنی آرام شدی: * میتوانی به یک موسیقی ملایم گوش کنی.

صفحه 12:
| چگونگی برقراری ارتباط و بیان و انتقال .احساس را به کودکانتان بیاموزید به بچه ها کمک کنید تا احساس خود را توسط فرمول زیر بیان کنند. من احساس میکنم...... مثال ١:امن‏ احساس ميكنم) خيلى عصبانى هستم. (موقعى كه) سارا جلوى ديكران مرا كنده خطاب ۳ ۷ (بخاطر اینکه) او مرا مسخره میکند.

صفحه 13:
به کودکان خود مهار تهای ارتباطی را بیاموزید آموختن کلماتی مثل : لطفاً اگر ممکن است.... در هنگام درخواست و رسیدن به نیاز منجر به رابطه بهتر بچه ها با یکدیگر می شود.

صفحه 14:
.مهار تههای حل مسأله را به کود کانتان بیاموزید بچه های بزرگتر در سنین قبل از مدرسه و بچه هاى سن مدرسه میتوانند حل مسأله را بعنوان ابزاری برای پیشگیری از خشم و عصبانیت بیاموزند. مراحل کلی حل یک مسأله و مشکل بصورت زیر است: ۴ ایست کن. هیچ کاری را انجام نده < كوش بده (به صحبتهاى يكديكر كوش دهيد) “ فكر كن ببين آيا راههاى ديكرى براى حل اين مشكل وجود دارد؟ “ فكرى را انتخاب كن كه هر دو روى آن توافق ‎aged!‏

صفحه 15:
تغییر محیط (به کودکانتان بیاموزید که محيط خود را در موقع لزوم عوض کنند) به بچه ها بگویید : > موقعی که پیرامون تو احساس خوبی در تو ایجاد نمیکند از آن محیط دور شو. یک فرصت کوتاهی به خودت بده و خودت را آرام * موقعی که عصبانی هستی از آن محیط بیرون برو و پس از مدتی با یک لبخند برگرد.

صفحه 16:
شوخی یک پادزهر خوب برای خشم است.در صورت امکان کمک کنید تا بچه ها حتی در موقعیتهای سخت و دشوار .بعد شوخی قضیه را هم ببیند.در صورتی که شما به خشم خود بخنديد يان را به جوك تبديل كنيد بجه ها نيز اين ديد را بيدا ميكنند. “من شرط ميبندم كه ما بعدا“.به لين موضوع يى خواهيم برد. ۴ آبا میتوانی چیز خنده داری راجع به اين وضعیت بگی؟

صفحه 17:
‎esa)‏ ل ان ‎ ‏کارهایی را که ذمی توانید 9 نبايد انجام دهيد: * شکستن وسایل * فریاد زدن بر سر کسی * آسیب رساندن به خودشان * قشقرق راه انداختن ار * پرت کردن چیزی به طرف ‎Paes Q aA‏ ‎۱ ‎ ‏رن یت

صفحه 18:
:اما مى توانيد اين كارها را بكنيد “كريه كردن در يك محل خلوت ۶ كشيدن يك نقاشى “« صحبت كردن راجع به يك موضوع ناراحت كننده “ ياره كردن روزنامه هاى قديمى يا خط خطى كردن انها ‎fran ۱ .‏ دور شدن از موقعیت ‎cS‏

صفحه 19:
«#نفس عمیق و آهسته کشیدن *بازی با گل و خاک کمک خواستن كوش دادن به موسیقی *رفتن به جایی ساکت و آرام

صفحه 20:
* لین صحبتها ممکن است احساس خشم را در عا شدیدتر کند(می خواست حال مرا بگیرد.مرا مسخره می کند.مرا از کوره در عی آورد) هلی گفتن کلمات و جملات خاصی که مختص‌به خود آن فرد باشد ممکن است‌به احساس آرامش وی کمک کند(آرام باش,قدم بزن و از اینجا خودت را دور کن.ارزش ندارد اینقدر خودت را ناراحت کنی)

صفحه 21:
PET eed eed eT ee) ‎co”‏ توانیم بچه ها را تشویق کنیم تا راجع به احساس خشمشان بنویسند. این مساله برای ‏آنها شرایطی را برای توسعه مهایتهای سازگاری فراهم می کند. ‎stn‏ ‎cer‏ ‏لها

صفحه 22:
واکنش | احساس | علايم | وآقعه eu ‏رفتاری‎ جيغ كشيدم و | عصبانی | سرخ | وقتی من به آنها گفتم که بودم شدم- درس ازشان متنفرم و قلبم تند أجواب مى از آنها بدم می ‎Ope‏ دادم آيد دوستانم بها من میخندبدذ

صفحه 23:
بهتر است در موقع خشم کودک برخورد شما اینگونه باشد: * در مقابل کودک نایستید که عصبانیتش بی مورد است و مسئله مهمی پرای عصبانیت وجود نداشته است. ۴ خشم او را کوچک و مسخره جلوه ندهید.مرد به اين بزرگی خجالت داره واقعا" سر یک مسأله به این کوچکی این قدر عصبانی می شوی. ۴ در هنگام خشم کودک. خودتان را مثال بزنید. نصیحت نکنید. او را با کودکان دیگر مثل خواهر و برادرهای دیگرش,کودک هم یا همکلاسیهایش مقایسه نکنید. دک را تشويق كنيد که راجع به احساس خودش صحبت کند

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان