روانشناسی و روانپزشکی

کودکان استثنایی dsm5

fasle6_ekhtelalat_hayejani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کودکان استثنایی dsm5”

کودکان استثنایی dsm5

اسلاید 1: فصل 6اختلالات هیجانی و رفتاری

اسلاید 2: تاریخچههمیشه از وجود کودکانی که دشواریهای رفتاری و هیجانی داشتند آگاه بوده ایم .اما به مرور زمان باورهای ما درباره علل این رفتارها تغییرات جالبی به خود دیده و در نتیجه انواع مختلف درمانها مطرح شده است.بطور کلی ،نظر ما درباره علل و درمانهای ناراحتی های روانی ،تحت تاثیر علایق کلی جامعه در زمانهای مختلف بوده است.

اسلاید 3: یعنی وقتی جامعه به علوم ژنتیک علاقه مند شد،علت مهم اختلالات رفتاری، وراثت به حساب آمد.در اواخر قرن 19 ،ایتار و سگن ،که هر دو پزشک بودند در درمان کودکانی که مشکلات رفتاری داشتند و نیز کودکان مبتلا به معلولیت های ذهنی ، به دو چهره ی مهم تبدیل شدند.زیرا در آن زمان برای تفکیک این دو عارضه از هم تلاش زیادی انجام نشده بود.

اسلاید 4: پس از جنگ جهانی دوم ،مسئولیت این کودکان ، به تدریج از متخصصان پزشکی یا روانی به سوی متخصصان آموزشی سوق داده شد.

اسلاید 5: تعریفتعریف کردن مشکلات رفتاری و هیجانی کودکان کار ساده ای نیست.اکثر تعاریف بر این فرض استوارند که کودکان مبتلا به اختلال رفتاری یا ناراحتی های شدید هیجانی بطور دایم رفتار نامناسب سن را نشان می دهند و در نتیجه با کشمکشهای اجتماعی ،ناراحتیهای شخصی و شکست های درسی روبرو می شوند.

اسلاید 6: اختلال رفتاری معمولا به این معناست که کودک برای دیگران مشکل می آفریند.ناراحتی شدید هیجانی می تواند صرفا نشانه ی غم و ناراحتی شخصی باشد.اما تقریبا همه ی کودکان در برهه هایی از زمان رفتار نامناسب سن خود را نشان می دهند.

اسلاید 7: از طرفی ،رفتار کودک تنها متغیری نیست که رده بندی در این طبقه را تعیین می کند ، بلکه کسی هم که رفتار کودک را نامناسب تشخیص می دهد، در این تصمیم گیری نقش کلیدی دارد.

اسلاید 8: در جامعه ی کثرت گرای ما ،رفتاری که در برخی گروهها یا خرده فرهنگها قابل قبول باشد در بقیه قابل قبول نخواهد بود.بنابراین تعریف باید طوری باشد که همه ی تفاوتهای فرهنگی را در بر بگیرد.

اسلاید 9: تعریف دولت فدرال آمریکا از کودکانی که ناتوانیهای هیجانی شدید دارند چنین است: عارضه ای که یک یا چند ویژگی زیر را به مدت طولانی و به مقدار زیاد دارند و موجب اختلال در تحصیل کودک می شود:

اسلاید 10: 1- ناتوانی در یادگیری بدون علت های هوشی،حسی یا جسمی2- ناتوانی در ایجاد یا حفظ رابطه ی رضایت بخش با همسالان و معلمان خود3- رفتارها یا احساسات غیر عادی تحت شرایط عادی4- غم یا افسردگی فراگیر و دایم5- ایجاد سمپتوم های فیزیکی یا ترسهای مختلف و مربوط به مشکلات شخصی یا تحصیلی

اسلاید 11: کودکی که بین دو فرهنگ گیر می کند ،ممکن است رفتارهایی نشان دهد که در حال حاضر در مدرسه و در آینده در جامعه برای خود او دردسرساز باشد. خلاصه اینکه ممکن است مشکل به صورت تضاد فرهنگی آغاز شود ولی سرانجام به صورت مشکل سازگاری از آب درآید.

اسلاید 12: پژوهشگران پیشنهاد کرده اند تا مشکلات رفتاری کودکان در مدارس ابتدایی بیشتر مورد ارزیابی و توجه قرار گیرد تا پیش از آنکه به رفتار ضد اجتماعی دوران بزرگسالی تبدیل شود، قابل پیشگیری باشد.

اسلاید 13: اختلالات برونی سازی و درونی سازیروانشناسان معمولا اختلالات روانی کودکان را به دو گروه عمده تقسیم می کنند که بر اساس ویژگیهای رفتاری آنها انجام می گیرد.اولین گروه،اختلالات برونی سازی را در بر می گیرد.

اسلاید 14: اختلالات برونی سازی رفتارهایی هستند که در جهت بیرون از وجود کودک هدایت می شوند مثل پرخاشگری،بیش فعالی ،نافرمانبرداری و بی فکری.این اختلالات را از بیرون به آسانی می توان مشاهده کرد.امروزه این گروه بیشتر تحت عنوان اختلالات رفتاری اخلال گرانه شناخته می شوند و اختلالاتی را در بر می گیرد که در dsm-5 معیارهای تشخیصی خاص خود را دارند مثل اختلال سلوک و ADHD.

اسلاید 15: گروه دوم اختلالات درونی سازی را در بر می گیرد.رفتارهایی که بیشتر به سوی درون خود کودک هدایت می شوند مثل افسردگی،اضطراب و تلاش فعالانه برای گوشه گیری و اجتناب از فعالیتهای اجتماعی.

اسلاید 16: اگر با دقت به این رفتارها نگریسته نشود ممکن است اختلالات هرگز کشف نشوند.بعضی کودکان ممکن است هر دو اختلال را داشته باشند.مثلا نوجوانی که در خانه و بین خویشاوندان سر به زیر ،آرام،منزوی و تودار است ممکن است جزو گروههای خلافکار(نوجوانان بزه کار) باشد و در جامعه به رفتارهای مشکل زا بپردازد.

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید