روانشناسی و روانپزشکی

کودکان استثنایی dsm5

fasle_1_koodakane_estesnaee

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کودکان استثنایی dsm5”

کودکان استثنایی dsm5

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: کتاب روانشناسی کودکان استثنایی بر اساس DSM- 5مترجم و مولف: مهدی گنجی

اسلاید 3: فصل اول تعریف کودک استثنایی

اسلاید 4: مشکل کودکان اسنثنایی

اسلاید 5: مشکل کودکان استثنایی سازگار شدن با سیستم آموزشی است و برای آنکه آنها بتوانند تواناییهای بالقوه خود را به فعل درآورند به آموزش و پرورش ویژه نیاز دارند.

اسلاید 6: در این کتاب نیازهای آموزشی ویژه را، که از استثناهای موجود در گروههای مختلف کودکان حاصل می شوند و انواع برنامه های آموزشی را که مخصوصا برای آنها فراهم آمده است،بررسی میکنیم.هدف این خواهد بود که کودک استثنایی را بشناسیم و به او کمک کنیم تا با دنیای اطراف خود سازگار شود.

اسلاید 7: تعریف کودک استثناییاصطلاح کودک استثنایی هم کودکانی را که اختلالات رشدی دارند و هم کودکانی را که تواناییهای بسیار بالا دارند در بر می گیرد.

اسلاید 8: کودک استثنایی کودکی است که از کودکان عادی یا متوسط از چند لحاظ تفاوت دارد:1- تواناییهای ذهنی2- تواناییهای حسی3-تواناییهای ارتباطی4- رشد رفتاری و هیجانی5- ویژگیهای جسمی

اسلاید 9: این تفاوتها باید در حدی باشند که فعالیتهای مدرسه نیاز به تغییر داشته باشد یا خدمات آموزشی ویژه ارائه شود تا کودک بتواند تواناییهای منحصر به فرد خود را رشد دهد.

اسلاید 10: کودک استثنایی فردی است که به دلیل تفاوت ویژه یا استثنایی با سایر کودکان از لحاظ تواناییهای حسی ،فیزیکی،نورولوژیک،ذاتی یا هوشی و یا از لحاظ طبیعت و دامنه ی تجربه های قبلی ،به منطبق کردن برنامه های درسی – مدرسه ای عادی نیاز دارد تا سطح عملکرد او به حداکثر برسد.

اسلاید 11: تعریف معلولیتمعلولیت به ناتوانی در انجام دادن تمام یا قسمتی از فعالیتهای عادی زندگی فردی یا اجتماعی گفته می شود.علت معلولیت معمولا یک نقص مادرزادی یا اکتسابی در قوای جسمی یا روانی است.معلولیت چند نوع دارد:

اسلاید 12: 1- معلولیت های جسمیالف: معلولیت های حسیب:معلولیت های حرکتیج: معلولیت های اندامهای داخلی

اسلاید 13: 2- معلولیت های ذهنی:الف: معلولیت ذهنیب: بیماری ها یا اختلالات روانی

اسلاید 14: علل معلولیت ها:1- معلولیتهای اکتسابی ناشی از تصادفات،حوادث یا بلاهای طبیعی ،جنگ،آتش سوزی و ....2- معلولیت های مادرزادی: علل معلولیت مادرزادی به دو دسته تقسیم می شوند:

اسلاید 15: الف:رویدادهای دوران بارداری نظیر عوامل ژنتیک،سن بالای مادر و ...ب: رویدادهای هنگام زایمان: زایمان مشکل و طولانی،زایمانهای غیر بهداشتی و....

اسلاید 16: تعریف آموزش و پرورش ویژه:آموزش و پرورش ویژه عبارتست از ارائه ی خدمات ویژه به دانش آموزان مبتلا به ناتوانایی ها و اختلالات از جمله:برنامه درسی و سنجش و ...هدف آن کمک به پیشرفت تحصیلی و رشد شخصی و اجتماعی کودکان استثنایی است.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید