برق و الکترونیکعلوم مهندسی

کنترل دور موتور رلوکتانسی

صفحه 1:

صفحه 2:
ا 3 های القایی (رتور قفسی دارد) که بسته ‏ ۱۶ ا 1ن

صفحه 3:
SYP eae er ‏برجسبته)‎ ‎ee ‏همچنین فسمث روتور آن معمولا سم‎ sion [Werle be ngs BET BCS * اين ماشين به شرطى كشتاور غير صفر ايجاد م ىكند كه در جهت ‎a ee. oa Pers ene ee epee‏ |

صفحه 4:
ماك 9 قرار دادن یک سیم پیچ بر روی روتور برای موتور از طریق القا گشتاور راه اندازی تولید می‌شود و به محض آن که سرعت روتور نزدیک سرعت سنکرون شد روتور با سرعت ثابت سنکرونی به ادامه گردش خود می‌بودازد: موتور رلوکتانسی موتور سنکرون تکفاز است استانور اين موتور ها كاملا شبیه استاتور موتور های القایی تکفاز است ولی از نظر رتور تفاوت جزتی با موتور های القایی (رتور قفسی دارد) که بسته به تعداد قطب ها برخی از شیار ها را حذف میکنند.

صفحه 5:
رتور در وضعیت مشخص شده قرار دار دا که در شکل الف دیده می شود دیگر می پیمایند به همین دلیل رتور را به وضعیتی تبدیل می کند که کم ترین مسیر برای ‎0١‏ تلوط ميذان به قطب ديكر فراهم شود در نتیجه به صورت شکل ب ر ۱ ‎ee 00‏ باثیروی حاصل ازوزن پس از قطع کلید به وضعيت 7 0001( شروع به کارش در می آید حال اگر دوباره کلید را وصل کنیم رتور یک دور دیگر میزند. در نتیجه به جای اينکه ما به صورت دستی جریان را قطع و وصل کنیم از یک جریان متناوب استفاده میکنیم در ضمن تغییر قطب باعث تغییر جهت چرخش نمی شود چون میدانی که از رتور عبور می کند ناشی از استاتور است و خود رتور میدان مجزا ندارد. نکته (چون رتور از جنس فرو مغناطیس است و فوران پایینی دارد فوران از داخل رتور عبور میکند.

صفحه 6:
به طور معمول این نوع موتورها دارای گشتاور راه اندازی نیستند.بلکه همان میله های رتور قفسی نیز جهت راه اندازی در این جا وجود دارد که باعث می شود ‎WS)‏ ‏موتور به صورت القایی راه اندازی شود. و به محض آن که به سرعت روتور به نزدیک رون رسید» روتور با سرعت ثابت سنکرونی به ادامه 5 ۰ ۳ می‌پردازد. پعتی ابتدا موتور به صورت القایی و به شکل موتور های القایی شروع به کار می کنذ و پس از آنکه به نزدیکی سرعت سنکرون رسید به صورت رلوکتانسی کار میکند.

صفحه 7:
* اأختمان ساده ای دارد * هزینه نگهداری کم * تعمیر نگهداری راحتر

صفحه 8:
معايب و كاربرد ضريب توان اين موتور كم است کاربرد: ا 00 ارگ -تایمر هاضبط ثوت ها کار می رود.

صفحه 9:
روش اول يك مقاومت متفییر در مدار موتور سری ee eeu با تغيير اين مقاومت ولتا موتور تغییر کرده و سرعت ان هم تغيير میکند. 007 وش به ملت تلفات ز تكهدارى آن متسوخ كد[ ارو از روش دوم بيشتر استفاده میکنند. ‎as‏ 00 دوآين سيستم یک کنترل کننده الکترونیکی است. که دران یک تریاک به کار رفته اسنت. با تخیر زاویه آتش مقدار موثر ولتاز دو سر موتور تغيبر ميكند. و سرعت آن قابل کنترل است.

صفحه 10:
هرد اعوجاح ‎capes see‏ عكل ۲ دجوع ‎(aes‏

صفحه 11:
Speed transducer Torque Load SR Motor SR controller}

صفحه 12:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
24,995 تومان